Спирачен ъпгрейд
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Спирачен ъпгрейд
Здравейте, колеги,
След като смених предните заводски спирачки на 328-цата с такива от Е46 330, сега идва ред да пипна и отзад. С какво обаче??? Днес разбрах, че стават plug&play от е46 328, но така или иначе вече съм ограничен да карам с минимум 17" ,та ми се иска да сложа нещо над 300мм отзад.
Някой може ли да сподели дали задните апарати и дискове от Е46 330 пасват като предните?
Благодаря предварително на включилите се
След като смених предните заводски спирачки на 328-цата с такива от Е46 330, сега идва ред да пипна и отзад. С какво обаче??? Днес разбрах, че стават plug&play от е46 328, но така или иначе вече съм ограничен да карам с минимум 17" ,та ми се иска да сложа нещо над 300мм отзад.
Някой може ли да сподели дали задните апарати и дискове от Е46 330 пасват като предните?
Благодаря предварително на включилите се
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- .::Братоев::.
- ентусиаст
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
Re: Спирачен ъпгрейд
Пасват, само с ръчната има малко заигравка
- Александър Георгиев
- младши ентусиаст
- Мнения: 711
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30
Re: Спирачен ъпгрейд
Да ме извинява колегата с темата но искам да попитам галимацията със задните спирачки от 330и става ли на компактов заден носач?
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30
Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея пари иначе успех
Re: Спирачен ъпгрейд
Днес като говорихме, пропуснах да ти кажа, че се слагат от 328 задни на 294мм, понеже с 320мм от 330 се разваля баланса, защото при е36 е сметнато предните да са доста по-големи от задните, за разлика от е46
П.С. някъде в "тунинг" имаше тема за точно тоя ъпгрейд, там беше коментирано.
П.С. някъде в "тунинг" имаше тема за точно тоя ъпгрейд, там беше коментирано.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Спирачен ъпгрейд
Като си спомня "перфектния" баланс със заводските спирачки и тръпки ме побиват, пък и при М3 разликата между предни и задни е 3мм (315/312мм). По скоро се прибягва към 294мм задни заради възможността да се ползва 15" джанта, нещо което аз отдавна съм забравил. Сега се сетих, че ако евентуално стават спирачките от 330, ще трябват и защитните ламарини зад диска. Интересно ми е какви "заигравки да очаквам ( визирам ръчната и евентуално спирачна помпа от М3)?Dpy написа:Днес като говорихме, пропуснах да ти кажа, че се слагат от 328 задни на 294мм, понеже с 320мм от 330 се разваля баланса, защото при е36 е сметнато предните да са доста по-големи от задните, за разлика от е46
П.С. някъде в "тунинг" имаше тема за точно тоя ъпгрейд, там беше коментирано.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Спирачен ъпгрейд
Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла? Причината е в баланса на колата. Направи задните яки и ще береш ядове в някой дъжд като искаш да намалиш рязко в завой.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Спирачен ъпгрейд
И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?
Идеята ми беше друга - имах предвид за ъпгрейд 300/22 предни и 294/19 задни, където може да се ползва 15".bum_bum написа:Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла?
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
Re: Спирачен ъпгрейд
Митко Стоянов написа:И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?Идеята ми беше друга - имах предвид за ъпгрейд 300/22 предни и 294/19 задни, където може да се ползва 15".bum_bum написа:Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла?
Ей тия спирачки ти отживяха на .... . Ама нещо си противоречиш , нали от Е46 330 си сложил отпред кви 300мм диск кви 5 лева ( нали е 325мм ) . Ако отпред си с 325мм и 17-ки джанти кво ти пречи да си сложиш отзад 320мм , гледам дисковете нямат разлика само някой за апаратите да каже ( измери ) и те така.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Спирачен ъпгрейд
Владо, за моята кола е ясно, идеята ми беше, че задните 294/19мм са подходящи, когато се монтират отпред 300/22мм и се запазва използването на 15".vladobate написа:Митко Стоянов написа:И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?Идеята ми беше друга - имах предвид за ъпгрейд 300/22 предни и 294/19 задни, където може да се ползва 15".bum_bum написа:Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла?
Ей тия спирачки ти отживяха на .... . Ама нещо си противоречиш , нали от Е46 330 си сложил отпред кви 300мм диск кви 5 лева ( нали е 325мм ) . Ако отпред си с 325мм и 17-ки джанти кво ти пречи да си сложиш отзад 320мм , гледам дисковете нямат разлика само някой за апаратите да каже ( измери ) и те така.
Аз за себе си съм решил, сега остава да намеря комплект от 330 на добра цена и да видя какво и как ще се промени. Искрено се надявам да не спира като високотехнологична 328-ца, а поне като разбалансирана М3, ако не и повече.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Спирачен ъпгрейд
Митко Стоянов написа:И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?Идеята ми беше друга - имах предвид за ъпгрейд 300/22 предни и 294/19 задни, където може да се ползва 15".bum_bum написа:Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла?
Колега, сигурен ли си, че 300mm предни влизат в 15-ка джанта? Трябва да пробвам при мен отзад дали бившата зимна 15-ка ще влезе поне отзад, където съм на 294mm...
Според мен не е достатъчно да си вадим заключения като вземаме под внимание само разликата в диаметрите на дисковете... При М3 най-вероятно диаметрите на цилиндрите на задните апарати в комбинация с посочените диаметри на дисковете постигат баланса характерен за Е36 Освен това при М3 спирачната помпа е с по-широк цилиндър, докато при Е46 цилиндъра е със същия диаметър като на Е36 non-M3. А бе М3 си е М3
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Спирачен ъпгрейд
Митко Стоянов написа:И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?
Да ама на м3 е36 предните бутала на спирачните апарати са 60мм, а задните 40мм, т.е. предните отново спират доста повече и си докарва баланса от размера на буталата.
Та като искаш експериментирай с 320мм отзад, но не виждам защо, като се има предвид, че пътя е утъпкан вече
Последна промяна Делян на 15 Апр 2012, 22:41, променена общо 1 път
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Спирачен ъпгрейд
Нали не мислите, че апаратите на 330 са по-калпаво изчислени от на М3? Във вторник съм на работа и ще погледна за диаметрите на цилиндърчетата на апаратите.
едит: предните са 57мм, задните 42мм
едит: предните са 57мм, задните 42мм
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
Re: Спирачен ъпгрейд
На е36 328 пак си има разлика, но процентно е по-малка. Също и афтърмаркет китовете за е36 отново предните са с подобна разлика в дисковете, та оттам също съм склонен да вярвам, че така е по-правилно
Интересно ми е обаче, че на е46 328 и 330, макар с почти еднакви по-диаметър дискове, отпред и отзад, разликата в диаметрите на буталцата е малка, както на е36, та малко ме пообърка. Явно има и нещо друго
Няма нужда да чакаш до вторник Митак, ето инфо за диаметрите
От тук:http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=868443
[QUOTE=FierySphere;11165105]From my notes:
E36 325 front 54
rear 36
E36 328 front 54
rear 36
E36 328 vert front 54
rear 38
E36 M3 front 60
rear 40
E46 328 front 54
rear 40
E46 328 vert front 54
rear 40
E46 330 front 57
rear 40[/QUOTE]
Интересно ми е обаче, че на е46 328 и 330, макар с почти еднакви по-диаметър дискове, отпред и отзад, разликата в диаметрите на буталцата е малка, както на е36, та малко ме пообърка. Явно има и нещо друго
Няма нужда да чакаш до вторник Митак, ето инфо за диаметрите
От тук:http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=868443
[QUOTE=FierySphere;11165105]From my notes:
E36 325 front 54
rear 36
E36 328 front 54
rear 36
E36 328 vert front 54
rear 38
E36 M3 front 60
rear 40
E46 328 front 54
rear 40
E46 328 vert front 54
rear 40
E46 330 front 57
rear 40[/QUOTE]
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Спирачен ъпгрейд
Митко Стоянов написа:Нали не мислите, че апаратите на 330 са по-калпаво изчислени от на М3? Във вторник съм на работа и ще погледна за диаметрите на цилиндърчетата на апаратите.
Аз не знам дали са по-калпаво изчислени, но има защо една М3-ка да се различава от масата
На М3 мастър цилиндъра е 25.40mm, докато на Е46 330 е 23.81mm На стокова non-M3 E36-ца е пак 23.81mm Предните апарати на 330 Е46 са 57mm, лично съм ги мерил със шублера. На М3 както каза Dpy са 60mm, задните - 40mm. Това е информацията, да си правим изводи всеки за себе си
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Митко Стоянов
- Чичо Митко
- Мнения: 2303
- Регистриран на: 12.01.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Х5 и W209
- Мечтае да кара: DDT на море :)
Re: Спирачен ъпгрейд
Значи има вероятност да не се наложи смяна на спирачната помпа. Живот и здраве идната седмица ще разбера плюсовете и минусите на интеревенцията и ще споделя. Благодаря на всички за отделеното време.
Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани