Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Boyadjiev написа:Не можеш да го ползваш маховика вече според мен... За това се реже между захващането на болтовете на притискателя,а не се "челосва" през всичко...
Според мен би трябвало да стане ако се намери подходящия притискател
Въпроса е има ли притискател като на М20 обаче на 215мм
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
cesico написа:Понеже се изказаха доста мнения и доста майстори - нека да ми кажете за какво служи МАХОВИКА!!! Да тежи ли или за нещо друго?
Натрупва кинетична енергия в потенциална. Звучи сложно нали

По просто казано уравновесява работата на двигателя и улеснява потеглянето от място.
Маховика не създава или отнема въртящ момент. Двигателя създава въртящ момент, маховика не създава нищо, той само я съхранява. Спрете да пишете ,че колата губи въртящ момент с лек маховик моля

Двигателя хаби въртящ момент,за да задвижва маховика

BT9028BA написа:Според мен би трябвало да стане ако се намери подходящия притискател
Въпроса е има ли притискател като на М20 обаче на 215мм
Съединителите за м20 са само 228мм всичките. Не знам защо първо рендосвате, а после търсите съединител за това, което сте сътворили. Това трябваше да направите преди да го олекотявате от предната страна

Това, което ви препоръчвам е да разширите работната повръхност на маховика до 230мм. Преди това сложете един притискател от м20 да видите дали въобще пасва на щифтовете и болтовете. Ако пасва вземете си един маховик от м20(може и тежкия) и струговайте отще от към периферията(там дето сте го рендосвали) докато отпред заприлиа на м20. След това като му и разширите работната повръхност до 230мм пльоснете един съединител от м20. Задължително баланс преди това ако са ви мили краката.
Последна промяна maxpower на 13 Яну 2012, 20:09, променена общо 1 път
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
BT9028BA написа:Според мен би трябвало да стане ако се намери подходящия притискател
Въпроса е има ли притискател като на М20 обаче на 215мм
maxpower написа:Съединителите за м20 са само 228мм всичките. Не знам защо първо рендосвате, а после търсите съединител за това, което сте сътворили. Това трябваше да направите преди да го олекотявате от предната страна
Това което ви препоръчвам е да разширите работната повръхност на маховика до 230мм. Преди това сложете един притискател от м20 да видите дали въобще пасва на щифтовете.
Притискател от М20 не пасва на щифтовете на маховика от М40 и излиза с малко от него, затова не е подходящ
Последна промяна BT9028BA на 13 Яну 2012, 20:14, променена общо 2 пъти
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
е значи сте я' втасали. другия вариант е да си ползвате вашия съединител, но да подложите втулки между притискателя и маховика, но това аз не бих го карал
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
maxpower написа:е значи сте я' втасали. другия вариант е да си ползвате вашия съединител, но да подложите втулки между притискателя и маховика, но това аз не бих го карал
Ако се намери подходящ притискател на 215мм най лесно ще му се направят нови щифтовете с които да пасни на маховика
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
maxpower написа:.....
Понапънал си се за маховика, но нищо съществено. Поне да беше проверил в гугъл...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Защо да го проверявам в Google, кaто :
1.учил съм това
2.занивамавам се с ремонт на автомобили
3.сменял съм вече няколко меховика на моята кола с различна маса
4. казвам инфо от първа ръка, а не чул недочул, някой ми казал, че на негов приятел, чичо му имал познат дето бил казал еди какво си.
Поне като ме критикувате кажете вие нещо съществено, че да науча нещо ново и къде греша.
1.учил съм това
2.занивамавам се с ремонт на автомобили
3.сменял съм вече няколко меховика на моята кола с различна маса
4. казвам инфо от първа ръка, а не чул недочул, някой ми казал, че на негов приятел, чичо му имал познат дето бил казал еди какво си.
Поне като ме критикувате кажете вие нещо съществено, че да науча нещо ново и къде греша.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Чел съм че при работа валът е изложен на постоянно усукване, а силата от своя страна периодично си сменя посоката... щом си го учил можеш от първа ръка да кажеш дали е вярно или не. Никой мисля не се съмнява че си сменял маховици и имаш опит, обаче когато казваш как е по-добре е субективно мнение. Така са си мислили и други, до преди да им се разлетят маховиците на парчета... медалът винаги има две страни, и да се твърди че има само плюсове е най-малкото некоректно. В крайна сметка всеки има мозък (надявам се) и може да проумее че ако са излишни тия 3-4кг, то автомобилната индустрия щеше да ги спести.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Плюса за мен е, че подобрява ускорението като прави по-лесно покачването на оборотите. Минуса е, че аналогично оборотите падат по-бързо. При мен вероятно заради валовете се стига и до гаснене, ако я пусна от по-високи обороти и за това ще иска да се вдигне празния ход.
Автомобилната индустрия не си спестява тия кила, щото с тях колата е по-лесна и приятна за нормално каране.
А освен това при мен скоростите мелят като торба с орехи като загрее
Това няма кой да го купи ако така беше фабрично с тоя шум.
Автомобилната индустрия не си спестява тия кила, щото с тях колата е по-лесна и приятна за нормално каране.
А освен това при мен скоростите мелят като торба с орехи като загрее

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Той тоя шум не е от хубаво... 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Много хора с Фиданза казват, че го имат на загряла кола.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Защо ги имате тези 3-4 килограма повече bum bum е казал. На м20 слагат два маховика 6,3кг и 8,5кг, като на втория масата му е по периферията и по никакъв начин не води до уякчаване на маховика. По голямата маса на маховиците на съвременните коли е защото едно време не са имали - хидравлика, климатик, мощни алтернатори, които да захранват всевъзможни ел консуматори. Колите са били доста по леки по ред причини като например пасивната безопастност. Та с цел за по равномерен празен ход и най вече по лесно потегляне маховика е хубаво да е по-тежък на цената на загуба на динамика. Не съм казал, че няма минуси. Ако прочетеш мненията ми в темата ще видиш, че съм посочил не един, а няколко недостатъка включително меленето на скоростите, което при мен също го има, но при Boyadjiev примерно го няма.
Да съгласен съм, че се усуква, за това има и този демпфер отпред на коляновия вал. При условие, че фирми като Фиданца правят толкова леки маховици значи може и няма проблеми.
За това, че ще се счупи маховика не се притеснявам ,защото съм го олекотявал с мярка, не съм го дупчил, не съм го отслабвал от към боловете, защото при Ладите маховиците започват да се пропукват от към отворите за болтовете по принцип. Най важното- балансирал съм го след олекотяването.
Не съм чул някой във форума да се е оплакал, че коляновия му вал се е прекършил заради лек маховик. До сега съм виждал само един счупен колянов вал на Хюндай Галопер, но там беше по съвсем друга причина. Даже съм го дал в Техническия Университет да могат и други колеги да видят как се чупи това желязо, че не се вижда всеки ден.
Тракането се чува от скоростите и на този етап не е довело до други проблеми, скоро ще сменям скоростите с други и ще кажа дали при другите е изчезнал този шум.
Да съгласен съм, че се усуква, за това има и този демпфер отпред на коляновия вал. При условие, че фирми като Фиданца правят толкова леки маховици значи може и няма проблеми.
За това, че ще се счупи маховика не се притеснявам ,защото съм го олекотявал с мярка, не съм го дупчил, не съм го отслабвал от към боловете, защото при Ладите маховиците започват да се пропукват от към отворите за болтовете по принцип. Най важното- балансирал съм го след олекотяването.
Не съм чул някой във форума да се е оплакал, че коляновия му вал се е прекършил заради лек маховик. До сега съм виждал само един счупен колянов вал на Хюндай Галопер, но там беше по съвсем друга причина. Даже съм го дал в Техническия Университет да могат и други колеги да видят как се чупи това желязо, че не се вижда всеки ден.
Тракането се чува от скоростите и на този етап не е довело до други проблеми, скоро ще сменям скоростите с други и ще кажа дали при другите е изчезнал този шум.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Има някакво масло на Редлайн с което се оправя тракането в кутията ама казват, че не е проблем да си тропа 

- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
BT9028BA написа:Ето как изглежда маховика преди олекотяването
Маховика ще се кара на М40Б18 мотор


- BT9028BA
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2253
- Регистриран на: 22.01.2007
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: ...don`t drive fast, just fly low
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
plradev написа:BT9028BA написа:Ето как изглежда маховика преди олекотяването
Маховика ще се кара на М40Б18 мотор
Аз на това му викам FAIL,пък не знам вие какви ги милсите
Всичко се прави с цел проба. Даже ако намеря притискател ще го олекотя още до към 4.5-5кг.
Иначе на моята кола съм с лекия маховик от М20 но все още не мога да кажа впечатления, защото не съм я карал. Надявам се до няколко дена да я пробвам и ще напиша моите впечатления от лекия маховик на двигател М52Б28
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани