отново в бокса

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1619
Регистриран на: 10.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 520 '97, E3 2500 '69
Мечтае да кара: 5GT 535i

Re: отново в бокса

Мнение от Lucky » 10 Фев 2012, 9:02

Аууу това как ще лепне на М30В28 с олекотена кована карантия. Няма да може да се вкарва в пътя.
Не ме е срам какъв офтопик утре ще си го изтрия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 10 Фев 2012, 9:12

Саше, дай конкретно идея за карантията
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: отново в бокса

Мнение от DEMIURGE » 10 Фев 2012, 14:40

Марто, за съжаление, конкретни идеи нямам.
Самият аз с радост се разделих с двата Zenith-Inat-а и ги замених с L-Jetronic.
Сега си мисля, как с още по-голяма радост бих заменил L-Jetronic-а с Motronic, ама само за малко, за продължение на мазохизма.
Иначе, ако колата остава с бензинов двигател - последният напън ще бъде с друга електроника, без дебитомери, допълнителни въздушни клапани, терморелета и допълнителни инжектори.

Що се касае до твоя случай, ти вече си имаш още един М20, който не знам дали е по-добър от сегашния ти, но това ще стане ясно, като се постопли времето. Можеш да направиш проба с тези карбуратори, които ги имаш. Апропо - дойде ли третият?
И изобщо - за М20 ли са??? Както и да е, слагаш ги тези тричките и приемаме, че всичко тръгва безпроблемно.
Както вече писах - вероятно ще усетиш разлика, но няма да е толкова голяма, колкото може би ти се иска.
Друг, "агресивен" разпределителен вал, на старо ще намериш трудно, новите струват от 300 Евро нагоре - затова не съм сигурен, дали има смисъл да го обсъждаме. Принудително вкарване на въздух при карбураторни двигатели е по-сложна работа в сравнение с инжекционните. Също така, едва ли ще искаш да караш на ДРУГО високооктаново гориво (освен, ако се жертваш за каузата на Газпром). Тогава можеш да вдигнеш и компресията и със "злобния" вал да постигнеш нещо докъм 200 коня, ама ще ти коства повече усилия, отколкото да смениш двигателя).
Иначе ние сме го коментирали - ще бъдеш доволен, като преминеш към М30 (както казва Денко - от "старите кошове") и това М30 е желателно да е инжекция от В28 нагоре. За по-нови двигатели не се наемам да те съветвам, макар и всичко да се прави.
Проблемът е, че във варианта на М30 ще се наложи да мислиш и за скоростна кутия, евентуално за маслена помпа и картер, радиатор, кардан и по желание - цял заден мост или елементи от него.

Трябва персонално за себе си да теглиш чертата, кое е най-изгодно (нямам предвид само финансовата страна).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 10 Фев 2012, 17:43

Добре де тоя моя вал колко градусов е? Колко по агресивен да търся? Как да я дигна тая компресия?
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 30.04.2007
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: СамУет

Re: отново в бокса

Мнение от Пинтев » 10 Фев 2012, 23:06

Марто ти се вкара в ебати филма,карбуратори валове.... :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: отново в бокса

Мнение от DEMIURGE » 11 Фев 2012, 11:03

Мдааа, и аз смятам, че този филм от социален с лек привкус на трагико-комедия ще прерасне във филм на ужасите с елементи на криминале и екшън. :mhihi:
Дотук с хумора... Ако ти трябват сведения какво и как...

Вероятно твоят М20 е със стандартния вал 264 градуса.
Получава се следната табличка:
264 градуса - стандартно ежедневно градско каране - заводски вал
272 градуса - същото, като горното, ама една идея по "спортно"
284 градуса - "високо ниво градско" и леко загатната "писта"
288 градуса - "най-високо ниво градско" и нормално пистово
304 градуса - състезателно, оптимизирано за високи обороти

Има и междинни версии, като например 272 градуса и 11 мм повдигане за изпускателните и 284 градуса и повдигане 11.4 мм за всмукателните клапани.

Тук мненията са следните, при слагане на 272 градусов вал - ще го усетиш, ама не чак толкова, за кола, която ще се кара в града и искаш да бъде нервна и сприхава - взимаш 284 градуса (даже някои казват, че им идва вповече) и вече мненията за 288 градуса са почти единодушни - не става за градско каране.

Тук добавям, само за сравнение и информация, за М10 има и следните опции:
292 градуса
304 градуса
316 градуса
328 градуса
336 градуса
Тези на М10 няма да ги коментираме, ама само виж какви ъгли има - не е за вярване... :lol:

Като преминеш към друг вал (с което пак казвам, не те съветвам да се занимаваш), това ще повлече лавинообразно и други преработки. Като например, ще трябва да слагаш двойни и по-читави пружини на клапаните, ще трябва да сменяш кобилиците (повдигането на клапаните ще е по-голямо и по-стръмно), ще е много желателно да си вземеш качествено регулируемо (но много добре стягащо се) "търкалце" за вала/ремъка.
Като вдигаш градусите на вала - постепенно ще печелиш мощност във високите обороти и губиш стабилна работа при празен ход и ниски - винаги има компромиси (а и безплатните "закуски" свършиха).
При "агресивен" вал няма да може да се мине и стандартен технически преглед, ако се спазват всички норми.
За високата компресия и високооктановото гориво ти писах в предишния пост.

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: отново в бокса

Мнение от alpina-ma6inata » 11 Фев 2012, 12:59

Подкрепям всичко, което Сашо е казал, защото аз съм проучил как стои въпроса при М10-ките, а всички знаеме, че М10 си е недорасло М30. :mhihi: Като цяло аз от това, което съм чел до 292 гр. (за М30 най-близкото като гледам го дават 288) е оптималното. Което да става и за нормално каране и за даване на газ. Нагоре вече става по-сериозна работата и се мисли и за по-сериозно пълнене. Тук малко офф-топик - за мойта кола например гледам, че до тези градуси мога да си използвам Кюгелфишера. Над тях вече трябва друга Кюгелфишер помпа, която има доста сложни преработки вътре и т.н. Както и да е. За пружините - на М30 не бяха ли някакви по-"важни"? Иначе по-принцип трябва да се сменят, да. За кобилиците - има усилени, защото другите отиват иначе на много пари:
http://www.iemotorsport.com/bmw/2002-va ... armHD.html
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: отново в бокса

Мнение от DEMIURGE » 11 Фев 2012, 14:31

alpina-ma6inata написа:За кобилиците - има усилени, защото другите отиват иначе на много пари:
http://www.iemotorsport.com/bmw/2002-va ... armHD.html

Хммм, тези кобилици наистина са на конкурентна цена.
Митко, купували ли си нещо от там? Как стоят нещата с оскъпяването, докато пристигнат в БГ.
В този ред на мисли - нали щяхме да пазаруваме и от Аутохаузззззз :)

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: отново в бокса

Мнение от alpina-ma6inata » 11 Фев 2012, 15:15

В 2002 форума гледах 1-2 теми относно тях. Помня, че един пич там си беше сложил такива на колата за писта и се била развъртала до малко над 8 к оборота и беше казал, че няма проблеми с тях. :shock: Доста се учудих, но защо не - те по принцип са малко по-дебели от стоковите, ако и материала им е по-добър може.
Запазаруването от там - не съм. И никога не съм пазарувал от Америка. Но дори да се сложат едни 50$ (много грубо грубо казано) за мита или каквито такси има там, пак излиза на оферта. Без това нещо няма как да минеш, а единствената друга алтернатива са тези титаниевите, но там ако не се лъжа за М30 сигурно ще се върже на едни 1200 лв. Пак по груби сметки. Кога бях гледал за М10-ките бяха към 1000 лв и за М30-ката сигурно на такива пари ще отидат. Ама там и проекта наистина трябва да е много хардкор и да се търси съвсем различен краен резултат, че да е оправдано. :)

:OT: За поръчката от аутохаус-а не съм забравил. В момент на изчакване съм да видя от 1-2 места дали ще мога да намеря някои NOS части (и като цяло дали ще мога да намеря нещо ново оттук). Да си избера кой от двигателите ще ползвам (още не съм ги разглобил да видя карантиите вътре как са и т.н.) и да си изготвя списък какво ще ми трябва. :) Все пак ако се съберете действайте, че аз докато реша какво ще поръчвам ще мине още някой друг месец. :banghead: :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: отново в бокса

Мнение от DEMIURGE » 12 Фев 2012, 13:39

alpina-ma6inata написа:За поръчката от аутохаус-а не съм забравил. В момент на изчакване съм да видя от 1-2 места дали ще мога да намеря някои NOS части (и като цяло дали ще мога да намеря нещо ново оттук). Да си избера кой от двигателите ще ползвам (още не съм ги разглобил да видя карантиите вътре как са и т.н.) и да си изготвя списък какво ще ми трябва. :) Все пак ако се съберете действайте, че аз докато реша какво ще поръчвам ще мине още някой друг месец. :banghead: :)

Ако си намерил фирми, продаващи NOS части, включително и за е12 - моля те, сподели...
:OT: Иначе за поръчката - аз не бързам изобщо, моите неща вървят още по-бавно, просто питах, дали при теб има развитие.
Има време, да се съберем повече хора и да си направим общата поръчка е по-изгодна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 548
Регистриран на: 2.04.2005
Местоположение: София, Кърджали
Пол: Мъж
Кара: BMW E21 320i, E21 315, E38 735i

Re: отново в бокса

Мнение от Gecallica » 12 Фев 2012, 20:56

alpina-ma6inata написа:Запазаруването от там - не съм. И никога не съм пазарувал от Америка. Но дори да се сложат едни 50$ (много грубо грубо казано) за мита или каквито такси има там, пак излиза на оферта.

Аз миналата година си взех един вал от щатите от частно лице... и за да ми го освободят от митницата трябваше да платя ДДС не само на стойността на вала ами и на стойността на шипинга, така, че добре си правете сметката преди да поръчвате от там :dunno:
don't stop for nothing
it's full speed or nothing
Изображение Изображение Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 13 Фев 2012, 15:57

E aз чертата съм си я теглил, за сега ще си остана верен на м20-тото :mhihi: 3-я брат още го чакам, но имам уверението на човека, че ще го дочакам заедно с лостчетата, подложките и другите дреболийки. Тея карбове са от Жулиета 1.8 и са доволни да го хранята тоя 6-ак :yes: Ще замеря на зелената като ми дойде в село каква и е компресията, и ще решавам дали ще отварям главата. Амога да се заиграя да я пилна малко.... до ръба на клапаните :mhihi: . Знам че с М30 ще съм доста по-доволен откъм вървеж.....ама голям филм ще е докато заработи на това купе. Със сигурност ще трябва да се преправя картера, не се знае как ще дойде шийката на помпата, скоростите дали ще си намерят кардан, тоя моя диф дали ще понесе тея коне.....а и втория м20 какво да го правя???
п.с. Колко максимално ще понесе главата да я сваля?
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: отново в бокса

Мнение от DEMIURGE » 13 Фев 2012, 22:17

1. Не се "заигравай да пилваш" главата. Ще си докараш само бели, не само на главата на двигателя, а и на тази, която ти е на раменете. Ще вдигнеш компресията и ще трябва да караш с високооктаново гориво или да промениш аванса. При варианта с аванса ще загубиш възможните предимства на високата компресия.
2. На М30 - максимумът, който може да се свали от главата е 0.8-1.0 мм - това според различни източници. Лично аз съм виждал глава на М30, "изтънена" с повече от 1.0 мм и двигателят работеше. Вероятно за М20 стойностите са сходни - ако държиш, ще ти ги изровя с точност.
3. Филмът с М30 няма да е по-голям от това, за което питаше - карбуратори, валове, компресии...
4. Картерът не се преправя, ако може да се намери оригинален от е12 или старите е24. В момента даже се продават два в ибей.
5. Маслената помпа - с нея положението е същото, както и при картера, включително даже и за това, че се продава и помпа.
6. Можеш да почнеш с 4-степенна кутия, и без това в София няма да преминаваш често на 5-та. Или можеш да почнеш с Getrag 260 - значително по-евтина е от 265 и по-лесно се намира (не е толкова здрава, ама 250+ "почти заводски" коня понася безпроблемно).
7. С предната част на кардана - имаш повече шансове, без да се прибягва до скъсяване, включително и с малко натаманяване и от автоматик (от повече модели вече, е28 и от по-новите е24).
8. Що се касае до диференциала - бъди спокоен - преоразмерен е - ще изкара 5 пъти по толкова... Друг е моментът, дали няма да ти дойде лекинко къс, но ще можеш да тръгваш с ряз и на втора :lol:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1071
Регистриран на: 4.12.2006
Местоположение: 3-ти картофен пояс на София
Пол: Мъж
Кара: ретро ръжди

Re: отново в бокса

Мнение от M.Velichkov » 14 Фев 2012, 11:32

Е добре де, ама......това м30 ще ми стъпи на около 1000 лв. с нужната периферия + 400-500 лв, слагаме и още някакви къси 200-300 лв. за дреболийки и то отиде на 2000 лв. за мотор. За тези пари ще си взема цяла е28-ца с м30. Нямам сили вече да наливам такива пари в това купе :kuku: имам ама не искам. Предпочитам да вкарам последни 2-300 лв. да и се порадвам още малко и да се ослушам за по-читава сток база, нещо взе да ми писва да карам правеняци. Ослушвам се за комплектна 12-ка с м30 :conf: За това и съм се заел с този "сетъп", безмислено е да се влагат грандиозни средства и услия в тази при положение, че по гаражите спят разни Разкошници за сравнително къси пари. Са ще каже някой "Ми зимай друга и я заебвай тази...", е да ама тази си ми е на сърцето болна легнала......За това съвета се събра и взе решение :mhihi: Отваряме да видим карантията на другото м20, сменяме гумички, някоя и друга семерина, гарнитурка/и, качваме Делл Ортото и каквото такова....поне звук ще вади да ги плаша по светофари и тунели :mhihi:
Айде да играем на една игра. Казва се "върви на майната си". Ти си пръв.......

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 5.06.2006

Re: отново в бокса

Мнение от DEMIURGE » 14 Фев 2012, 13:26

Разумно решение е да не се вкарваш в излишни разходи.
В този ред на мисли - пробвай едно от двата М20 с карбураторите. Но не повече, в смисъл други валове, пилене на глави и подобни...
Относно карбураторите, човек, ако не пробва - няма да знае, дали е сгрешил или улучил.
Що се касае до цената на М30 -далеч за по-малко пари можеш да намериш прилично. При това напълно комплектно.
Без съмнение, ще имаш и допълнителни разходи, вече сме ги дъвкали, за какво точно.
Вече трудно се намират е12-ки с М30. Като се замисля - само две знам, такива, на които собствениците са навити да ги продадат.
Вероятно има и други, ама собствениците им не четат този форум и не пускат обяви за продан.

ПредишнаСледваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook