m44 с ел. перка, не включва винаги.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от lowrider » 21 Апр 2012, 19:00

Вчера на жената компакта започнал да грее, стрелката минала средата с една идея и добре, че ме е слушала внимателно веднага пуснала парното и колата се охладила. Днес реших да тествам запалих я, стрелката стигна средата и стоя там сигурно 10минути, перката отпред не тръгна, пуснах климатика и тръгна, спирам го и тя пак спира. Задържах оборотите на 3000 и перката се включи най-после, стрелката си стоеше на средата, след малко спря и я оставих на празен ход без давам газ още 10мин, и хоп стрелката мръдна надясно (може би на около 12:02 застана), перката не тръгна, пуснах климатика - тръгна, спрях го, почна да се движи едва, едва, пак пуснах и спрях климатика и перката пак тръгна и спря. Какво и е? Датчик? Резистор? Идеи?
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от b00st » 21 Апр 2012, 19:01

2-ра степен тръгва ли?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от lowrider » 21 Апр 2012, 19:09

zBoost написа:2-ра степен тръгва ли?


ми май само 2ра тръгва, не съм сигурен, как да проверя :dunno:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

ентусиаст
Аватар
Мнения: 921
Регистриран на: 23.06.2007
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: яки шестаци...

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от EnimEn » 21 Апр 2012, 19:55

мистерията е голяма с тези перки. Скоро се сблъсках с подобен проблем...

Долу на буксата на самата перка има три пина: единият е маса, другите два са напрежителни за съответно първата и втората степен. Подаваш "-" на пина с кафяв кабел и "+" на другите два пина - гледаш дали върти перката. Ако върти и на двата пина (бърза и бавна степен) перката е наред.

Датчика на радитора можеш да го изолираш като извадиш буксата му и направиш с тънка жичка мост м/у масата (пак кафяв) и останалите два пина (пак един по един)
Мост и на двата пина перката трябва да тръгне (суответно бързо и бавно)

Има и две релета в бушониерията, но кой са под номер не мога да ти помогна (те също са за бърза и бавна степен)
2 бушона има и преди релетата, но местоположението на единия е неясно.

Лошото е, че ако всичко е наред е едната или другата степен не работят... схемата минава и през ECU-то, където замасява - там вече ще е филм.

Стъпка по стъпка:

Проверяваш перката (описах ти как - ако и на двете места върти - перката е наред)
Проверяваш датчика (описах ти как - ако тръгне перката тогава да върти проблема е в него)

Успех
Изображение
Read the fuckin` MANUAL!!!
Never took this road before... destination unknown!

"Good drivers,Just drive!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от lowrider » 21 Апр 2012, 20:04

Утре ще гледам да диагностицирам, иначе бушоните ги отписвам като опция, защото както написах по-горе първия път сработи сама, без климатик, но втория път не пожела. Мерси много за напътствията :bchug:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от b00st » 21 Апр 2012, 21:47

колега ако тръгва на климатик тва е 1ва степен. мойта не тръгва ма аз съм за реостат. обикновено 1ва степен заминава и остава само на 2ра, поне при мене е така. когато работи само 2ра степен перката включва по рядко и директно на 2ра в задръстване примерно забелязваш как падат ооборотите по-рязко за да охлади и обикновено се чува повече.

Пловдивски Джигит
Аватар
Мнения: 735
Регистриран на: 14.02.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е38 728 IA

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от Киров » 21 Апр 2012, 22:42

zBoost написа:колега ако тръгва на климатик тва е 1ва степен. мойта не тръгва ма аз съм за реостат. обикновено 1ва степен заминава и остава само на 2ра, поне при мене е така. когато работи само 2ра степен перката включва по рядко и директно на 2ра в задръстване примерно забелязваш как падат ооборотите по-рязко за да охлади и обикновено се чува повече.

На мен точно така ми става както е описал колега, аз съм с М44 но стрелката си стои на 12 часа няма проблеми.... :dunno: :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от vladobate » 21 Апр 2012, 23:00

Peturcho_bmw написа:
zBoost написа:колега ако тръгва на климатик тва е 1ва степен. мойта не тръгва ма аз съм за реостат. обикновено 1ва степен заминава и остава само на 2ра, поне при мене е така. когато работи само 2ра степен перката включва по рядко и директно на 2ра в задръстване примерно забелязваш как падат ооборотите по-рязко за да охлади и обикновено се чува повече.

На мен точно така ми става както е описал колега, аз съм с М44 но стрелката си стои на 12 часа няма проблеми.... :dunno: :dunno:

Тя си стои стрелката ама до време , оправи си първата степен да не плачеш ( така е думата де ) . То стрелката седи на 12часа и над 100градуса и ако някой ден изтърве и капачката и бързо ще заври чайника като загуби налягане .

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от b00st » 22 Апр 2012, 3:07

не се притеснявай вече 5 години не е заврял моя, надали ще заври от тва :D
кат зех колата след 2 години разбрах че имало 1ва степен :mhihi:

Пловдивски Джигит
Аватар
Мнения: 735
Регистриран на: 14.02.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е38 728 IA

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от Киров » 22 Апр 2012, 12:24

zBoost написа:не се притеснявай вече 5 години не е заврял моя, надали ще заври от тва :D
кат зех колата след 2 години разбрах че имало 1ва степен :mhihi:

АЗ пък след 4 години разбирам и то сега от теб!! :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от vladobate » 22 Апр 2012, 14:06

Нищо против колеги , но съм писал някой ден и това да е вероятна причина . Или съвета ви е да не се прави вентилатора кат му е изгоряло едно съпротивление за 8лв ( примерно ) . Не така все пак това е технически форум , а не на кой му е издържал двг без първа степен . Пак казвам не споря ,че нищо не е станало за толкоз време ама дали е правилно по-скоро се обсъжда , все пак не е ремонт за стотици левове и ако и това не се ремонтира какъв е смисъла всъщност . Аз карам само дизелови мотори досега и може би затова съм по-внимателен , но всеки си знае за него си , няма лошо. :yes:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от b00st » 22 Апр 2012, 14:25

абе не че не си подържам колата, ама просто такова ОЕМ да намериш си е като игла в купа сено, а в дару вървят само с перката комплект. знам, че ставало с някво съпротивление ама трябва да намеря колко ома беше и имаше един сайт, та се се каня...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от lowrider » 23 Апр 2012, 15:58

До буксата на перката не стигнах, почнахме с Милен (NAPSTERS) от датчика на радиатора, като дадохме на късо всеки от двата пина, тръгнаха и двете степени, т.е. перката си работи. Какво се оказа в крайна сметка, охладителната течност беше под минимума и не може да нагрее достатъчно датчика на радиатора. Доляхме към 500мл антифриз и перката веднага започна да сработва. Продължавам да я държа под наблюдение, да видим :yes:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 24.05.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E60
Детайли за колата: 523i 06'

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от Диан » 23 Апр 2012, 16:20

lowrider написа:Какво се оказа в крайна сметка, охладителната течност беше под минимума и не може да нагрее достатъчно датчика на радиатора. Доляхме към 500мл антифриз и перката веднага започна да сработва. Продължавам да я държа под наблюдение, да видим :yes:

Колега направи обезвъздушаване и долей още. Щом е бил студен от едната страна радиатора почти съм сигурен, че ще влезе още охладителна течност. Успех!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 860
Регистриран на: 8.04.2006
Местоположение: wonderland
Кара: DUB bimmer down the road in style

Re: m44 с ел. перка, не включва винаги.

Мнение от lowrider » 23 Апр 2012, 17:19

Диан написа:
lowrider написа:Какво се оказа в крайна сметка, охладителната течност беше под минимума и не може да нагрее достатъчно датчика на радиатора. Доляхме към 500мл антифриз и перката веднага започна да сработва. Продължавам да я държа под наблюдение, да видим :yes:

Колега направи обезвъздушаване и долей още. Щом е бил студен от едната страна радиатора почти съм сигурен, че ще влезе още охладителна течност. Успех!


дам, планирал съм за утре сутрин обезвъздушаване :yes:
Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook