M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Alien
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 13.05.2004
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: по нормални пътища, в нормална държава
M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Колеги,
имам проблем с поставянето на пистовия ремък на двигателя.
Историята започна, като подмяна на пистовия ремък, но стигна до тук:

Първия път при поставянето на ремъка спуках люлката, при опит да я закрепя за амортисьорчето.
Поръчах си нова люлка, покрай нея и ролки и направих втори опит. Пак не успях но поне нищо не счупих.
Взех друго амортисьорче и днес имаше нов опит, отново неуспешен.
Моля ви, кажете как да свия това проклето нещо за да завия болта и да си подкарам колата.
Става въпрос за номер 7 от тази схема:

Единствената информация, която намерих е това.
Но амортисьора не подава изобщо, освен че е много тясно и няма много поле за действие.
Благодаря предварително на отзовалите се.
имам проблем с поставянето на пистовия ремък на двигателя.
Историята започна, като подмяна на пистовия ремък, но стигна до тук:
Първия път при поставянето на ремъка спуках люлката, при опит да я закрепя за амортисьорчето.
Поръчах си нова люлка, покрай нея и ролки и направих втори опит. Пак не успях но поне нищо не счупих.
Взех друго амортисьорче и днес имаше нов опит, отново неуспешен.
Моля ви, кажете как да свия това проклето нещо за да завия болта и да си подкарам колата.
Става въпрос за номер 7 от тази схема:

Единствената информация, която намерих е това.
Но амортисьора не подава изобщо, освен че е много тясно и няма много поле за действие.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Колега, най-лесният вариант (за мен) е като отхлабих ремъка, или по точно го махнеш от някоя удобна ролка. (номер 13)
След това чрез помоща на номер 10 от схемата.Обаче първо откачаш вакума. ( тръбичката, която е хваната за номер 10).
Махаш номер 9 от схемата. Хващах амортисьорчето първо в долната му страна, след това номер 10 от схемата се пада малко над него, чрез натискане от едната страна " аз ползвам клуча са гуми" го изравняваш на нивото на горната страна на амортисьорчето, и стягаш. След което ремъка ще е доста опънат, но съвсем леко го повеждаш по ролката и чрез превъртане ще си пасне точно. Но много внимавай как го правиш това, че може да го прецакаш.
Това става, когато колата ти е под наклон или въртиш вала. Горе долу половин оборот.
След това чрез помоща на номер 10 от схемата.Обаче първо откачаш вакума. ( тръбичката, която е хваната за номер 10).
Махаш номер 9 от схемата. Хващах амортисьорчето първо в долната му страна, след това номер 10 от схемата се пада малко над него, чрез натискане от едната страна " аз ползвам клуча са гуми" го изравняваш на нивото на горната страна на амортисьорчето, и стягаш. След което ремъка ще е доста опънат, но съвсем леко го повеждаш по ролката и чрез превъртане ще си пасне точно. Но много внимавай как го правиш това, че може да го прецакаш.
Това става, когато колата ти е под наклон или въртиш вала. Горе долу половин оборот.
- Alien
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 13.05.2004
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: по нормални пътища, в нормална държава
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Колега, благодаря ти за съвета. Да си жив и здрав.
Не следвах дословно стъпките, който ми даде но го сложих.
Аз свалих цялата планка 10, след което завъртях люлката и завих болт 6.
Сложих амортисьора в леглото на планката и напаснах отворите за да завия болт 9.
Проверих още веднъж ремъка дали е легнал правилно във всички ролки и натиснах с едната ръка планката 10, с другата сложих болт 8.
Сложих си ремъка на климатика, дифузьора и перката и печката започна да трака радостно.

Не следвах дословно стъпките, който ми даде но го сложих.
Аз свалих цялата планка 10, след което завъртях люлката и завих болт 6.
Сложих амортисьора в леглото на планката и напаснах отворите за да завия болт 9.
Проверих още веднъж ремъка дали е легнал правилно във всички ролки и натиснах с едната ръка планката 10, с другата сложих болт 8.
Сложих си ремъка на климатика, дифузьора и перката и печката започна да трака радостно.

- Alien
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 13.05.2004
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: по нормални пътища, в нормална държава
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Да, всичко е наред.
Но ми стана интересно, този амортисьор на какъв пробег се подменя.
Някой има ли информация?
Но ми стана интересно, този амортисьор на какъв пробег се подменя.
Някой има ли информация?
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
За тези, които не знаят:
За да се смени ремъка нищо не се отвива.
Оптяжнато ролка има две мъртви положения.
С подходящ лост се прехвъля от работно (опънат ремък) в свободно положение. Сменя се ремъка и после с леко натискане се връща обратно в работно положение.
Ако нямате подходящ лост или ви е страх да не счупите нещо може е дълъг прът (правил съм го с четката за сняг) да натиснете ремъка надолу, като опрете лоста в ремъка между шайбата на коляновия вал и шайбата на хидравличната помпа. Така се освобождава ремъка.
За да се смени ремъка нищо не се отвива.
Оптяжнато ролка има две мъртви положения.
С подходящ лост се прехвъля от работно (опънат ремък) в свободно положение. Сменя се ремъка и после с леко натискане се връща обратно в работно положение.
Ако нямате подходящ лост или ви е страх да не счупите нещо може е дълъг прът (правил съм го с четката за сняг) да натиснете ремъка надолу, като опрете лоста в ремъка между шайбата на коляновия вал и шайбата на хидравличната помпа. Така се освобождава ремъка.
- Alien
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 13.05.2004
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: по нормални пътища, в нормална държава
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
bmw325tds написа:За тези, които не знаят:
За да се смени ремъка нищо не се отвива.
Колега,
прочети пак за кой ремък говорим, разгледай схемата и пак се включи с коментар, ако прецениш.

Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Alien написа:bmw325tds написа:За тези, които не знаят:
За да се смени ремъка нищо не се отвива.
Колега,
прочети пак за кой ремък говорим, разгледай схемата и пак се включи с коментар, ако прецениш.
Ти си много незнаещ. М51 има два ремъка. Единия за климатика другия за всичко останало.
Като искаш следващия път вземи и разглоби целия двигател за да си смениш едно елементарно нещо.
Гайчни ключове за смяна на ремъка не са необходими. Незнаещите като теб пускат теми за глупости и чупят здрави елементи.
- Nasko_325TD
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 11.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E38 740i idividual
- Мечтае да кара: безаварийно
- Детайли за колата: Нормнална!
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
не се ли маха перката. 

- Alien
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 13.05.2004
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: по нормални пътища, в нормална държава
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък

Стига бе! Верно имал 2 ремъка!?
Единия (за който ти говориш) задвижва компресора на климатика. Там ролката е с две положения. Разбира се, ако не си свръх човек и не използваш камъни до 20, а ги навиваш и развиваш на ръка болтовете, нямаш шанс да го свалиш без да използваш ключ.
ДРУГИЯ ремък е този за който питам аз.
Няма да коментирам литературните ти напъни, че с други напъни с лостове ще успееш да го свалиш без да развиваш нищо.
Най-малкото понеже ремъка минава през люлката, и ако не свалиш ролката на люлката няма как да го извадиш от там.
Всъщност сега като се замисля, може и някой фокусник да успее да го извади, мисля че съм виждал подобни трикове.
С една дума благодаря ти за доброто настроение, което създаде.

- Alien
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 13.05.2004
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: по нормални пътища, в нормална държава
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Nasko_325TD написа:не се ли маха перката.
Маха се.
Перката, дифузера, ремъка на климатика. Иначе трябва да си някакъв фокусник-гинеколог за да успееш да смениш ремъка, ролките и люлката.
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Alien написа:Nasko_325TD написа:не се ли маха перката.
Маха се.
Перката, дифузера, ремъка на климатика. Иначе трябва да си някакъв фокусник-гинеколог за да успееш да смениш ремъка, ролките и люлката.
Много си неук моето момче, да не кажа тъп.
Нищо не се развива, нищо не се сваля. Нито дифузера, нито перката на виското, нито ролки.
То това не е за прости хора и щом до сега не разбра как става по-добре не барай да не се осакатиш.
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Не се маха перката. Те хората са го написали точно и ясно, но не е за неуки хора: BMW TIS - 11 28 010 Replacing alternator drive belt (M51)Nasko_325TD написа:не се ли маха перката.
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
bmw325tds написа: BMW TIS - 11 28 010 Replacing alternator drive belt (M51)
Не ти увря главата 10000 пъти го казвам и пак се повтарям, кат не ще да разбира го остави да се обеси на собствената си каишка. Толкоз зор за един ремък не бях виждал от много време ама ко да се прави, тва да се родиш прост после никой не може да те оправи ( с последното визирам капацитета дет обеснява че bmw325tds не е прав)
Re: M51 (325TDS) Проблем при смяна на пистов ремък
Абе като гледам в тиса си пише точно сваляне на вископерка, виско съединител ( ама може и без него ) и на последната снимка липсва ремъка задвижващ климатичния компресор ( значи поне един ключ трябва освен лоста за люлката ) . За гинеколог не знам ама освен да махнеш двигателя и всичко по него друг по-труден начин не знам
та затва и в тиса пише като за по-лесно да се махнат гореописаните. На мен лично махането ми е по-лесно.... с ножа
. И за да няма заяждане и с мен прочетете заглавието на темата . Живи и здрави.


18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани