Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от ~Мишо~ » 16 Фев 2012, 4:29

За термостата правилно си се ориентирал, и при двата ТДСа клапанчето със съчмата трябва да е отгоре, не ти трябва да гледаш стрелки, ако пък термостата няма такова клапанче - просто се сменя. Помпата ще ти е с по-малък дебит, вижда се разликата дори на снимката, но не мисля че ще се усети при нормална експлоатация. Трябвало е да промиеш и радиаторчето на парното, аз съм го правил с налягане (но не и от водопровода), проверява се и как затварят клапанчетата на парното (също под налягане).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: на късмет и надежди...
Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от nickstorm » 22 Фев 2012, 12:19

Допълнение към темата.
След двукратно източване на антифриза и обезвъздушаване вече имам парно, но само при движение (няма значение дали са високи оборотите или не). Парно има градско и извънградско, но като работи на място почва да се губи малко. След пробег от 100 км маркуча към термостата си беше студен, температурни аномалии (мърдане на стрелката наляво или надясно) не е имало. Обяснявам си го само с недостатъчен дебит на новата водна помпа. Марката на помпата е Quinton Hazell, с метална перка. Оставям го така, понеже не ми прави проблеми с температурата, а и студеното време свършва :mhihi: Иначе гледах едни водни помпи в Елит кар, на Swag за 90 лв. Перката беше от новата пластмаса PPS-40, като я чукнеш кънти на метал. Определено бих си сложил такава, понеже е 1 към 1 с оригиналната. Ако на някой му е много силно парното :mhihi: , да ми вземе една , а аз ще му дам мойта (същите пари струваше от Германия)
Един съвет при работа по охладителната система. Ако сте източвали антифриза (смяна водна помпа, антифриз и т.н) преди да започнате да пълните-давате на контакт, парното на макс в червеното (да отвори клапанчетата за парното) и вентилатора на 1 степен. Пълните много бавно.После оставяте колата да загрее на място и да отвори термостата (много трудно зимата), наблюдавате стрелката на таблото. Като изстине двигателя, проверявате нивото и доливате колкото е необходимо. Освен на радиатора, има пробка за източване от блока на двигателя-намира се над изпускателния колектор (вижда се по-лесно отдолу). Ако всичко е наред- :driving: , ако не- :banghead: и почвате да питате във форума.
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от vladobate » 22 Фев 2012, 23:40

Няма нужда да се обвинява водна помпа за щяло и нещяло , има и други причини и също така не си ли си помислил че тая система в тая кола си може толкоз още повече че на минусови температури не се усеща парното кой знае колко в първия половин час . Покарай мъничко е34 ии кво да е друго с допълнителна ел.помпа да бута насила загрята течност в радиаторчето на парното и тогава ще ти се изясни какво е важно за зверско парно при наистина много студено време , тия дни на почти плюсови температури нормално добро парно . За сравнение с помпа с геометрия кат на оригиналната , с по-малка шайба на същата ( дигат се оборотите й с 15-на % ) и напълно отстранени клапани на студа големия пак така кат спра и не толкоз топло духа пък в движение бива , тъй че споко не търси под вола теле вече квото си направил добро е . И друго и 100 промивки да направиш някой буклуци не можеш ги отстраниш така вклщчително и отломки от водни помпи . А за термостата и аз бях на дилема накъде стрелката щото за проба си взех оригинален термостат от дилър и май стрелката и дупката бяха на противоположни посоки , а предишния ми термостат обратно демек нямаше стрелка та по логика се слага нагоре дупката ма на клипа видях нагоре стрелката надолу дупката . Още в подкрепа на дебита на водната помпа колега погледни колко на брой и с каква големина са отворите в гарнитурата на главата на тдс-а и ще ти стане ясно че би трябвало да насмогне пущината при всички положения за охлаждане говоря , че и доста запас май й се пада та доброто парно не е и само дебит има и бая наука в това как да се сметне и сечение на мъркучи и други подобни та с максимална възможна точност се стреми да спазваш препоръките на производителя и ще си доволен по определение , а ъпгрейта на доброто парно е клапани с ел. помпа от Е34 , това е . Успех.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: на късмет и надежди...
Мечтае да кара: "бяла служебна баничарка"
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от nickstorm » 23 Фев 2012, 0:05

За сачмата на термостата си има оставен улей във фланеца на термостата! Значи има само едно правилно положение, та т.н "дупка" се пада отгоре, а стрелката сочи надолу, щото фланеца сочи наляво(то и на самия фланец има стрелка) То като се свали термостата и се разгледа, всичко става ясно.Просто коментирах,че със старата помпа имах по-добро парно (дори и на големите студове). Сега когато колата не се движи парното отслабва, иначе си го има. Засега нямам проблеми с температурата на двигателя и не предвиждам други манипулации. А и по окачването трябва да оправям неща, спирачни маркучи и т.н
Само едно не мога да разбера-като си сложил по-малка шайба на водната помпа ремъка достатъчно опънат ли е?

:driving:
"Работи, работи!"-казал Иван Вазов и легнал да спи

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Единия маркуч е студен ??? 318 тдс

Мнение от vladobate » 23 Фев 2012, 0:18

За сачмата си прав сега зацепих как стигнах до логичния избор :oops: , баси остарявам :mhihi: . Поразпитвам че съм със помпа ама едно към едно със оригиналната като геометрия и даже съм си взел оригинална за смяна само че кат отвориха главата и видях друго което ми обясни някои аномалии със охладителната система и помпата остана за другото возило . Та с таква помпа ( пласмасова турбинка ) и по-малка шайба пак си нямам кой знае кво парно , но лошото е че сравнявам с Е34-ката ми където пари на ръката и не мога я държа пред духалката по-дълго . Ремъка имаше възможност да се смени с по-къс ама в крайна сметка след изчиления излизаше на около 1 сант разлика ( не дължината а отклонението праволинейно , на едното рамо на кантара ) и прецених че амортисьорчето ще го поеме както и стана , но може и по-къс и си идва стоково всико по местата си .

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook