Семеринги на скоростна кутия
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- patkana1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 23.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e39
- Мечтае да кара: Bmw е38
Семеринги на скоростна кутия
Колеги имам 2 семеринга на скоростната кутия за смяна-Единият е семеринг-изходящ вал-трансмисия,другият е семеринг-вал за превключване на скоростите http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_parts/ ,не съм сигурен кои са мисля че номер 14 и номер 13 ако не се лъжа....,но искам да ви попитам трябва ли да се сваля кутията за смяна та тези 2 семеринга???
Благодаря предварително 


- .::Братоев::.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
Re: Семеринги на скоростна кутия
Едната ти семеринга е номер 4 от схемата ,тази на първичния вал , няма как да я смениш без да свалиш кутията.
Втората ти семеринга (да номер 14 е) е горе на скоростния лост, за да го смениш трябва да разглобиш механизма , да извадиш старата семеринга и да набиеш новата с камък 16 става идеално
5-6лв струваше , но не виждам и нея как ше я смениш без да сваляш кутията или ако стане ще е много зор да се вреш там....
Ти така или иначе като сменяш тази на първичния вал трябва да свалиш кутията и ще си ги смениш и 2те
Втората ти семеринга (да номер 14 е) е горе на скоростния лост, за да го смениш трябва да разглобиш механизма , да извадиш старата семеринга и да набиеш новата с камък 16 става идеално

Ти така или иначе като сменяш тази на първичния вал трябва да свалиш кутията и ще си ги смениш и 2те

- patkana1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 23.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e39
- Мечтае да кара: Bmw е38
Re: Семеринги на скоростна кутия
.::Братоев::. написа:Едната ти семеринга е номер 4 от схемата ,тази на първичния вал , няма как да я смениш без да свалиш кутията.
Втората ти семеринга (да номер 14 е) е горе на скоростния лост, за да го смениш трябва да разглобиш механизма , да извадиш старата семеринга и да набиеш новата с камък 16 става идеално5-6лв струваше , но не виждам и нея как ше я смениш без да сваляш кутията или ако стане ще е много зор да се вреш там....
Ти така или иначе като сменяш тази на първичния вал трябва да свалиш кутията и ще си ги смениш и 2те
Мерси колега,а можеш ли да ми кажеш от къде се налива маслото в кутията,нз защо на мен ми бяха казали че за тези семеринги не трябва да се сваля кутията

- .::Братоев::.
- ентусиаст
-
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
Re: Семеринги на скоростна кутия
patkana1 написа:.::Братоев::. написа:Едната ти семеринга е номер 4 от схемата ,тази на първичния вал , няма как да я смениш без да свалиш кутията.
Втората ти семеринга (да номер 14 е) е горе на скоростния лост, за да го смениш трябва да разглобиш механизма , да извадиш старата семеринга и да набиеш новата с камък 16 става идеално5-6лв струваше , но не виждам и нея как ше я смениш без да сваляш кутията или ако стане ще е много зор да се вреш там....
Ти така или иначе като сменяш тази на първичния вал трябва да свалиш кутията и ще си ги смениш и 2те
Мерси колега,а можеш ли да ми кажеш от къде се налива маслото в кутията,нз защо на мен ми бяха казали че за тези семеринги не трябва да се сваля кутията
Отстрани в задната част на кутията имаш болт на тази схема като гледам е номер 16 имаш и отдолу един такъв като пробка от там си източваш старото масло (или квото е останало ) а от тази от страни се пълни новото докато прелее


- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Семеринги на скоростна кутия
Отзад двете семеринги са номер 13 и 14.Най-често (над 90%) просълзява голямата.За да се смени не се сваля ск.кутия.Откача се висящия лагер,кардана от "опашката" на кутията и се плъзга назад.След това спокойно се сменя уплътнението.Правих го вече,а и почти всички БМВ-та имат нужда май.Става бързо на подемник.Малкото е доста по-трудно за смяна (стои ми в "жапката"),но то и много рядко просълзява.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- patkana1
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 23.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e39
- Мечтае да кара: Bmw е38
Re: Семеринги на скоростна кутия
ildivvy написа:Отзад двете семеринги са номер 13 и 14.Най-често (над 90%) просълзява голямата.За да се смени не се сваля ск.кутия.Откача се висящия лагер,кардана от "опашката" на кутията и се плъзга назад.След това спокойно се сменя уплътнението.Правих го вече,а и почти всички БМВ-та имат нужда май.Става бързо на подемник.Малкото е доста по-трудно за смяна (стои ми в "жапката"),но то и много рядко просълзява.
мерси колега,и аз така бях чел тук във форума че не се сменя,а на едно място при едни "майстори" ми казаха че трябва да се сваля кутията,и да ме обрулят 100лв само за свалянето,а можеш ли да ми обясниш как се сменят.А този малкия защо е труден за смяна??Благодаря


- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Семеринги на скоростна кутия
ildivvy написа:Най-често (над 90%) просълзява голямата.
Малката семеринга на селекторния вал също изпуска в голям процент ! Даже аз твърдя , че тя изпуска по -често !
На абсолютно всяка Е36 , която по някаква причина съм се завирал от долу , тази семеригна е била за смяна ! Голямата може да се смени без да се сваля кутията , както си обяснил , .... малката е наистина трудна за смяна на място , ама много , много трудна ... Единсвения вариянт , ако не се сваля кутията , е да се освободи всичко около кутията (кардан , планката ,която придържа кутията в задната част , където са тампоните й , средното от крайното гърне ... след това да се наклони леко двигателя заедно със кутията , така че да се отвори място м/у кутията и купето и след това да се започне със смяната на тоя семеринг ) ..... Иначе по отношение на маслото на кутията - то не се налива с бутилка ! Използва се шприц за целта !
Re: Семеринги на скоростна кутия
metodi80 написа:ildivvy написа:Най-често (над 90%) просълзява голямата.
Малката семеринга на селекторния вал също изпуска в голям процент ! Даже аз твърдя , че тя изпуска по -често !
На абсолютно всяка Е36 , която по някаква причина съм се завирал от долу , тази семеригна е била за смяна ! Голямата може да се смени без да се сваля кутията , както си обяснил , .... малката е наистина трудна за смяна на място , ама много , много трудна ... Единсвения вариянт , ако не се сваля кутията , е да се освободи всичко около кутията (кардан , планката ,която придържа кутията в задната част , където са тампоните й , средното от крайното гърне ... след това да се наклони леко двигателя заедно със кутията , така че да се отвори място м/у кутията и купето и след това да се започне със смяната на тоя семеринг ) ..... Иначе по отношение на маслото на кутията - то не се налива с бутилка ! Използва се шприц за целта !
Малката доколкото разбирам е тази през която минава лоста за избирането на скоростите и влиза в кутията ( малко първично обяснение , извинете за което ) . Вчера залягах отдолу да мсеням висящ лагер и гуменото каре та се позагледах че преди някой месец ми я сменяха "уж" семеринга ( казаха на вала била за смяна ) ама прочече повече

Re: Семеринги на скоростна кутия
Както са писали колегите по-горе, и двете семеринги се сменят, без да се сваля кутията. Даже не е абсолютно необходимо да се накланя и кутията надолу (аз поне не го направих, когато сменях семеринга на селекторния вал), макар че това би дало повече свобода на действие. Но задължително на канал или подемник!
Аз също смятам, както и Методи е споменал, че почти винаги и двете семеринги протичат в комплект; и е непрактично да се сменя само тази на изходящия вал, а другата да се остави старата - пак ще се налага гимнастика скоро.
Между другото, моментът би бил подходящ да се направи ревизия и на втулките на скоростния лост, тъкмо ще има лесен достъп, докато кардана и генерацията не пречат
Аз също смятам, както и Методи е споменал, че почти винаги и двете семеринги протичат в комплект; и е непрактично да се сменя само тази на изходящия вал, а другата да се остави старата - пак ще се налага гимнастика скоро.
Между другото, моментът би бил подходящ да се направи ревизия и на втулките на скоростния лост, тъкмо ще има лесен достъп, докато кардана и генерацията не пречат

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Семеринги на скоростна кутия
Аз съм с Компакт и не помня да сме "барали" генерацията.При мен малката не течеше и не я сменихме.Дано не е било грешка,иначе я имам.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани