M52B28 от автомат към ръчка - проблема с ECU-то е решен

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

M52B28 от автомат към ръчка - проблема с ECU-то е решен

Мнение от .::Братоев::. » 04 Апр 2012, 17:48

Колеги смених си скоростната кутия от автомат към ръчка , обаче както всички знаем проблема не свършва само с механичната част. Колата пали само принудително ( на скорост) Въпроса ми е как да я накарам да си мисли ,че вече не е автомат а е ръчка... филма със смяната на компа с евс-а чипа и транспондера ми е ясен но за сега питам как да я накарам със нейния си комп да върви както трябва и да си пали. С две думи да не си търси тоя хавтомат :yes:
Намерих няква оскъдна информация която не е много вярна а именно за спиид сензора - номера отпада понеже забива и колата си търси скорост....
Искам да стане грамотно а не просто да пали от стартера.....
Последна промяна .::Братоев::. на 05 Апр 2012, 18:43, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1580
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: M52B28 от автомат към ръчка - проблема е с ECU-то

Мнение от PeReZ » 04 Апр 2012, 19:36

Компютъра трябва да се препрограмира. Това е възможно само ако eeprom чипа в DME-то ти е Flash, което можеш да разбереш от сайтове като реалоем, като напишеш номера на компа ти.
Общо взето препрограмирането не е много елементарно и ако не си го правил най-вероятно ще ти отнеме доста време докато схванеш какво трябва да правиш.
Аз съм го правил през DIS. Пъвро през NCS-expert се казва на всички модули в колата, че вече не е с автоматични скорости, като се променят кодовете й (GM кода), след което през DIS се програмира новия софтуер, като за последното се окъсяват 2 пина от кръглата букса, защото иначе не позволява препрограмиране.

Провери първо дали твоето ЕКУ е програмируемо (flash) и ако е и имаш на разположение DIS - пиши в темата и ще се опитам да ти напиша стъпка по стъпка.

PS: но ако колата ти беше правилно навързана нямаше да има проблем със забиването. Препрограмирането се прави заради други дреболии, а не за това забиване (авариен режим). Моята и преди да я препрограмирам не влизаше в авариен режим, вървеше си и всичко беше 6, така че според мен спиид сигнала оправи първи и тогава мисли за програмиране.
Последна промяна PeReZ на 04 Апр 2012, 19:38, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: M52B28 от автомат към ръчка - проблема е с ECU-то

Мнение от stony1 » 04 Апр 2012, 19:37

Сменяш само компа и синхронизираш EWSа с новия ком без да сменяш чипове и разни други глупости.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: M52B28 от автомат към ръчка - проблема е с ECU-то

Мнение от .::Братоев::. » 04 Апр 2012, 19:59

PeReZ написа:
PS: но ако колата ти беше правилно навързана нямаше да има проблем със забиването. Препрограмирането се прави заради други дреболии, а не за това забиване (авариен режим). Моята и преди да я препрограмирам не влизаше в авариен режим, вървеше си и всичко беше 6, така че според мен спиид сигнала оправи първи и тогава мисли за програмиране.

Колега тя не забива... аз не съм го махал спийд сензора казаха ми ,че забива щото си търси скорост... и на е30 като се слага м52 взимат сигнал от дифа поради тая причина...

Благодаря много на колегата Борис_Малинов евала голям пич :bowdown: обясни ми какво да направя утре ако всичко е наред ще обясня тук какво съм направил.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: M52B28 от автомат към ръчка - проблема е с ECU-то

Мнение от .::Братоев::. » 05 Апр 2012, 18:35

Проблема се оправи по описания начин от колегата Борис_Малинов реже се зеления с черно кабел от ЕВС-а и се връзва към жълтия с черно. Тези два кабела са сравнително по-дебели от останалите , които влизат в ЕВС-а и няма как да се объркат. До евс-а се прекъсва сигнала който идва от жълтия кабел до самия ЕВС фактически и така си пали колата. Ако има проблем със забиване и влизане в авариен режим , се пуска кабел от 9-ти пин (кабел с цвят черно и червено) на Х20 буксата ( тази до бушониерата , ако са 2 тази която няма сива маркировка вътре при отворено положение се вижда ) и се свързва със същия цвят кабел на черната малката букса на таблото с уредите. :yes:
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook