Колко е границата на детонация на бенза?
Модератор: bum_bum
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Колко е границата на детонация на бенза?
Интересува ме колко границата до която може да се повиши налягането в шината на бензина без да има детонационни проблеми след дюзите? Може и граничението да идва от дамите дюзи което премества въпроса: с какви дюзи може да се постигне макс работно налягане в шината?
Re: Колко е границата на детонация на бенза?
NESH написа:Интересува ме колко границата до която може да се повиши налягането в шината на бензина без да има детонационни проблеми след дюзите? Може и граничението да идва от дамите дюзи което премества въпроса: с какви дюзи може да се постигне макс работно налягане в шината?
нещо грам не схващам какво общо има налягането в шината с детонациите ... ако ти са съобразени налягането с дюти цикъла на дюзите и подаваш правилното количество бензин нямаш грижи. Следва въпроса на какво налягане ще ти издържи помпата, но това е вече друга материя.
ре
Идеята е такава че подобряването на горенето е пряко свързано с увеличаване контактната площ на "капчиците" впръскано гориво, хомогенната смес в камерата, а тук дизелите впръскващи под 1600-2000 атмосфери постигат много по-добра смес и съответно дозиране. По-високото работно налягане обаче при бензина не може да стигне такива стойности и ме интересува докъде може да е? Иначе помпата ми държи /поне за 30 мин тест/ 4,7-4,9 бара, но изглежда дюзите за работният си цикъл наливат доста повече гориво , защото колата почва да се дави.Според мен това е и начин при турбомоторите да се увеличи дебита на дюзата,без подмяна с друга /Тикко ги кара на близо 4 бара/.
Re: ре
NESH написа:Идеята е такава че подобряването на горенето е пряко свързано с увеличаване контактната площ на "капчиците" впръскано гориво, хомогенната смес в камерата, а тук дизелите впръскващи под 1600-2000 атмосфери постигат много по-добра смес и съответно дозиране. По-високото работно налягане обаче при бензина не може да стигне такива стойности и ме интересува докъде може да е? Иначе помпата ми държи /поне за 30 мин тест/ 4,7-4,9 бара, но изглежда дюзите за работният си цикъл наливат доста повече гориво , защото колата почва да се дави.Според мен това е и начин при турбомоторите да се увеличи дебита на дюзата,без подмяна с друга /Тикко ги кара на близо 4 бара/.
този начин с увеличаването на налягането се използва доста отдавна но в никакъв случай не е най-добрия, в момента в благоен град има едно Е36 318и (8 клапана) с турбо на 0.7 (без допълнителна електроника) като ползва инжектори и регулатор от ауди турбо, когато го питах за налягането на бензина момчето каза ,че при 1 бар налягането на горивото стига 6 бара.... лично за мен това е прекалено много но е факт ,че колата няма проблеми по този начин .
п.п. при тест с г-тек колата е дала 15.3 на 1/4 миля.....ма каза че без щпер е мъка


W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
ре
Това че си оправил таймингите на дюзите е добре ама 6 барана шината си е отлично.Малко иска прекрояване на връзките от резервоара до мотора ама си струва. Дори и без турбо ефекта на подобряване на впръскваната смес си е плюс.
Re: ре
NESH написа:Това че си оправил таймингите на дюзите е добре ама 6 барана шината си е отлично.Малко иска прекрояване на връзките от резервоара до мотора ама си струва. Дори и без турбо ефекта на подобряване на впръскваната смес си е плюс.
значи тези 6 бара са само при един бар налягане т.е. с увеличаване на налягането от турбото се увеличава и налягането на бензина, на свободни обороти е 3 бара
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Re: ре
NESH написа:Идеята е такава че подобряването на горенето е пряко свързано с увеличаване контактната площ на "капчиците" впръскано гориво, хомогенната смес в камерата, а тук дизелите впръскващи под 1600-2000 атмосфери постигат много по-добра смес и съответно дозиране. По-високото работно налягане обаче при бензина не може да стигне такива стойности и ме интересува докъде може да е? Иначе помпата ми държи /поне за 30 мин тест/ 4,7-4,9 бара, но изглежда дюзите за работният си цикъл наливат доста повече гориво , защото колата почва да се дави.Според мен това е и начин при турбомоторите да се увеличи дебита на дюзата,без подмяна с друга /Тикко ги кара на близо 4 бара/.
Не е желателно много да се увеличава налягането, тъй като над определена граница дюзите няма да могат да се отварят.
Правил съм доста опити - до 5 бара няма проблеми, за по-нагоре не знам. Но трябва да вкараш отнякъде и кислород, иначе колата ще се дави.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
- NITRO DRIVER
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: 6.11.2005
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i, 750i
Забравих за детонациите - те нямат нищо общо с налягането на впръскване. Важно каква горивна смес ще се получи. Ако е бедна, може да възникнат детонации.
Gasoline is for washing parts, alcohol is for drinking аnd nitro is for racing.
NITRO DRIVER написа:Забравих за детонациите - те нямат нищо общо с налягането на впръскване. Важно каква горивна смес ще се получи. Ако е бедна, може да възникнат детонации.
не е съвсем така, ако примерно не ти стига малко бензи (т.е. колата ти е леко бедна или има леки детонации) с увеличаване на налягането може да наваксаш и да изчезнат, на както вече споменах този начин не е за предпочитане.
W201 - 190E
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
Сега - M103 3.0-12v @ 0.5 бара
Преди - M102 2.5-16v турбо (402м : 13.934 @ 0.5 бара , писта Божурище)
- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Това не е начин,
аз пробвах с прогресивни регулатори и ненам си кво и е дърво,
най-добре си е яка помпа и по-големи дюзи,
всичко останало е само спасяване на положението!
аз пробвах с прогресивни регулатори и ненам си кво и е дърво,
най-добре си е яка помпа и по-големи дюзи,
всичко останало е само спасяване на положението!
re
Cobra написа:Това не е начин,
аз пробвах с прогресивни регулатори и ненам си кво и е дърво,
най-добре си е яка помпа и по-големи дюзи,
всичко останало е само спасяване на положението!
Е точно към това решение плюс горница на нормалното налягане говоря!
- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Re: re
NESH написа:Cobra написа:Това не е начин,
аз пробвах с прогресивни регулатори и ненам си кво и е дърво,
най-добре си е яка помпа и по-големи дюзи,
всичко останало е само спасяване на положението!
Е точно към това решение плюс горница на нормалното налягане говоря!
Не те разбрах в такъв случай брато какво питаш?
Аз нямам предвид помпа с по-голямо налягане,а с по-голям дебит само,
от там нататък дюзите си се оправят и си имаш добре нахранена кола,
аз съм си на сток налягане в с-темата и така е ок.
БТВ с какво си се захванал?
re
Говорех че с повишаване налягането в шината се подобрява /поне минимално/ времето и хомогенността на сместа впръсквана в камерата. Интересувах се докъде може да се повиши безпроблемно налягането. Или стъпка напред : ако се мисли за използване на помпи със 100 или 200 бара къде и какви проблеми би имало /дюзи,детонационна неустойчивост,.../ Размишлявам в посока на това как се разви и получи мощ дизеловият мотор тръгнал от 180 бара помпи до 2500бара днес /естерствено и не само това де/ .
идеята ти е че със по-голямо налягане ще постигнеш по-добро разпрашаване (атомизиране).. на практика разлика няма да видиш.. а и по-голямото налягане ще доведе до по-малка продължителност на отваряне на дюзите- което от една стойност надолу започва да действа негативно на атомизацията.. особено на празни обороти (най-къс интервал)
а дизелите постигат по-голяма ефекастност не защото впръскват под страшно налягане (то е задължително защото нафтата е доста гъста) а заради високата си компресия (18:1 е типична)..
а дизелите постигат по-голяма ефекастност не защото впръскват под страшно налягане (то е задължително защото нафтата е доста гъста) а заради високата си компресия (18:1 е типична)..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- The_Ancient
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 521
- Регистриран на: 16.11.2005
- Местоположение: Cal
- Пол: Мъж
Re: ре
Joreto написа:този начин с увеличаването на налягането се използва доста отдавна но в никакъв случай не е най-добрия, в момента в благоен град има едно Е36 318и (8 клапана) с турбо на 0.7 (без допълнителна електроника) като ползва инжектори и регулатор от ауди турбо, когато го питах за налягането на бензина момчето каза ,че при 1 бар налягането на горивото стига 6 бара.... лично за мен това е прекалено много но е факт ,че колата няма проблеми по този начин .
п.п. при тест с г-тек колата е дала 15.3 на 1/4 миля.....ма каза че без щпер е мъка![]()
любопитен съм на кой е това БМВ в Благоевград?
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани