Относно оригинален парктроник (PDC)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Относно оригинален парктроник (PDC)
Колеги, налага се да свалим оригиналния парктроник от Е36 купе, английско.
Всичко друго е свалено вече с изключение на гонга и голямата (дълга) инсталация, която свързва управляващия блок на PDC-то със бушоните/тоците на автомобила. Някой който го е правил може ли да помогне с инфо къде точно отиват тези кабелчета до кормилото ? Също и къде точно се намира гонга за парктроника, понеже знам че 2 от проводниците отиват до него. Ще го монтирам на моя седан, който има малък борд и предполагам че няма такъв гонг.
Знам че са 7 кабелчета, но не искам да режа инсталацията от багажника, а искам да си я изкарам цялата с пиновете, които са накрая й.
Всичко друго е свалено вече с изключение на гонга и голямата (дълга) инсталация, която свързва управляващия блок на PDC-то със бушоните/тоците на автомобила. Някой който го е правил може ли да помогне с инфо къде точно отиват тези кабелчета до кормилото ? Също и къде точно се намира гонга за парктроника, понеже знам че 2 от проводниците отиват до него. Ще го монтирам на моя седан, който има малък борд и предполагам че няма такъв гонг.
Знам че са 7 кабелчета, но не искам да режа инсталацията от багажника, а искам да си я изкарам цялата с пиновете, които са накрая й.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
Те "тоците" се вземат от проводника, респективно крушката за задна светлина, гонга на седана, е в багажника, на купето ще проверя по-късно и ще пиша, но ако ползва същия от бордкомпютъра мястото му е на кората над краката на шофьора
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
baitun написа:Те "тоците" се вземат от проводника, респективно крушката за задна светлина, гонга на седана, е в багажника, на купето ще проверя по-късно и ще пиша, но ако ползва същия от бордкомпютъра мястото му е на кората над краката на шофьора
Да, това е според инструкцията в PDF (за гонга и тоците), но според мен тя се отнася за по-ранните модели. За да има 7 проводника значи има нещо допълнително...Ето какво ми написа той:
"ето снимка на извадените кабели, двата кафеви са за маса, два са за гонга и останалите 3 отиват в 1 кутийка до кормилото.
Ето снимка на извадените кабели"
http://yokohaman.snimka.bg/automobiles/ ... 122569.big
Та затова и аз искам допълнително инфо. Тези 3 допълнителни проводника къде точно отиват с тези пинове и за какво служат ?
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
2-та кафеви кабела ги връзваш някъде на маса по купето, 2 от кабелите са за диагностика, един кабел отива в гонга който се намира на кората под волана и останалите два кабела се свързват в едни букси до говорителя в краката на водача. Преди 1 месец я правих тая процедура.
цитат на колегата "ник" (дано да няма нищо против):
"Модула за парктроника(PDC)-A81 има две букси.Бялата е 26 пинова(х18013),от нея излизат 8 кабела за четирите датчика,монтирани на бронята.Черната букса също е 26 пинова(х300),от нея излизат 7 кабела,на които трябва да им намерим местата.По ред:
-пин26 от букса х300 (цвят зеленочерен)отива на 20 пин от букса х13(30пинова черна),която се намира от лявата страна,изважда се пластмасата за почиващия крак и се издърпва мокета.
-пин21 от букса х300(цвят синьосив) е за гонга,тук вариантите са два.Първи вариант е ако имате самостоятелен гонг направо си го вързвате.Втори вариант е да използвате гонга от борд компа,но той трябва да е с три букси(х522 бяла 3 пинова ,х518 черна 4 пинова и х383 еднопинова-тя ви трябва,но не всеки гонг я има)
-пинове3и4 от буксах300(цвят кафяворанжеви) отиват некъде на маса,където ви е най-удобно.
-пин6 от х300(цвят синьожълт) отива на 5 пин от букса х14(30 пинова прозрачна),намира се до букса х13.
-пин10 от х300(цвят бяловиолетов)отива на 18 пин от букса х13.
-пин 23 от х300(цвят бяложълт) отива на 17 пин от букса х13.
За олеснение да не търсите номерата на пиновете по буксте,орентирайте се по цветовете на кабелите,тоест бяложълт кабел от вашата букса отива при бяложълт кабел от букса х13 и тн."
цитат на колегата "ник" (дано да няма нищо против):
"Модула за парктроника(PDC)-A81 има две букси.Бялата е 26 пинова(х18013),от нея излизат 8 кабела за четирите датчика,монтирани на бронята.Черната букса също е 26 пинова(х300),от нея излизат 7 кабела,на които трябва да им намерим местата.По ред:
-пин26 от букса х300 (цвят зеленочерен)отива на 20 пин от букса х13(30пинова черна),която се намира от лявата страна,изважда се пластмасата за почиващия крак и се издърпва мокета.
-пин21 от букса х300(цвят синьосив) е за гонга,тук вариантите са два.Първи вариант е ако имате самостоятелен гонг направо си го вързвате.Втори вариант е да използвате гонга от борд компа,но той трябва да е с три букси(х522 бяла 3 пинова ,х518 черна 4 пинова и х383 еднопинова-тя ви трябва,но не всеки гонг я има)
-пинове3и4 от буксах300(цвят кафяворанжеви) отиват некъде на маса,където ви е най-удобно.
-пин6 от х300(цвят синьожълт) отива на 5 пин от букса х14(30 пинова прозрачна),намира се до букса х13.
-пин10 от х300(цвят бяловиолетов)отива на 18 пин от букса х13.
-пин 23 от х300(цвят бяложълт) отива на 17 пин от букса х13.
За олеснение да не търсите номерата на пиновете по буксте,орентирайте се по цветовете на кабелите,тоест бяложълт кабел от вашата букса отива при бяложълт кабел от букса х13 и тн."
- ник
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
Явно, че ще трябва да почерпя
Много благодаря за инфото, колеги, обяснено е съвсем достъпно.
Аз понеже на седана имам малък борд (инфо дисплей), предполагам че ще трябва да си сложа отделен гонг и да го сложа под кората на задното стъкло. Освен ако колегата, който ми продава парктроника не се съгласи да ми даде гонга от големия борд и да изрежа заготовката, която ми е на кората под кормилото - има такава, вече проверих.

Много благодаря за инфото, колеги, обяснено е съвсем достъпно.
Аз понеже на седана имам малък борд (инфо дисплей), предполагам че ще трябва да си сложа отделен гонг и да го сложа под кората на задното стъкло. Освен ако колегата, който ми продава парктроника не се съгласи да ми даде гонга от големия борд и да изрежа заготовката, която ми е на кората под кормилото - има такава, вече проверих.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
бат влади
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- азззз
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 30.11.2008
- Местоположение: софия
- Кара: тук там
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
За да не пускам отделна тема,ползвам тази.
Колеги колебая се за един оригинален парктроник,но не знам какви точно части ми трябват освен лайстните. Прочетох,че гонга за парктроника,който е на едно с големия борд е с 3 входа,което ще рече че моят не ми върши работа:
Варианта доколкото разбирам е или да го сменя с 3-входен гонг или да вържа още един?
Може ли някой да ми изброи какво още,трябва да си набавя за да го подкарам парктроника.Букси,модули и т.н. ?
Забравих да спомена,че става дума за купе,тъй като и това май има значение.
Благодаря предварително,надявам се и на други да им е полезна информацията.
Колеги колебая се за един оригинален парктроник,но не знам какви точно части ми трябват освен лайстните. Прочетох,че гонга за парктроника,който е на едно с големия борд е с 3 входа,което ще рече че моят не ми върши работа:
Варианта доколкото разбирам е или да го сменя с 3-входен гонг или да вържа още един?
Може ли някой да ми изброи какво още,трябва да си набавя за да го подкарам парктроника.Букси,модули и т.н. ?
Забравих да спомена,че става дума за купе,тъй като и това май има значение.
Благодаря предварително,надявам се и на други да им е полезна информацията.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
Освен лайстните в бронята ти трябват:
1. гредата под бронята (или си продупчи твоята);
2. модула;
3. четирите ултразвукови сензора;
4. инсталацията от модула до датчиците;
5. Захранваща инсталация
6. Гонг - внимавай че са доста разновидности и ако имаш борд компютър може да ползваш своя гонг, но само ако има букса за парктроник отделно. Ако няма трябва да си намериш отделен гонг, който стои в багажника, заедно с буксата за него.
1. гредата под бронята (или си продупчи твоята);
2. модула;
3. четирите ултразвукови сензора;
4. инсталацията от модула до датчиците;
5. Захранваща инсталация
6. Гонг - внимавай че са доста разновидности и ако имаш борд компютър може да ползваш своя гонг, но само ако има букса за парктроник отделно. Ако няма трябва да си намериш отделен гонг, който стои в багажника, заедно с буксата за него.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
- SuPeR_FLY
- Low Is A Lifestyle
-
- Мнения: 4262
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Пловдив, Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: ниско на земята
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
Не е проблем да го вържеш и към обикновения гонг, аз така направих 


- азззз
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 30.11.2008
- Местоположение: софия
- Кара: тук там
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
batvlady79 написа:Освен лайстните в бронята ти трябват:
1. гредата под бронята (или си продупчи твоята);
2. модула;
3. четирите ултразвукови сензора;
4. инсталацията от модула до датчиците;
5. Захранваща инсталация
6. Гонг - внимавай че са доста разновидности и ако имаш борд компютър може да ползваш своя гонг, но само ако има букса за парктроник отделно. Ако няма трябва да си намериш отделен гонг, който стои в багажника, заедно с буксата за него.
Мерси колега за отговора. Доколкото разбрах,първо ще се наложи да продупча гредата. Но модула и четирите ултразвукови сензора не са ли съответно- модула който принципно всяка кола си го има зад жабката(или за друг става на въпрос),а доколкото до сензорите-самите тапички които са си на лайстната? Инсталацията от модула до датчиците и захранващата инсталация предполагам се изразява в дърпане на кабели от до. Иначе гонга ми си няма отделен вход,та ще трябва или нов,или 2ри... А отделно някакви букси трябват ли?
- baitun
- ентусиаст
-
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
азззз написа:batvlady79 написа:Освен лайстните в бронята ти трябват:
1. гредата под бронята (или си продупчи твоята);
2. модула;
3. четирите ултразвукови сензора;
4. инсталацията от модула до датчиците;
5. Захранваща инсталация
6. Гонг - внимавай че са доста разновидности и ако имаш борд компютър може да ползваш своя гонг, но само ако има букса за парктроник отделно. Ако няма трябва да си намериш отделен гонг, който стои в багажника, заедно с буксата за него.
Мерси колега за отговора. Доколкото разбрах,първо ще се наложи да продупча гредата. Но модула и четирите ултразвукови сензора не са ли съответно- модула който принципно всяка кола си го има зад жабката(или за друг става на въпрос),а доколкото до сензорите-самите тапички които са си на лайстната? Инсталацията от модула до датчиците и захранващата инсталация предполагам се изразява в дърпане на кабели от до. Иначе гонга ми си няма отделен вход,та ще трябва или нов,или 2ри... А отделно някакви букси трябват ли?
Колега, модула зад жабката е така наречения комфортмодул и няма нищо общо с парктроника, модула за парктроника се намира/монтира/ в багажника зад тапицерията на заден ляв калник и от него си има опроводяване за гонга, захранването и за датчиците, ако имаш само датчиците с лайсните нищо няма да направиш-трябва ти и въпросния модул, а гонга от снимката става
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
другия гонг е тоя зеления, който има място за още 2 букси с по един пин и едната ти е за пдс, май дясната беше. иначе аз лично предпочитам с отделния, щото си ми пищи отзад 

- азззз
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 30.11.2008
- Местоположение: софия
- Кара: тук там
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
Яснооо. Благодаря много момчета за хубавите отговори. Вече е ясно за какво става дума 

- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Относно оригинален парктроник (PDC)
Някой с опит може ли да каже как да подкарам парктроника ?
Всичко е свързано както по описанието на колегата, но не ще да издава звукови сигнали, въпреки че сензорите работят и се усеща че цъкат. Системата е свалена от английско купе 98 г., на което купе гонга на бордкомпютъра се е ползвал за сигнала. На моята кола няма борд и затова съм си взел отделен гонг, обаче не ще да свири...Доколкото видях по схемите, захранването на гонга, когато е самостоятелен, идва от пинове 21 и 25 на черната букса и точно така съм го свързал (синьо-сивия кабел беше на пин 21).
Някакви предположения ? Да не би да трябва да се препрограмира модула като се ползва друг гонг ??
Всичко е свързано както по описанието на колегата, но не ще да издава звукови сигнали, въпреки че сензорите работят и се усеща че цъкат. Системата е свалена от английско купе 98 г., на което купе гонга на бордкомпютъра се е ползвал за сигнала. На моята кола няма борд и затова съм си взел отделен гонг, обаче не ще да свири...Доколкото видях по схемите, захранването на гонга, когато е самостоятелен, идва от пинове 21 и 25 на черната букса и точно така съм го свързал (синьо-сивия кабел беше на пин 21).
Някакви предположения ? Да не би да трябва да се препрограмира модула като се ползва друг гонг ??
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани