Перката на климатика не работи - решен проблем !
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Перката на климатика не работи - решен проблем !
Здравейте колеги,
След като четох 2 часа форума и видях доста теми и мнения по въпроса, не успях да стигна до отговор на моя и реших да си пусна дебилната тема.
Описанието на проблема е следното:
1. Перката на климатика на колата, която закупих не работеше. До тук добре, беше спекла, не съм я отварял да гледам дали магнитите са разлепени или е просто адски зацапана. Измих двата радиатора - воден и климатичен, смених перката с такава, която работи с 4 кабела. Тествахме я демонтирана - за съжалаление не установихме тогава, че съпротивлението на първа степен е думнало - това го разбирам вчера .. както и да е.
2. В резултат на думналата перка и блокиралия й мотор бушон 75 беше пътник, сменихме го - дойде + на перката.
3. Датчика за външната температура работи. Фреон в системата има, компресора включва и от духалките започва да духа студ - налягането се качва от до 11-15 бара - вчера беше хладно и виското работи добре. При "изключено" виско, налягането стига до 20-21 бара но перката НЕ захапва.
При положение, че съпротивлението за първа скорост не работи не би ли трябвало при 20-21 бара вече отдавна да работи 2ра скорост и да минаваме на 3та, скорости които работят и ги пробвахме с директния + който е изкаран на колектора?
Какво може да причинява проблема в случая? Релета - четох че едното е при бушон 75, а другото е до пасажерския филтър за купето?
Гледам схемите сега и открих само К21 и К22. Утре вечер ще ги проверя и тях как са.
Датчика за налягането - който стои забит на дехидратора?
Благодаря.
След като четох 2 часа форума и видях доста теми и мнения по въпроса, не успях да стигна до отговор на моя и реших да си пусна дебилната тема.
Описанието на проблема е следното:
1. Перката на климатика на колата, която закупих не работеше. До тук добре, беше спекла, не съм я отварял да гледам дали магнитите са разлепени или е просто адски зацапана. Измих двата радиатора - воден и климатичен, смених перката с такава, която работи с 4 кабела. Тествахме я демонтирана - за съжалаление не установихме тогава, че съпротивлението на първа степен е думнало - това го разбирам вчера .. както и да е.
2. В резултат на думналата перка и блокиралия й мотор бушон 75 беше пътник, сменихме го - дойде + на перката.
3. Датчика за външната температура работи. Фреон в системата има, компресора включва и от духалките започва да духа студ - налягането се качва от до 11-15 бара - вчера беше хладно и виското работи добре. При "изключено" виско, налягането стига до 20-21 бара но перката НЕ захапва.
При положение, че съпротивлението за първа скорост не работи не би ли трябвало при 20-21 бара вече отдавна да работи 2ра скорост и да минаваме на 3та, скорости които работят и ги пробвахме с директния + който е изкаран на колектора?
Какво може да причинява проблема в случая? Релета - четох че едното е при бушон 75, а другото е до пасажерския филтър за купето?
Гледам схемите сега и открих само К21 и К22. Утре вечер ще ги проверя и тях как са.
Датчика за налягането - който стои забит на дехидратора?
Благодаря.
Последна промяна deyan-enchev на 04 Юни 2012, 9:38, променена общо 1 път
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Stanchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Перката на климатика не работи
смени съпротивлението и перката ще тръгне, ако няма друг проблем, просто е още хладно да тръгне и втората степен - да покачи налягането...

- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Перката на климатика не работи
Налягането го покачихме до 21 бара.
Въпроса е на колко тръгва втората степен? Според мен при 21 бара трябва да сме дори на 3та степен вече а не да чакаме тепърва втората.
Не е хладно да се покачи налягането на място, да вчера беше 17-18 градуса, но все пак като "изключиш" виското, налягането на фреона мина от 15 до 21 бара за под 6 секунди.
Гледахме го с манометър не предполагам и не гадая.
Тия неща ги пиша с цел да разбера аджеба при перките с 4 кабела релетата ли управляват прехвърлянето на + от 1 на 2 и на 3 степен.
Щото четох, че при перките с 3 кабела управлението е в самата перка
.
Утре ще подледна К21 и К22 реленцата и ще кажа какво е станало.
Съпротивлението първа скорост колко ома е някой знае ли?
Въпроса е на колко тръгва втората степен? Според мен при 21 бара трябва да сме дори на 3та степен вече а не да чакаме тепърва втората.
Не е хладно да се покачи налягането на място, да вчера беше 17-18 градуса, но все пак като "изключиш" виското, налягането на фреона мина от 15 до 21 бара за под 6 секунди.
Гледахме го с манометър не предполагам и не гадая.
Тия неща ги пиша с цел да разбера аджеба при перките с 4 кабела релетата ли управляват прехвърлянето на + от 1 на 2 и на 3 степен.
Щото четох, че при перките с 3 кабела управлението е в самата перка


Утре ще подледна К21 и К22 реленцата и ще кажа какво е станало.
Съпротивлението първа скорост колко ома е някой знае ли?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Перката на климатика не работи
Здравейте,
Както бях обещал днес проверих релетата - естествено кутията с релетата под дясната кутия за филтъра на купето не беше сваляна никога.
Всичко работи при К21 и К22, свалих ги и ги проверих.
Местим се по веригата.
Втора степен на ел. перката се регулира от реленцето което стои зад жабката до мистичния бушон 75 за който много колеги са писали.
Същата тази втора степен, никога няма да захапе АКО датчика за високо налягане не подаде сигнал - кога го прави - когато налягането в системата достигне 20 бара.
Тук идва отговор на много неясноти и глупости изписани по форума за перката с 4 кабела:
1. Първа степен - работи ПОСТОЯННО при включен климатик, необходимо е да погледнете за секунда ел. схемите за е39 и да ви стане ясно. Разбира се първа степен няма да тръгне, ако съпротивлението е думнало. Много често съпротивлението заминава, понеже постоянно е в употреба. Имайки предвид че съпротивлението за втора степен рядко се ползва (голяма жега, задръстване, градско каране или интензивно натоварване на мотора);
2. Втора степен - работи САМО когато налягането на фреона стигне 17.5 бара;
3. Трета степен - тя НЯМА много общо с климатичната инсталация, от тук идва и Auxilary fan, спомага охлаждането на водния радиатор. Трета степен и нейното включване зависи от температурата на охладителната течност.
Какъв мисля, че е проблема при мен и защо мисля така:
При моят автомобил перката няма първа степен. Има втора и трета, при директни плюсове на пиновете от буксата се установи това. ОК ясно, ще оправя съпротивленията.
Все пак дори и при 21 бара втора степен я няма. Да тествам дали има трета с блокирано виско ми се вижда хамалско и не опитвам.
Като се видя, че релетата са наред, прекъсвачите са сменени и здрави (в частност Fuse Maxi Red - 50A в гнездо 75 на цена 3.36 BGN от Дару) - Илия (най-добрия майстор на A/C който познавам) сподели че датчика за високо налягане е проблемен.
Откачих му буксата и през нея пускайки + на втората степен, релето сработва и имаме въртяща се перка. Има 99% шанс след подмяната му да захапе вече поне 2ра степен.
Утре ще търся да купя датчик, но надали ще е 180BGN от Дару.
Въпрос: Каква марка датчици ползва нашата любима марка
:
а) Valeo;
б) Delphi;
в) Hella;
г) Друг вид, за който аз незнам.
Ако някой знае нещо различно от мен по темата ще се радвам да обсъдим пропуските ми.
Като щракна новия датчик ще се види колко съм прав.
Както бях обещал днес проверих релетата - естествено кутията с релетата под дясната кутия за филтъра на купето не беше сваляна никога.
Всичко работи при К21 и К22, свалих ги и ги проверих.
Местим се по веригата.
Втора степен на ел. перката се регулира от реленцето което стои зад жабката до мистичния бушон 75 за който много колеги са писали.
Същата тази втора степен, никога няма да захапе АКО датчика за високо налягане не подаде сигнал - кога го прави - когато налягането в системата достигне 20 бара.
Тук идва отговор на много неясноти и глупости изписани по форума за перката с 4 кабела:
1. Първа степен - работи ПОСТОЯННО при включен климатик, необходимо е да погледнете за секунда ел. схемите за е39 и да ви стане ясно. Разбира се първа степен няма да тръгне, ако съпротивлението е думнало. Много често съпротивлението заминава, понеже постоянно е в употреба. Имайки предвид че съпротивлението за втора степен рядко се ползва (голяма жега, задръстване, градско каране или интензивно натоварване на мотора);
2. Втора степен - работи САМО когато налягането на фреона стигне 17.5 бара;
3. Трета степен - тя НЯМА много общо с климатичната инсталация, от тук идва и Auxilary fan, спомага охлаждането на водния радиатор. Трета степен и нейното включване зависи от температурата на охладителната течност.
Какъв мисля, че е проблема при мен и защо мисля така:
При моят автомобил перката няма първа степен. Има втора и трета, при директни плюсове на пиновете от буксата се установи това. ОК ясно, ще оправя съпротивленията.
Все пак дори и при 21 бара втора степен я няма. Да тествам дали има трета с блокирано виско ми се вижда хамалско и не опитвам.
Като се видя, че релетата са наред, прекъсвачите са сменени и здрави (в частност Fuse Maxi Red - 50A в гнездо 75 на цена 3.36 BGN от Дару) - Илия (най-добрия майстор на A/C който познавам) сподели че датчика за високо налягане е проблемен.
Откачих му буксата и през нея пускайки + на втората степен, релето сработва и имаме въртяща се перка. Има 99% шанс след подмяната му да захапе вече поне 2ра степен.
Утре ще търся да купя датчик, но надали ще е 180BGN от Дару.
Въпрос: Каква марка датчици ползва нашата любима марка

а) Valeo;
б) Delphi;
в) Hella;
г) Друг вид, за който аз незнам.
Ако някой знае нещо различно от мен по темата ще се радвам да обсъдим пропуските ми.
Като щракна новия датчик ще се види колко съм прав.
Последна промяна deyan-enchev на 25 Юли 2012, 10:58, променена общо 1 път
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Перката на климатика не работи
От WDS BMW Wiring Diagram System и конкретно за Auxiliary fan мога да кажа че всеки един "+" за всяка една от степените е захранен от различен бушон. Когато трябва да работи 1-ва степен плюса (от бушон F7 20A преди релето К21) минава през двете съпротивления и стига до мотора. Ако трябва да работи на 2-ра степен плюса (от бушон F22 30A преди релето К22) минава през едното (по-малкото) съпротивление и стига до мотора. И когато трябва да работи 3-та степен плюса (от бушон F105 100A преди релето К201 и бушон F75 50A след това реле) отива директно на четките на мотора. Зависимостта за това на каква скорост ще работи вентилатора е :1-ва скорост - Термодатчик (S36) с два нормално отворени контакта единия затваря при 91 градуса другия при 105 градуса температура на антифриза като вентилатора работи на 1-ва степен ако температурата стане 91 градуса, управление на климатика. 2-ра скорост - Пресостат (B8) който сработва при около 20 бара и се изкл. при 17,5 бара налягане на фреона при кондензация. 3-та скорост - Термодатчкика (S36) като вентилатора работи на 3-та скорост ако температурата на антифриза превиши 105 градуса. Та това е по схемата и скоростите на вентилатора.
От всичко това написното излиза че проблема ти е в пресостата за втората скорост и в съпротивлението за първата.

От всичко това написното излиза че проблема ти е в пресостата за втората скорост и в съпротивлението за първата.

Последна промяна gentata на 23 Юли 2017, 12:44, променена общо 1 път
- Пресиян Василев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 1.02.2009
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 730д
- Мечтае да кара: космически кораб Сатурн 5
Re: Перката на климатика не работи
На последната ми е39-ка,имах такъв проблем.След като стана миналото лято по горещо ,из града започна да не ми работи климатроника както трябва.
Какво направих .Мерих ,разхвърлях ,схеми и какво ли не.Взех Блок за степените на парното на е34 ,Вързах си ги по омаж на мястото на 2-та резистора ,като предвидих и неговото охлаждане ,понеже така или иначе си е с прости навивки кантал и грее.
Всичко си доиде на мястото ,всички скорости и прочие.
Какво направих .Мерих ,разхвърлях ,схеми и какво ли не.Взех Блок за степените на парното на е34 ,Вързах си ги по омаж на мястото на 2-та резистора ,като предвидих и неговото охлаждане ,понеже така или иначе си е с прости навивки кантал и грее.
Всичко си доиде на мястото ,всички скорости и прочие.
Диагностиката не е гледане на телевизия !
Бензина служи за измиване на дизелови части.
Бензина служи за измиване на дизелови части.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Перката на климатика не работи
Благодаря за мненията оценям ги. genata - чудесно обяснение, дори аз го разбрах
Пресияне твоят проблем е бил при съпротивленията доколкото разбирам. Инъче и аз мислих дали да оправям първа степен, но ще видим след като тръгне втора изобщо. Аз имам една резервна перка, не съм мерил как е нейното съпротивление, ще видя какво става тия дни с тях.
@latrel - Ами с моите "опити" стигам до идеята, че простатата на колата
не работи - това на което викам аз датчик за налягането (липса на терминология у мен).
Утре ще дойде въпросния пресостат като го подменя ще пиша какво се случва. genata и климатичния ми приятел гуру Илия също хвърлят сянка върху неработещ пресостат.
DIY яко никви сервизи

Пресияне твоят проблем е бил при съпротивленията доколкото разбирам. Инъче и аз мислих дали да оправям първа степен, но ще видим след като тръгне втора изобщо. Аз имам една резервна перка, не съм мерил как е нейното съпротивление, ще видя какво става тия дни с тях.
@latrel - Ами с моите "опити" стигам до идеята, че простатата на колата

Утре ще дойде въпросния пресостат като го подменя ще пиша какво се случва. genata и климатичния ми приятел гуру Илия също хвърлят сянка върху неработещ пресостат.
DIY яко никви сервизи

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Re: Перката на климатика не работи
може да му направиш мост между кабелите на този датчик и ще видиш дали работи
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Перката на климатика не работи
Днес купих датчик, но водната помпа или термостата казаха чао.
Като се оправим тези дни ще пиша какво става и с климатика.
Като се оправим тези дни ще пиша какво става и с климатика.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Перката на климатика не работи
След доста време е добре да напиша какво стана с проблема и как се реши.
За жалост междувременно сменихме, водна помпа, термостат и умна дюза даже успях да закъсам в Сърбия заради изгоряла помпа в резервоара
която ще сменя тая седмица - не съм скучал да знаете.
След смяната на 50А бушон зад жабката и смяната на пресостата - перката работи успешно на 2ра степен - единствената на която съм я пробвал засега.
За първата са ми изгоряли съпротивленията мисля да ги сваля от старата перка - там изглежда работят.
Втората степен тръгна точно на 20бара налягане и се изключи на 17.5.
Това е от мен.
За жалост междувременно сменихме, водна помпа, термостат и умна дюза даже успях да закъсам в Сърбия заради изгоряла помпа в резервоара

След смяната на 50А бушон зад жабката и смяната на пресостата - перката работи успешно на 2ра степен - единствената на която съм я пробвал засега.
За първата са ми изгоряли съпротивленията мисля да ги сваля от старата перка - там изглежда работят.
Втората степен тръгна точно на 20бара налягане и се изключи на 17.5.
Това е от мен.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- RhythmiX
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: 1.10.2007
- Местоположение: Хасково, BG.
- Пол: Мъж
- Кара: е39 525d '02г.
- Мечтае да кара: S65 AMG
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Датчика за външна темп. играе ли роля за включването на перката ?
Аз също имам проблем с перката,но и датчика ми показва -40 градуса.
Аз също имам проблем с перката,но и датчика ми показва -40 градуса.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Не играе.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Здравейте,
не съм сигурен дали точно тук е мястото да задам въпроса си, но не намерих тема точно по моят въпрос:
От скоро имам Е39, 525 TDS, 1998 година и имам проблем с температурата на охлаждащата течност при вклюен климатик - започва да се вдига и стига до последната черта преди червеното, когато съм спрял на светофар и след като форсирам двигателя веднага се смъква до средата, като спра пак същият проблем. При изключен климатроник стрелката не мърда от средата.
Забелязвам, че перката за климатика не работи при никакви обстоятелства (ще се отремонтира със сигурност), но молбата ми е, ако някой има или е имал подобен проблем или просто може да каже дали този проблем е възможно да се дължи на неработещата перка на климатика.
Добре е да кажа също, че проблема със загряването има предистория:
Когато закупих колата на празен ход я бръмчах 1 час и си държеше нормална температура, но когато я подкарах и то при леко баирче за 3-4 секунди стрелката отива в червеното, надува маркучи, хвърля води и всичко по реда му - естествено всички "майстори" бяха категорични - глава или гарнитура.
След подмяана на термостат, заваряне(постоянно зацепване) на виското(някой "умник" го е направил), смяана на гарнитура, проверка на главата(оказа се, че е ОК) проблема продължи и за проверка останаха само водна помпа и радиатор, като се оказа, че радиатора е запушен - сменихме го и колата се оправи - стрелката не мърдаше от средата.
Естествено след това исках да махна тази заварка и да си възстановя виското, като сложих втора употреба - уж работещо (мисля, че го чувам след 2000 оборота). След смяната направих една обиколка и всичко беше наред, но като я покарах още малко на един светофар на празен ход стрелката започна леко да мърда към чертичката след средата, като при потегляне(или форсиране) стрелката се връща обратно. Направих проба с изклюен климатик и не загрява - когато го включа и минат 4-5 минути стрелката отново тръгва.
Въпросът ми е дали това е възможно да се дължи на неработещата перка на климатика или виското не е било читаво(майстора казва, че е ОК, но аз не знам как да разбера дали наиситна е така).
Благодаря предварително!
не съм сигурен дали точно тук е мястото да задам въпроса си, но не намерих тема точно по моят въпрос:
От скоро имам Е39, 525 TDS, 1998 година и имам проблем с температурата на охлаждащата течност при вклюен климатик - започва да се вдига и стига до последната черта преди червеното, когато съм спрял на светофар и след като форсирам двигателя веднага се смъква до средата, като спра пак същият проблем. При изключен климатроник стрелката не мърда от средата.
Забелязвам, че перката за климатика не работи при никакви обстоятелства (ще се отремонтира със сигурност), но молбата ми е, ако някой има или е имал подобен проблем или просто може да каже дали този проблем е възможно да се дължи на неработещата перка на климатика.
Добре е да кажа също, че проблема със загряването има предистория:
Когато закупих колата на празен ход я бръмчах 1 час и си държеше нормална температура, но когато я подкарах и то при леко баирче за 3-4 секунди стрелката отива в червеното, надува маркучи, хвърля води и всичко по реда му - естествено всички "майстори" бяха категорични - глава или гарнитура.
След подмяана на термостат, заваряне(постоянно зацепване) на виското(някой "умник" го е направил), смяана на гарнитура, проверка на главата(оказа се, че е ОК) проблема продължи и за проверка останаха само водна помпа и радиатор, като се оказа, че радиатора е запушен - сменихме го и колата се оправи - стрелката не мърдаше от средата.
Естествено след това исках да махна тази заварка и да си възстановя виското, като сложих втора употреба - уж работещо (мисля, че го чувам след 2000 оборота). След смяната направих една обиколка и всичко беше наред, но като я покарах още малко на един светофар на празен ход стрелката започна леко да мърда към чертичката след средата, като при потегляне(или форсиране) стрелката се връща обратно. Направих проба с изклюен климатик и не загрява - когато го включа и минат 4-5 минути стрелката отново тръгва.
Въпросът ми е дали това е възможно да се дължи на неработещата перка на климатика или виското не е било читаво(майстора казва, че е ОК, но аз не знам как да разбера дали наиситна е така).
Благодаря предварително!
Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !
Перката на нито една степен ли не работи, дори когато стрелката е почти в червеното ?
И си напиши в профила откъде си, ако се налага да те пратим при друг майстор
И си напиши в профила откъде си, ако се налага да те пратим при друг майстор

53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани