някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Аз преди няколко дена си отворих моите. Сменях маслото и реших да проверя и за тия пеперудки. Оказа се че и аз ги имам
, моето е BMW 525d 2002год., автоматик. Само че нещо не ми хареса мисълта да ги чупя и си ги оставих. Изчистих си клапана преди всмукателните тръби, изчистих и тях с обезмаслител. Но пеперудките не ги почистих много добре, около тях изчистих но нагара по тях го оставих
)).
Нали казват, че тия болчета падали заради вибрациите. Стори ми се толкова добре нагоряло и вклинено, че едва ли ще паднат. Щом не са паднали за 200 000км.
Струва ми се че тия "пеперудки" освен вредните емесии намалят и разхода на гориво. Щом се затварят на ниски обороти, би трябвало да не става такова добро изгаряне. А щом само автоматиците ги имат, си мисля че се слагат да намалят разхода на гориво когато колата стои по сфетофарите на скорост.
Както и да е.. ако се счупят, ще му мисля
. Но ако не се счупят не искам да карам осакатена кола.


Нали казват, че тия болчета падали заради вибрациите. Стори ми се толкова добре нагоряло и вклинено, че едва ли ще паднат. Щом не са паднали за 200 000км.
Струва ми се че тия "пеперудки" освен вредните емесии намалят и разхода на гориво. Щом се затварят на ниски обороти, би трябвало да не става такова добро изгаряне. А щом само автоматиците ги имат, си мисля че се слагат да намалят разхода на гориво когато колата стои по сфетофарите на скорост.
Както и да е.. ако се счупят, ще му мисля

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
g_ishkitiev написа:Аз преди няколко дена си отворих моите. Сменях маслото и реших да проверя и за тия пеперудки. Оказа се че и аз ги имам, моето е BMW 525d 2002год., автоматик. Само че нещо не ми хареса мисълта да ги чупя и си ги оставих. Изчистих си клапана преди всмукателните тръби, изчистих и тях с обезмаслител. Но пеперудките не ги почистих много добре, около тях изчистих но нагара по тях го оставих
)).
Нали казват, че тия болчета падали заради вибрациите. Стори ми се толкова добре нагоряло и вклинено, че едва ли ще паднат. Щом не са паднали за 200 000км.
Струва ми се че тия "пеперудки" освен вредните емесии намалят и разхода на гориво. Щом се затварят на ниски обороти, би трябвало да не става такова добро изгаряне. А щом само автоматиците ги имат, си мисля че се слагат да намалят разхода на гориво когато колата стои по сфетофарите на скорост.
Както и да е.. ако се счупят, ще му мисля. Но ако не се счупят не искам да карам осакатена кола.
Няма общо с разход на гориво,само автоматици при Е39 ли говориш...


От друга страна - това е официално признат Дефект от БМВ -


Ти си преценил така - ние всички сме с махнати - ама и не само ние..прегледай и чуждите форуми...то всички сме със осъкатени коли и с едни около 1500 лв по-богати в деня в който ( не ти пожелавам въобще,щото знам за какво иде реч и не само аз) ще стане случката...
Ма то и съединителя ти работи - ама има живот и той...200 000 не са сериозно постижение за дизелов автомобил,по мои наблюдения - тогава почват проблемчетата

Другото ,което аз не разбирам е защо си оставил нагар - за спойка ли...а няма ли точно този нагар да направи някоя глупост - но решението си е твое..само че - осъкатявам си колата



Разход разлика - няма
Респонс под 2000 оборота (ако колата е в добро техническо състояние) - едва ли ще се усети
И не е само за автоматици

Както и да е,разбира се всеки избира сам за себе си

Последна промяна Gqbriel на 13 Дек 2011, 11:57, променена общо 2 пъти
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- virtualchild
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 14.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
- Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
- Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Колега и аз съм с автоматик и разхода ми падна с 0.5л след премахване на пеперудите.
Имай предвид че BMW дават гаранция само за 100 000км.
Успех

- LoS BanditoS
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 21.06.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 330D Touring
- Мечтае да кара: BMW E46 330D Touring
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Ето тези модели двигатели имат тези "Пеперуди":
Engine code Introduced Applications
M47TUD20 2001 E46 320D,320CD, X3 2.0D
M57TUD25 2004 E60/E61 2.5D
M57TUD30 2002 E46 330D,330CD,X3 3.0D, X5 3.0D
E60/E61 530D,535D E65 730D
Engine code Introduced Applications
M47TUD20 2001 E46 320D,320CD, X3 2.0D
M57TUD25 2004 E60/E61 2.5D
M57TUD30 2002 E46 330D,330CD,X3 3.0D, X5 3.0D
E60/E61 530D,535D E65 730D
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
- bai_ILIA
- ентусиаст
-
- Мнения: 1232
- Регистриран на: 6.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
- Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
И аз последвах примера на колеггите - подрязване крилцата на пепердуките
Искам да благодаря на колега Mitiracing, който ми даде някои насоки за упражнението...
Резултата...

Затапени с видии + запечатани с полиеритан
И разбира се малко олекотяване на конструкцията, тъй като БМВ са сравнително тежки коли

По празниците това упражнение ще се приложи и на другото БМВ - там са 4, но пак са толкова вредни...

Резултата...
Затапени с видии + запечатани с полиеритан
И разбира се малко олекотяване на конструкцията, тъй като БМВ са сравнително тежки коли

По празниците това упражнение ще се приложи и на другото БМВ - там са 4, но пак са толкова вредни...
"Чемодан, вокзал, Москва"
- Mitiracing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.05.2003
- Местоположение: По света и в Плевен
- Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Браво радвам се ,че се е получило добре.То това е неволята учи и аз в началото докато разбера за какво иде реч 2 пъти ги свалях.
Незнам за колко хиляди километри става на въпрос,но след като взех колата и се разрових в сервизната и история,доста интересни неща научих.Като например на 70000км сменен двигател нов по гаранция заради точно тези пеперудки...............
Явно хората не са си играли да отварят мотора ми направо са сложили нов. Така че по добре без тях






Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Здравейте, колеги. Карам e46 330CD, наскоро 2 от "пепрудките" ми заминаха. Пораженията са подобни на тези описани от другите колеги (бутала, клапани, евентуално турбо). Чудя се дали е възможно челото на буталата да се почистят и изшкурят. Идеята е да се запази оригиналното износване и да се избегне допълнително шлайфане на блока. Няма поражения по ризите. Какво ще ме посъветвате? Някой друг правил ли е подобна интервенция?
Друг вариант е просто да сменя буталата с такива от друг двигател.
Друг вариант е просто да сменя буталата с такива от друг двигател.
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
revell написа:Здравейте, колеги. Карам e46 330CD, наскоро 2 от "пепрудките" ми заминаха. Пораженията са подобни на тези описани от другите колеги (бутала, клапани, евентуално турбо). Чудя се дали е възможно челото на буталата да се почистят и изшкурят. Идеята е да се запази оригиналното износване и да се избегне допълнително шлайфане на блока. Няма поражения по ризите. Какво ще ме посъветвате? Някой друг правил ли е подобна интервенция?
Друг вариант е просто да сменя буталата с такива от друг двигател.
По добре смени буталата
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
едно питане. Защо вместо да ги чупите не ги залепите с лепило за резби ? Продават много хубави лепила Loctite, които издържат на доста високо натоварване и температури. Така няма как да ви падне винтчето :-), а осите на тия пеперудки много ме съмнява да се чупят.
Преди няколко месеца и аз си свалих колекторите, но само ги почистих. Не събрах кураж да ги чупя тия "пеперудки". След това ми хрумна, че може да ги залепя и да ми е спокойно на главата. Но най-вероятно тая операция ще я правя лятото, сега не ми се занимава..
Преди няколко месеца и аз си свалих колекторите, но само ги почистих. Не събрах кураж да ги чупя тия "пеперудки". След това ми хрумна, че може да ги залепя и да ми е спокойно на главата. Но най-вероятно тая операция ще я правя лятото, сега не ми се занимава..
- Amatior4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 15.11.2009
- Местоположение: ШОПландия
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320D
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
g_ishkitiev написа:едно питане. Защо вместо да ги чупите не ги залепите с лепило за резби ? Продават много хубави лепила Loctite, които издържат на доста високо натоварване и температури. Така няма как да ви падне винтчето :-), а осите на тия пеперудки много ме съмнява да се чупят.
Преди няколко месеца и аз си свалих колекторите, но само ги почистих. Не събрах кураж да ги чупя тия "пеперудки". След това ми хрумна, че може да ги залепя и да ми е спокойно на главата. Но най-вероятно тая операция ще я правя лятото, сега не ми се занимава..
Колега по-спокойно е, ако изобщо ги няма! Това с лепенето е малко, като руска рулетка и само да го мислиш ще падне ли или няма.
Нищо лично това е просто мойто мнение

- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
g_ishkitiev написа:едно питане. Защо вместо да ги чупите не ги залепите с лепило за резби ? Продават много хубави лепила Loctite, които издържат на доста високо натоварване и температури. Така няма как да ви падне винтчето :-), а осите на тия пеперудки много ме съмнява да се чупят.
Преди няколко месеца и аз си свалих колекторите, но само ги почистих. Не събрах кураж да ги чупя тия "пеперудки". След това ми хрумна, че може да ги залепя и да ми е спокойно на главата. Но най-вероятно тая операция ще я правя лятото, сега не ми се занимава..
Щото ако болтовете са ок...в един даден момент направо си се откъсва точно както ти се къса сърцето в следващите 3/30 секунди

Запознай се с принципа им на работа и ще разбереш, че при връщане на газта те се затварят...а мотора им прави вакуум...та...в един хубав момент...рано или късно...правиш/сменяш мотор

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д


Si non confectus, non reficiat.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
g_ishkitiev написа:едно питане. Защо вместо да ги чупите не ги залепите с лепило за резби ? Продават много хубави лепила Loctite, които издържат на доста високо натоварване и температури. Така няма как да ви падне винтчето :-), а осите на тия пеперудки много ме съмнява да се чупят.
Преди няколко месеца и аз си свалих колекторите, но само ги почистих. Не събрах кураж да ги чупя тия "пеперудки". След това ми хрумна, че може да ги залепя и да ми е спокойно на главата. Но най-вероятно тая операция ще я правя лятото, сега не ми се занимава..
Ти си преценяваш сам колега

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=PU3PykUSjH4

- ka4i
- ентусиаст
-
- Мнения: 1080
- Регистриран на: 31.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 touring
Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д
Преди 2 седмици и моята кола се освободи от тези неща!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани