от виско към ел перка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 318i

от виско към ел перка

Мнение от MALKIA.BMW » 13 Апр 2012, 16:34

здрасти колеги --- колата е 318i -- м43- с верига 95г
та проблемите ми започнаха когато ми се прецака виско на перката за охлаждане --- зацепи и не се изключи
колата стана като самолет давам газ и все едно самолет излита --- това много ме дразнеше
и реших да го направя с ел перка -на самия радиатор --- ще попитате защо - ми ходих и питах за цената на виско перка казаха ми че е много скъпа
от моргата взех дифузьор с ел перка от фият крома казаха че е --- размерите стават с малко преправяне и четири планки до тук добре взех и две релета и датчик за температурата -85 градуса първа степен и 95 градуса втора степен
инсталацията я направих и всичко заработи перфектно --- сложих и ключ вътре при мен да си я пускам когато аз реша
направих ел схемата така че когато дори да съм загасил колата и извадил ключа тя пак да си работи

та въпроса ми е датчика на добра температура ли съм го избрал -- и няма ли да прецакам нещо по двигателя така
накой правил ли е подобно нещо

съвети и предложения приемам
Последна промяна MALKIA.BMW на 14 Апр 2012, 11:05, променена общо 1 път
ИНТЕРЕСИ
моята кола
BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: съвет

Мнение от Jordana » 13 Апр 2012, 16:42

Зависи къде си сложил датчика. Аз моя съм го сложил на изхода от главата където взема вода за парното.Така се подържа температура в двигателя по точно отколкото ако е в самия радиатор. Кромата не е ли с двустепенен вентилатор ?
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 318i

Re: съвет

Мнение от MALKIA.BMW » 13 Апр 2012, 16:49

да с дву степенен е и двете съм ги вързал и работят
а датчика сложих като срязох горния маркуч на радиятора ---- мислех че там е наи горещо нали горещата вода отива най - горе
ИНТЕРЕСИ
моята кола
BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: съвет

Мнение от Jordana » 13 Апр 2012, 17:30

Щом е двустепенен сложи си и двустепенен термостат първата е около 84 втората 93 градуса по спомен от фиата.И там където си го сложил става.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: съвет

Мнение от sas_88 » 13 Апр 2012, 22:09

MALKIA.BMW написа:да с дву степенен е и двете съм ги вързал и работят
а датчика сложих като срязох горния маркуч на радиятора ---- мислех че там е наи горещо нали горещата вода отива най - горе



НЕ ТАМ,сложи датчика на долния маркуч след термостата или на радиатора.Доколкото си спомням на радиатора има къде да се завие датчик,имаше нещо като пластмасово болтче развива се и там :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: съвет

Мнение от ares2 » 13 Апр 2012, 22:25

първо си поправи заглавието за да се знае за какво се отнася темата..

най добре е да си сложиш този датчик на долния маркуч след термостата както е споменал колегата..
дори и да е с една степен пак ще ти върши работа ако е там.. така ми беше Е30 преди години но го махнах и минах на виско..
и все пак си работеше прекрасно
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 318i

Re: от виско към ел перка

Мнение от MALKIA.BMW » 14 Апр 2012, 11:21

значи е по добре да сложа датчика след термостата --- или направо на радиатора
мерси колеги ---- аз се чудех и мислех че нещо не е наред --- защото сега като я спра колата перката се включва поне два три пъти
другото което ме интересуваше дали съм избрал правилните градуси на датчика --- или трябва да търся други градуси
ИНТЕРЕСИ
моята кола
BMW

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 315
Регистриран на: 14.03.2008
Местоположение: София
Кара: Renault Megan E-Tech, Kia Sorento
Мечтае да кара: По пистите :)

Re: от виско към ел перка

Мнение от nthnl » 14 Апр 2012, 11:27

Колега за водна помпа (с метални перки), виско и работата по смяната ми взеха 250лв.. Самото виско надали е повече от 70-80лв..

Поздрави,
Михаил Великов

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: от виско към ел перка

Мнение от sas_88 » 14 Апр 2012, 11:50

Турското виско е 70-80лв........ Датчика е добре макар ,че едва ли ще включи 2-ра степен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: от виско към ел перка

Мнение от vladobate » 14 Апр 2012, 13:08

Здравей , колега правил съм същата интервенция , но на дизел с малката разлика , че го реализирах с дв датчика единия високата темп. на същото място където ти си сложил. Добре е там по причини които сам спомена там първо идва горещото и е добре да се хване навреме и е по-точно . Вторият съм сложил на долния маркуч преди термостата ( същото каквото те съветват колегите , но е не е коректно да се казва "след " , защото след е главата :mhihi: ) и там ми е по-ниската степен обаче с около 5 градуса разлика. Та опита ми показва , че лятото при малко натоварване първо ми включва горния датчик ( 97гр ) и малко след него долния , при неголеми натоварвания на двг и при градско ( задръствания ) се включва долния и охлажда на първа степен , ако не стига ( все пак е въпрос на равновесие ) включва и горния на втора степен. При бензиновите двигатели датчика за темп. на радиатора е поместен в горния му край където е топлото и не ми се струва никак удачно да слагаш само на долния ( изходящ ) маркуч двоен датчик по две причини . Първата я споменах , след радиатора е вече охладена течност и не хващаш коректно темп. в главата или ще е прекалено късно ако включи , втората е че при двойните датчици разликата е 10гр. между двете степени и долната в твоя случай на 85 градуса ще зацепва веднага с отварянето на термостата който е мисля над тази температура . При големия тдс( дизел ) темостата е на 80гр. и е добре такъв датчик ( за първата степен говоря ) там , но малкия тдс е с 88градусов термостат и се получава същото като при тебе затова и минах на варианта с два отделни както писах по-горе и с по-близки температури. Нормално е като се загаси колата да дигне температурата в главата поради остатъчната топлина която няма къде да се отиде или охлажда ( само дето сигурно си взел постоянно захранване не на контакт затова ти се включва ) ето в този момент виждам недостатъка на ел. перката защото сам ще се убедиш лятото като спреш и все още не се е включила някоя степен ( имам предвид малко преди спирането ) при което двг не се охлаждал и тъкмо преди да включи гасиш двигателя така се покачва темп. в главата много даже малко след като съм спирал така след 2-3 минути или по-малко когато пак искам да потегля още с подаването на контакт ми се е включила и втората степен на климатичната перка ( извел съм в купето светодиотчета за всички степени ) което отговаря на 101 градуса в главата на последния цилиндър че даже и нагоре . Описвам ти всичко това да си създадеш ясна представа за начина и режимите на охлаждане на двг и важността на правилно подбраните датчици и места на поставяне. Един съвет караш ли на ел. перка предвиждай кога ще гасиш двг и поне 30-на секунди преди това си пускай принудително перката преди да спреш или поне при спряло положение остани с включена такава известно време да отнемеш топлината , това на топлото като дойде ще ти е доста полезно. Датчика горе близо до главата да хваща 95 гр. втората степен е добре ама за първата помисли щото да не се окаже че ще бачка нон-стоп пак там ако хваща горещото. Съобрази с термостата си първата степен , логично е ако слагаш датчика ( за 1-ва ) близо до термостата да го избереш няколко градуса над отварянето му за да дадеш време на охл. течност да премине през радиатора и да се охлажда от обдухването от насрещния възду и ако продължи да се покачва темп. от изхода на радиатора да се пусне чак тогава принудително обдухване с ел. перката , то и виското не зацепва на градуси по-ниски от отварянето на термостата . Успех.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 4.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: 318i

Re: от виско към ел перка

Мнение от MALKIA.BMW » 14 Апр 2012, 13:34

мерси много колега ---vladobate ---- даде ми страхотна идея
ще потърся и втори датчик и ще го монтирам --- и без това ел перката ми в момента е с две степени --- и сега ще ги използвам пълноценно
благодаря на всички отзовали се --- картинката ми се изясни напълно
страхотен форум се имаме
ИНТЕРЕСИ
моята кола
BMW

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: от виско към ел перка

Мнение от Jordana » 14 Апр 2012, 17:32

Само едно уточнение че като си захраниш перката директно с напрежение през термостата перката работи докато охлади двигателя дори и да е загасен .Когато двигателя е загасен се получава циркулация на водата така че тия копчета в купето за предварително пускане са напълно излишни.Както по горе написах отдавна карам с така направена перка и в особено горещи дни или след каране в задръстване перката остава да работи 3-4 мин след загасяне на двигателя . Това показва че при двигател с виско температурата в системата би се покачила над допустимата при такава ситуация ...което и в действителност става.Да не забравяме че в началото двигателите не са имали принудителна циркулация на водата в системата а движението на охлаждащата течност е ставало заради разликите в температурата в радиатора и мотора.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: от виско към ел перка

Мнение от vladobate » 14 Апр 2012, 19:53

Jordana написа:Само едно уточнение че като си захраниш перката директно с напрежение през термостата перката работи докато охлади двигателя дори и да е загасен .Когато двигателя е загасен се получава циркулация на водата така че тия копчета в купето за предварително пускане са напълно излишни.Както по горе написах отдавна карам с така направена перка и в особено горещи дни или след каране в задръстване перката остава да работи 3-4 мин след загасяне на двигателя . Това показва че при двигател с виско температурата в системата би се покачила над допустимата при такава ситуация ...което и в действителност става.Да не забравяме че в началото двигателите не са имали принудителна циркулация на водата в системата а движението на охлаждащата течност е ставало заради разликите в температурата в радиатора и мотора.

Колега кога преди двг са били без водни помпи когато и бабите ни не са били родени ли , аз откак се помня и на Жигулата и на Москвича ( с двг на БМВ си беше ) все си имаше водни помпи демек бута се тоя антифриз та се къса . Не мисля можеш да сравняваш така двигатели и начини на охлаждане , ми да вземем да ги махнем тия помпи . Това е мое мнение и ако работи перката след загасяне на двг ( не върти водната помпа ) има смисъл ако върти допълнителна такава електрическа , за което вече съм чувал . А Голф и Джета съм виждал как половин час след кат е спрял продължава да включва и изключва перката ама ако ще охлажда двг ефективно що ли го прави толкоз време и пъти . То по този смисъл и с виско пак не са го измислили кат хората щото като спре двг и няма включване повече , а новите коли с ел. перки нямам идея как точно са реализирани , но на свободна циркулация едва ли.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: от виско към ел перка

Мнение от Jordana » 14 Апр 2012, 20:31

Колега единственото което се опитвам да кажа е че след загасянето на двигателя водата продължава да циркулира в системата под действие на разликите в температурата на радиатора и двигателя.При това положение автоматичното включване на вентилатора чрез термостата обезсмисля ръчното включване пък ти като държиш да има шалтер в купето за тая цел пак си сложи.
Проблема с неколкократно включване при колите които цитираш е точно от разположението на термостата в радиатора.Понеже след като свали температурата в радиатора където е и термостата в следствие на свободната циркулация пак постъпва гореща вода от двигателя.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: от виско към ел перка

Мнение от ~Мишо~ » 15 Апр 2012, 9:05

Я дай някоя снимка, да ги видим и ние тия термостати, дето стоят в радиатора... :mhihi:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook