Помощ за чип-тунинг на E36 318i

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Мнение от Brezel » 10 Апр 2006, 2:09

LAST RIDE написа:нека не го обрищаме на базар и тук :mhihi: ама случаино да ти се намира някои чипче за алфа 146 1.6 боксер


ще проверя . дай повече инфомация за това което ти трябва може и на лични за да не спамим на колегата

Поздрави

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 23.03.2006
Местоположение: София

Мнение от GRAFF » 11 Апр 2006, 13:09

Здравей,можеш ли да направиш нещо за BMW Е36 325 24V '91 г. ???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1021
Регистриран на: 8.02.2002
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: E34

Мнение от Breyton » 11 Апр 2006, 23:36

Аз мога :winky:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 70
Регистриран на: 7.02.2006
Местоположение: Sofia

скасява ти живота на двигателя вдига разхода вдига много вис

Мнение от BateValcho » 30 Май 2006, 10:25

Колеги, нека и аз си кажа мнението по въпроса за чип-тунинга. Не съм чел дебели учебници както някои от форума, но се моткам покрай мотори от 25-30 години. Карам си колата с чип от Brezel и съм супер-доволен!!! Трябва да е ясно, че чипа (програмата) е нещо като машиниста на парния двигател - подава гориво в различните режими на работа така, както е зададено. С други думи - много е мажно да е качествена изработка! От чипове имам впечатления само за турбодизел.
Сега - за намаляването на разхода: При спокойно каране се оптимизира подаването на гориво. Преди на места, където (по економайзер) разхода беше 5 на сто, сега е някъде към 3. Уточнявам - говоря за моментен разход. Примерно - поддържане на скорост 120 на равно. С други думи, разхода си пада от оптимизацията на съотношението въздух/гориво/впръскване/турбина. Може и по-сложно да е...
За греенето: сигурно двигателя грее повече, но зависи кой какво разбира от това. Значи при 1200 оборота греенето е едно, а при 4000 - съвсем друго. Но и в двата случая мотора си работи с температура в центъра. На това му се вика охлаждане. Тоест - карайте си с чиповете, нека ги грее другите.
За пушенето: Както безплатен обяд няма, така и дизел да не пуши също няма. То си е нормално. На място при форсиране трябва да изпуши леко черен дим и после да изчезне. Това същото става и след чипосване, само където пушека при форсиране е повече. Става така, защото влиза повече гориво, а от там и изгорелите газове са повече. Ясно е, че и разхода се повишава. Но говорим само за яко натискане на педала, тжогава харчи повече.
С други думи - "на ръчка" харчи повече, при спокойно каране - по-малко. По-еластичен двигател. Колкото до износването - то зависи предимно от този, който кара колата. Ако всичко й е наред - нека ми се похвали някой, че е счупил бутало на БМВ - това са митове и легенди. Бавареца е направен да се КАРА и не търпи нехайно отношение.
Успех на всички!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 5.05.2006
Местоположение: Svishtov

Мнение от ioshev.al » 30 Май 2006, 10:41

по принцип един ка4ествен 4ип намалиава разхода с 20проц. и дига с по 20 к зависимост от конетети

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 7.04.2005
Местоположение: София

Мнение от ghost » 04 Юни 2006, 23:52

turbo написа:Закс, тва дето го изписа последно... Как да ти кажа... Ама с нищо не мога да се съглася! Че гори повече гори - ама то мойто настъпване ли беше като настъпване -> АЗ СЕ ОЛИВАМ ДА ДАВАМ ГАЗ! Как нема да гори с чипа. Драйвера да ви каже, че на м50б20 има една гадост дето при нормалния софт до 3200 оборота маторя е муден и после фръква все едно турбина се включва. С чипа тва изчезна и колата е мноооо по-динамична... Е, има и К&Н филтър де отпреди... Хммм... Сеа се сещам, че чипът ми излезе по-йовтино от филтъра... :uups:


Със 6 цилиндъра ли ти е маторя ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 05 Юни 2006, 7:59

jk написа:абе чип... що се излагате... :mhihi:
:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 05 Юни 2006, 16:11

Ghost, както съм написал моторът е m50b20, което е шест цилиндъра, единичен ванос и СИМЕНС компютър (не знам защо не е БОШ ама и този си върши работата :mhihi: ).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 7.04.2005
Местоположение: София

Мнение от ghost » 05 Юни 2006, 16:17

turbo написа:Ghost, както съм написал моторът е m50b20, което е шест цилиндъра, единичен ванос и СИМЕНС компютър (не знам защо не е БОШ ама и този си върши работата :mhihi: ).


Аз доколкото знам това досадното дето казваш е защото примерно под 3200 оборота работят само 4 цилиндъра. Другите се включват след 3200 оборота. затова усещаш повече пауър след това.
Моя мотор е М20 - 6-так също. При 100 км/ч горе-долу е на 5-та при 2800 оборота.И разхода е под 10. Като вдигна над 110 км/ч минава над 3000 оборота и разхода става над 10. С чип тунинга явно са ти го направили 6-те цилиндъра да работят винаги. Затова има повече пауър под 3200 оборота, но и гълта повечко...

По тази причина при такива двигатели е добре да се "ръчкат" от време на време. Защото ако се карат основно под 3200 оборота последните 2 цилиндъра не работят .... а нещо като не работи дълго време се преебава. В този ред на мисли е по-добре да си купиш кола от някой маниак, който си я е поддържал и ръчкал, отколкото от някоя лелка или бабка, която е ходила с нея всяка събота на пазар и толкоз ;)


Ако не съм прав - опровергавайте ме, ще се радвам да разбера и аз защо е това дърпане след 3000 (при мен) оборота.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 05 Юни 2006, 16:26

Не знам дръпването от какво е обаче не си прав за цилиндрите. Нема как да не работят... При шестаците с БОШ, от това дето съм чел разбрах, че там дюзите пръскат 3-на-3, а при мен със СИМЕНС-а е секвенциално впръскването. Сиреч в точния такт пръска дюзата на съответния цилиндър. :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 05 Юни 2006, 19:59

ghost написа:...
твърдението ти е абсурдно, няма как да не работят цилиндрите. изкл запалването на последните два цилиндъра :D и пробвай да караш... има такива системи в новите коли, но там цилиндрите се изкл направо от коляновия вал за да не създават излишно съпротивление.

тези със сименс, ако е така би трябвало да са по-икономични. има ли такова нещо в действителност?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 06 Юни 2006, 11:32

Не, и "Бошовските" са с т.нар. Vollsequentielle Einspritzung.
Изображение
Driver's Racing Team

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

Мнение от Blato » 06 Юни 2006, 13:25

Нека и аз да питам нещо за чип и обикновено АГУ :mhihi: :mhihi: не бързайте да се смеете :arrow:

Та ако имам обикновено АГУ и при него няма компютър както при газовия инжекцион, който да изчислява въздуха и компа работи при някакъв сервизен режим така да кажа или поне не оптималния за каране на газ.

Може да се регулира на газ анализатор, но те настройват съотношението на сместа за определени обороти на двигателя ако не се лъжа.

Възможно ли е да се препрограмира чипа така че подавания въздух да бъде оптимален във всеки един момент при каране на газ с обикновено АГУ? Ще се има ли някакво подобрение разход/мощност? Възможно ли е въобще :D

Абе и да не съм се изразил съвсем правилно надявам се да ме разбирате какво имам предвид, но въпроса ми е съвсем резонен според мен . :mhihi:

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 06 Юни 2006, 14:40

Да,възможно е.. Промяната на ъгъла на изпреварване на запалването (демек, аванса) би могло да се отрази
положително върху характеристиките на една "газова конверсия".
Изображение
Driver's Racing Team

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 8.01.2011
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318
Мечтае да кара: БМВ М3

Re: Помощ за чип-тунинг на E36 318i

Мнение от mitaka_m3 » 24 Яну 2014, 19:57

IMG_20140124_074426.jpg
здравейте колеги темата е много стара но някой ако може да ми погне ще съм благодарен,купих си чип за е36 м43 б18 1997,взех го от един колега,реших да си го сложа сам гледах ето това видео http://www.youtube.com/watch?v=deAPATxAQHU,свалих компа,отворих го но
но няма такав чип на платката,просто няма каде да го сложа,интересното е че на колегата м43-ката от който го купих е по сащия начин като на клипа неговата е 96-та,мойта е 97-ма,а чип го дават точно за този двигател не мога да си обясня защо има такава разлика да не би чипа на моя комп да е на друго място,ето и снимка на чипа
IMG_20140124_074426.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook