Икономайзер е34 бензиново.

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 26 Мар 2012, 11:57

Мъчат ме тука разни мисли и терзания та реших да попитам :)

Икономайзера или тахографчето или стрелкичката под оборотомера от къде взима сигнал?

Ясно е че е от ЕКУ , ама на база какво го взима ? Постъпил въздух от дебитомера или време за отваряне на бензинова дюза или и от двете заедно?

Ще се мисли някакъв модул явно...Въпроса е сигнала като тип от Екуто какъв е , и на тоя от дюзата и дебитомера ?

Ще се радвам на компетенетни мнения.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от ddddk » 26 Мар 2012, 12:57

Компетентно, компетентно, колко да е компетентно моето мнение не знам :mhihi:

Не знам как точно са направени на нашите коли, но общото правило за такива индикации на разхода е:
Преминало количество въздух през дебитомера за единица оборот на диференциала.

С други думи компютърът взема сигнал от дебитомера и сигнал от датчика на диференциала и прави сметка и получения резултат го подава като 0-5V на стрелкичката и като дискретна стойност на борда.

Затова като тръгваш от място стрелкичката се скрива :mhihi: : влиза много въздух, а дифа едвам се задвижва => делиш много голямо число на много малко и резултата се приближава до безкрайност :mhihi:

А, като върнеш газта и стрелкичката отива на нула: затваряш дросела и рязко намаляш въздуха, а колата от инерцията все още е със сравнително висока скорост => делиш много малко число на много голямо и резултата се прилбижава до нула :mhihi:

Разбира се това са грешни сметки, защото измерването става в края на обхвата на датчиците. Най-верни стойности се измерват винаги при всички средства за мерене в средата на обхвата им. В нашия случай това ще рече: средно отворена клапа и скоростомер в средата на скалата. Демек и двете големи стрелки на таблото трябва да сочат 12 часа. Те и малките е добре да са някъде там :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от vinio » 26 Мар 2012, 13:16

Мнението ми е малко офф (т.е.не ми е ясно въобще),породено от дизелова кола и табло-това не пречи да по разсъждавам,нали....
Датчика на дифа -ОК :yes:
Но
примерно при тдс ,няма дебитомери,няма дросели ....а и при бмв нещата по принцип са идентични.
според мен по тая логика трябва да се следи положението на педала на газта:
-при тдс това е реостата на педала
-при бензинките трябва да е датчика за положението на дросела
Пак казвам много е възможно да давам грешна насока на темата :oops:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 26 Мар 2012, 13:21

http://www.seattlecircuit.com/fuel_signal.htm


тогава тая тъпотия какво прави?
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от vinio » 26 Мар 2012, 13:31

JIKI_RACER написа:http://www.seattlecircuit.com/fuel_signal.htm


тогава тая тъпотия какво прави?

трябва да корегира изходящият сигнал,нали въпроса е за входящият :roll:
тая тъпотия би била полезна за да спомага с калибрирането на ''големият борд'',когато той е взет *примерно; от 18-ка и е насаден на е34 с голям мотор,за да отчита борда точно....щото границите в калибрирането на борда са малки-на такова ми прилича...
п.п един другар си взе борд от б40 и го сложи на тдс=нямаше начин да се калибрира,винаги показваше грешно инфо
пп колега твоят борд на английски ли е или на немски...ако е на EN да ти кажа от какъв мотор е :bchug:
Последна промяна vinio на 26 Мар 2012, 13:37, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 26 Мар 2012, 13:37

Който помогне да пусна икономайзера коректно получава 5 литра домашна ямболска с майсторлък и 2 буркана краставички :) пак с майсторлък :mhihi: !

Възможно е буркан краставици , буркан камби от майсторлъшките!
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!


Аватар
Мнения: 264
Регистриран на: 4.01.2011
Кара: bmx

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от vinio » 26 Мар 2012, 13:40

JIKI_RACER написа:Който помогне да пусна икономайзера коректно получава 5 литра домашна ямболска с майсторлък и 2 буркана краставички :) пак с майсторлък :mhihi: !

Възможно е буркан краставици , буркан камби от майсторлъшките!

даде добър стимул :mhihi:
айде да почнем от някъде си отговори ми на тоя въпрос ,като за начало

колега твоят борд на английски ли е или на немски...ако е на EN да ти кажа от какъв мотор е :bchug:
и по борд правилно ли отчита,или само стрелката е като ''шашава''
п.п добра тема :D с нетърпение очаквам включването на ''жичкаджиите'' никиниколов и мегабайта в нея :bchug:
Последна промяна vinio на 26 Мар 2012, 13:49, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 26 Мар 2012, 13:48

Борда м ие на немски , имам и на английски ама не съм опрял до него щото така не се и намери кой да ми запише чип или да каже какво се записва в него.

Стрелката си работеше до последно , но сега вече няма кой да подаде сигнал на пин 24 на X20 буксата кръгла. че са обърках малко....


Ако има някой с познания да се направи един модул или квото трябва ще е екстра.
Последна промяна ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ на 26 Мар 2012, 14:21, променена общо 1 път
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от cod-cdbp » 26 Мар 2012, 14:14

Я разкажи за какъв матор иде реч?
Иначе бай дефолт - 24-ти пин на кръглата букса :smoke:
Последна промяна cod-cdbp на 26 Мар 2012, 14:18, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 26 Мар 2012, 14:17

М30б30 , какво значение има в случая? за м54 мотор иде реч.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от zvetiko » 26 Мар 2012, 14:19

Живко ,вземи кажи на хората за какво става въпрос,за да се търси отговора,че тая схема само ги обърква за това което искаш да направиш -аз вече ти казах ,че няма да ти свърши работа,сигурно и други ще потвърдят,че схемата служи за корекция на сигнала ако сложиш дюзи с по-голям диаметър,за да дава борда верни стойности за разхода на гориво и от там за други негови функции,ама теб борда не те интересува. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 26 Мар 2012, 14:23

zvetiko написа:Живко ,вземи кажи на хората за какво става въпрос,за да се търси отговора,че тая схема само ги обърква за това което искаш да направиш -аз вече ти казах ,че няма да ти свърши работа,сигурно и други ще потвърдят,че схемата служи за корекция на сигнала ако сложиш дюзи с по-голям диаметър,за да дава борда верни стойности за разхода на гориво и от там за други негови функции,ама теб борда не те интересува. ;)



Ама казах де!!!! Искам да подам на пин 24 на кръглата букса сигнал ама няма от къде да го взема ...

ето това са възможните кабели.
A6000 DME control unit as of 2001_09
Plug connector overview
Number X-pin, colour Description
X60001 9-pin, black Plug connector DME control unit Module 1
X60002 24-pin, black Plug connector DME control unit Module 2
X60003 52-pin, black Plug connector DME control unit Module 3
X60004 40-pin, black Plug connector DME control unit Module 4
X60005 9-pin, black Plug connector DME control unit Module 5
Pin assignments at plug connector X60001
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 E Activation Unloader relay terminal 15 Unloader relay terminal 15

2 Not used

3 Not used

4 M Ground Ground point Automatic transmission Ground connector

5 M Ground Ground connector

6 M Ground Ground connector

7 E Voltage supply terminal 30 B+ terminal point E-box

8 E Terminal 87 Fuse F2

9 Not used

Pin assignments at plug connector X60002
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 1 in front of catalytic converter

2 Not used

3 E/A CAN-bus low AGS transmission control unit

4 E/A CAN-bus high AGS transmission control unit

5 Not used

6 E/A Diagnostic link TXD AGS transmission control unit

7 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 1 behind catalytic converter

8 Not used

9 Not used

10 Not used

11 Not used

12 Not used

13 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 2 in front of catalytic converter

14 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 1 in front of catalytic converter

15 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 2 in front of catalytic converter

16 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 1 behind catalytic converter

17 Not used

18 E Oxygen sensor signal Heated oxygen sensor 2 behind catalytic converter

19 M Oxygen sensor ground Heated oxygen sensor 2 behind catalytic converter

20 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 1 in front of catalytic converter

21 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 2 in front of catalytic converter

22 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 1 behind catalytic converter

23 M Negative activation DME relay

24 M Ground Oxygen sensor heater Heated oxygen sensor 2 behind catalytic converter

Pin assignments at plug connector X60003
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 E Signal, hot-film air mass meter Hot-film air mass meter

2 E Signal, camshaft sensor Camshaft sensor II

3 Not used

4 Not used

5 E Signal, camshaft sensor Camshaft sensor I

6 Not used

7 A Supply Electric throttle actuator Electric throttle actuator

8 E Signal, crankshaft sensor Crankshaft sensor

9 Not used

10 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator

11 Not used

12 Not used

13 Not used

14 Not used

15 M Camshaft sensor ground Camshaft sensor II

16 Not used

17 M Ground, hot-film air mass meter Hot-film air mass meter

18 M Camshaft sensor ground Camshaft sensor I

19 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator

20 M Ground Electric throttle actuator Electric throttle actuator

21 M Ground Crankshaft sensor

22 E Signal, temperature sensor Intake air temperature sensor

23 M Ground Intake air temperature sensor Intake air temperature sensor

24 E Signal, temperature sensor Dual temperature sensor

25 M Ground Dual temperature sensor Dual temperature sensor

26 Not used

27 A Signal Oil temperature sensor Oil temperature sensor

28 M Ground Oil temperature sensor Oil temperature sensor

29 E Sensor 1 signal Knock sensor

30 M Sensor ground Knock sensor

31 E Sensor 2 signal Knock sensor

32 M Sensor ground Knock sensor

33 M Negative activation Fuel injector 1 Fuel injector 1

34 M Negative activation Fuel injector 2 Fuel injector 2

35 M Negative activation Fuel injector 3 Fuel injector 3

36 M Negative activation Fuel injector 4 Fuel injector 4

37 M Negative activation Fuel injector 5 Fuel injector 5

38 M Negative activation Fuel injector 6 Fuel injector 6

39 Not used

40 A Injection signal VANOS inlet valve VANOS inlet valve

41 A Injection signal VANOS exhaust valve VANOS exhaust valve

42 A Injection signal Charcoal filter valve Charcoal filter valve

43 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator

44 E Signal Electric throttle actuator Electric throttle actuator

45 E Signal Thermostat, characteristic map cooling Thermostat, characteristic map cooling

46 A Idle actuator closing winding Idle actuator

47 A Idle actuator opening winding Idle actuator

48 M Shield, knock sensor Knock sensor

49 M Injection signal Valve, individual control intake system Valve, individual control intake system

50 Not used

51 Not used

52 M Injection signal Secondary air pump valve Secondary air pump valve

Pin assignments at plug connector X60004
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 Not used

2 A Voltage signal, terminal 30h Instrument cluster Integrated electronic control unit (IKE)

3 A Activation, secondary air pump relay Secondary air pump relay

4 E Signal Electric fan Electric fan

5 Not used

6 Not used

7 M Ground Pedal position sensor

8 A Relay activation Pedal position sensor

9 E Antenna connector Pedal position sensor

10 A Activation, fuel pump relay (EKP) Fuel pump relay 1

11 Not used

12 M Ground Pedal position sensor

13 A Relay activation Pedal position sensor

14 E Antenna connector Pedal position sensor

15 Not used

16 Not used

17 A Engine speed signal output (TD) OBDII socket

18 M Negative activation for heating Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)

19 E Signal Reversing light Instrument cluster Integrated electronic control unit (IKE)

20 A Signal, diagnostic module, fuel tank leakage pump Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)

21 A Signal Oil level sensor Light module

22 E Rear right speed signal ABS/ASC control unit ABS/DSC control unit

23 E Signal Clutch switch Clutch switch RHD Clutch switch module LHD

24 E Brake light switch signal Brake light switch

25 Not used

26 E Voltage supply, terminal 15 Fuse F14

27 E Data link MFL Coil spring

28 E Brake light test signal Brake light switch

29 E A/C compressor signal Heating and A/C control module

30 A Signal, fuel tank leak diagnosis module valve Diagnostic module, fuel tank leakage (for USA only)

31 Not used

32 A Diagnosis signal TXD OBDII socket

33 E/A Communication link (EWS) Electronic immobilizer control unit (EWS)

34 Not used

35 Not used

36 E/A CAN-bus high CAN link

37 E/A CAN-bus low CAN link

38 M Ground Coolant outlet temperature sensor

39 E Signal Coolant outlet temperature sensor

40 Not used

Pin assignments at plug connector X60005
Pin Type Description / Signal type Connection /
Measuring notes
1 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 3

2 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 2

3 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 1

4 Not used

5 M Ground Ground connector

6 M Ground Ground point

7 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 6

8 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 5

9 A Suignal, terminal 1 Ignition coil 4
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6269
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от zvetiko » 26 Мар 2012, 14:58

Значи съвсем накратко

Колегата иска от ECU на М54 В30 да задейства икономайзера на табло на Е34.Въпроса е от къде да вземе сигнала- директно или през някаква платка.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от Митко Стоянов » 26 Мар 2012, 15:08

Вземай табло с температура на маслото, не се занимавай с тоя икономайзер.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Икономайзер е34 бензиново.

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 26 Мар 2012, 15:14

mitko_n1 написа:Вземай табло с температура на маслото, не се занимавай с тоя икономайзер.


Митак , пак да продължи филма ли викаш ? Мен не ми пречи така да е ама са като съм свикнал да ми мърда стрелкичката :)...освен да я вържа към някоя ламбда да си играе нон стоп.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

Следваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook