Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Инстинктивно.. но не винаги е правилно..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
При мен цялата работа беше следната: Взех аз шпера. Но беше без масло. Сложих му масълце и го монтирахме на колата. И вечерта излизам аз с един приятел да го тествам. Идеята беше да отида на полигона и да се врътна няколко пъти, за да усетя как е. И тогава чух нещо средно между стържене и виене от дифа. Тръгнах по същите тези завои да чуя как е при висока скорост - дали шума се влияе от радиауса на завоя, от скоростта и т.н. Не съм я натискал, защото я усещах много палава. На първия завой още поднесе без изобщо да съм я натискал. Да, със 110+ беше, но завоя е голям и тая скорост не представляваше никаква потенциална опасност, предвид и пътните условия. Просто дифа се държеше като заварен. На следващата сутрин си карам към работа и шумове нямаше. Вероятно трябваше малко каране да се разнесе хубаво маслото. И вечерта тръгвам да видя как се държи колата по завоите. Пак палава, но си седеше. И на последния завой реших, че ще мога да я натисна на макс, понеже съм го правил многократно с отворения диф. Почти винаги ми е занасяла на излизането, но с навременна контра всичко е ок. Просто шпера е друга бира - така тръгна, че трябваше сериозна контра, а после камшика ме довърши. И това е. От цялата случка нагледно се убедих в разликите между двата типа диференциали, и че втория се оказа трудност, с която не можах да се справя. Но се радвам, че съм ок, и ще имам възможността да се науча Само че този път на подходящите за това места.
- cargo22
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 3.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 316 84г. м10б18
- Мечтае да кара: на рали съзтезание :)
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
DrivinGGoD написа:Много често хората......................................................
Да, но за да си знаеш лимита и възможностите, трябва да си ги прекрачвал. Лошото е, че всеки се опитва да кара все по-добре и по-добре. За писта е добре, можеш да си позволиш да прекрачиш границата, но на пътя понеже не караш на предела и внимаваш повече, оттам ти се струва, че може и още. На обществен път е многократно по-трудно шофирането с бърза скорост, имаш лента, знаци, маркировка, хора, коли и тн., затова и скоростта е доста по-ниска и имаш много път до лимита.
Dirty M5 driveR написа:
От последния ти коментар, влезнал си по бързо в завоя като да поднасяш некое комби и си решил да я хлъзнеш по некое време в завоя, като завариш газта, така ли?
Аз така 2 десни, първия си го взех с поднасяне, но на втория допуснах грешка и точно един миг преди завоя се заколебах как да го взема, включих от 2ра на 3та все едно ще го взимам за време, а набих волана като за лъзгане и ела да видиш 2 камшика едвам я вкарах в пътя, викам оф размина се и левата гума се закачи в един насип с 2 км/ч. и се обърнах по врати.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
cargo22 написа:DrivinGGoD написа:Много често хората......................................................
Да, но за да си знаеш лимита и възможностите, трябва да си ги прекрачвал. Лошото е, че всеки се опитва да кара все по-добре и по-добре. За писта е добре, можеш да си позволиш да прекрачиш границата, но на пътя понеже не караш на предела и внимаваш повече, оттам ти се струва, че може и още. На обществен път е многократно по-трудно шофирането с бърза скорост, имаш лента, знаци, маркировка, хора, коли и тн., затова и скоростта е доста по-ниска и имаш много път до лимита.
Да, точно - за да си знаеш лимита и възможностите, трябва да си ги прекрачвал. А за да го направиш ти трябват стерилни условия... и за това повтарям многократно, че за да се научи човек да кара добре трябва много да прави сухи тренировки на голямо, празно и безопасно място. Чак след това да си позволява да кара спокойно на пътя, защото не винаги лимита се намира във високата скорост Често стигате лимита дори под допустимата за конкретния участък скорост... а тогава колкото и да си мислите, че карате бавно, това не означава, че сте далеч от неприятни ситуации...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Georgieff
- младши ентусиаст
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
DrivinGGoD написа:Да, точно - за да си знаеш лимита и възможностите, трябва да си ги прекрачвал. А за да го направиш ти трябват стерилни условия... и за това повтарям многократно, че за да се научи човек да кара добре трябва много да прави сухи тренировки на голямо, празно и безопасно място. Чак след това да си позволява да кара спокойно на пътя, защото не винаги лимита се намира във високата скорост Често стигате лимита дори под допустимата за конкретния участък скорост... а тогава колкото и да си мислите, че карате бавно, това не означава, че сте далеч от неприятни ситуации...
Абсолютно вярно. Казвам го от собствен опит - пълно е с полу- и напълно безхаберни "водачи", но пък със самочувствие, че са поне "като Димитър Илиев".
Като се сетя колко хора си държат волана с една ръка, понеже "не е тежък" и идея си нямат защо трябва да го държат с 2 ръце...
Touring & windsurf club
- kirililiev
- ентусиаст
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
DrivinGGoD написа:cargo22 написа:DrivinGGoD написа:Много често хората......................................................
Да, но за да си знаеш лимита и възможностите, трябва да си ги прекрачвал. Лошото е, че всеки се опитва да кара все по-добре и по-добре. За писта е добре, можеш да си позволиш да прекрачиш границата, но на пътя понеже не караш на предела и внимаваш повече, оттам ти се струва, че може и още. На обществен път е многократно по-трудно шофирането с бърза скорост, имаш лента, знаци, маркировка, хора, коли и тн., затова и скоростта е доста по-ниска и имаш много път до лимита.
Да, точно - за да си знаеш лимита и възможностите, трябва да си ги прекрачвал. А за да го направиш ти трябват стерилни условия... и за това повтарям многократно, че за да се научи човек да кара добре трябва много да прави сухи тренировки на голямо, празно и безопасно място. Чак след това да си позволява да кара спокойно на пътя, защото не винаги лимита се намира във високата скорост Често стигате лимита дори под допустимата за конкретния участък скорост... а тогава колкото и да си мислите, че карате бавно, това не означава, че сте далеч от неприятни ситуации...
няма такова понятие като стерилни условия и сухи тренировки.ако градиш основата на карането си върху това,в реални условия се случват най грубите и фатални грешки.тренира се на различни трасете,с всякакви модели гуми и при всякакви условия,колкото повече се кара-толкова по добре.основното правило е че карането се учи с повечко каране и все пак от всяко дърво свирка нестава,затова е по добре да се преброи до 1000 преди да тестваш късмета,парите и здравето си в нещо което не е за теб,има доста добри забавляения на тоя свят които може да ти се отдават по добре от шофирането
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
kirililiev написа:няма такова понятие като стерилни условия и сухи тренировки.ако градиш основата на карането си върху това,в реални условия се случват най грубите и фатални грешки.тренира се на различни трасете,с всякакви модели гуми и при всякакви условия,колкото повече се кара-толкова по добре.основното правило е че карането се учи с повечко каране и все пак от всяко дърво свирка нестава,затова е по добре да се преброи до 1000 преди да тестваш късмета,парите и здравето си в нещо което не е за теб,има доста добри забавляения на тоя свят които може да ти се отдават по добре от шофирането
На мен грешката ми беше, че исках да стигна лимита без да го прекрача на обществен път. Мина вече известно време от случката и почвам сериозно да се запитвам и да се чудя на себе си защо съм го правил това толкова много пъти, че да се стигне до въпросното събитие. Но и не ми се връща назад към оная вечер, защото поуките си ги извадих както от гледна точка на чистото шофиране, така и от гледна точка на това кое къде е разумно да се прави и т.н. Просто човек с времето осъзнава някои неща, които преди това може би дори не е разбирал. Сега съм на съвсем друга вълна от ентусиазма ми Планирам преминаването към съвсем друга категория автомобил, тъй че съм загърбил спомените от "фаталната" нощ и гледам напред. Ще продължавам да се развивам, но на правилните места за това. А през останалото време ще се радвам да бъда по-безопасен водач на пътя сред всички останали.
А дали от всяко дърво става свирка - не знам дали това е намек Ако е така го кажи направо. Аз не съжалявам за нищо направено, нито пък се чувствам по-малко можеш зад волана. Никога не съм криел скромния си опит, но за себе си знам какво умея и определено ще го доразвия докъдето ми позволяват обстоятелствата.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
kirililiev написа:няма такова понятие като стерилни условия и сухи тренировки.ако градиш основата на карането си върху това,в реални условия се случват най грубите и фатални грешки.
Виждам, че си тръгнал изцяло да ми "опонираш" в този подфорум, но интересно как всички приеха и разбраха казаното от мен така, както съм искал, а ти реши, че ще влагаш друг смисъл?
Тълковен речник написа:Стерилен:
4. Прекалено чист; изчистен от всичко, което може да навреди.
В случая това важи и в двете посоки - условия при които да не може нито да навредите на себе си нито на друг експериментирайки с нещо, в което не сте уверени и още нямате способности да контролирате Такива, в които дори и да стане нещо породено от грешка или непредвидени обстоятелства изхода от ситуацията да не предполага сериозни негативни последствия..... Никъде е съм написал, че под стерилни визирам ситуации, които нямат общо с реалността
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Като почнете с достигането на тоя лимит на общестен път и много ме развеселявате
Карането на нормален път възможно най-бързо, изобщо не е лимита на каране... Винаги съм обичал якото раздаване на газ по планински отсечки, където няма коли, но точно когато съм си мислел, че повече не може да се вземе от колата, се оказва че като караш на писта, после като се сетиш за карането по пътя ти става смешно... То си е все едно разходка - да приятна, много по-натоварваща, но си остава разходка...
Карането на нормален път възможно най-бързо, изобщо не е лимита на каране... Винаги съм обичал якото раздаване на газ по планински отсечки, където няма коли, но точно когато съм си мислел, че повече не може да се вземе от колата, се оказва че като караш на писта, после като се сетиш за карането по пътя ти става смешно... То си е все едно разходка - да приятна, много по-натоварваща, но си остава разходка...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Скоростта и лимита са две коренно различни неща и второто не зависи само от първото, а важи само обратното
По нашите пътища нивата на сцепление, които можете да постигнете дори и с най-хубавите гуми, окачване и каране, много често са изключително ниски, а от там и рано и лесно може да загубите контрол - неравностите, излъскания асфалт и различните мърсотии наслоени върху асфалта са причина за това, та нещата по пистите са коренно различни Там е чисто, има гума наслоена върху асфалта, а той самият не е толкова изтъркан... така, че недейте да сравнявате двете неща
За това по-рано казах, че често лимита далеч не е във високата скорост, често хората си мислят, че като карат с 50-80-100 не може да се случи нищо и както и да завиват и каквото и да правят "скоростта е ниска" и "всичко е наред", но в един момент се оказва не точно така и стават много бели. Точно това е причината за повечето инциденти и както споменах по-рано по пътищата трябва да се научите много добре да познавате обстановката и да съобразявате карането си с нея - скорост, маневри и т.н.
В случая така както говориш за нещата, означава, че "възможно най-бързо по пътя" при теб далеч не е такова в действителност Лимита винаги е заедно с "възможно най-бързо" Просто до лимита ти си оставяш и нормалната "дистанция", за да се движиш безопасно и да предотвратиш максимално възникването на непредвидени ситуации Това е много добре и всеки трябва да го прави, когато кара по отворен за движение път и не отговаря само за собствения си живот
Грешката, допусната от "Dirty M5 driveR"-а, за която се говори в темата, е точно в това, че не си е оставил тази безопасна зона за евентуални грешки/непредвидени обстоятелства
По нашите пътища нивата на сцепление, които можете да постигнете дори и с най-хубавите гуми, окачване и каране, много често са изключително ниски, а от там и рано и лесно може да загубите контрол - неравностите, излъскания асфалт и различните мърсотии наслоени върху асфалта са причина за това, та нещата по пистите са коренно различни Там е чисто, има гума наслоена върху асфалта, а той самият не е толкова изтъркан... така, че недейте да сравнявате двете неща
За това по-рано казах, че често лимита далеч не е във високата скорост, често хората си мислят, че като карат с 50-80-100 не може да се случи нищо и както и да завиват и каквото и да правят "скоростта е ниска" и "всичко е наред", но в един момент се оказва не точно така и стават много бели. Точно това е причината за повечето инциденти и както споменах по-рано по пътищата трябва да се научите много добре да познавате обстановката и да съобразявате карането си с нея - скорост, маневри и т.н.
Boyadjiev написа:Карането на нормален път възможно най-бързо, изобщо не е лимита на каране... Винаги съм обичал якото раздаване на газ по планински отсечки, където няма коли, но точно когато съм си мислел, че повече не може да се вземе от колата, се оказва че като караш на писта, после като се сетиш за карането по пътя ти става смешно... То си е все едно разходка - да приятна, много по-натоварваща, но си остава разходка...
В случая така както говориш за нещата, означава, че "възможно най-бързо по пътя" при теб далеч не е такова в действителност Лимита винаги е заедно с "възможно най-бързо" Просто до лимита ти си оставяш и нормалната "дистанция", за да се движиш безопасно и да предотвратиш максимално възникването на непредвидени ситуации Това е много добре и всеки трябва да го прави, когато кара по отворен за движение път и не отговаря само за собствения си живот
Грешката, допусната от "Dirty M5 driveR"-а, за която се говори в темата, е точно в това, че не си е оставил тази безопасна зона за евентуални грешки/непредвидени обстоятелства
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Boyadjiev написа:Като почнете с достигането на тоя лимит на общестен път и много ме развеселявате
Карането на нормален път възможно най-бързо, изобщо не е лимита на каране... Винаги съм обичал якото раздаване на газ по планински отсечки, където няма коли, но точно когато съм си мислел, че повече не може да се вземе от колата, се оказва че като караш на писта, после като се сетиш за карането по пътя ти става смешно... То си е все едно разходка - да приятна, много по-натоварваща, но си остава разходка...
Предвиждай, че на планински път след обратния завой е доста вероятно да изникнат каруци със стърчащи метър назад оси . Та да ти кажа не е много приятно да излезеш от завой със 70 км/ч и пред теб по средата на пътя да си появи дядото с магаренцето който препруска с 4 км/ч
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
acho.rs написа:Boyadjiev написа:Като почнете с достигането на тоя лимит на общестен път и много ме развеселявате
Карането на нормален път възможно най-бързо, изобщо не е лимита на каране... Винаги съм обичал якото раздаване на газ по планински отсечки, където няма коли, но точно когато съм си мислел, че повече не може да се вземе от колата, се оказва че като караш на писта, после като се сетиш за карането по пътя ти става смешно... То си е все едно разходка - да приятна, много по-натоварваща, но си остава разходка...
Предвиждай, че на планински път след обратния завой е доста вероятно да изникнат каруци със стърчащи метър назад оси . Та да ти кажа не е много приятно да излезеш от завой със 70 км/ч и пред теб по средата на пътя да си появи дядото с магаренцето който препруска с 4 км/ч
Правилно ме е разбрал адаша по-нагоре, какво имам в предвид
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- kirililiev
- ентусиаст
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
DrivinGGoD написа:kirililiev написа:няма такова понятие като стерилни условия и сухи тренировки.ако градиш основата на карането си върху това,в реални условия се случват най грубите и фатални грешки.
Виждам, че си тръгнал изцяло да ми "опонираш" в този подфорум, но интересно как всички приеха и разбраха казаното от мен така, както съм искал, а ти реши, че ще влагаш друг смисъл?
те хората явно те разбраха,обаче дай пример за писта дето безопасно да караш поредица завой с висока скорост?
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
Първо уточни какво разбираш под висока скорост Защото различните хора имат различни разбирания за това
И второ - всяко летище например е идеално място за изучаване на поведението на автомобила при всякакви (напълно реални) условия... чак след като се мине през този етап се гонят писти, идеални линии и т.н.
Последователността за изучаване на шофирането според мен е:
теоритично опознаване на основните агрегати свързани със задвижването, управлението и поведението на автомобила
теоритично опознаване на динамиката на движението на автомобила
практично изследване и усещане на горните две, и създаване на инстинктите и навиците свързани с тях, необходими за адекватното им тълкуване и предприемане на адекватни действия съобразени с това
изпитване на критичните моменти в поведението на гореспоменатите агрегати и динамиката на движението - тук идва момента със "стерилните" условия
чак след като са преминати горните етапи може да се очаква, че един шофьор вече може да усъвършенства своите умения (вече създадените такива, базирани на техните основи) и да се приспособява към различните моментни нужди и изисквания, правейки карането си адекватно и максимално ефективно спрямо условията - нормално безопасно шофиране, динамично шофиране, състезателно шофиране, дрифт и т.н., всяко едно от които при съответните му обстоятелства (температура, настилка, състояние и характеристики на техниката и т.н. и т.н.)
Всеки един от тези етапи естествено е съпроводен с каране, каране и още каране
И второ - всяко летище например е идеално място за изучаване на поведението на автомобила при всякакви (напълно реални) условия... чак след като се мине през този етап се гонят писти, идеални линии и т.н.
Последователността за изучаване на шофирането според мен е:
теоритично опознаване на основните агрегати свързани със задвижването, управлението и поведението на автомобила
теоритично опознаване на динамиката на движението на автомобила
практично изследване и усещане на горните две, и създаване на инстинктите и навиците свързани с тях, необходими за адекватното им тълкуване и предприемане на адекватни действия съобразени с това
изпитване на критичните моменти в поведението на гореспоменатите агрегати и динамиката на движението - тук идва момента със "стерилните" условия
чак след като са преминати горните етапи може да се очаква, че един шофьор вече може да усъвършенства своите умения (вече създадените такива, базирани на техните основи) и да се приспособява към различните моментни нужди и изисквания, правейки карането си адекватно и максимално ефективно спрямо условията - нормално безопасно шофиране, динамично шофиране, състезателно шофиране, дрифт и т.н., всяко едно от които при съответните му обстоятелства (температура, настилка, състояние и характеристики на техниката и т.н. и т.н.)
Всеки един от тези етапи естествено е съпроводен с каране, каране и още каране
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- kirililiev
- ентусиаст
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Със задно по завоите - ЗАБРАВЕТЕ ВСИЧКО!
най близкото летище до варна ми е на 100км,условията са меко казано одвратителни,дупки,процепи,чакъл,прахоляк и пръст.става за експерименти,но това е първото и най ниско ниво,на пътя ситуацията е коренно различна.плюс това на летището няма високоскоростни завои,дори и да се засилиш със 150,буквално спираш до 60 за да влезеш в ръкавите.приемаме факта че си стигнал ввс лимита,от там накаде?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани