Спирачни систем: Барабанна срещу дискова (дискусия)
Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори
47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Егати темата стана тва...За всеки влак си има пътници - аз не съм рали състезател, а начинаещ шофьор, който не кара екстремно и не може дори на М10Б18 + барабани да намери лимита. Но би ми било кеф да карам шестак, защото ми харесват мощните коли и не мисля, че ще се претрепя - старая се да карам нормално и да правя изпълнения по по-безопасен начин (доколкото е възможно). За сега финансите не ми стигат да си купя шестак Е30 (1000 лева отгоре са, а и не мисля, че е оправдана покупката на Е30 над 2000 лева). По-натам най-вероятно ще опитам и по-опасни неща, зимата ще изпадна в рискови ситуации и т.н. Но идеята е, че в нашия малък град улиците са малки и нон-стоп налитат "пастети" по улиците, пияни с колелета, какви ли не изроди. Тръгва се без мигач и т.н. (то не, че в София го няма). Искам като скоча на спирачките да не блокират и да не губя управлението, защото не искам на 18 да съм убил дете. При ABS-а блокирането на колелетата е трудно и това ми допада, сами можете да си направите изводите как се спира само с предни спирачки и без АБС. На мокър път, поне по рекламите съм чел, че с АБС се спира много по-добре, по-малък бил спирачния път и колата не се занасяла, но нямам опит и не искам да споря. Това е - стига толкоз 

BMW only!
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Tar!
F1 нямат щото им е забранен. Ако се разровиш малко в историята ще видиш, че е имало коли с ABS ама го забраниха.
F1 нямат щото им е забранен. Ако се разровиш малко в историята ще видиш, че е имало коли с ABS ама го забраниха.

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
АБС-а има един недостатък - и той е че увеличава спирачния път!!!!!!!!!
Колкото е по-малко сцеплението на пътя толкова повече го увеличава!!!
НО запазва управлението над колата - блокират ли ти гумите - губиш управление
Загубиш ли управление при голяма скорост - забрави да удържиш колата!
Аз поне не съм специалист - състезател като карам екстремно си познавам колата до там че като спирам при лудо каране натискам педала до там докъдето трябва - една идея преди да сработи АБС-а защото тогава спирачния път е най-малък! Когато някое от колелата дори малко загуби сцепление поради неравност или хлъзгава настилка единично леко потропва само АБС-а и праим нечовешките спирания!
Пак казвам за да няма неразбрали когато смачкам педала до край колата като че ли се "пързаля" - увеличава се спирачния път осезаемо!
Но в рискови ситуаций - излезнал човек на пътя внезапно, засекла ме кола, завой в голяма скорост и изниква спряла кола - тогава именно ме е спасявал не един път АБС-а!
Когато се получи инфарктна ситуация всеки един човек реагира спонтанно - рита спирачката до долу - така правя и аз, но с АБС-а запазвам контрол и то чудесен над движението на автомобила - като в комбинация с това колата спира! Може да не спира оптимално но СПИРА и се УПРАВЛЯВА!
На лед и сняг важи същото - когато се движиш по път под наклон или в завой - при натискане на спирачката гумите блокират предницата изправя завоя и дори и да пуснеш спирачката вече гумите няма сцепление и колата се пързаля! А с АБС-а може почти да не спира но се предотвартяват такива ситуаций който неминуемо са с лош изход!
Казвам го защото имам към 80 000 км на кола с АБС и междувременно като се кача да карам кола без АБС и в такива ситуаций се чустваш безпомощен - просто свидетел, гледаш и чакаш беучастно
Поздрави!
Колкото е по-малко сцеплението на пътя толкова повече го увеличава!!!
НО запазва управлението над колата - блокират ли ти гумите - губиш управление

Аз поне не съм специалист - състезател като карам екстремно си познавам колата до там че като спирам при лудо каране натискам педала до там докъдето трябва - една идея преди да сработи АБС-а защото тогава спирачния път е най-малък! Когато някое от колелата дори малко загуби сцепление поради неравност или хлъзгава настилка единично леко потропва само АБС-а и праим нечовешките спирания!
Пак казвам за да няма неразбрали когато смачкам педала до край колата като че ли се "пързаля" - увеличава се спирачния път осезаемо!
Но в рискови ситуаций - излезнал човек на пътя внезапно, засекла ме кола, завой в голяма скорост и изниква спряла кола - тогава именно ме е спасявал не един път АБС-а!
Когато се получи инфарктна ситуация всеки един човек реагира спонтанно - рита спирачката до долу - така правя и аз, но с АБС-а запазвам контрол и то чудесен над движението на автомобила - като в комбинация с това колата спира! Може да не спира оптимално но СПИРА и се УПРАВЛЯВА!
На лед и сняг важи същото - когато се движиш по път под наклон или в завой - при натискане на спирачката гумите блокират предницата изправя завоя и дори и да пуснеш спирачката вече гумите няма сцепление и колата се пързаля! А с АБС-а може почти да не спира но се предотвартяват такива ситуаций който неминуемо са с лош изход!
Казвам го защото имам към 80 000 км на кола с АБС и междувременно като се кача да карам кола без АБС и в такива ситуаций се чустваш безпомощен - просто свидетел, гледаш и чакаш беучастно

Поздрави!

Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- logout
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 29.10.2005
- Местоположение: фар-ийст ъв София
- Пол: Мъж
- Кара: KiA, Volvo, Ford
- Мечтае да кара: Болид от F1
- Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021
Много добре написано дори и без дебелите книги
. То се видя, че темата се изнесе в съвсем друга посока, щото май за 6-таците всички сме на едно мнение - кара ни се такова, но не всеки може да си го позволи, за турбо да не говориме.
За дисковете и барабаните - някой каза, че на тежкотоворните са барабани. Така е, ама на старите. На новите спирачките са дискови. На ремаркетата също (задължително за покриване на Евро 3 нормата).
Щом има камиони и ремаркета изцяло с барабани и ABS, значи ABS-а не е само за дискови спирачки.
По въпроса за ускорението и спирането вижте тука:
http://auto.dir.bg/2006/06/08/news266278.html
P.S. Добре е темата да се раздели.

За дисковете и барабаните - някой каза, че на тежкотоворните са барабани. Така е, ама на старите. На новите спирачките са дискови. На ремаркетата също (задължително за покриване на Евро 3 нормата).
Щом има камиони и ремаркета изцяло с барабани и ABS, значи ABS-а не е само за дискови спирачки.
По въпроса за ускорението и спирането вижте тука:
http://auto.dir.bg/2006/06/08/news266278.html
P.S. Добре е темата да се раздели.
It's not who You are, it's who You know...
.
Скромното ми мнение е ,че щом инжинерите от завода производител не са сложили на малките мотори дискови спирачки,значи не им е необходимо,т.е. барабанните са им напълно достатъчни


Дилян Пенчев написа:Само две неща ще кажа и мисля че няма какво повече да добавя:
1. Карайте си без АБС щото е по хубаво, надеждно и в рискови ситуаций е по сигурно
2. Когато покарате кола с читави спирачки дискови и АБС и ви се случи така че да попаднете в 10-тина рискови ситуаций и после се качите на кола без АБС и попаднете в аналогичните рискови ситуаций пак напишете мнението си тук, темата ще седи отключена... ако случайно е заключена пишете на някой от модераторите да я отключи
Съгласен съм за АБС-а и на мен не ми харесва твърде


Незнам къде е проблема ,дали в АБС-а монтирван на БМВ или в самата система обаче нещо не ме кефи


- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
На мен лично не ми харесва АБС-а защо ли?
Нека да си отговорим на 1 въпрос КОГА колата спира най добре? Според мен отговора е кога най простично казано сме на ръба на сцеплението т.е. гумите просвирват ( НО НЕ СА БЛОКИРАЛИ а просто се въртят със скорост по ниска от необходимата). При това положение се вклучва АБС-а и аз някак си се чувствам безсилен да спра колата аз си правя нещо вътре апък то дефакто става съвсем различно. От тази гледна точка е много по добре да се научим да спираме без него, това си е лично мое мнение, но стила ми на каране е съвсем различен от този на порядъчните "шофиори" но мисля, че при много от нас е така
Нека да си отговорим на 1 въпрос КОГА колата спира най добре? Според мен отговора е кога най простично казано сме на ръба на сцеплението т.е. гумите просвирват ( НО НЕ СА БЛОКИРАЛИ а просто се въртят със скорост по ниска от необходимата). При това положение се вклучва АБС-а и аз някак си се чувствам безсилен да спра колата аз си правя нещо вътре апък то дефакто става съвсем различно. От тази гледна точка е много по добре да се научим да спираме без него, това си е лично мое мнение, но стила ми на каране е съвсем различен от този на порядъчните "шофиори" но мисля, че при много от нас е така

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Turbo-Lag написа:///M Power написа: все пак 4 цил. са с по 100-тина кг. по леки и от там не се нуждаят от по силни спирачки ........винаги можем да направим един тест за спиране на бояна...
Батка от къде се взеха тези 100 кг? и какво са те за 1 кола ? 1 човек до теб ? М40Б18 тежи 132кг, а М20 тежи 175 (аз 100 кг разлика не виждам) ? ? ? или има и нещо друго по различно? Относно теста съгласен съм, но се опасявам, че ще стигна 160 км/ч малко по бързо отколкото ще спра после![]()
(защото и аз съм с барабани но до утре) Все пак мисля, че в момента не се призвежда БМВ с барабани отзад а се правят едни огромни предни дискове и едни много малко по малки задни или пак греша
(ЗАЩО ЛИ СА ИМ
)
за килограмите да се включа ,може разликата между М40 и М20 да е само 50 кг,но колата само един двигател ли е ???....погледни каталозите и ще видиш че общите килограми на 4 и 6 цил. се различават с около 100-тина кг....колкото до спиране от 160 вие май сте луди къде ще го направите това спиране? имах предвид нещо около 100 км смачкваме спирачките едновременно и гледаме...пък и колите да са еднакви не е36 срещу е30...
колкото до това какво са 100кг ми при Е30-ките е малко по малко от 10% от теглото

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
И аз бях противник на ABS-а, допреди да се кача на кола с такъв, а относно барабаните отзад, предимството им е само в евтината поддръжка.
- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
michev написа:И аз бях противник на ABS-а, допреди да се кача на кола с такъв, а относно барабаните отзад, предимството им е само в евтината поддръжка.

А пробвай след известно време да се качиш на кола без АБС и да покараш малко така по София и по екстремно

При мен се получи следното - беше дъжд и нищо не се виждаше... карам си аз със 60 км/ч обаче не прецених светофара кога ще светне и ме изненада... опитах се да спра на два, три пъти и след като колата почна да се лъзга наляво надясно и изобщо в стремежа си да спра бързо не можах да спра

Хората са го измислили ама не знам що ние винаги се опитваме да се изкараме по бързи и точни от компютъра

И на мен не ми се иска няква си електроника да мисли вместо мен но се оказва че в повечето случай се представя по-добре защото го няма субективния фактор на човешката преценка


Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Дилян Пенчев написа:michev написа:И аз бях противник на ABS-а, допреди да се кача на кола с такъв, а относно барабаните отзад, предимството им е само в евтината поддръжка.
![]()
......
чакай и аз да кажа няколко думи за АБС-а,венъж се спускаме от витоша (на снег естествено) пред мен карат Сами и Киро(Бавареца),спускаме се и караме доста близко един до друг.....Сами се завърта,Киро(всички знаем че е доста добър шофьор) по инстинкт скача на спирачките, предните гуми поднасят и се озовава леко в преспите,аз също скачам на спирачките и АБС-а веднага се задейства,спирачния път може да е по-дълъг, обаче контрола на колата остава в мен и спирам малко преди Сами.....Втора случка Студ. Град гоня се с едно Ауди минавам го ,но едно Пежо реши да прави обратен на 10 метра пред мен,отново скачам на спирачките до край ,за 10 метра няма как да спра от 110,контрола остава в мен и успявам да го заобиколя.....и така мога да продължавам доста....пък затова че имам АБС още не съм се ударил....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Човешкия фактор е винаги налице
.За мен тази зима бе първата с кола с ABS и поради непознаване на системата и мислейки че е всесилна веднъж се правих на бобслей, ама си бях и с летни гуми 


- Turbo-Lag
- BMW Fanatic!
-
- Мнения: 1313
- Регистриран на: 26.12.2005
- Местоположение: Русе
- Кара: 190+ hp E46 320d, S1000RR SBK
- Мечтае да кара: Cessna 152
Искам само да добавя, че има спортни АБС-и които при първото натискане блокират гумите и ако повторно блокират чак тогава се включва...
- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Ми аз ще напиша няколко изречения без да разбирам много, но от опит. С дискове съм отзад и АБС. Честно казано втората ми катастрофа, беше заради този АБС... Колата подскочи на една бабунка, след като АБС-а вече риташе и някак просто продължи да се пързаля вследствие на което се разбих в един ХЮНДАЙ. Единствения + на тази система е, че запазваш някакъв контрол над колата и не излиташ по поляните. Но спирачния път определено се увеличава! И то не малко. За това като спирам в такива ситуации натискам до определена позиция, след това отпускам леко и пак натискам като гледам да не се включва много тази шукария, за да не стават инциденти 



- Дилян Пенчев
-
E30 Fanatic!
-
- Мнения: 4057
- Регистриран на: 14.10.2005
- Местоположение: Столичанин
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328g
- Мечтае да кара: Е30 Cabrio, Е30 с голям мотор, Е30 М3 SportEvo
Е то принципно всеки гледа да не се включва... но като се включи и ем спираш ем завиваш...
А един от големите му недостатъци е когато колата е с недобри амортисьори и със спирачки влезнеш в дупка
Трябва да пуснеш спирачката и пак да натискаш щото иначе се почва едно безкрайно ритане на педала
Ама я да си с нови амортисьори да видиш как лепи за джама 
А един от големите му недостатъци е когато колата е с недобри амортисьори и със спирачки влезнеш в дупка




Какво се мъчиш да четеш тука, не пише нищо интересно вече

47 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани