Първи сняг - поведение
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Първи сняг - поведение
vesko4114 написа:да изключи автомата от D, защото при "чист лед" с 5км/ч автомата си тръгва и побутва колата... Просто дайте лоста на N и ще спрете
и аз съм забелязал такова нещо.
Emooo написа:Много съм доволен. Днес за пръв път излязох на сняг и лед и не съм очаквал, че кола със задно ще се държи така. Мисля че хората от Ауди форума плашат масово хората за да не си купуват БМВ-та. Там един път четох разни теми и останах с впечатлението, че през зимата не трябва да се качвам на колата си.
ако са quattro са доста по-добре в зимни условия от бмв със задно, но ако са само с предно е много спорен въпроса дали е по-добре пред задното на бмв...

Re: Първи сняг - поведение
[quote="vesko4114"]Който се пързаля на лед с 10км в час и е натиснал спирачката искам само да му кажа, да изключи автомата от D, защото при "чист лед" с 5км/ч автомата си тръгва и побутва колата... Просто дайте лоста на N и ще спрете 
Вие избихте рибата! Такова нещо не ми е хрумвало до сега ...
Мерси за съвета все пак!


Вие избихте рибата! Такова нещо не ми е хрумвало до сега ...



- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Първи сняг - поведение
vesko4114 написа:Който се пързаля на лед с 10км в час и е натиснал спирачката искам само да му кажа, да изключи автомата от D, защото при "чист лед" с 5км/ч автомата си тръгва и побутва колата... Просто дайте лоста на N и ще спрете
За това си прав - изпитвал съм го.
Но не разбирам как автоматика движи задните гуми, които трябва да са блокирани от спирачката??
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- vesko4114
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 17.09.2005
- Местоположение: София
- Кара: турбото да му се завива свят....
Re: Първи сняг - поведение
da6ip написа:vesko4114 написа:Който се пързаля на лед с 10км в час и е натиснал спирачката искам само да му кажа, да изключи автомата от D, защото при "чист лед" с 5км/ч автомата си тръгва и побутва колата... Просто дайте лоста на N и ще спрете
За това си прав - изпитвал съм го.
Но не разбирам как автоматика движи задните гуми, които трябва да са блокирани от спирачката??
Според мен при скорост до 5-6км/ч спирачното усилие се предава почти изцяло на предните апарати. Затова на автомата му е лесно да "бута". Виждал съм го с очите си и съм го правил. Който не вярва да пробва.
Особено внимавайте като изкарвате и вкарвате колите си зимата на автомивка. Там съм виждал също 2-3 ожулени брони точно поради тази причина.
С 2 думи - повишено внимание и не спира ли на място, веднага на N режим

Дано съм бил полезен.
...............................
- emoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 25.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 745D
- Мечтае да кара: M-5
Re: Първи сняг - поведение
и аз я пробвах моята на сняг добре се държи
- tachbg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 1.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530d E60 - 530d F10 -530d G30 286hP
- Мечтае да кара: M5
Re: Първи сняг - поведение
[quote="vesko4114"]Който се пързаля на лед с 10км в час и е натиснал спирачката искам само да му кажа, да изключи автомата от D, защото при "чист лед" с 5км/ч автомата си тръгва и побутва колата... Просто дайте лоста на N и ще спрете 
Оня ден като се спусках и пързалях по надолнището , успях да превключа от D на P че дори и R . Май минах и през N , ама не oчаквах да стане нищо добро там
и пак прехвърлих за D за да имам управлението до колкото е възможно чрез незацепените, търкалящи се гуми.
Ако все пак ми се случи пак такова extreme спускане , ще мина на N, та дано спра.

Оня ден като се спусках и пързалях по надолнището , успях да превключа от D на P че дори и R . Май минах и през N , ама не oчаквах да стане нищо добро там

Ако все пак ми се случи пак такова extreme спускане , ще мина на N, та дано спра.
- vesko4114
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 315
- Регистриран на: 17.09.2005
- Местоположение: София
- Кара: турбото да му се завива свят....
Re: Първи сняг - поведение
tachbg написа:vesko4114 написа:Който се пързаля на лед с 10км в час и е натиснал спирачката искам само да му кажа, да изключи автомата от D, защото при "чист лед" с 5км/ч автомата си тръгва и побутва колата... Просто дайте лоста на N и ще спрете
Оня ден като се спусках и пързалях по надолнището , успях да превключа от D на P че дори и R . Май минах и през N , ама не oчаквах да стане нищо добро тами пак прехвърлих за D за да имам управлението до колкото е възможно чрез незацепените, търкалящи се гуми.
Ако все пак ми се случи пак такова extreme спускане , ще мина на N, та дано спра.
Колега, аз имам предвид равна настилка или леки наклони. При Extreme, спускане, както ти се изрази е почти абсурд да държиш колата на N. Затова високопроходимите машини имат бавни скорости, или режими за спускане по наклон - за да го държи кутията и да спускаш с определени обороти - респ. скорост. Тогава е най-малък шанса да поднесе някое колело от "непремерена" газ или спирачка.
...............................
- tachbg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 1.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530d E60 - 530d F10 -530d G30 286hP
- Мечтае да кара: M5
Re: Първи сняг - поведение
vesko4114 написа:tachbg написа:vesko4114 написа:Който се пързаля на лед с 10км в час и е натиснал спирачката искам само да му кажа, да изключи автомата от D, защото при "чист лед" с 5км/ч автомата си тръгва и побутва колата... Просто дайте лоста на N и ще спрете
Оня ден като се спусках и пързалях по надолнището , успях да превключа от D на P че дори и R . Май минах и през N , ама не oчаквах да стане нищо добро тами пак прехвърлих за D за да имам управлението до колкото е възможно чрез незацепените, търкалящи се гуми.
Ако все пак ми се случи пак такова extreme спускане , ще мина на N, та дано спра.
Колега, аз имам предвид равна настилка или леки наклони. При Extreme, спускане, както ти се изрази е почти абсурд да държиш колата на N. Затова високопроходимите машини имат бавни скорости, или режими за спускане по наклон - за да го държи кутията и да спускаш с определени обороти - респ. скорост. Тогава е най-малък шанса да поднесе някое колело от "непремерена" газ или спирачка.
Май ще излезе че това което съм си помислил( ABS е активиран само след 10км/ч) е вярно . Тогава , единственият сигурен начин да се спускаш по гладко заледен наклон е да си с над 10км/ч или пък всичко да е посипано с пясък или луга за добро сцепление.
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Първи сняг - поведение
И под 10км/ч е активен. При мен се е включвал при 5-6км/ч когато се спускам по рампата на подземния гараж.

- peters75
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 352
- Регистриран на: 12.08.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E 60 530d
- Мечтае да кара: Нещо с голям мотор
Re: Първи сняг - поведение
@ndro написа:аз мисля, че Е60-ката със задно е суперстабилна (системата за стабилност е чудесна) и се държи перфектно и е в ПЪТИ по-добре от кола с предно предаване.
много е важно, обаче, с какви гуми е обута и кой "майстор на спорта" я управлява
Абсолютно съм на същото мнение.Коментарите относно поведението са субективно нещо.Да не забравяме,че има хора които се ужасяват дори и от каране в дъжд,така че карането по сняг е трагедия за тях.Това не означава,че колите не ги бива в зимни условия.Мен лично карането на сняг ме забавлява много и обичам да си правя експерименти (разумни разбира се) винаги когато условията позволяват.От приятел,който е имал Е39,а сега Е60, знам,че разликата в поведение и стабилност е огромна в полза на Е60.Безаварийни пързаляния и весели празници на всички.


- peters75
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 352
- Регистриран на: 12.08.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: E 60 530d
- Мечтае да кара: Нещо с голям мотор
Re: Първи сняг - поведение
tachbg написа:G.Pertow също е изпитал 'спускане по дяволицата' с Е60![]()
Замислих се тогава и когато ми се сличи и стигнах до извода че на-вероятно има възможност когато колата няма скорост над 10-15км/ч компа да не задейства ABSа .По скоро да приема че колата е спряла и затова да не задейства ABSa.
Ама така е човек се учи докато е жив , нали!
Точно така е, и е сигурно,че ABS-а не работи под 8-10 км/ч.Случвало ми се е с друга марка коли и е същото положението.
- tachbg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 1.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530d E60 - 530d F10 -530d G30 286hP
- Мечтае да кара: M5
Re: Първи сняг - поведение
peters75 написа:tachbg написа:G.Pertow също е изпитал 'спускане по дяволицата' с Е60![]()
Замислих се тогава и когато ми се сличи и стигнах до извода че на-вероятно има възможност когато колата няма скорост над 10-15км/ч компа да не задейства ABSа .По скоро да приема че колата е спряла и затова да не задейства ABSa.
Ама така е човек се учи докато е жив , нали!
Точно така е, и е сигурно,че ABS-а не работи под 8-10 км/ч.Случвало ми се е с друга марка коли и е същото положението.
Май ще трябва да се кара по-бързичко тогава по леда

Cinder написа:И под 10км/ч е активен. При мен се е включвал при 5-6км/ч когато се спускам по рампата на подземния гараж.
Как мислиш , може ли това да е така защото твоята Е60 е "по-ново издание"

Re: Първи сняг - поведение
И при Е93 ми се случи вчера това при вкарване в гаража . Не можех да завия, защото трябваше да го направя с 2-3км и естествено леко на спирачка. Колата върви напред, защото колелета са блокирали предните и се пързалят по леда докато отзад бута ли бута
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани