Въпрос към клуба на знаещите (за печките)

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Въпрос към клуба на знаещите (за печките)

Мнение от kam_tod » 28 Юни 2006, 16:22

Може ли някой да обясни откъде се получават разликите между следните двигатели:

М21Д24
- редови 6-цилиндров
- 12 клапана
- 2.4 литра (2443 куб.см)
- турбо дизел
- 115 к.с.
- 126 кг

М51Д25
- редови 6-цилиндров
- 12 клапана
- 2.5 литра (2483 куб.см)
- турбо дизел
- 115 к.с. без интеркулер
- 143 к.с. с интеркулер

- 132 кг

Значи какво излиза, само заради интеркулера мощността скача с 20 коня! Възможно ли е това или има още нещо? ;)
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Фюрера
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 23.01.2006
Местоположение: София

Мнение от sieg » 28 Юни 2006, 16:25

Колега, знаеме, че разбираш, ама не е честно така да ни пробваш...
Иначе, от това което на мен ми е ясно, интеркулера си е достатъчно ценна добавка, че да вдигне мощността с 20 коня, особено при по-големи обеми на двигателя!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 27.03.2006
Местоположение: София

Мнение от shenko » 28 Юни 2006, 16:28

дааам :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1041
Регистриран на: 15.08.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
Мечтае да кара: нещо с турбо
Детайли за колата: телефон

Мнение от Turboman » 28 Юни 2006, 16:41

Не е само от интеркулера, ТДС и харчи повече

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 28 Юни 2006, 16:47

С други думи има ли разлика в управлението на горивната система?
Или само по студения въздух?
Или да перефразирам ако сложиме на нашите коли 324тд С мотор М21,
Кулер от 325ТДС че ще има ефект е ясно,но трябва ли да се настройва нещо примерно подаването на гориво трябва ли да се увеличава и тн.?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1041
Регистриран на: 15.08.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
Мечтае да кара: нещо с турбо
Детайли за колата: телефон

Мнение от Turboman » 28 Юни 2006, 17:13

Като инжинер двигателист ти го казвам че единствения начин за повече коне от един двигател е му пуснеш повече гориво,другото вече е само оптимизиране на процеса.
ТДС на тройково купе под 10/100 градско няма сваляне

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 20.06.2006

Мнение от Морис » 28 Юни 2006, 21:52

Без да съм 100% сигурен, но аналогично на други двигатели - интеркулера сваля температурата на въздуха от 150-160 С на 50-60 С, така на единица обем въздух кислородът нараства значително, т.е горивната смес става по-богата на кислород, възможно е и да се увеличава впръскването на гориво, но може би и не.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 28 Юни 2006, 21:55

Според мен има разлика и в налягането на турбината :roll:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 29 Юни 2006, 8:08

Интеркулерът намаля температурата на изгорелите газове, които задвижват турбината.По този начин се увеличават оборотите и и се подобрява пълненето.Проблемът без интеркулер е износоустойчивостта на турбината и затова се използват за направа на ротора метало-керамични материали.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Мнение от petio » 29 Юни 2006, 10:23

Според мен - интеркулера охлажда постъпващия въздух както каза колегата по-горе и по този начин го обогатява с кислород на единица обем. За да се постигне оптимална смес е необходимо и подаване на повече гориво :arrow: по-голяма мощност. И това е единствената цел на интеркулера- междинно охлаждане на нагнетения въздух от турбината и повишаване на КПД по този начин.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 29 Юни 2006, 10:25

опа! нещо съм се по-объркал в изчисленията :mhihi: Не са 20 к.с., ами цели 28 к.с.!!! :shock: Само с един интеркулер :?:
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 29 Юни 2006, 10:33

Само още едно допълнение към темата, защото виждам, че разговора се завъртя около горивото... Помпите на ТД-то и на ТДС-а са еднакви, друг въпрос е как се управляват от компютърчето (то затова има и чип-тунинг :mhihi: ), т.е. възможна първа разлика между двете двигателчета, т.е. между управлението им.

А иначе, някой по-горе беше споменал че има разлика в налягането на турбините (бих допълнил, че и в размера също :mhihi: ), та тука се явява и възможна втора, вече по-съществена разлика.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 29 Юни 2006, 13:38

[quote="petio"]Според мен - интеркулера охлажда постъпващия въздух Постъпващият въздух в момента е 36 градуса, а през зимата до -20. Та с колко го охлажда интекулерът? Във форума има теми със съответните схеми, където може да се види кои газове откъде минават, а не според мене това, а според друг- онова.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 29 Юни 2006, 13:41

Това в началото е цитат. Нещо съм оплескал писането.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Юни 2006, 13:45

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook