E36 328i supercharged - мнения

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1466
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от Jordana » 08 Юни 2012, 9:30

Турбото не ти дърпа от "готовите " коне получени в двигателя.Ползва кинетичната енергия на газовете и така теоретично е почти пълен бонус каквото изкара защото иначе тия газове излитат необезпокоявани в атмосферата.
При компресора не е така и това е ясно предварително.Просто никой не се замисля колко краде всъщност от готовите "коне". Като се има в предвид ниското КПД на компресора /мах 60%/ и експоненциалното покачване на загубите с покачване на буста веднага прозира защо повечето се ползват на буст от 0.3 ...0.6 бар .Просто нагоре става неефективно и усложнява неимоверно нещата с изисквания от страна за механичното изпълнение .
Eternal glory to the fallen heroes !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z3 Roadster 2.8
Мечтае да кара: едно да беше...

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от The7omahawk » 08 Юни 2012, 10:15

С риск да кажа някоя глупост, при положение, че знанията ми се простират на последните 2-3 дни четене по форуми, но все пак...

Не зависи ли най-вече от това какво се цели с проекта? Да, ако гониш големите коне, якия бууст и тн., определено турбото може да бъде по-добрият вариант.

Но в случай, че човек иска едни 50-80 коня допълнително като краен резултат + запазване на поведението на мотора близко до сегашното ( без турбото да рита като озверяло щом надуе и тн. ) и сравнителна здравина - не е ли компресора по-добрия вариант? Да, той смуче някакви коне ( ето тука бяха графиките http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 1#p2125311 ) - ако не въртиш колата до над заводските 6500, компресора дърпа до 20 коня за 0.3, а както е видно като краен резултат поне от даденото в началото на темата - повече от достатъчно е. Поне според мен ( ако нещата са такива, каквито ги пише тук като изпълнение и цена ) за около и под 2000лв получаваш едни 60 съвсем разумни коня, при това без прекален тормоз за мотора. Може и да греша генерално, може и да е въпрос на лично мнение, ама на мен това ми звучи като един съвсем разумен и готин проект за ежедневка...че даже и на мен ми минават едни подли мисли през главата, ама догодина :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от Postman » 08 Юни 2012, 16:00

Jordana написа:Турбото не ти дърпа от "готовите " коне получени в двигателя.Ползва кинетичната енергия на газовете и така теоретично е почти пълен бонус каквото изкара защото иначе тия газове излитат необезпокоявани в атмосферата.
При компресора не е така и това е ясно предварително.Просто никой не се замисля колко краде всъщност от готовите "коне". Като се има в предвид ниското КПД на компресора /мах 60%/ и експоненциалното покачване на загубите с покачване на буста веднага прозира защо повечето се ползват на буст от 0.3 ...0.6 бар .Просто нагоре става неефективно и усложнява неимоверно нещата с изисквания от страна за механичното изпълнение .

Колега, аз не само съм се замислял, ами дори с голяма степен на вероятност знам точно колко готови коне ми краде компресора. Знам и КПД-то му колко е - максимумът е 73% и го ползвам до над 1 бар с 11:1 степен на сгъстяване и 98 лукоилски бензин.
За свръхпълнене на автомобилни ДВГ се използват поне 5 различни по принцип на действие вида компресори и ако не си по-конкретен и прецизен в изказа си, май ще се окаже че представяш един частен случай като правило :).
Не забравяй, че има един друг "феномен" - заради липса на чак такова съпротивление в изпускателната система на компресорните ДВГ, в цилиндрите постъпва повече въздух (смес), отколкото в еквивалентен случай с турбокомпресор, така че двигателят преди да отдаде на компресора "открадната" мощност е произвел повече отколкото при турбокомпресорно пълнене. Тъй че колко точно краде и колко остава е предмет на доста по-задълбочен анализ от начина, по който си го представил.
Разбира се, мощността която компресорът консумира, директно за заплаща в пари (разход на гориво), но срещу нея получаваш практически нулев турболаг, до какъвто само свръх съвремен турбодвигател би могъл да се доближава...

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1466
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от Jordana » 08 Юни 2012, 18:10

ct_128484.gif

Ето я картата на коментирания по горе М62. Викаш ползваш над 1 бар тоест тотално извън картата на компресора и с високо КПД .Възможно е но ако имаш някакви по различни данни ще се радвам да ги споделиш и коментираме тука във форума.Ако мислиш че съм написал по горе нещо което не е истина моля да се обосновеш .Що се отнася до бакпрепшъра при турбокомпресора и по малкия такъв при компресора да разбирам че обемната ефективност на двигател с компресор е по голяма от тази на двигател с турбо компресор при еднакво налягане ? Или имаш нещо друго в предвид ?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Eternal glory to the fallen heroes !

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: колело
Мечтае да кара: F10 M550d или 1M Coupe или E46 M3

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от Zagy » 08 Юни 2012, 18:26

А има ли карта на температурата на изходящия въздух на M62?
Последна промяна Zagy на 08 Юни 2012, 18:46, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от Vozq_bez_pari » 08 Юни 2012, 18:42

Jordana написа:
ct_128484.gif

Ето я картата на коментирания по горе М62. Викаш ползваш над 1 бар тоест тотално извън картата на компресора и с високо КПД .Възможно е но ако имаш някакви по различни данни ще се радвам да ги споделиш и коментираме тука във форума.Ако мислиш че съм написал по горе нещо което не е истина моля да се обосновеш .Що се отнася до бакпрепшъра при турбокомпресора и по малкия такъв при компресора да разбирам че обемната ефективност на двигател с компресор е по голяма от тази на двигател с турбо компресор при еднакво налягане ? Или имаш нещо друго в предвид ?


Postman не е с М62 , именно за това ти намекна ,че има доста различни компресори 8)

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1466
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от Jordana » 08 Юни 2012, 19:05

Аз не съм казал никъде че е с М62 .Ставаше въпрос за коментирания в темата М62 и коментарите ми са за него .Затова и предложих ако има някакви други данни замервания или нещо което да хвърли светлина по въпросада се коментира.
Eternal glory to the fallen heroes !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от Postman » 08 Юни 2012, 21:07

Jordana написа:Ето я картата на коментирания по горе М62. Викаш ползваш над 1 бар тоест тотално извън картата на компресора и с високо КПД .Възможно е но ако имаш някакви по различни данни ще се радвам да ги споделиш и коментираме тука във форума.Ако мислиш че съм написал по горе нещо което не е истина моля да се обосновеш .Що се отнася до бакпрепшъра при турбокомпресора и по малкия такъв при компресора да разбирам че обемната ефективност на двигател с компресор е по голяма от тази на двигател с турбо компресор при еднакво налягане ? Или имаш нещо друго в предвид ?

Колега, компресор е както Eaton M62, така и центробежните (ASA, Vortech, Paxton, Rotrex), също така и всички Lysholm, да не забравяма и G-lader-a, и най-накрая уникалния ВОМ (вълнов обменник на налягане) на Comprex - всичко това се нарича компресор и всички имат различни характеристики и още по-различни КПД-та. Та като пишеш за компресори, бъди по-конкретен - това ти написах, нищо друго :). И обърни внимание все пак на КПДто на картата, която си показал - компресорите не работят в една точка, та то да е 60% макс, нали? ;) Понеже явно не съм те разбрал, че пишеш конкретно за М62, то тук ми се струва уместно да се извиня :confused: .
И да, аз нямам удоволствието да имам Eaton под капака, така че разбира се не мога да се похваля с подобно постижение с Eaton, но може би сега ме разбираш и защо не карам Eaton :)...
А относно VE на компресорен и турбо- двигател - ами да, така е, няма причина да си изненадан според мен, може да се изненадваш само от това, защо не си се сетил сам досега :)... Стига разбира се да уточним понятието VE, защото всеки го тълкува по своему и възникват спорове и по тази тема...
:bchug:

Прави ми впечатление, че всеки, който не е опитвал да слага компресор, пише колко е лесно - една стойка, пускаш ремъка и готово... Както и колко евтини били М62... Чудя се защо ли тогава е пълно с прилично работещи турбо конверсии, пък конверсиите с Ийтън М62 се броят на пръстите на едната ръка в България, като от тях дори не всички са успешни... Може би не е чаааак толкова просто да сложиш компресор за 400 лв и да се метнеш в джаза, инак нямам обяснение защо всеки се набутва да прави турбо вместо евтин компресор М62.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z3 Roadster 2.8
Мечтае да кара: едно да беше...

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от The7omahawk » 08 Юни 2012, 21:37

Много бих се радвал ако споделиш какви проблеми изникват и какво се пропуска при обяснението в тези теми :) На мен лично темата за слагането на компресор ми е страшно интересна и съм убеден, че не само на мен :yes: Просто някои подводни камъни, които само "патилите" ги знаят.

ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1466
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от Jordana » 08 Юни 2012, 21:40

Ясно че има компресори с различни технически конструкции параметри и технология но общото при всички е че компресират сгъстяват газовете.Тука мисля че не противопоставяме различните аспекти на едно и също нещо а плюсовете и минусите на различните конструкции .Ясно ми е също че ROTREXA който ползваш има доста по добри показатели от горния М62 така че забележката ти приемам за напълно основателна .Както и по напред написах компресорите от изброените по горе имат предимства и и не са аналог на турбокомпресорите а алтернатива както и обратното :)
Така че аз не съм против тоя начин за свръхпълнене просто исках да кажа че си има ползи има и минуси от него. :bchug:
Eternal glory to the fallen heroes !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1330
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от Postman » 08 Юни 2012, 21:58

The7omahawk написа:Много бих се радвал ако споделиш какви проблеми изникват и какво се пропуска при обяснението в тези теми :) На мен лично темата за слагането на компресор ми е страшно интересна и съм убеден, че не само на мен :yes: Просто някои подводни камъни, които само "патилите" ги знаят.

Не мога да обясня, защото никога не съм правил опит да слагам друг компресор, освен моя. Но ми прави впечатление фактът, че уж е много лесно и евтино, пък почти никой не го прави, а на половината дето са го направили им се повреждат системите... Та може би е време да спрем да се заблуждаваме колко е лесно, щото очевидно не е :).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от NEDD » 08 Юни 2012, 22:46

И накрая какво? Пак излиза, че за около 2к лв "някакво" турбо на 0,5 - 0,7 е по лесния/надежден вариант. Може би не най-добрия, но... :dunno:
The fun is not in the straight line...!

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от SpUd3r » 10 Юни 2012, 1:25

За 2к по-добре да си направиш ревизия на мотора, отколкото "някво турбо"...
лично мнение
Tux0 Ca !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 745
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е63 650i

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от ръб » 15 Юни 2012, 18:45

аз лично в сток вариянт не бих си надул мотора на 0.5-0.7 :D

много хора не възприемат и вариянта за турбо на газ, но е факт, че в Габрово няколко човека карат така, а по-интересното е, че на 2ма от тях проектите им са на стойност около 250лв. Едната се кара на 0.5 а другата на 0.9 :D Само че единия кара по пътя, а другия в горите :)

в крайна сметка не ми харесва идеята, колата ми да има такива пикове в мощността..искам да е по-плавна. В крайна сметка в това е чара на М52Б28 :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 965
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: E36 328i supercharged - мнения

Мнение от BABHOMED » 24 Ное 2012, 2:00

Да разбирам ли че М50Б25 с еатон м62 нагласен на козметичен надув 0.25-0.3 електронйиката му може да се справи !? ..Говоря за малак надув понеже мотора е с автоматична кутия,не искам да и изпържа фрикционите така че трябва да се вместя в границите до към 300нм-320нм ...
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook