Семеринги на скоростна кутия

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 23.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Bmw e39
Мечтае да кара: Bmw е38

Семеринги на скоростна кутия

Мнение от patkana1 » 05 Апр 2012, 21:57

Колеги имам 2 семеринга на скоростната кутия за смяна-Единият е семеринг-изходящ вал-трансмисия,другият е семеринг-вал за превключване на скоростите http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_parts/ ,не съм сигурен кои са мисля че номер 14 и номер 13 ако не се лъжа....,но искам да ви попитам трябва ли да се сваля кутията за смяна та тези 2 семеринга??? :dunno: Благодаря предварително :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: Семеринги на скоростна кутия

Мнение от .::Братоев::. » 05 Апр 2012, 22:32

Едната ти семеринга е номер 4 от схемата ,тази на първичния вал , няма как да я смениш без да свалиш кутията.
Втората ти семеринга (да номер 14 е) е горе на скоростния лост, за да го смениш трябва да разглобиш механизма , да извадиш старата семеринга и да набиеш новата с камък 16 става идеално :mhihi: 5-6лв струваше , но не виждам и нея как ше я смениш без да сваляш кутията или ако стане ще е много зор да се вреш там....
Ти така или иначе като сменяш тази на първичния вал трябва да свалиш кутията и ще си ги смениш и 2те :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 23.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Bmw e39
Мечтае да кара: Bmw е38

Re: Семеринги на скоростна кутия

Мнение от patkana1 » 05 Апр 2012, 22:51

.::Братоев::. написа:Едната ти семеринга е номер 4 от схемата ,тази на първичния вал , няма как да я смениш без да свалиш кутията.
Втората ти семеринга (да номер 14 е) е горе на скоростния лост, за да го смениш трябва да разглобиш механизма , да извадиш старата семеринга и да набиеш новата с камък 16 става идеално :mhihi: 5-6лв струваше , но не виждам и нея как ше я смениш без да сваляш кутията или ако стане ще е много зор да се вреш там....
Ти така или иначе като сменяш тази на първичния вал трябва да свалиш кутията и ще си ги смениш и 2те :yes:

Мерси колега,а можеш ли да ми кажеш от къде се налива маслото в кутията,нз защо на мен ми бяха казали че за тези семеринги не трябва да се сваля кутията :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: Семеринги на скоростна кутия

Мнение от .::Братоев::. » 05 Апр 2012, 22:59

patkana1 написа:
.::Братоев::. написа:Едната ти семеринга е номер 4 от схемата ,тази на първичния вал , няма как да я смениш без да свалиш кутията.
Втората ти семеринга (да номер 14 е) е горе на скоростния лост, за да го смениш трябва да разглобиш механизма , да извадиш старата семеринга и да набиеш новата с камък 16 става идеално :mhihi: 5-6лв струваше , но не виждам и нея как ше я смениш без да сваляш кутията или ако стане ще е много зор да се вреш там....
Ти така или иначе като сменяш тази на първичния вал трябва да свалиш кутията и ще си ги смениш и 2те :yes:

Мерси колега,а можеш ли да ми кажеш от къде се налива маслото в кутията,нз защо на мен ми бяха казали че за тези семеринги не трябва да се сваля кутията :dunno:

Отстрани в задната част на кутията имаш болт на тази схема като гледам е номер 16 имаш и отдолу един такъв като пробка от там си източваш старото масло (или квото е останало ) а от тази от страни се пълни новото докато прелее :yes: и кутията трябва да е в положение в което си стои по принцип не да я наклониш и да пълниш до горе :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1674
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Семеринги на скоростна кутия

Мнение от ildivvy » 06 Апр 2012, 13:51

Отзад двете семеринги са номер 13 и 14.Най-често (над 90%) просълзява голямата.За да се смени не се сваля ск.кутия.Откача се висящия лагер,кардана от "опашката" на кутията и се плъзга назад.След това спокойно се сменя уплътнението.Правих го вече,а и почти всички БМВ-та имат нужда май.Става бързо на подемник.Малкото е доста по-трудно за смяна (стои ми в "жапката"),но то и много рядко просълзява.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 23.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Bmw e39
Мечтае да кара: Bmw е38

Re: Семеринги на скоростна кутия

Мнение от patkana1 » 06 Апр 2012, 21:50

ildivvy написа:Отзад двете семеринги са номер 13 и 14.Най-често (над 90%) просълзява голямата.За да се смени не се сваля ск.кутия.Откача се висящия лагер,кардана от "опашката" на кутията и се плъзга назад.След това спокойно се сменя уплътнението.Правих го вече,а и почти всички БМВ-та имат нужда май.Става бързо на подемник.Малкото е доста по-трудно за смяна (стои ми в "жапката"),но то и много рядко просълзява.

мерси колега,и аз така бях чел тук във форума че не се сменя,а на едно място при едни "майстори" ми казаха че трябва да се сваля кутията,и да ме обрулят 100лв само за свалянето,а можеш ли да ми обясниш как се сменят.А този малкия защо е труден за смяна??Благодаря :yes: ,Аз днеска ходих на канал и мислех да сменя маслото,на кутията,нали е номер 16 от схемата,но е много тясно мястото и не се провира бутилката да го налея :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Семеринги на скоростна кутия

Мнение от metodi80 » 08 Апр 2012, 0:43

ildivvy написа:Най-често (над 90%) просълзява голямата.


Малката семеринга на селекторния вал също изпуска в голям процент ! Даже аз твърдя , че тя изпуска по -често !
На абсолютно всяка Е36 , която по някаква причина съм се завирал от долу , тази семеригна е била за смяна ! Голямата може да се смени без да се сваля кутията , както си обяснил , .... малката е наистина трудна за смяна на място , ама много , много трудна ... Единсвения вариянт , ако не се сваля кутията , е да се освободи всичко около кутията (кардан , планката ,която придържа кутията в задната част , където са тампоните й , средното от крайното гърне ... след това да се наклони леко двигателя заедно със кутията , така че да се отвори място м/у кутията и купето и след това да се започне със смяната на тоя семеринг ) ..... Иначе по отношение на маслото на кутията - то не се налива с бутилка ! Използва се шприц за целта !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Семеринги на скоростна кутия

Мнение от vladobate » 08 Апр 2012, 1:28

metodi80 написа:
ildivvy написа:Най-често (над 90%) просълзява голямата.


Малката семеринга на селекторния вал също изпуска в голям процент ! Даже аз твърдя , че тя изпуска по -често !
На абсолютно всяка Е36 , която по някаква причина съм се завирал от долу , тази семеригна е била за смяна ! Голямата може да се смени без да се сваля кутията , както си обяснил , .... малката е наистина трудна за смяна на място , ама много , много трудна ... Единсвения вариянт , ако не се сваля кутията , е да се освободи всичко около кутията (кардан , планката ,която придържа кутията в задната част , където са тампоните й , средното от крайното гърне ... след това да се наклони леко двигателя заедно със кутията , така че да се отвори място м/у кутията и купето и след това да се започне със смяната на тоя семеринг ) ..... Иначе по отношение на маслото на кутията - то не се налива с бутилка ! Използва се шприц за целта !

Малката доколкото разбирам е тази през която минава лоста за избирането на скоростите и влиза в кутията ( малко първично обяснение , извинете за което ) . Вчера залягах отдолу да мсеням висящ лагер и гуменото каре та се позагледах че преди някой месец ми я сменяха "уж" семеринга ( казаха на вала била за смяна ) ама прочече повече :mhihi: . Та както си гкедах наистина е трудно да се прецени коя точно сълзи щото малката е над голямата и въздуха завихрящ се оттдолу прави мармалад. Та голямата ясно има достъп след падане на вала и генерацията , а малката кво и трябва кат се махне този лост идващ откъм ябълката на скоростния лост и влиза в кутията ,там има малко място за бъркане няма ли да стане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 293
Регистриран на: 26.10.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 Compact

Re: Семеринги на скоростна кутия

Мнение от jdl » 08 Апр 2012, 9:42

Както са писали колегите по-горе, и двете семеринги се сменят, без да се сваля кутията. Даже не е абсолютно необходимо да се накланя и кутията надолу (аз поне не го направих, когато сменях семеринга на селекторния вал), макар че това би дало повече свобода на действие. Но задължително на канал или подемник!

Аз също смятам, както и Методи е споменал, че почти винаги и двете семеринги протичат в комплект; и е непрактично да се сменя само тази на изходящия вал, а другата да се остави старата - пак ще се налага гимнастика скоро.

Между другото, моментът би бил подходящ да се направи ревизия и на втулките на скоростния лост, тъкмо ще има лесен достъп, докато кардана и генерацията не пречат ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1674
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Семеринги на скоростна кутия

Мнение от ildivvy » 09 Апр 2012, 10:37

Аз съм с Компакт и не помня да сме "барали" генерацията.При мен малката не течеше и не я сменихме.Дано не е било грешка,иначе я имам.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook