някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: 525d 2002год.

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от g_ishkitiev » 13 Дек 2011, 11:16

Аз преди няколко дена си отворих моите. Сменях маслото и реших да проверя и за тия пеперудки. Оказа се че и аз ги имам :), моето е BMW 525d 2002год., автоматик. Само че нещо не ми хареса мисълта да ги чупя и си ги оставих. Изчистих си клапана преди всмукателните тръби, изчистих и тях с обезмаслител. Но пеперудките не ги почистих много добре, около тях изчистих но нагара по тях го оставих :))).
Нали казват, че тия болчета падали заради вибрациите. Стори ми се толкова добре нагоряло и вклинено, че едва ли ще паднат. Щом не са паднали за 200 000км.
Струва ми се че тия "пеперудки" освен вредните емесии намалят и разхода на гориво. Щом се затварят на ниски обороти, би трябвало да не става такова добро изгаряне. А щом само автоматиците ги имат, си мисля че се слагат да намалят разхода на гориво когато колата стои по сфетофарите на скорост.
Както и да е.. ако се счупят, ще му мисля :). Но ако не се счупят не искам да карам осакатена кола.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Gqbriel » 13 Дек 2011, 11:31

g_ishkitiev написа:Аз преди няколко дена си отворих моите. Сменях маслото и реших да проверя и за тия пеперудки. Оказа се че и аз ги имам :), моето е BMW 525d 2002год., автоматик. Само че нещо не ми хареса мисълта да ги чупя и си ги оставих. Изчистих си клапана преди всмукателните тръби, изчистих и тях с обезмаслител. Но пеперудките не ги почистих много добре, около тях изчистих но нагара по тях го оставих :))).
Нали казват, че тия болчета падали заради вибрациите. Стори ми се толкова добре нагоряло и вклинено, че едва ли ще паднат. Щом не са паднали за 200 000км.
Струва ми се че тия "пеперудки" освен вредните емесии намалят и разхода на гориво. Щом се затварят на ниски обороти, би трябвало да не става такова добро изгаряне. А щом само автоматиците ги имат, си мисля че се слагат да намалят разхода на гориво когато колата стои по сфетофарите на скорост.
Както и да е.. ако се счупят, ще му мисля :). Но ако не се счупят не искам да карам осакатена кола.


Няма общо с разход на гориво,само автоматици при Е39 ли говориш... :mhihi:...отделно ,не е нужно колата като седи по светофарите да е под 2000 оборота- когато работят клапите :yes:
От друга страна - това е официално признат Дефект от БМВ - :mhihi: ,клапите работят с цели симулиране на по-добро завихряне и уж ,по-добър респонс в ниските обороти преди турбината да заиграе :mhihi: ..но разлика особено няма
Ти си преценил така - ние всички сме с махнати - ама и не само ние..прегледай и чуждите форуми...то всички сме със осъкатени коли и с едни около 1500 лв по-богати в деня в който ( не ти пожелавам въобще,щото знам за какво иде реч и не само аз) ще стане случката...
Ма то и съединителя ти работи - ама има живот и той...200 000 не са сериозно постижение за дизелов автомобил,по мои наблюдения - тогава почват проблемчетата :mhihi:
Другото ,което аз не разбирам е защо си оставил нагар - за спойка ли...а няма ли точно този нагар да направи някоя глупост - но решението си е твое..само че - осъкатявам си колата :dunno: , като дадеш 1500 лв за ремонт не ти се вижда след това да е съката.. :mhihi: те не се отчупват от вибрации а от самия принцип на работа :yes:
Разход разлика - няма
Респонс под 2000 оборота (ако колата е в добро техническо състояние) - едва ли ще се усети
И не е само за автоматици :mhihi:
Както и да е,разбира се всеки избира сам за себе си :yes:
Последна промяна Gqbriel на 13 Дек 2011, 11:57, променена общо 2 пъти
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от virtualchild » 13 Дек 2011, 11:33

:D
Колега и аз съм с автоматик и разхода ми падна с 0.5л след премахване на пеперудите.
Имай предвид че BMW дават гаранция само за 100 000км.
Успех :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 21.06.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 330D Touring
Мечтае да кара: BMW E46 330D Touring

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от LoS BanditoS » 13 Дек 2011, 21:00

Ето тези модели двигатели имат тези "Пеперуди":

Engine code Introduced Applications
M47TUD20 2001 E46 320D,320CD, X3 2.0D
M57TUD25 2004 E60/E61 2.5D
M57TUD30 2002 E46 330D,330CD,X3 3.0D, X5 3.0D
E60/E61 530D,535D E65 730D

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Dimitroff » 14 Дек 2011, 11:43

Е90 що липсва ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от bai_ILIA » 14 Дек 2011, 18:16

И аз последвах примера на колеггите - подрязване крилцата на пепердуките :lol: Искам да благодаря на колега Mitiracing, който ми даде някои насоки за упражнението...

Резултата...

Изображение

Затапени с видии + запечатани с полиеритан

И разбира се малко олекотяване на конструкцията, тъй като БМВ са сравнително тежки коли :lol:

Изображение

По празниците това упражнение ще се приложи и на другото БМВ - там са 4, но пак са толкова вредни...
"Чемодан, вокзал, Москва"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 2.05.2003
Местоположение: По света и в Плевен
Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Mitiracing » 15 Дек 2011, 0:57

Браво радвам се ,че се е получило добре.То това е неволята учи и аз в началото докато разбера за какво иде реч 2 пъти ги свалях. :yes:Незнам за колко хиляди километри става на въпрос,но след като взех колата и се разрових в сервизната и история,доста интересни неща научих.Като например на 70000км сменен двигател нов по гаранция заради точно тези пеперудки............... :dunno:Явно хората не са си играли да отварят мотора ми направо са сложили нов. Така че по добре без тях :no: :clap: :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 4.10.2011
Местоположение: София
Кара: e46 330CD

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от revell » 26 Яну 2012, 2:14

Здравейте, колеги. Карам e46 330CD, наскоро 2 от "пепрудките" ми заминаха. Пораженията са подобни на тези описани от другите колеги (бутала, клапани, евентуално турбо). Чудя се дали е възможно челото на буталата да се почистят и изшкурят. Идеята е да се запази оригиналното износване и да се избегне допълнително шлайфане на блока. Няма поражения по ризите. Какво ще ме посъветвате? Някой друг правил ли е подобна интервенция?

Друг вариант е просто да сменя буталата с такива от друг двигател.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от adovet » 27 Яну 2012, 10:42

revell написа:Здравейте, колеги. Карам e46 330CD, наскоро 2 от "пепрудките" ми заминаха. Пораженията са подобни на тези описани от другите колеги (бутала, клапани, евентуално турбо). Чудя се дали е възможно челото на буталата да се почистят и изшкурят. Идеята е да се запази оригиналното износване и да се избегне допълнително шлайфане на блока. Няма поражения по ризите. Какво ще ме посъветвате? Някой друг правил ли е подобна интервенция?

Друг вариант е просто да сменя буталата с такива от друг двигател.

По добре смени буталата

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 7.12.2009
Пол: Мъж
Кара: 525d 2002год.

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от g_ishkitiev » 27 Яну 2012, 14:22

едно питане. Защо вместо да ги чупите не ги залепите с лепило за резби ? Продават много хубави лепила Loctite, които издържат на доста високо натоварване и температури. Така няма как да ви падне винтчето :-), а осите на тия пеперудки много ме съмнява да се чупят.
Преди няколко месеца и аз си свалих колекторите, но само ги почистих. Не събрах кураж да ги чупя тия "пеперудки". След това ми хрумна, че може да ги залепя и да ми е спокойно на главата. Но най-вероятно тая операция ще я правя лятото, сега не ми се занимава..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 15.11.2009
Местоположение: ШОПландия
Пол: Мъж
Кара: Е46 320D

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Amatior4o » 27 Яну 2012, 14:43

g_ishkitiev написа:едно питане. Защо вместо да ги чупите не ги залепите с лепило за резби ? Продават много хубави лепила Loctite, които издържат на доста високо натоварване и температури. Така няма как да ви падне винтчето :-), а осите на тия пеперудки много ме съмнява да се чупят.
Преди няколко месеца и аз си свалих колекторите, но само ги почистих. Не събрах кураж да ги чупя тия "пеперудки". След това ми хрумна, че може да ги залепя и да ми е спокойно на главата. Но най-вероятно тая операция ще я правя лятото, сега не ми се занимава..

Колега по-спокойно е, ако изобщо ги няма! Това с лепенето е малко, като руска рулетка и само да го мислиш ще падне ли или няма.
Нищо лично това е просто мойто мнение :yes:

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Dimitroff » 27 Яну 2012, 15:09

g_ishkitiev написа:едно питане. Защо вместо да ги чупите не ги залепите с лепило за резби ? Продават много хубави лепила Loctite, които издържат на доста високо натоварване и температури. Така няма как да ви падне винтчето :-), а осите на тия пеперудки много ме съмнява да се чупят.
Преди няколко месеца и аз си свалих колекторите, но само ги почистих. Не събрах кураж да ги чупя тия "пеперудки". След това ми хрумна, че може да ги залепя и да ми е спокойно на главата. Но най-вероятно тая операция ще я правя лятото, сега не ми се занимава..


Щото ако болтовете са ок...в един даден момент направо си се откъсва точно както ти се къса сърцето в следващите 3/30 секунди :)

Запознай се с принципа им на работа и ще разбереш, че при връщане на газта те се затварят...а мотора им прави вакуум...та...в един хубав момент...рано или късно...правиш/сменяш мотор :mhihi:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Zagy » 27 Яну 2012, 16:08

:OT: А какви хубави ключодържатели стават от тия пеперудкиии.... :mhihi:
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от Ivo_Borisov » 27 Яну 2012, 16:20

g_ishkitiev написа:едно питане. Защо вместо да ги чупите не ги залепите с лепило за резби ? Продават много хубави лепила Loctite, които издържат на доста високо натоварване и температури. Така няма как да ви падне винтчето :-), а осите на тия пеперудки много ме съмнява да се чупят.
Преди няколко месеца и аз си свалих колекторите, но само ги почистих. Не събрах кураж да ги чупя тия "пеперудки". След това ми хрумна, че може да ги залепя и да ми е спокойно на главата. Но най-вероятно тая операция ще я правя лятото, сега не ми се занимава..

Ти си преценяваш сам колега :yes:
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=PU3PykUSjH4
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1080
Регистриран на: 31.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 touring

Re: някои да обясни за тези"пеперудки" на 320д

Мнение от ka4i » 27 Яну 2012, 20:13

Преди 2 седмици и моята кола се освободи от тези неща!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook