Разход на нашите автомобили

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от da6ip » 27 Фев 2012, 22:59

Точно същата отсечка преди 2 седмици неделя следобед, също точно 163 км, с реален разход 6,5, измерен на колонка. Бордовия даваше 6,7. Двама човека и малко багаж. 16-ки с гуми 225.

Но имай предвид че от Банско към София е слизане. На отиване е изкачване и разхода е с близо литър повече.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 25.01.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 745D
Мечтае да кара: M-5

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от emoo » 27 Фев 2012, 23:42

аз тук май съм най зле борда не ми пада под 13-14 но по резервоар не съм я засичал :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от @ndro » 27 Фев 2012, 23:47

преди малко се върнах... софия - плевен - софия. 7.9/100, средна скорост 101 км/ч.
карал съм съвсем нормално, по моите разбирания. незнам как ги постигате тия 6.5...
ще взема да я махна тая тухла от педала на газта :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от bordo_77 » 28 Фев 2012, 0:01

bordo_77 написа:Варна-Букурещ и обратно преди 2 дни 7.2/100, по борд и реално. От Варна до началото на Букурещ беше на 6.9/100, но като влязох, голям филм, от входа до летището което е в северната част извън града, час и половина близо. Скоростта беше 100-110 извън града и 140-150 по магистралата. На места беше заледено и беше -8С.


Нов пробег: Варна-София през Айтоския проход, Стара Загора, после по магистралата до София, имам около 60-70 км. в София, след това София-Варна през Търново. Общо 1040 км., 7.4/100, реален разход. Почистих и DPF филтъра на няколко участъка с 220-240 :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от bordo_77 » 28 Фев 2012, 0:18

Много е важно да не шашкаме оборотомера, най често се получава когато изпреварваме. Ако няма кола отсреща, или пък има но е далеч, не е нужно да влизаме в червения сектор за да се приберем по бързо. Трябва да се изпреварва на по ниски обороти когато има видимост и възможност. Набиване на спирачки и навиване на оборотомера след това, води до повишен разход и не е добре за мотора. Аз лично съм стигнал до тези впечатления.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от Emooo » 28 Фев 2012, 10:01

bordo_77 написа:Много е важно да не шашкаме оборотомера, най често се получава когато изпреварваме. Ако няма кола отсреща, или пък има но е далеч, не е нужно да влизаме в червения сектор за да се приберем по бързо. Трябва да се изпреварва на по ниски обороти когато има видимост и възможност. Набиване на спирачки и навиване на оборотомера след това, води до повишен разход и не е добре за мотора. Аз лично съм стигнал до тези впечатления.


Ако искаш икономия е така но не си взел 3 литра дизел за да я караш така тая кола нали :)
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от da6ip » 28 Фев 2012, 10:13

Emooo написа:
bordo_77 написа:Много е важно да не шашкаме оборотомера, най често се получава когато изпреварваме. Ако няма кола отсреща, или пък има но е далеч, не е нужно да влизаме в червения сектор за да се приберем по бързо. Трябва да се изпреварва на по ниски обороти когато има видимост и възможност. Набиване на спирачки и навиване на оборотомера след това, води до повишен разход и не е добре за мотора. Аз лично съм стигнал до тези впечатления.


Ако искаш икономия е така но не си взел 3 литра дизел за да я караш така тая кола нали :)


Това не го разбирам - смисълът на 500-те нютонметра въртящ момент на нашите двигатели е да се използва по предназначение. За целта не е нужно да се вдигат обороти, 2500-3000 са достатъчни - НМ е наличен!

Само старият навик да караме 1.4-1.8 литра атмосферен двигател ни кара да завираме стрелката към 4000 об. Аз неведнъж съм забелязвал че колата изпреварва еднакво бързо и с 3000 об. и с 4000 об. - просто във втория случай има още едно превключване на по-ниска предавка (което коства време), и скоро и свършва въздуха и трябва ново превключване.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от @ndro » 28 Фев 2012, 10:43

аз пък нещо не ви разбирам теорията за изпреварването на ниски обороти... особено при автоматичните скоростни кутии... как ще ги ограничите оборотите на 2.5 - 3к?
всичко зависи колко дълбоко сте настъпили педала на газта и колко бързо искате да изпреварите.
според мен трябва да се изпреварва максимално бързо и да се прибираш веднага в дясното платно, а не да се развяваш като прани гащи в насрещното :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от Emooo » 28 Фев 2012, 11:00

da6ip малко за въртящия момент - предавките редуцират или мултиплицират въртящия момент. Тоест на 2ра с 4000 оборота ще имаш по-висок въртящ момент отколкото на 3та с 3000 об/мин - сигурен съм че сега ще си спомниш графиката с въртящия момент но тя не е направена като се взима предви скоростната кутия. Скоростните ни кутии имат коефициент с който точно може да се изчисли редуцирането на въртящия момент ако те интересува. Щом инженерите на БМВ са направили да се down shift-ва при kick down, значи са изчислили че това най-добрия начин да постигнеш максимално ускорение, забележи продължително време. Това което казваш за 2500-3000 оборота - том имаш пик на ускорението но не взимаш предвид колко време ще го подържаш това ускорение - според мене ще имаш най-продължително ускорение ако направиш down shift и стигаики до червеното на оборотомера за да използваш високите обороти на ниските предавки отколкото да си на голяма предавка и да използваш само диапазона 2500-4000.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от da6ip » 28 Фев 2012, 11:18

Emooo написа:da6ip малко за въртящия момент - предавките редуцират или мултиплицират въртящия момент. Тоест на 2ра с 4000 оборота ще имаш по-висок въртящ момент отколкото на 3та с 3000 об/мин - сигурен съм че сега ще си спомниш графиката с въртящия момент но тя не е направена като се взима предви скоростната кутия. Скоростните ни кутии имат коефициент с който точно може да се изчисли редуцирането на въртящия момент ако те интересува. Щом инженерите на БМВ са направили да се down shift-ва при kick down, значи са изчислили че това най-добрия начин да постигнеш максимално ускорение, забележи продължително време. Това което казваш за 2500-3000 оборота - том имаш пик на ускорението но не взимаш предвид колко време ще го подържаш това ускорение - според мене ще имаш най-продължително ускорение ако направиш down shift и стигаики до червеното на оборотомера за да използваш високите обороти на ниските предавки отколкото да си на голяма предавка и да използваш само диапазона 2500-4000.

технически и теоретично си прав, затова ако ускоряваш максимално бързо от 0 до 200, автоматика изрежда всички предавки на високи обороти - примерно 3500-4800 или там където е ограничителя.

но при едно стандартно изпреварване, където имаш място напред, дали ще натиснеш педала до средата и колата ще изпревари на същата предавка (или ще превключи към средата на изпреварването) или ще използваш кикдаун и първо ще свалиш предавката и после с удар в кръста ще тръгнеш да изпреварваш - времето което е нужно субективно погледнато е същото.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от bordo_77 » 28 Фев 2012, 18:14

da6ip написа:
Emooo написа:da6ip малко за въртящия момент - предавките редуцират или мултиплицират въртящия момент. Тоест на 2ра с 4000 оборота ще имаш по-висок въртящ момент отколкото на 3та с 3000 об/мин - сигурен съм че сега ще си спомниш графиката с въртящия момент но тя не е направена като се взима предви скоростната кутия. Скоростните ни кутии имат коефициент с който точно може да се изчисли редуцирането на въртящия момент ако те интересува. Щом инженерите на БМВ са направили да се down shift-ва при kick down, значи са изчислили че това най-добрия начин да постигнеш максимално ускорение, забележи продължително време. Това което казваш за 2500-3000 оборота - том имаш пик на ускорението но не взимаш предвид колко време ще го подържаш това ускорение - според мене ще имаш най-продължително ускорение ако направиш down shift и стигаики до червеното на оборотомера за да използваш високите обороти на ниските предавки отколкото да си на голяма предавка и да използваш само диапазона 2500-4000.

технически и теоретично си прав, затова ако ускоряваш максимално бързо от 0 до 200, автоматика изрежда всички предавки на високи обороти - примерно 3500-4800 или там където е ограничителя.

но при едно стандартно изпреварване, където имаш място напред, дали ще натиснеш педала до средата и колата ще изпревари на същата предавка (или ще превключи към средата на изпреварването) или ще използваш кикдаун и първо ще свалиш предавката и после с удар в кръста ще тръгнеш да изпреварваш - времето което е нужно субективно погледнато е същото.


Точно за това говоря :yes: . При изпреварване, когато имам възможност и видимост, дори захождам в лявото платно малко по от рано,/така не ми се налага да бия спирачки и да убивам скоростта/, и ако има нужда добавям малко газ. Гледам че много колеги се набиват в задницата на изпреварваната кола и после газ до ламарината на 5000 оборота. Един и същ извънградски пробег може да бъде изминат за едно и също време но с различен разход да гориво. Но всеки си има стил на шофиране.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 22.02.2012

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от PHD » 28 Фев 2012, 19:32

карам БМВ 530xd 2008 и под 9л/100 км рядко падам-само извънградско, като цяло разхода е 10-11л/100км
не мога да си представя разход 6-7 на 100 кч ..........

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 287
Регистриран на: 21.03.2008
Местоположение: Созопол
Пол: Мъж
Кара: F10 530d
Мечтае да кара: карах почти всичко

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от batzlati » 28 Фев 2012, 20:48

PHD написа:карам БМВ 530xd 2008 и под 9л/100 км рядко падам-само извънградско, като цяло разхода е 10-11л/100км
не мога да си представя разход 6-7 на 100 кч ..........

Ами ако караш по системата "газ - спирачка" ... :dunno:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от @ndro » 29 Фев 2012, 10:53

batzlati написа:
PHD написа:карам БМВ 530xd 2008 и под 9л/100 км рядко падам-само извънградско, като цяло разхода е 10-11л/100км
не мога да си представя разход 6-7 на 100 кч ..........

Ами ако караш по системата "газ - спирачка" ... :dunno:

цъ :nono:
и на мен ми дава 8.5 - 9, когато карам по интензивно, а по системата "газ-спирачка" тея коли харчат повече от 10.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1223
Регистриран на: 9.02.2009
Пол: Мъж
Кара: Е71 30д
Мечтае да кара: Ф06
Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/

Re: Разход на нашите автомобили

Мнение от stankata777 » 29 Фев 2012, 17:52

3л дизел в Х6-245кс София-Видин-София =548км,разход 9,1л|100км със спокойно шофиране
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: vpo

Последни теми
Facebook