BMW M5 - 2012 г.

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от OPASNO LUD » 27 Дек 2011, 0:03

Тука пишат доста хора дето си нямат понятие от реалния живот със сериозни коли.Мерцедесите със сериозен въртящ момент-ака 55,600 ,65 тръгват от 2ра просто щото на първа не правят нищо друго освен да боксуват.На Дончев едно време тунигованата 55ца тръгваше винаги от 2ра на Божура,а при 65(особено при СЛ) и 2рата си е така.F10 е първото БМВ с въртящ момент http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=626607 .Което е добре за марката

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от DrivinGGoD » 27 Дек 2011, 10:57

alx написа:
DrivinGGoD написа:Най-вероятно си прав... ама съм млад и се уча от най-добрите... все един ден ще стане нещо от мен надявам се 8) :twisted:


Не не, явно аз не мога да карам щом ти намираш тракшън до 100 като смачкаш газта на коли по 500 коня.... ;)


Всъщност тук ставаше въпрос за това кое е по-ефективно като приом за ускорение, а не колко сцепление има като абсолютна стойност, но както и да е...

Не съм карал... не разбирам... казвам какво съм прочел в интернет... и спирам да пиша, щото има по-запознати от мен 8)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от GaD » 27 Дек 2011, 12:21

При мен дизела повечето пъти тръгва на втора. Така, че според мен е абсолютно нормално по мощните и торкови автмобили да тръгват на 2-ра.

Въпреки това при спортен старт винаги тръгва от 1-ва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от steeN » 27 Дек 2011, 14:16

OPASNO LUD написа:Тука пишат доста хора дето си нямат понятие от реалния живот със сериозни коли.Мерцедесите със сериозен въртящ момент-ака 55,600 ,65 тръгват от 2ра просто щото на първа не правят нищо друго освен да боксуват.На Дончев едно време тунигованата 55ца тръгваше винаги от 2ра на Божура,а при 65(особено при СЛ) и 2рата си е така.F10 е първото БМВ с въртящ момент http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=626607 .Което е добре за марката



This F10 M5 put down 444 BHP to the wheels on a MAHA LPS 3000 dyno. This translates to an estimated engine power of 573.7 BHP and 721 NM of torque.

Изображение

интересно инфо. а германските производители обявили, че horsеpower wars били приключили. да бе, да :lol:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от BMW_RIDER » 27 Дек 2011, 15:34

steeN написа:
This F10 M5 put down 444 BHP to the wheels on a MAHA LPS 3000 dyno. This translates to an estimated engine power of 573.7 BHP and 721 NM of torque.



Бате ква е тая загуба от 30% заради драйв трейн. 444 ка на гумите са около 500-520 на двигател.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от OPASNO LUD » 27 Дек 2011, 20:20

Хаха,малко хора разбират наистина що е то конска сила на колета.Повечето са в сериозното заблуждение,че загубите в драйвтрейна са твърда константа,а те всъщност са променлива в зависимост от оборотите.Та зелената линия показва реални загуби в оборотите.И колата е доста силна-44коня на гумите над старата М5 и много повечко въртящ момент

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от DrivinGGoD » 27 Дек 2011, 20:46

Така, първо, за тези, които не са обърнали внимание - директивата, по която е пресметната "коригираната" мощност е от далечната 1999г., а от тогава смятам доста неща са се променили...

И второ, сега и ти като толкова подробно запознат с материята, ще ни обясниш ли как диното смята точните загуби от коляновия вал до колелата, за да изчисли въпросната мощност на задвижващия агрегат?

Аз като не технически запознат човек 8) бих предположил, че единствения начин това да стане с прилична точност е подробно изследване или точни данни от производителя на въпросното силово предаване...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от OPASNO LUD » 27 Дек 2011, 21:54

Не претендирам,че съм особено запознат ,даже се си мисля,че съм лаик.Махата просто продължава да екстраполира след като си пуснал газта http://www.youtube.com/watch?v=0CL4q8VKXZA .Огромното и предимство се крие в това,че мери конски сили на маховика и те винаги са константни.Например ако се ползва нормално дино и вземем един атомобил,но с различни височини на колелата и традиционата теория за фиксиран процент на мощностните загуби-на 500 кс може и да има едни 40кс разлика у мотора :mhihi:
Докато при Махата дали ще си с 195/50 /15 или с джипови гуми на Хамър,на мотора мощността винаги идва една.За тва де що има производител това ползва като референтни стойности.А относно малките стойности-новата РС5 е 300кс на гумите,старата М5 403,Панамера турбо 414,така че М5 си е баш бая

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от DrivinGGoD » 27 Дек 2011, 22:04

Ма как мери на маховика бе хора? Това е въпроса - как така се говори за точни стойности на мощността на двигателя при положение, че се мери през цялото силово предаване чак на колелата? Как може диното да знае колко точно са загубите на силовото предаване без да са въведени (ако се знаят точно) или без да се изследват?
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от OPASNO LUD » 27 Дек 2011, 22:56

:mhihi: :mhihi: :mhihi:
Не мислиш грам,като натиснеш съединителя или вкараш на Н,отделяш мотора от целия драйвтрейн,но инерцията в него продължава да оказва сила върху диното

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от Zagy » 27 Дек 2011, 23:36

OPASNO LUD написа: :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Не мислиш грам,като натиснеш съединителя или вкараш на Н,отделяш мотора от целия драйвтрейн,но инерцията в него продължава да оказва сила върху диното

Колега, ти май не осъзнаваш каква щуротия написа..... можеш ли да обясниш подробно какво искаш да кажеш?
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от BadAngel » 27 Дек 2011, 23:47

явно диното мери общата мощност на колата

след това мери мощността, която упражнява инерцията на кардана, скоростите и диференциала, полуоските, главините и гумите с джанти.. макар че там действа и съпротивлението при триене, но да кажем, че е нищожно малко

и прави разлика между двете мощности, така извежда емпирично мощността при маховика

в момента гадая, нямам си ни най-малка представа как става тая система, макар и векторно да си го представям
No bling at the Ring

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от GaD » 28 Дек 2011, 8:46

Много правилно го е написал и си е баш така... А повечето от вас вместо да се правите на яката разбирачи прочетете малко ...гугъл ви е бест фриенд!

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от GaD » 28 Дек 2011, 9:59

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=628078

Най-интересното е как двата джипа са по-бързи от е60 м5-цата... :roll:

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: BMW M5 - 2012 г.

Мнение от DrivinGGoD » 28 Дек 2011, 10:08

Само да вметна - скоростната кутия, като агрегат, при нулева предавка, има пренебрежимо малки загуби в сравнение с моментите, когато предава въртящ момент... Да не говорим, че съединителя и първичния вал на кутията въобще не играят в сметката така както сте го описали... Както и зъбните предавки по целия път, бивайки ненатоварени не упражняват същото съпротивление... Това са така мисли нахвърляни набързо, без да се старая да намеря всички такива неща, които ще дадат разлика в загубите :roll:

Та, недейте да правите прибързани заключения кой мисли и кой не... а като сте толкова начетени не правете половинчати работи, ами почетете повече и говорете когато сте сигурни в това, което пишете :winky:

Може и да може да се направи метод, по който да се мери това, просто искам тези, които са толкова убедени, че го има и че в днешните системи е внедрено и калибрирано да работи точно, да обяснят как става... ще бъде полезно за всички си мисля 8)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook