"Потрепване" на празен ход в М50В20 6S2 VANOS (E34) ОПРАВЕНО
Модератор: Технически модератори
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
"Потрепване" на празен ход в М50В20 6S2 VANOS (E34) ОПРАВЕНО
Здравейте колеги,
От заглавието става ясно какъв е мотора и какво прави, но пак ще го напиша:
- Колата е Е34;
- Моторът е М50В20 6S2 VANOS Simens;
- на празен ход има някакви "потрепвания" като пропуск на запалване и то в НЕравни интервали;
- на ход колата си върви прилично за 19 годишна 20-ка;
- свещите не са с керамичен цвят, но не са и напълно черни;
- мирише на бензин много яко от ауспуха;
- не пуши;
- разходът на бензин не се увеличил много. Трудно ми е да го засека;
Допълнителна информация:
- на диатностика не дава грешки никакви;
- на диагностиката на живи данни видяхме, че нок сензорите са на майната си извън обхвата;
- дебитомерът отчита акуратно като гледахме живите данни и допълнително го мерихме с мултицет пак по време на работа. Супер показатели.
- TPS по същия начин като с дебитомера изследван и също перфектни резултати.
- Ламбда сонда също като по-горните и освен това е нова Хела.
- Датчик на разпределителен вал нов VDO Siemens.
- Свещи на 20 000 км NGK BKR6EK.
- лули на 25 000 км.
- Пробвах с друг компютър: същата работа.
- Вадих бобините по време на работа една по една: при всяка моторът реагираше.
- Стъпковият мотор е почистен.
- Дебитомерът е чист.
- Паразитният въздух е изгонен напълно от този мотор доста отдавна. Всички уплътнения, О-ринги, семеринги, маркучлета, хуйчета и скобички и мобички са новички.
- Никога не е имало газ.
- Мерих компресия. Измерената стойност е пълна фантасмагория, затова няма да я казвам, но е еднаква на всички цилиндри. Само на 4-ти е с 1 по-малко, което считам в границите на нормалното.
- Дюзите "изядоха" 2 опаковки Бардал за очистване на дюзи с 400 км динамично каране. Нямаше промяна в поведението на мотора.
- Датчикът на коляновия вал го замених с такъв от друга кола. Нямаше промяна в поведението на мотора.
Въпросът ми вече е един след развитието в темата:
1. ...?
2. Тези нок сензори, освен, че отчитат детонациите и подават резултата на компютъра като едни "клюкарчета", могат ли да дават грешни данни и от там в обратен ред компютърът да греши?
Благодаря предварително.
Поздрави,
Д
От заглавието става ясно какъв е мотора и какво прави, но пак ще го напиша:
- Колата е Е34;
- Моторът е М50В20 6S2 VANOS Simens;
- на празен ход има някакви "потрепвания" като пропуск на запалване и то в НЕравни интервали;
- на ход колата си върви прилично за 19 годишна 20-ка;
- свещите не са с керамичен цвят, но не са и напълно черни;
- мирише на бензин много яко от ауспуха;
- не пуши;
- разходът на бензин не се увеличил много. Трудно ми е да го засека;
Допълнителна информация:
- на диатностика не дава грешки никакви;
- на диагностиката на живи данни видяхме, че нок сензорите са на майната си извън обхвата;
- дебитомерът отчита акуратно като гледахме живите данни и допълнително го мерихме с мултицет пак по време на работа. Супер показатели.
- TPS по същия начин като с дебитомера изследван и също перфектни резултати.
- Ламбда сонда също като по-горните и освен това е нова Хела.
- Датчик на разпределителен вал нов VDO Siemens.
- Свещи на 20 000 км NGK BKR6EK.
- лули на 25 000 км.
- Пробвах с друг компютър: същата работа.
- Вадих бобините по време на работа една по една: при всяка моторът реагираше.
- Стъпковият мотор е почистен.
- Дебитомерът е чист.
- Паразитният въздух е изгонен напълно от този мотор доста отдавна. Всички уплътнения, О-ринги, семеринги, маркучлета, хуйчета и скобички и мобички са новички.
- Никога не е имало газ.
- Мерих компресия. Измерената стойност е пълна фантасмагория, затова няма да я казвам, но е еднаква на всички цилиндри. Само на 4-ти е с 1 по-малко, което считам в границите на нормалното.
- Дюзите "изядоха" 2 опаковки Бардал за очистване на дюзи с 400 км динамично каране. Нямаше промяна в поведението на мотора.
- Датчикът на коляновия вал го замених с такъв от друга кола. Нямаше промяна в поведението на мотора.
Въпросът ми вече е един след развитието в темата:
1. ...?
2. Тези нок сензори, освен, че отчитат детонациите и подават резултата на компютъра като едни "клюкарчета", могат ли да дават грешни данни и от там в обратен ред компютърът да греши?
Благодаря предварително.
Поздрави,
Д
Последна промяна ddddk на 13 Юли 2012, 19:46, променена общо 3 пъти

- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Детонации в М50В20 6S2 VANOS Simens (E34)

М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Детонации в М50В20 6S2 VANOS Simens (E34)
Сложи 6 броя бриск
и пак провбвай...абе на шипково ше я нагласим , ще ти донеса тва онова 



М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
Re: Детонации в М50В20 6S2 VANOS Simens (E34)
Празен ход е най-малко вероятният режим, на който могат да се появят детонации, което за мен лично изключва възможността това, което чуваш да са детонации...
Което не значи разбира се да си прегледаш слуха, а по-скоро че източникът е друг механичен шум...
Което не значи разбира се да си прегледаш слуха, а по-скоро че източникът е друг механичен шум...
- dani32
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 26.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: e34
- Мечтае да кара: e34 v10
Re: Детонации в М50В20 6S2 VANOS Simens (E34)
Въпросите ми са два:
1. Може ли неправилно работещ датчик на коляновия вал да предизвиква детонации? <--Да 100%
1. Може ли неправилно работещ датчик на коляновия вал да предизвиква детонации? <--Да 100%
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Детонации в М50В20 6S2 VANOS Simens (E34)
Здравейте колеги,
Благодаря за активността.
Относно дюзите не са проверени, но изядоха 2 опаковки Бардал за очистване на дюзи по пътя за събора, това съпроводено с 400 км динамично каране. Промяна никаква. Приемам дюзите за ОК.
@ Postman: напълно съм съгласен, но проблемът е, че шум няма. Моторът "потреперва" на НЕравни интервали и стои някак "напрегнат". Много ми се искаше да ти го покажа на събора, но не стана. Както и да е.
@ Жики: на Шипково имаме да изпием рядката и беленската, та хич не ми е до мотори, но може да обсъдим варианти докато борим ракийката
Само моля те напиши ми модел/номер на тези свещи бриск.
Относно датчика на коляновия вал възнамерявам през почивните дни да пробвам с друг. Лошото е, че колегата, от който ще искам датчика за проба не пие бира и трябва да му измисля друга почерпка

Благодаря за активността.
Относно дюзите не са проверени, но изядоха 2 опаковки Бардал за очистване на дюзи по пътя за събора, това съпроводено с 400 км динамично каране. Промяна никаква. Приемам дюзите за ОК.
@ Postman: напълно съм съгласен, но проблемът е, че шум няма. Моторът "потреперва" на НЕравни интервали и стои някак "напрегнат". Много ми се искаше да ти го покажа на събора, но не стана. Както и да е.
@ Жики: на Шипково имаме да изпием рядката и беленската, та хич не ми е до мотори, но може да обсъдим варианти докато борим ракийката

Относно датчика на коляновия вал възнамерявам през почивните дни да пробвам с друг. Лошото е, че колегата, от който ще искам датчика за проба не пие бира и трябва да му измисля друга почерпка



Re: Детонации в М50В20 6S2 VANOS Simens (E34)
ddddk написа:@ Postman: напълно съм съгласен, но проблемът е, че шум няма. Моторът "потреперва" на НЕравни интервали и стои някак "напрегнат". Много ми се искаше да ти го покажа на събора, но не стана. Както и да е.
Потреперването е много вероятно да идва от пропуск в запалването (т.нар. misfire ако звучи е по-описателно), което няма никаква връзка с явлението детонация.
Свещи, лули, бобини - да, но не и детонационните датчици. Този двигател има т.нар. sequential knock control, т.е. на всеки цилиндър командва knock retard-a индивидуално при регистриране на детонационно горене, и не практика не е никак лесно да чуеш от него типичния звук от детонационно горене (като при Жигула например), аз съм го чувал досега 2 пъти и то когато целенасочено съм карал в режим, подходящ за детонации единствено с цел да чуя детонациите. Та с една дума при така формулирана тема според мен се търси несъществуващо нещо. Аз карах 3 години със свещи БЕРУ по каталог за този двигател - може да ги пробваш тях ако имаш съмнения относно 20-хилядниците на NGK...
Но преди всичко ми се натрапва впечатлението, че имаш твърде големи очаквания към този 20-годишен чугуняк, на който инак нищо му няма

- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Детонации в М50В20 6S2 VANOS Simens (E34)
Мда
Приемам забележката. Не мога да настоявам, че са детонации и ще променя заглавието
Относно поведението на колата аз си я познавам добре и това и поведение не е нормално. То не е нормално и за всеки ДВГ
А миризмата на бензин от ауспуха е толкова натрапчива, че направо ме влудява (освен, че ме "хранят" на работа като паркирам с думите, че съм ръсил бензина по улиците и прочие закачки
)
Както и да е
Значи, до тук разбирам, че трябва да пробвам с други свещи и друг датчик на коляновия вал.
Друг въпрос: Може ли бобините да работят, но да не дават достатъчно напрежение и това да прави "слаба" искра?

Приемам забележката. Не мога да настоявам, че са детонации и ще променя заглавието

Относно поведението на колата аз си я познавам добре и това и поведение не е нормално. То не е нормално и за всеки ДВГ

А миризмата на бензин от ауспуха е толкова натрапчива, че направо ме влудява (освен, че ме "хранят" на работа като паркирам с думите, че съм ръсил бензина по улиците и прочие закачки

Както и да е

Значи, до тук разбирам, че трябва да пробвам с други свещи и друг датчик на коляновия вал.
Друг въпрос: Може ли бобините да работят, но да не дават достатъчно напрежение и това да прави "слаба" искра?
Последна промяна ddddk на 26 Май 2012, 20:22, променена общо 1 път

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Детонации в М50В20 6S2 VANOS Simens (E34)
ddddk написа:- на диагностиката на живи данни видяхме, че нок сензорите са на майната си извън обхвата;
Не е ли логично да опиташ с други сензори в такъв случай? Все пак това е единственото, което диагностиката показва за нередно работещо. Аз поне така бих постъпил. Иначе както го описваш наистина звучи като редки пропуски в запалването, както каза и Постман.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Детонации в М50В20 6S2 VANOS Simens (E34)
Dirty M5 driveR написа:ddddk написа:- на диагностиката на живи данни видяхме, че нок сензорите са на майната си извън обхвата;
Не е ли логично да опиташ с други сензори в такъв случай? Все пак това е единственото, което диагностиката показва за нередно работещо. Аз поне така бих постъпил. Иначе както го описваш наистина звучи като редки пропуски в запалването, както каза и Постман.
Защото са навряни на ... фичка си на тоя мотор и да вадя от друг мотор и да слагам само за проба е луда работа

Доста са скъпи за да ги купувам директно.
Затова питах тук в първия си пост тези хуйовини имат ли активно действие в газоразпределението или са само СРС-та
Поздрави,
Д

Re: "Потрепване" на празен ход в М50В20 6S2 VANOS Simens (E3
коя е диагностиката? че има бош лаф диагностики
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
-
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: "Потрепване" на празен ход в М50В20 6S2 VANOS Simens (E3
ddddk написа:INPA
Имах подобен случай.При мен се оказа датчика на коляновия вал.
- ddddk
- ентусиаст
-
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: "Потрепване" на празен ход в М50В20 6S2 VANOS Simens (E3
LiTtLeRoCk написа: Имах подобен случай.При мен се оказа датчика на коляновия вал.
Ще перифразирам една реклама: Ей такъв пост чаках

По празниците действам


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани