Проблеми и решения на охладителната система!

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 10 Май 2012, 19:57

Flipz ще сподели сигурно след уикенда, защото иска да отдели време да проучи нещата по свалянето и почистването преди да пише, за да няма проблеми, че не съм от най-големите разбирачи по Е46...

Днес искам обаче да споделя други впечатления по проблема. Имах възможността да покарам колата по околовръстното (извънградско) + Симеоновско надолу към ГМ (надолнище) и забелязах много интересни неща. На околовръстното температурата стоеше в диапазона 86-89. Спрях на фантастико, малко трафик на влизане и излизане и стана 94 и почна това голямо надолнище и падна до 89. Много играе тази температура. Като направих десен на ГМ и тръгнах към студентски град докато стигна до хотел Вега и вече беше 98.

Много странна работа ми се вижда. Когато я паркирах точно удари 100 между другото.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 6.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Bmw 330 xd

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Transporter 1 » 10 Май 2012, 21:29

колеги сори за въпроса но как да го направя това скрито меню,че и аз да мога да си погледна реалната температура и количеството гориво
благодаря предварително
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от NikVanov » 10 Май 2012, 21:55


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 6.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Bmw 330 xd

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Transporter 1 » 10 Май 2012, 22:38

NikVanov написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=163864&start=30


мерси колега :bchug:
В началото бе самолетен двигател..... и Господ каза: ''Нека бъде BMW''

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 19.03.2008
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: 530D + ремап
Мечтае да кара: нещо М.....

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от IVЕ » 12 Май 2012, 15:40

Flipz написа:Flipz ще сподели сигурно след уикенда, защото иска да отдели време да проучи нещата по свалянето и почистването преди да пише, за да няма проблеми, че не съм от най-големите разбирачи по Е46...

Днес искам обаче да споделя други впечатления по проблема. Имах възможността да покарам колата по околовръстното (извънградско) + Симеоновско надолу към ГМ (надолнище) и забелязах много интересни неща. На околовръстното температурата стоеше в диапазона 86-89. Спрях на фантастико, малко трафик на влизане и излизане и стана 94 и почна това голямо надолнище и падна до 89. Много играе тази температура. Като направих десен на ГМ и тръгнах към студентски град докато стигна до хотел Вега и вече беше 98.

Много странна работа ми се вижда. Когато я паркирах точно удари 100 между другото.


При мен е абсолютно същото с малката добавка, че когато не подавам много газ дори и на баир или в задръстване не стига повече от 94 градуса, явно не се обдухва добре радиатора или водната помпа не смогва,защото термостатите са нови. Другите два варианта с перките не ми се иска да ги включвам.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от bai_ILIA » 12 Май 2012, 16:25

Колега, и на мен ми се струва, че колата ти работи една идея "по-гореща" от колкото се предполага. Ще пробвам специално как е при мен в градски условия с даване на газ, климатик, задръствания. Проверявал съм и не подминава 89-90 градуса. Но ще пробвам целенасочено с експериментална цел и ще пиша.

Наистина проблемът ти не е болка за умиране, но и мен би ме дразнил и щях да търся причината...
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 12 Май 2012, 16:53

И аз смятам, че е малко по-гореща от колкото трябва да бъде, но не мога да преценя какви ще са краткосрочните и дългосрочните последици от това.

Днес прегледах охладителя на ЕГР и нещо не мога да се справя да го извадя. В момента нямам финанси за евентуален ремонт и като гледам тази тема има вероятност да е от много неща - водна помпа, виско, радиатор, охладител та дори и може би кофти термостат, но не мога все още да си обесня едно неща, как при повреден ЕГР термостат (преди да го сменя) колата даже загряваше под нормите - 70-75 градуса. По тази логика един лош термостат би играл ролята на блокиращ механизъм за прегряване на колата, така ли?

До байилия, ти виждам си с моя двигател и купе, каква температура имаш в скритото меню след 5-6 км градски цикъл в задръстване?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от bai_ILIA » 12 Май 2012, 17:10

ами около 88-92 градуса. но ще се опитам да я натоваря малко да видя как ще реагира и ще пиша.

преди 2 дни я тествах за V Max след ремапа - повиши се от 237км/ч GPS (243км/ч табло) на 252км/ч по GPS или 258 по табло.

държеше се много добре (стрелката подмина последното деление и застана точно там където трява да пише 260км/ч ама не го пише :lol: )

Имайки на предвид, че за да вдигна от 250 до 252 сигурно изминах 2км по магистралата. но там има доста въздух, а и теста се проведе 7 сутринта - хладно и без трафик...
Последна промяна bai_ILIA на 01 Окт 2012, 23:24, променена общо 1 път
"Чемодан, вокзал, Москва"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от memorex » 12 Май 2012, 18:07

не мога все още да си обесня едно неща, как при повреден ЕГР термостат (преди да го сменя) колата даже загряваше под нормите - 70-75 градуса. По тази логика един лош термостат би играл ролята на блокиращ механизъм за прегряване на колата, така ли?

До байилия, ти виждам си с моя двигател и купе, каква температура имаш в скритото меню след 5-6 км градски цикъл в задръстване?[/quote]

Колега термостата на егр има два термоелемента вътре за което бях споменал ако си спомняш 70C и 90C


We have two wax element thermostats, running in series:
1. Stamped 70°C
2. Stamped 90°C

There is a small coolant bleed through the new unit, necessary to prevent air locks and also feed coolant to the thermostats for heating them and function.

The element 1, elongates and opens the valve at around 70 - 75°C allowing a small flow of coolant. The flow is partially regulated by the position of the mushroom head on the second thermostat, within the elongated hole in the hose connector part of the body.

When the temperature reaches 90°C the second element 2, expands in length and allows the shaft to move further forward and clear the hole allowing greater flow around mushroom head.

When these units fail, (tested by blowing through the thermostat), the first element is not returning to close the valve, or is opening at a lower than calibrated temperature, it allows an unregulated flow of coolant to bypass the main thermostat. One or both of these thermostat elements could be the cause of the sudden temperature drops some experience. If one, or both, are opening at lower than rated tempertures, then flow rates are not regulated in harmony with the main thermostat and the bypass coolant system.

A failing EGR thermostat draws cold coolant directly from the bottom (cold) radiator hose, and as the ERG cooler/thermostat coolant circuit bypasses the main thermostat on warm up, dumps the flow into the main thermostat housing into the internal engine bypass circuit. Every drop of excess coolant flow is returning warming or hot coolant, from the engine, to the radiator prematurely.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 12 Май 2012, 18:38

Прочетох го това и въпреки, че английският ми е добър не мога да го разбера напълно. Накратко блокирал термостат може да е прикривал проблем с висока работна температура и сега след смяната проблемът е на лице или това обяснява друго?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от memorex » 12 Май 2012, 19:04

Повреден или или блокирал термоелемент в термостата не позволява температурата да се вдигне защото байпасира потока и не прикрива просто двигателя ти работи на тази ниската температура

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1031
Регистриран на: 9.11.2010
Пол: Мъж
Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от NikVanov » 12 Май 2012, 19:31

Повтарям моята теза /но още не мога да я докажа със сигурност/- всички съвременни термостати са конструирани да блокират само в отворено положение. Въпрос към професионалистите- намирали ли са в последните години повреден термостат, блокирал в затворено положение? Ако да /тъй като всяко правило има изключение/, кой дефект е по-чест?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от memorex » 12 Май 2012, 20:16

egr thermostste.png


Ами логично е .както се вижда от схемата термоелемента е по–вероятно да заседне в отворено положение т.е буталцето му да е излязло до край и пружинката не може да го върне.Понякога обаче се случва да му изтече флуида и да не може да избута буталцето и тогава остава затворен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от bai_ILIA » 12 Юни 2012, 15:22

Колега, реши ли се проблемът?
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 316
Регистриран на: 7.06.2010
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!

Re: ЕГР термостат - 100 градуса

Мнение от Flipz » 12 Юни 2012, 19:15

Не, ще ходя при майстор да видя какво е. Определено има някоя част от охладителната система, която не работи.

Днес на 34 градуса навън бях в трафик, с климатик и 2ма човека и колата си достигна 117 градуса и почна да отклонява, та я спрях. Карам доста кратки градски преходи и затова явно я хващам до 95-100 градуса, но в жега и клима направо си ходи към прегряване.

Пробвах и отново да я обезвъздуша, много се съмнявам че има въздух в системата. От резката на ЕГР термостата като се отвори почнаха едни балони да излизат, а преди да запаля двигателя уж само на парно и от резката до разширителния съд обезвъдушавах и там беше ок, балончета имаше само като натисна маркуча, който излиза от разширителния съд.

Както и да е, ще ходя при майстор да видим какво е въпреки че не знам как ще се хване това - перките работят ок, подната помпа върти, термосатът е сменен. Остава възможност радиатора да не е в ред или да е задръстен нещо.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook