климатроник на е 60
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- aigner
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 29.07.2010
- Местоположение: около Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e-60 3.0.D,2006
- Мечтае да кара: Форд-Мустанг
- Детайли за колата: M-paket,2006g,231+++p.s.
климатроник на е 60
Колеги имам следният проблем,
много остро ми духа климатроника и аз реших да влезна в менюто и да го настроя,но там се оказах неподготвен.Намалих сините чертички които са срещу човечето но не почувствах разликата и тогава го направих на медиум,но пък тогава в градски условия не може да се оправя добре и накрая пак си пуснах ауто режимът и на 25 градуса умирам от студ ,но трая защото очаквам някой да ми отвори очите и да ми стане комфортно ! Моля ви за съдействие!!!
много остро ми духа климатроника и аз реших да влезна в менюто и да го настроя,но там се оказах неподготвен.Намалих сините чертички които са срещу човечето но не почувствах разликата и тогава го направих на медиум,но пък тогава в градски условия не може да се оправя добре и накрая пак си пуснах ауто режимът и на 25 градуса умирам от студ ,но трая защото очаквам някой да ми отвори очите и да ми стане комфортно ! Моля ви за съдействие!!!

Пламен
- lusienk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
Re: климатроник на е 60
След сините чертички следват червени. Так , че ако още ти духа студено можеш да го настроиш на една или две червени чертички и температурата на вуздуха, който духа леко ще се покачи. Другото , което си пипал и си нагласил на медиум е силата на въздушната струя ,а не температурата. Така , че там можеш да си я сложиш на "силно"
- fefe
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 16.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: LCI 530xd
- Мечтае да кара: Alpina B7
Re: климатроник на е 60
Ако натискаш бутона AUTO преминаваш през фабричните настройки на силата на духане. Когато го натиснеш един път на екрана би трябвало да ти се появи седалка с четички (от една до четири) в червен или син цвят. С местене на ляво и на дясно на iDrive копчето можеш да преминаваш през сила на духане и седалката. Когато си на седалката с ВЪРТЕНЕ на iDrive копчето променяш чертичките от 4 студено към 1 студено към 1 топло към 4 топло.
Ако въртиш бутона AUTO променяш силата на духане дори и преди това да си избрал автоматичен режим.
На практика когато си на AUTO режим, колата се стреми да поддържа зададената температура и ако на вън е много топло примерно, а ти си настроил да поддържа 20C климатроника ще духа сравнително силно опитвайки се да достигне и поддържа тази температура.
Пробвай примерно да натиснеш AUTO бутона докато режима SOFT стане активен и после завърти бутона AUTO в посока обратна на часовниковата докато лампата на 9 часа светне. Така не би трябвало да духа кой знае колко силно, ама може да почнеш да се потиш

От бутона за шофорската (примерно) седалка преминаваш през няколко фабрични и една индивидуална настройки само за страната на шофьора. Там вече можеш да нагласиш сила на духане по отделно горе/средно/долу, аз там съм си го настроил да духа леко средни и малко повече отдолу в краката.
Търсих филмче или картинка с менютата ама нещо не намерих. Там по-нагледно щеше да е, че така малко сухо стана.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: климатроник на е 60
EDIT: аз говоря за двузонов климатроник преди фейслифта (а фефе горе говори за след фейслифта)
аз също не мога да се оправя с тоя климатроник, или по точно ме дразни абсурдния му начин на действие
логиката на инженерите е била като настроиш една желана температура, примерно 22 градуса, тя да се достига по всички въздущни канали, ОСВЕН през отворите в таблото. Тези отвори си имат тяхна перманентна температура на духане, която се настройва от ония сини/червени чертички срещу човечето.
та ако навън е горещо, купето се охлажда през отворите за краката и през отворите под предното стъкло, но не и през таблото. възниква проблемът че човек не може с едно завъртане на някое копче да си промени температурата на въздуха от таблото, а трябва да се рови из менюто.
отделно че според моя опит, климатроника или духа много студено, или изобщо не студено - и не може да се регулира фино от копчетата за температурата. примерно ако навън е 23 градуса, и копчето е на 24, духа топъл въздух - а като го мръдна на 23 или 22 и почва да излиза много студен въздух.
отделно че не мога да разбера дали за студения въздух от таблото (ако не е пуснат климатика) се използва "неофициално" климатика да охлажда, или просто влиза въздух отвън с естествената си температура. тва е с оглед измерване на разхода примерно.
ако някой може да ме светне какво изпускам, евала!
аигнер: основното което трябва да знаеш е че сините/червените чертички са за температурата от таблото, а другите настройки са за силата на духане от трите канала - челно стъкло, табло и крака. оттам май просто трябва да си играеш докато си намериш "твоите" настройки.
аз също не мога да се оправя с тоя климатроник, или по точно ме дразни абсурдния му начин на действие
логиката на инженерите е била като настроиш една желана температура, примерно 22 градуса, тя да се достига по всички въздущни канали, ОСВЕН през отворите в таблото. Тези отвори си имат тяхна перманентна температура на духане, която се настройва от ония сини/червени чертички срещу човечето.
та ако навън е горещо, купето се охлажда през отворите за краката и през отворите под предното стъкло, но не и през таблото. възниква проблемът че човек не може с едно завъртане на някое копче да си промени температурата на въздуха от таблото, а трябва да се рови из менюто.
отделно че според моя опит, климатроника или духа много студено, или изобщо не студено - и не може да се регулира фино от копчетата за температурата. примерно ако навън е 23 градуса, и копчето е на 24, духа топъл въздух - а като го мръдна на 23 или 22 и почва да излиза много студен въздух.
отделно че не мога да разбера дали за студения въздух от таблото (ако не е пуснат климатика) се използва "неофициално" климатика да охлажда, или просто влиза въздух отвън с естествената си температура. тва е с оглед измерване на разхода примерно.
ако някой може да ме светне какво изпускам, евала!
аигнер: основното което трябва да знаеш е че сините/червените чертички са за температурата от таблото, а другите настройки са за силата на духане от трите канала - челно стъкло, табло и крака. оттам май просто трябва да си играеш докато си намериш "твоите" настройки.
Последна промяна da6ip на 01 Сеп 2010, 13:22, променена общо 1 път
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: климатроник на е 60
и още два въпроса/проблема които ми дойдоха на ум - ако някой знае отговора, нека сподели...
1) ако навън е хладно, примерно 20 градуса, и аз искам просто да влиза въздух отвън с външната температура: пускам вентилатора в колата, копчетата на таблото сложени на минимум (16 градуса или квото е там), и въздуха винаги влиза загрят...!
та наистина ли са толкова малоумни да не могат/искат да изолират въздухопроводите от двигателя или нещо не правя като хората?
2) зимата, паля и искам да ми отоплява салона. пускам на висока температура, ама климатроника духа студено. проблема е че зимата на дълъг път и ниски обороти двигателя ми работи на 65-70 градуса, и трае цяла вечност докато почне да отдава топлина.
ако пусна климатика, има ли някакви реотани които да ми греят въздуха при студен двигател? или единствено двигателя може да загрява влизащия въздух?
и освен това, ако пусна климатика заради реотаните, тогава разхода качва ли се (както когато климатика охлажда през лятото)?

1) ако навън е хладно, примерно 20 градуса, и аз искам просто да влиза въздух отвън с външната температура: пускам вентилатора в колата, копчетата на таблото сложени на минимум (16 градуса или квото е там), и въздуха винаги влиза загрят...!
та наистина ли са толкова малоумни да не могат/искат да изолират въздухопроводите от двигателя или нещо не правя като хората?
2) зимата, паля и искам да ми отоплява салона. пускам на висока температура, ама климатроника духа студено. проблема е че зимата на дълъг път и ниски обороти двигателя ми работи на 65-70 градуса, и трае цяла вечност докато почне да отдава топлина.
ако пусна климатика, има ли някакви реотани които да ми греят въздуха при студен двигател? или единствено двигателя може да загрява влизащия въздух?
и освен това, ако пусна климатика заради реотаните, тогава разхода качва ли се (както когато климатика охлажда през лятото)?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: климатроник на е 60

Климатроника работи безпроблемно , при съмнения в работата му го закачи на диагностика датчиците ще си кажат фреон това онова... клапите дали ти се отварят за въздуха
Аз моя го държа на медиум и нямам никакви оплаквания, снижинката я пускам само лятото , зимата си карам на парно, и става адска жега след 3-4мин (колата е в гараж )
А ако на теб не ти става топло зимата виж термостата(тите) зависи от мотора пак на диагностика те си казват ако са за смяна
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: климатроник на е 60
INTEGRALE написа::kuku:
Климатроника работи безпроблемно , при съмнения в работата му го закачи на диагностика датчиците ще си кажат фреон това онова... клапите дали ти се отварят за въздуха
Аз моя го държа на медиум и нямам никакви оплаквания, снижинката я пускам само лятото , зимата си карам на парно, и става адска жега след 3-4мин (колата е в гараж )
А ако на теб не ти става топло зимата виж термостата(тите) зависи от мотора пак на диагностика те си казват ако са за смяна
термостата е за смяна, ясно е от тези 65-70 градуса които писах по-горе.. питах дали има и някви реотани

относно останалото - зададох конкретни въпроси, на които явно нямаш конкретни отговори
"снИжинката"

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: климатроник на е 60
aigner написа:много остро ми духа климатроника... и накрая пак си пуснах ауто режимът и на 25 градуса умирам от студ...
когато външната температура е между 25 и 28 градуса, пускам ауто на 20-22 градуса. когато външната е между 28 и 32, пускам ауто на 22-24, а когато е над 32, пускам ауто на 25-26. автоматичните настройки обикновено са на medium и се стремя вътре да е с 5-10 градуса по-ниско от отвън (зависи колко е горещо). не съм усещал никакъв дискомфорт.ако ти е прекалено студено има много начини да регулираш температурата... по-големият проблем е, ако ти е прекалено топло и няма начин да се охладиш

da6ip написа:логиката на инженерите е била като настроиш една желана температура, примерно 22 градуса, тя да се достига по всички въздущни канали, ОСВЕН през отворите в таблото. Тези отвори си имат тяхна перманентна температура на духане, която се настройва от ония сини/червени чертички срещу човечето.
да, съгласен съм с тебе... инженерна мисъл с особена логика. и не виждам съществена причина защо е така... освен, че мога да направя краката ми да заврат, а горната част на тялото ми да замръзне

имам чувството, обаче, че ако увеличиш температурата от врътките над 24-25 градуса, и от въздуховодите на лайсната (при настройки в средата) започва да влиза една идея по-топъл въздух (може и да греша)...

da6ip написа:1) ако навън е хладно, примерно 20 градуса, и аз искам просто да влиза въздух отвън с външната температура: пускам вентилатора в колата, копчетата на таблото сложени на минимум (16 градуса или квото е там), и въздуха винаги влиза загрят...!
интересно... при мен е обратното... дори да е 20 градуса навън, връткам врътките на 22-24 градуса (на изключен климатроник), защото въздухът, който влиза е хладен...
da6ip написа:2) зимата, паля и искам да ми отоплява салона. пускам на висока температура, ама климатроника духа студено. проблема е че зимата на дълъг път и ниски обороти двигателя ми работи на 65-70 градуса, и трае цяла вечност докато почне да отдава топлина.
ако пусна климатика, има ли някакви реотани които да ми греят въздуха при студен двигател? или единствено двигателя може да загрява влизащия въздух?
и освен това, ако пусна климатика заради реотаните, тогава разхода качва ли се (както когато климатика охлажда през лятото)?
когато външната температурата е под 25 градуса, не пускам климатроник. не съм чувал за реотани. за сметка на това има печки. аз нямам печка, но зимата парното сравнително бързо започва да духа топло в купето. като цяло съм доволен и от климатроника и от парното - опциите за настройка са предостатъчни и лесно поддържам комфортна (за мен) температура в купето...
- aigner
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 29.07.2010
- Местоположение: около Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e-60 3.0.D,2006
- Мечтае да кара: Форд-Мустанг
- Детайли за колата: M-paket,2006g,231+++p.s.
Re: климатроник на е 60
Благодаря на всички изказали мнението си,истината е че съм бил досега с друга марка кола и трябва да се отърся от старите навици,и се надявам това да стане !
Пламен
- bossorange
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: x5 g05 4.0i
- Мечтае да кара: кола дет не се разваля
Re: климатроник на е 60
Когато пусна да духа само на стъклото климатроника(от копчето, което е само за стъклата), духа топло, а съм го намалил на мин и двете врътки. Ако ръчно му задам да духа на стъклото(от менюто), си духа студено. Какво ли не променях от менюто, без резултат.
- sandini
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 258
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: 2004 530i, 6MT
- Мечтае да кара: all M cars
Re: климатроник на е 60
Идеяата на копчето за стъклата е да премахва изпотяване и заледяване по най-бързия възможен начин, затова си е зададено да духа топъл въздух по подразбиране. Целта на тази програма е да се ползва за сравнително кратки интервали от време, докато изпотяването/заледяването изчезне. За да накараш да излиза хладен или студен въздух от отворите под предното стъкло, трябва да си правиш настройките от iDrive-a.
Продавам:
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
18" Джанти за Е46 и Е85 - viewtopic.php?f=132&t=293507
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани