Проблем с охладителнтата система на М52

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Проблем с охладителнтата система на М52

Мнение от redex » 22 Юни 2006, 9:33

Привет колеги. Преди няколко дни като започнаха жегите и моята количка започна да позагрява. Е39 520i 97-ма мотора е М52 (нямам газова уредба)
Ето какви са симптомите. Сутрин, когато патувам за работа (извънградско) със скорост окол 100-120км/ч стрелкиата на температурния прибор си стои изправена, но аз следя и електронния показател и според него температурата е 89-90 при температура на въздуха около 20 градуса. До тук добре но навръщане когато вече е 30 грасуса на вън електронния показател ми показва че температурата на двигателя е 100 градуса, тоест валира между 98 и 100. а стрелката си стои право на горе. Пробах да изключа климатроника но няма промяна със и без него 99-100 градуса. НАправи ми впечатление че когато спускам наклон на скорост температурата веднага се понижава до 90-92 градуса и респективно когато изкачвам наклон достига 100-105 градуса. стрелката стои право на горе. Пробах да оставя колата на място да работи, без климатик държи 100-102 градуса, със него 110. Нарпави ми впечатление че като изфорсирам колата няколко пъти и темературата леко се покачва, когато я оставя да работи на ниски обороти температурата се понижава до 102-104 градуса. Стрелката се отклонява с няколко милиметра на дясно към червената зона когато електронния датчик ми показва 120 градуса. Това стана само веднъж за около 10 секунди, колата беше в гаража и вътре стана адска жега, след като я изкарах температурата падна изведнъж. Ето какво проверих:
При температура според електрония датчик 110 градуса вдигнах капака, нямаше симптоми на прегравяне в смисъл нямаше я специфичната миризна, нито бълбукане по водната система, маркучите към радиатора и другия са топли и двата и са твърди. Опитах се да спра перката с виското с вестник но неуспях, също като форсирам колата тя върти силно и се чува свистенето. Охлаждащата течност си е достатъчно до означението, няма течове проверих внимателно. Интересно че като се движа бавно в града дори и с пуснат климатик стрелката си стои право на горе а датчика ми отчита 105-108 градуса. Загледах радиатора на климатика, този който е пред радиатора на водната система и забелязах че доста се е наблъскал с мърсотии, охлаждащия радиатор е чист логично.
Другия проблем, който според мен е свързан с първия е че перката на климатика неми работи, оставий колата на място с пуснат климатик да работи но тази перка така и несе включи. Опитах се да я раздвижа с рака но сякаш перката е застопорена несе върти свободно. Тази перка е с електромотор до колкото прочетох във форума но нетрябва ли да се върти свободно, като я засиля с ръка ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 22 Юни 2006, 11:36

здрасти, значи аз го имам същия проблем с М50. Забрави да спреш виското със вестник, аз мойто го спрях с капачка от минерална вода, тръгнало е да заминава, на някво средно положение е - тоест за смяна. перката на климатика се включва на определена температура, а не трябва да върти постоянно. странно защо не можеш да завъртиш перката на ръка. може да е блокирала нещо. Иди на сервиз да ти направят една диагностика най-добре.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 22 Юни 2006, 14:25

Да ти кажа честно не разбрах целия номер с електронния датчик и как стрелката на таблото стои все нагоре, а датчика показва друго.
Моят скромен опит за повече от година, през която смених 2 термостата и виското е, че често охладителната система има проблем с обезвъздушаването.
По принцип виското можеш и с ръка да го спреш, ама аз не съм пробвал - видях майстора как го пробва с ръка при работещ двигател и ми каза, че е заминало, което и аз си го знаех де.
При заминало виско характерното е, че при натоварване на двигателя и после работа на място загрява ( задръствания и нервно каране например ).
При мен загряването беше силно изразено, в смисъл, че стрелката се отклоняваше силно вдясно, и в някои случаи светваше и червено.
Но доколкото разбирам от описанията ти, твоята стрелка не се отклонява вдясно повече от няколко милиметра (напиши поне стига ли първата чертичка преди червеното) и не мога да разбера какъв проблем виждаш.
Моля те дай по-ясно описание.
Touring & windsurf club

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 22 Юни 2006, 15:06

моята стрелка отида до 12:01 и в най-лошия случай при задръстване и пуснат климатик на 12:02, тоест 1мм след средата.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 22 Юни 2006, 15:07

Относно виското пробах и с дебел картон почти го набутах в перката но неможах да я спра а картона стана на трески. Относо стрелката стои право на горе , както казват 12:00 часа.

Това за електрония датчик искам да кажа че като отключите тайните менюта тест 7 това е температурата на двигателя показанията са над 100 градуса, като паралелно с това стрелката немърда, надявам се ме разбираш какво искам да кажа. Иначе стрелката нестига да делението преди червеното.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 22 Юни 2006, 16:05

redex написа:Относно виското пробах и с дебел картон почти го набутах в перката но неможах да я спра а картона стана на трески. Относо стрелката стои право на горе , както казват 12:00 часа.

Това за електрония датчик искам да кажа че като отключите тайните менюта тест 7 това е температурата на двигателя показанията са над 100 градуса, като паралелно с това стрелката немърда, надявам се ме разбираш какво искам да кажа. Иначе стрелката нестига да делението преди червеното.


Ми какъв проблем виждаш тогава?
То затова си има червена лампа за загрял двигател, да ти покаже когато наистина се появи проблем, а иначе като ти е интересно, гледай си температурата :dunno:
Touring & windsurf club

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 22 Юни 2006, 17:04

според мен нормални симптоми в тез жеги ... с изключение на перката на климатика - тя има 2 положения ,бързо и бавно .. на включен климатик винаги завърта на бавните обороти и никога не спира ако климатика работи .. а това че не можеш да я завъртиш на ръка показва че е блокирала по някакъв повод и най вероятно е за смяна ..

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 22 Юни 2006, 17:55

а може ли да нямаш перка на климатика? аз нямам такава, и трудно разпознах че нямам перка, защото просто пластмасите наподобяват перка и трябва наистина да се загледаш за да видиш, че няма перка ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 30.08.2005
Местоположение: Майна Таун

Мнение от Ivan Kazakov » 22 Юни 2006, 20:46

Невъзможно е да нямаш перка.Все пак нещо трябва да охлажда радиатора на климата.При висока скорост насрещният въздушен поток ще го охлажда добре и в такава ситуация климатикът ще функционира нормално.Дори когато перката не функционира по някаква причина.Но на място?Нямаш насрещен поток и ако перката не бачка ефекта от климатика ще клони към 0.Самата перка има 2 степени-бърза и бавна.Контролират се от няколко датчика.Ако разликата в зададената температура и температурата в купето е голяма перката работи на по-бързи обороти.Относно стрелката - тя трябва да стои винаги в средата,понеже отговаря на температурен диапазон.От 75 до около 115 градуса.Ако мърда вдясно имаме проблем.Може да е всичко - термостат,виско,запушени радиатори,помпа,въздух в системата...Ако всичко е точно температурата не трябва да бяга след 115 градуса.Тоест стрелката не трябва да мърда.Дори и при брутално натоварване.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 23 Юни 2006, 6:49

Имам перка пред предния радиатор на климатика, доста ясно се вижда. Ако това което колегата казва за температурния диапазон е така 75-115 градуса значи нямам проблем и може би сте прави като се напрягам и следя разни електронни параметри, но всичките коли, които съм имам до сега държат нормално 92-95 градуса при всякакъв режим на натоварване и затова се учудих. Колко е нормалната работна температура на този двигател, рових в аутодата и тис-са но неможах да намеря. Тази перка на климата комплект ли е с електромоторчето или мога да си взема само електромоторчето?[/quote]


Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 16.04.2005
Местоположение: София,Младост 2
Пол: Мъж
Кара: e34, e36

Мнение от Kristopher » 23 Юни 2006, 7:29

Смени си термостата
Изображение
Компютърна диагностика на BMW след 1993 година - безплатна
Изображение

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 23 Юни 2006, 8:03

Ivan Kazakov написа:Невъзможно е да нямаш перка ...

става дума за перка на климатика! не всеки има перка за климатика. Аз нямам. GECATA_BMW го обясни някъде в Е46, че който има виско няма перка или нещо такова.

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 26 Юни 2006, 16:15

CheGevara написа:
Ivan Kazakov написа:Невъзможно е да нямаш перка ...

става дума за перка на климатика! не всеки има перка за климатика. Аз нямам. GECATA_BMW го обясни някъде в Е46, че който има виско няма перка или нещо такова.

аз съм в грешка и си го признавам! Днес установих, че имам перка за климатика, но тъй като не работи (и никога не е работила :mhihi: ) беше запекла на едно положение и аз съм си помислил, че нямам :uups:

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 30.08.2005
Местоположение: Майна Таун

Мнение от Ivan Kazakov » 27 Юни 2006, 0:42

Радвам се че си открил грешката сам колега.Не ми се спореше и затова не писах.Сподели впечатления след ремонта.Определено ще намериш разлика.Провери дали перката върти и на двете степени или само на едната,щото релето чат-пат сдава багажа.С помоща на дигитален термометър провери температурата на изходящия от тръбопроводите въздух.Прави се някалко минути след включване на климатика (2-3 минути).Температурата задължително трябва да е под 15 градуса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 27 Юни 2006, 7:11

при около 2000 оборота Т на изходящия поток трябва да е около 7-8 градуса при духалка на 2ро положение

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook