Разположение на ECU, тест ланда сонда, обороти, е36 М40
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Разположение на ECU, тест ланда сонда, обороти, е36 М40
Колеги, понеже винаги има въпроси за мястото на ECU-то на нашите автомобили и тък като съм направил снимки на моето реших да пусна една тема. Причината за това е, че искам да свържа към важните за замерване кабели на буксата, др. кабелчета, които да си ги вкарам в купето и номерирайки ги да мога да правя диагностика с мултицета на автомобила. Разбира се основаната причина поради която го правя е както се досещате играещи обороти и тъй като ако оправя едно, друго може да се обади и пак да заиграят, реших да си изкарам кабели от важните ПИН-ве.
Освем това си направих и уреда на Методи за мерене на Ланда сондата и ще мога да го тествам и него.
Свалянето на буксата на компа е елементарно:
1. Сваля се акомулатора
2. отвиват се 2 пласмасови гайки на капака зад акомулатора и се свалят 3 тапи
3. отвиват се 4 винта за сваляне на капака на буксата
4. издърпвеа се щипката на буксата и се развива един винт върху буксата за да имаме достъп до кабелите
Аз свалих всичко с едни клещи и една отверка комбинирана /права кръстата/
Ето и снимки:
Колеги имам само един въпрос ако някой знае как да вкарам кабелите в купето нека сподели, ако има и случайно снимка да Постне една, ще съм благодарен.
Освем това си направих и уреда на Методи за мерене на Ланда сондата и ще мога да го тествам и него.
Свалянето на буксата на компа е елементарно:
1. Сваля се акомулатора
2. отвиват се 2 пласмасови гайки на капака зад акомулатора и се свалят 3 тапи
3. отвиват се 4 винта за сваляне на капака на буксата
4. издърпвеа се щипката на буксата и се развива един винт върху буксата за да имаме достъп до кабелите
Аз свалих всичко с едни клещи и една отверка комбинирана /права кръстата/
Ето и снимки:
Колеги имам само един въпрос ако някой знае как да вкарам кабелите в купето нека сподели, ако има и случайно снимка да Постне една, ще съм благодарен.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна tashev_kiril на 31 Яну 2012, 10:21, променена общо 1 път
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Re: Разположение на ECU е36 М40
През най-близката дупка.
- shengi
- ентусиаст
-
- Мнения: 1002
- Регистриран на: 12.07.2007
- Местоположение: Rousse
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 136
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Разположение на ECU е36 М40
Колега под стойката на акумулатора има една тапа през която може да прекараш кабелите.Ще ти се наложи да свалиш жабката за да ти е по лесно да ги издърпаш.Добре си го замислил.Иначе аз следвайки viewtopic.php?t=100780&postdays=0&postorder=asc&start=0 инструкциите в тая тема си прекарах само един кабел от компютъра до таблото и като има записана грешка направо си я изписва.
Успех с това което си се захванал.
Успех с това което си се захванал.

- Войводата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Разположение на ECU е36 М40
Под бушонерията, където минават и други кабели, но май идва доста далечко. 

- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Разположение на ECU е36 М40
shengi написа:Колега под стойката на акумулатора има една тапа през която може да прекараш кабелите.Ще ти се наложи да свалиш жабката за да ти е по лесно да ги издърпаш.Добре си го замислил.Иначе аз следвайки viewtopic.php?t=100780&postdays=0&postorder=asc&start=0 инструкциите в тая тема си прекарах само един кабел от компютъра до таблото и като има записана грешка направо си я изписва.
Успех с това което си се захванал.
Страхотна тема... с лампичката ли виждаш грешката, по броя на светванията, след като натиснеш 5 пъти газта или си направил друга система ?
Интересна диагностика е !!! Действа ли при теб ?
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Разположение на ECU е36 М40
има някъде една тапа както ти казаха към купето и излиза зад жабката..
- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Re: Разположение на ECU е36 М40
tashev_kiril написа:shengi написа:Колега под стойката на акумулатора има една тапа през която може да прекараш кабелите.Ще ти се наложи да свалиш жабката за да ти е по лесно да ги издърпаш.Добре си го замислил.Иначе аз следвайки viewtopic.php?t=100780&postdays=0&postorder=asc&start=0 инструкциите в тая тема си прекарах само един кабел от компютъра до таблото и като има записана грешка направо си я изписва.
Успех с това което си се захванал.
Страхотна тема... с лампичката ли виждаш грешката, по броя на светванията, след като натиснеш 5 пъти газта или си направил друга система ?
Интересна диагностика е !!! Действа ли при теб ?
Това което си решил да правиш е по-надеждно от чека,който показва само тотал щета



- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Разположение на ECU е36 М40
Здравейте колеги,
Замисляния план е изпълнен. Както и предположиха някой от Вас, selfchek-а не показа никакви грешки. Показа 1444 /т.е. едно мигане и 3х4 мигания след това/, което означава, че няма грешки. А оборотите си ми играят, така, че нещо не е наред.
Но да Ви запозная с извеждането на кабелите от компа което предприех.
Както бях показал на снимки вече, след като свалих компа, прикачих няколко кабелчета към буксите които ме интересуват. В крайна сметка се спрях само на 6 пина, защото останалите проверки ги направих, чрез замерване на съпротивление и не ми беше нужно да изкарвам кабели за тестване в работещо положение на автомобила или вкл. на контакт /което е във волтове/.
След като изкарах кабелите ги закачих на устер клема и си отбелязах кои кабел на кой пин отговаря.
Най интересното обаче е начина по който се държи ландата. тъй като беше тъмно в гаража в който работех, не се виждат хубаво диодите, но се вижда ленивостта и бездействието на ландата. Ето линк, вярно, че колата не беше карана 3-4 часа и е нормално ландата да държи постоянни стойностти но според мен тя направо си заспа.
http://www.youtube.com/watch?v=-YQC0i4Q ... e=youtu.be
Ето какво се случва като изгася двигателя, стойностите почват да намалят едва, едва със скоростта на стадо костенурки:
http://www.youtube.com/watch?v=-V4jGm-N ... e=youtu.be
Ето и вече при по загрял двигател, само да обърна внимание, че на мултицета когато показва 0.00 е защото съм изпуснал масата на уреда, а не защото стойностите са ландата са 0.00
http://www.youtube.com/watch?v=BjzMtFfd ... e=youtu.be
Ами това е, ако някой запознат има мнение за работата на сондата нека се произнесе. Все пак мисля, че тя е причината за менене на оборотите.
Другото което показва стойности различни от тези в Аутодата е ст. моторче, но с малко и може да има нужда и от чистене. 10,4 V са показанията на контакт / при 11-14 V по Аутодата/. При стартиране на мотора на празен ход 9,2 V са показанията и са постоянни /при 40% намаление и движение през 5 ms с 5 V по Аутодата/
Успех на хората които планират подобна процедура, полезна е...
Замисляния план е изпълнен. Както и предположиха някой от Вас, selfchek-а не показа никакви грешки. Показа 1444 /т.е. едно мигане и 3х4 мигания след това/, което означава, че няма грешки. А оборотите си ми играят, така, че нещо не е наред.
Но да Ви запозная с извеждането на кабелите от компа което предприех.
Както бях показал на снимки вече, след като свалих компа, прикачих няколко кабелчета към буксите които ме интересуват. В крайна сметка се спрях само на 6 пина, защото останалите проверки ги направих, чрез замерване на съпротивление и не ми беше нужно да изкарвам кабели за тестване в работещо положение на автомобила или вкл. на контакт /което е във волтове/.
След като изкарах кабелите ги закачих на устер клема и си отбелязах кои кабел на кой пин отговаря.
Най интересното обаче е начина по който се държи ландата. тъй като беше тъмно в гаража в който работех, не се виждат хубаво диодите, но се вижда ленивостта и бездействието на ландата. Ето линк, вярно, че колата не беше карана 3-4 часа и е нормално ландата да държи постоянни стойностти но според мен тя направо си заспа.
http://www.youtube.com/watch?v=-YQC0i4Q ... e=youtu.be
Ето какво се случва като изгася двигателя, стойностите почват да намалят едва, едва със скоростта на стадо костенурки:
http://www.youtube.com/watch?v=-V4jGm-N ... e=youtu.be
Ето и вече при по загрял двигател, само да обърна внимание, че на мултицета когато показва 0.00 е защото съм изпуснал масата на уреда, а не защото стойностите са ландата са 0.00
http://www.youtube.com/watch?v=BjzMtFfd ... e=youtu.be
Ами това е, ако някой запознат има мнение за работата на сондата нека се произнесе. Все пак мисля, че тя е причината за менене на оборотите.
Другото което показва стойности различни от тези в Аутодата е ст. моторче, но с малко и може да има нужда и от чистене. 10,4 V са показанията на контакт / при 11-14 V по Аутодата/. При стартиране на мотора на празен ход 9,2 V са показанията и са постоянни /при 40% намаление и движение през 5 ms с 5 V по Аутодата/
Успех на хората които планират подобна процедура, полезна е...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Разположение на ECU е36 М40
Сондата не работи добре !
Преобладаваща стойност на напрежението (поне доколкото видях от клипа) е около 0.7 волта , което всъщност означава , че компа получава информация от сондата за богата смес ..., съответно опитва се да обедни сместа , което води до ниски и същевременно колебаещи към нулата обороти ...
Освен , че отчита богата смес , сондата е и ленива ....
Преобладаваща стойност на напрежението (поне доколкото видях от клипа) е около 0.7 волта , което всъщност означава , че компа получава информация от сондата за богата смес ..., съответно опитва се да обедни сместа , което води до ниски и същевременно колебаещи към нулата обороти ...
Освен , че отчита богата смес , сондата е и ленива ....
- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Разположение на ECU, тест ланда сонда, обороти, е36 М40
Благодаря за коментара, Мето. Трябваше ми потвърждение на моето предположение, че сондата не е наред.
Ето и новата сонда която ще замени старата. Спрях се на универсална ланда сонда NJK/NTK, поради 2 причини:
1. Цена 82 лв. с отстъпка /мога да съдействам за колеги от София/
2. Произвеждат се в Япония, за разлика от други като Бош и Беру, които се произвеждат в държави с евтина работна ръка /не казвам, че въпреки това, качеството не е добро/.
Сега следва в близките дни монтиране и надявам се добър резултат в работата на двигателя, до колкото позволява моята М40 да има добра работа, имайки предвид тракащите ми повдигачи, но тях ще ги подхващам на пролет
Ето и новата сонда която ще замени старата. Спрях се на универсална ланда сонда NJK/NTK, поради 2 причини:
1. Цена 82 лв. с отстъпка /мога да съдействам за колеги от София/
2. Произвеждат се в Япония, за разлика от други като Бош и Беру, които се произвеждат в държави с евтина работна ръка /не казвам, че въпреки това, качеството не е добро/.
Сега следва в близките дни монтиране и надявам се добър резултат в работата на двигателя, до колкото позволява моята М40 да има добра работа, имайки предвид тракащите ми повдигачи, но тях ще ги подхващам на пролет

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Разположение на ECU, тест ланда сонда, обороти, е36 М40
Колеги ето и продължението !
Свалих и смених старата ланда. Да си призная честно колата се успокои и спря да се опитва да загаска като работи на празен ход. Уборотите се поуспокоиха, но пак има съвсем леко движение, но вече едва доловимо.
Забелязвам, че като работи колата на празен ход, светлините на уредите на таблото леко премигват. Това ми подсказва, че може би кабелите на свещите и/или свещите също трябва да се прегледат.
Ако има колега с подобни симптоми да сподели опит !!!
Ето как изглеждаше старата сонда...
Свалих и смених старата ланда. Да си призная честно колата се успокои и спря да се опитва да загаска като работи на празен ход. Уборотите се поуспокоиха, но пак има съвсем леко движение, но вече едва доловимо.
Забелязвам, че като работи колата на празен ход, светлините на уредите на таблото леко премигват. Това ми подсказва, че може би кабелите на свещите и/или свещите също трябва да се прегледат.
Ако има колега с подобни симптоми да сподели опит !!!
Ето как изглеждаше старата сонда...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- siska1709
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 27.01.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Жена
- Кара: X5 Е70, Х5 Е53; Е61
Re: Разположение на ECU, тест ланда сонда, обороти, е36 М40
tashev_kiril написа:Колеги ето и продължението !
Свалих и смених старата ланда. Да си призная честно колата се успокои и спря да се опитва да загаска като работи на празен ход. Уборотите се поуспокоиха, но пак има съвсем леко движение, но вече едва доловимо.
Забелязвам, че като работи колата на празен ход, светлините на уредите на таблото леко премигват. Това ми подсказва, че може би кабелите на свещите и/или свещите също трябва да се прегледат.
Ако има колега с подобни симптоми да сподели опит !!!
Ето как изглеждаше старата сонда...
Абсолютно същият проблем и при мен, след като смених свещите и в последствие сондата,сега всичко е 6!
"Когато всичко върви гладко, значи пътят е хлъзгав."
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Разположение на ECU, тест ланда сонда, обороти, е36 М40
На старата ти сонда ясно се вижда проблема - яко сажди , мисля , че си се запознал достатъчно с проблематиката и ти е ясно какво означава това .... М/у другото ако имаш катализатор провери състоянието му , да не стане така , че и новата сонда да се съсипе .... Ако си без катализатор , то за да запазиш сондата фунционална ти трябва катализаторно гърне - не разонатор , не права тръба , защото в голяма част от случаите това е причината за скапването на нова сонда ...
От тук на татък остава да прегледаш (ако не си прегледал) клапана за картерни газове , клапан за налягането на горивото , свещи , бубини , кабели (понеже каза , че все още има някакво леко колебание в оборотите).
По въпроса за премигването на светлините на таблото - провери как ти работи реле регулатора на алтернатора , огледай си и ремъка на алтернатора дали не е за смяна ...
От тук на татък остава да прегледаш (ако не си прегледал) клапана за картерни газове , клапан за налягането на горивото , свещи , бубини , кабели (понеже каза , че все още има някакво леко колебание в оборотите).
По въпроса за премигването на светлините на таблото - провери как ти работи реле регулатора на алтернатора , огледай си и ремъка на алтернатора дали не е за смяна ...
- tashev_kiril
-
-
- Мнения: 110
- Регистриран на: 9.10.2009
- Пол: Мъж
Re: Разположение на ECU, тест ланда сонда, обороти, е36 М40
Благодаря за коментара Мето.
Нямам катализатор, но не знам и дали изобщо моя модел е имал. Сондата като я гледам си е оригиналната, то по моята кола нищо не е сменявано, както си е от завода така си е дошла от Австрия и сега започват да се обаждат нещата при мен. Мое лично мнение е, че горивата в БГ са абсолютен боклук и това е причината за неприятностите в голяма степен с автомобилите ни. Как може там хората да са минали 300к километра с тая кола и нищо да не се е обадило, защото като я взех преди 3 год. работеше като часовник, а в БГ за няма и 30-40к започна всичко да се обажда и предницата и горивната уредба...както се казва добре дошли в БГ.
По отношение на нещата, които ме съветваш да прегледам:
1.Клапан картерни газове - мисля, че моя модел няма /може и да греша/
2.Клапан налягане на горивото - начина по които го проверих е, че издърпах вакуум маркучето и проверих дали не пропуска гориво. Не прокапваше нищо от него.
3.Свещи и кабели - не съм ги сменял, четох в една тема, че кабелите се проверяват като се пръсне с пулверизатор привечер по кабелите и ако искрят значи са за смяна. Ще ги проверя първо преди да сменям. За свещите е ясно там си трябват 4 нови, няма как да тествам старите. Макар, че съм на мнение, че ако нещо е здраво и работи не трябва да се сменя, че не знам на какви боклуци ще попадна от новите.
4. Бубина - освен да я замеря. Друг начин освен от ком. букса дали има? Дай инфо ако знаеш как да я замеря ?
Днес разглобих стъпковото моторче и го смазах и почистих перфектно. Колата започва все по спокойно и спокойно да работи /по пак има едно леко неспокойствие в оборотите/. Ако някой се интересува имам снимки, но най - просто казано, рапробих с бургия железните точкования върху пласт масовата капачка, извадих всичко почистих, смазах с ВД и сглобих...
Нямам катализатор, но не знам и дали изобщо моя модел е имал. Сондата като я гледам си е оригиналната, то по моята кола нищо не е сменявано, както си е от завода така си е дошла от Австрия и сега започват да се обаждат нещата при мен. Мое лично мнение е, че горивата в БГ са абсолютен боклук и това е причината за неприятностите в голяма степен с автомобилите ни. Как може там хората да са минали 300к километра с тая кола и нищо да не се е обадило, защото като я взех преди 3 год. работеше като часовник, а в БГ за няма и 30-40к започна всичко да се обажда и предницата и горивната уредба...както се казва добре дошли в БГ.
По отношение на нещата, които ме съветваш да прегледам:
1.Клапан картерни газове - мисля, че моя модел няма /може и да греша/
2.Клапан налягане на горивото - начина по които го проверих е, че издърпах вакуум маркучето и проверих дали не пропуска гориво. Не прокапваше нищо от него.
3.Свещи и кабели - не съм ги сменял, четох в една тема, че кабелите се проверяват като се пръсне с пулверизатор привечер по кабелите и ако искрят значи са за смяна. Ще ги проверя първо преди да сменям. За свещите е ясно там си трябват 4 нови, няма как да тествам старите. Макар, че съм на мнение, че ако нещо е здраво и работи не трябва да се сменя, че не знам на какви боклуци ще попадна от новите.
4. Бубина - освен да я замеря. Друг начин освен от ком. букса дали има? Дай инфо ако знаеш как да я замеря ?
Днес разглобих стъпковото моторче и го смазах и почистих перфектно. Колата започва все по спокойно и спокойно да работи /по пак има едно леко неспокойствие в оборотите/. Ако някой се интересува имам снимки, но най - просто казано, рапробих с бургия железните точкования върху пласт масовата капачка, извадих всичко почистих, смазах с ВД и сглобих...
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани