Масла...again

7-ма серия ('95 - '01)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Масла...again

Мнение от Disasterr » 06 Дек 2011, 22:08

Малко от дъвката тема, но в друг аспект. Скоро си говорих с едни монтьори за масла и тн. Според тях се оказа, че маслата 15W40 на който и да е производител са най-нискокачествените от цялата гама. Като погледнем цената, май е вярно. Понеже за старите дизели над 300 000 км. масово препоръчват 15W40, а според тези момчета е най-добре да се кара с това което казва BMW /в моя случей 10W40 синтетика/ вие какво мислите по въпроса? Друг въпрос: пълната синтетика вредна ли е за старите мотори или това са глупости? Въобще за маслата кой каквото мисли...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: Масла...again

Мнение от asennikolov » 07 Дек 2011, 0:23

Здравей,

Карай си колата с това, което дава производителят, и не слушай леваците, които ти говорят за други масла, износени двигатели, 300 000 км и т.н. дрън-дрън. Казвам ти го като стар (На почти 52 години) автомобилист и инженер-химик!
А на срещата на 17-ти ( ако се състои изобщо, защото май сме само трима и не знам дали има смисъл да я правим при това положение) ще ти обясня подробно как стоят нещата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 7.03.2010
Пол: Мъж
Кара: и пие
Мечтае да кара: m 3 e30 alpina
Детайли за колата: dk03099

Re: Масла...again

Мнение от petar0411 » 07 Дек 2011, 0:36

15-40 = се слага на коли които струват -800-900 лв моя майстор ме нахрани че сам си купил такова

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Масла...again

Мнение от Disasterr » 07 Дек 2011, 0:43

Затова и я пуснах тази тема, защото аман от дървени философи особено на тема масло... И аз мисля, че каквото са дали от BMW това е най-добре. Поздрави!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Майна Таун - Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: Individual Executive 728ILA

Re: Масла...again

Мнение от kilikandzer-power » 07 Дек 2011, 7:50

Обикновенно дъртите батки и техните наследници расъждават така - "Колкото е по стар двигателя толкова по-гъсто масло" само че това не е вярно. Сглобките в даден двигател да кажем са предвидени за 0W40 (Е46 318i) като сложим 10W40 ресурса на маслото свършва по-бързо и обикновенно 2-3к км преди смяна се налага доливане от литърче и нагоре, а и двигателя се износва по-бързо. Защо е така прочетете внимателно:

МОТОРНИТЕ МАСЛА - Избор на моторно масло

Изборът на подходящо моторно масло е сложен и деликатен процес. Той се ръководи от разнообразните експлоатационни и икономически фактори. От правилният избор зависят надеждната и безотказна работа на двигателите,тяхната дълготрайност и икономичност,опазването на околната среда. Немаловажна е и финансовата страна на проблема.

Класификация на моторните масла
Правилният подбор на моторното масло се състои в избор на вискозитетен клас и на експлоатационно ниво, които се препоръчват в инструкцията за експлоатация на автомобила от производителя. Вискозитетният клас на моторните масла се определя съгласно стандарта SAE [ Дружество на инженерите от автомобилната промишленост]. Съгласно този стандарт маслата се подразделят на летни,зимни и всесезонни.
Летните масла имат обозначение SAE 20,SAE 30,SAE 40 и SAE 50.
Зимните масла имат обозначение 0W,5W,10W,15W,20W,25W.
Всесезонните масла имат двойно обозначение, например 15W40, 20W50 и др. Числото преди знака W дава указания за нискотемпературните свойства на маслото. Колкото числото е по-малко,толкова мaслото е по-подвижно при ниски темперотури, стартирането на двигателя е по-лесно. Числото след знака W дава указания за вискозитета на маслото при 100 С.

Tаблица с препоръчителни вискозитетни класове за моторни масла в зависимост от климатичните условия.
Изображение

Експлоатационното ниво на моторните масла се определя съгласно няколко класификационни системи. Най-разпространената е тази на API [ Американски петролен институт ]. В системата на API експлоатационните нива са разделени за бензинови и дизелови двигатели и се белажат с две букви:
S – за бензинови двигатели;
С – за дизелови двигатели;

За бензинови двигатели експлоатационните нива по API се означават :
SA, SB, SC, SD, SE, SG, SH, SJ, SL.

SA – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя.
SB – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя.
SC – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1964-1967 г. Това ниво се използва при препоръка от производителя.

SD – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1968-1971 г.
SE – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1972-1979 г.
SF – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1980-1988 г.
SG – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1989-1992 г.
SH – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1993-1996 г.
SJ – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1997-2000 г.
SL – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел от 2001 г.

Масла от по-висок клас обикновено могат да се използват в автомобили, произведени преди годината на въвеждане на определен клас.

За дизеловите двигатели експлоатационните нива по API се означават :
CA,CB,CC,CD,CD-II,CE,CF-4,CF,CF-2,CG-4,CH-4.

CA - масла за сервизно обслужване на леко натоварени дизелови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя. Използвано е 40-те и 50-те години на миналия век.
CB - масла за сервизно обслужване на умерено натоварени дизелови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя. Въведено е през 1949 г.
CС - масла за сервизно обслужване на умерено натоварени дизелови и бензинови двигатели. Това ниво е въведено през 1961 г. и е типично за някои дизелови двигатели с и без принудително пълнене,работещи при умерени и тежки режими и за някои бензинови двигатели с тежък режим на работа.
CD - масла за сервизно обслужване на тежко натоварени дизелови двигатели. Това ниво е въведено през 1955 г. и е типично за някои дизелови двигатели с и без принудително пълнене,работещи при тежък режим и е от особено важно значение при използването на горива с различно качество,включително горива с високо съдържание на сяра.
CD-II - масла за сервизно обслужване на двутактови дизелови двигатели. За сервизно обслужване,типично да двутактови двигатели,изискващи особено ефикасен контрол върху отложенията и износването. Задоволява категорията API CD.
CЕ - масла за сервизно обслужване на дизелови двигатели с високи експлоатационни качества. Това ниво е въведено през 1983 г. и е типично за дизелови двигатели с и без принудително пълнене, работещи при променлив режим на скороста и натоварванията. Задоволява изискванията на категория API CD.
CF-4 - масла за сервизно обслужване на високоскоростни четиритактови дизелови двигатели. За дизелови двигатели с и без принудително пълнене, работещи при променлив режим на скороста и натоварванията. Задоволява изискванията на категория API CЕ. Превъзхожда маслата от категория API СЕ по разхода на масло и отложенията върху буталото.
CF - масла за сервизно обслужване на дизелови двигатели с индиректно впръскване на горивото. Това ниво е въведено през 1994 г. Горивото може да бъде с високо съдържание на сяра например над 0,5%. Осигурява ефикасен контрол върху отложенията и износването на буталото при дизелови двигатели с и без принудително пълнене,работещи при тежък режим.
CF-II - масла за сервизно обслужване на двутактови дизелови двигатели, изискващи ефективен контрол върху износването на цилиндъра, сегментите и отложенията. Това ниво е въведено през 1994 г. Задоволява изискванията на категория API CD-II и може да се използва вместо нея.
CG-4 - масла за сервизно обслужване на високоскоростни четиритактови дизелови двигатели, работещи с дизелови горива със съдържание на сяра от 0,05% до 0,5%. За дизелови двигатели с и без принудително пълнене, работещи при високотемпературен режим. Осигурява ефикасна защита от всички вредни процеси произтичащи от високите температури. Тези масла са особено ефективни в двигатели, проектирани да отговарят на стандартите за емисиите от 1994 г. Могат да се използват вместо категориите по API CD,CE и CF-4.
CH-4 - масла за сервизно обслужване на високоскоростни дизелови двигатели, проектирани да отговарят на стандартите за емисиите от 1998 г., работещи с дизелови горива със съдържание на сяра до 0,5%. Могат да се използват при двигатели където се препоръчват категориите по API CF-4 и CG-4.

Моторните масла, които могат да се използват за бензинови и за дизелови двигатели имат двойно означение :
API CC/SD ; CD/SE ; SG/CC и т.н.

Съществуват и други класификационни системи за експлоатационни нива нива на моторните масла. Такива са:

ССМС - класификационна система за експлоатационно ниво на Асоциацията на европейските производители на автомобили(АСЕА). Нивата при нея също са разделени за бензинови и дизелови двигатели:
G-4, G-5 – нива за бензинови двигатели;
D-4, D-5 - нива за дизелови двигатели на товарни автомобили ( LKW);
PD – 2 - ниво за дизелови двигатели на лекотоварни автомобили ( РKW);

От декември 1995 г. се въведе новата класификация на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). Съгласно тази спецификация маслата се делят на 3 класа в зависимост от вида двигател и степента на натоварване :

А1 ; А2 ; А3 – за бензинови двигатели ;
В1 ; В2 ; В3 ; В4 – за леки и лекотоварни дизелови двигатели ;
Е1 ; Е2 ; Е3 ; Е4 ; Е5 – за тежкотоварни дизелови двигатели .
ОЕМ – спецификации. Това са спецификации на отделни производители като : Мерцедес-Бенц (МВ), MAN, Фолксваген (VW) и др.
MIL – L - Американска военна спецификация за експлоатационни нива.

Срок за смяна (пробег) на моторните масла
По време на работа на двигателя маслото се амортизира, с което губи част от качествата си. Характерен признак за това е почерняването на маслото. То е особено силно изразено при употреба на нискокачествено масло. За необходимостта от смяна се съди най-вече по признаци като промяна на вискозитета на маслото ( падане на налягането на маслото в двигателя ) или понижаване на общата му алкалност под допустимата норма. Срокът за смяна на маслото най-често е определен от фирмата производител на автомобила. До скоро се препоръчваше смяна средно на 7 500 км. пробег за дизелови автомобили и 10 000 км. пробег за бензинови. В резултат на подобрения през годините тези срокове са повишени до 10 000 – 15 000 км. През последните години бяха пуснати на пазара специално конструирани двигатели с дълъг пробег. Има фирми които препоръчват пробег от 80 000 – 120 000 км. Естествено това може да се постигнесамо при използването на най-новите видове масла ( СН-4 ; Е-4 ; 228.5 по МВ ; М 3277 на MAN ; VDS-3 на Volvo и др. ). Необходимо е да се знае, че срокът за смяна зависи от т. нар. условия на експлоатация:
техническо състояние на автомобила;
умерени и високи скорости на шофиране;
категория на пътя ( магистрали, второкласни пътища );
градско и извънградско шофиране;
студен и горещ климат;
експлоатационно ниво на маслото и др.
Изображение
На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 25.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39tdsA "97
Мечтае да кара: c63amg

Re: Масла...again

Мнение от ShibinG » 07 Дек 2011, 9:16

ако е колата от профила ти бмв препоръчва 5в30 или алтернатовно 5в40
аз карам същия мотор с 5в40 и от смяна до смяна пада от максимум до минимум.
А колата ми е милионник гаранция ,като я купих беше с 10в40 и го махнах веднага
6>4

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Масла...again

Мнение от Disasterr » 07 Дек 2011, 11:45

Мерси за отговорите! Темата за маслата е мн дъвкана, но повечето са приказки .. чул недочул. Като се позачетеш излиза съвсем друго.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 14.12.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е 38 740i 1999г.
Мечтае да кара: Lockheed SR-71 Blackbird

Re: Масла...again

Мнение от asennikolov » 07 Дек 2011, 23:59

Колегата kilikandzer-power е напълно прав. Всичко, което е написал, е точно така, добре е обяснено, вярно е и трябва да се спазва!


kilikandzer-power написа:Обикновенно дъртите батки и техните наследници расъждават така - "Колкото е по стар двигателя толкова по-гъсто масло" само че това не е вярно. Сглобките в даден двигател да кажем са предвидени за 0W40 (Е46 318i) като сложим 10W40 ресурса на маслото свършва по-бързо и обикновенно 2-3к км преди смяна се налага доливане от литърче и нагоре, а и двигателя се износва по-бързо. Защо е така прочетете внимателно:

МОТОРНИТЕ МАСЛА - Избор на моторно масло

Изборът на подходящо моторно масло е сложен и деликатен процес. Той се ръководи от разнообразните експлоатационни и икономически фактори. От правилният избор зависят надеждната и безотказна работа на двигателите,тяхната дълготрайност и икономичност,опазването на околната среда. Немаловажна е и финансовата страна на проблема.

Класификация на моторните масла
Правилният подбор на моторното масло се състои в избор на вискозитетен клас и на експлоатационно ниво, които се препоръчват в инструкцията за експлоатация на автомобила от производителя. Вискозитетният клас на моторните масла се определя съгласно стандарта SAE [ Дружество на инженерите от автомобилната промишленост]. Съгласно този стандарт маслата се подразделят на летни,зимни и всесезонни.
Летните масла имат обозначение SAE 20,SAE 30,SAE 40 и SAE 50.
Зимните масла имат обозначение 0W,5W,10W,15W,20W,25W.
Всесезонните масла имат двойно обозначение, например 15W40, 20W50 и др. Числото преди знака W дава указания за нискотемпературните свойства на маслото. Колкото числото е по-малко,толкова мaслото е по-подвижно при ниски темперотури, стартирането на двигателя е по-лесно. Числото след знака W дава указания за вискозитета на маслото при 100 С.

Tаблица с препоръчителни вискозитетни класове за моторни масла в зависимост от климатичните условия.
Изображение

Експлоатационното ниво на моторните масла се определя съгласно няколко класификационни системи. Най-разпространената е тази на API [ Американски петролен институт ]. В системата на API експлоатационните нива са разделени за бензинови и дизелови двигатели и се белажат с две букви:
S – за бензинови двигатели;
С – за дизелови двигатели;

За бензинови двигатели експлоатационните нива по API се означават :
SA, SB, SC, SD, SE, SG, SH, SJ, SL.

SA – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя.
SB – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя.
SC – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1964-1967 г. Това ниво се използва при препоръка от производителя.

SD – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1968-1971 г.
SE – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1972-1979 г.
SF – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1980-1988 г.
SG – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1989-1992 г.
SH – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1993-1996 г.
SJ – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1997-2000 г.
SL – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел от 2001 г.

Масла от по-висок клас обикновено могат да се използват в автомобили, произведени преди годината на въвеждане на определен клас.

За дизеловите двигатели експлоатационните нива по API се означават :
CA,CB,CC,CD,CD-II,CE,CF-4,CF,CF-2,CG-4,CH-4.

CA - масла за сервизно обслужване на леко натоварени дизелови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя. Използвано е 40-те и 50-те години на миналия век.
CB - масла за сервизно обслужване на умерено натоварени дизелови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя. Въведено е през 1949 г.
CС - масла за сервизно обслужване на умерено натоварени дизелови и бензинови двигатели. Това ниво е въведено през 1961 г. и е типично за някои дизелови двигатели с и без принудително пълнене,работещи при умерени и тежки режими и за някои бензинови двигатели с тежък режим на работа.
CD - масла за сервизно обслужване на тежко натоварени дизелови двигатели. Това ниво е въведено през 1955 г. и е типично за някои дизелови двигатели с и без принудително пълнене,работещи при тежък режим и е от особено важно значение при използването на горива с различно качество,включително горива с високо съдържание на сяра.
CD-II - масла за сервизно обслужване на двутактови дизелови двигатели. За сервизно обслужване,типично да двутактови двигатели,изискващи особено ефикасен контрол върху отложенията и износването. Задоволява категорията API CD.
CЕ - масла за сервизно обслужване на дизелови двигатели с високи експлоатационни качества. Това ниво е въведено през 1983 г. и е типично за дизелови двигатели с и без принудително пълнене, работещи при променлив режим на скороста и натоварванията. Задоволява изискванията на категория API CD.
CF-4 - масла за сервизно обслужване на високоскоростни четиритактови дизелови двигатели. За дизелови двигатели с и без принудително пълнене, работещи при променлив режим на скороста и натоварванията. Задоволява изискванията на категория API CЕ. Превъзхожда маслата от категория API СЕ по разхода на масло и отложенията върху буталото.
CF - масла за сервизно обслужване на дизелови двигатели с индиректно впръскване на горивото. Това ниво е въведено през 1994 г. Горивото може да бъде с високо съдържание на сяра например над 0,5%. Осигурява ефикасен контрол върху отложенията и износването на буталото при дизелови двигатели с и без принудително пълнене,работещи при тежък режим.
CF-II - масла за сервизно обслужване на двутактови дизелови двигатели, изискващи ефективен контрол върху износването на цилиндъра, сегментите и отложенията. Това ниво е въведено през 1994 г. Задоволява изискванията на категория API CD-II и може да се използва вместо нея.
CG-4 - масла за сервизно обслужване на високоскоростни четиритактови дизелови двигатели, работещи с дизелови горива със съдържание на сяра от 0,05% до 0,5%. За дизелови двигатели с и без принудително пълнене, работещи при високотемпературен режим. Осигурява ефикасна защита от всички вредни процеси произтичащи от високите температури. Тези масла са особено ефективни в двигатели, проектирани да отговарят на стандартите за емисиите от 1994 г. Могат да се използват вместо категориите по API CD,CE и CF-4.
CH-4 - масла за сервизно обслужване на високоскоростни дизелови двигатели, проектирани да отговарят на стандартите за емисиите от 1998 г., работещи с дизелови горива със съдържание на сяра до 0,5%. Могат да се използват при двигатели където се препоръчват категориите по API CF-4 и CG-4.

Моторните масла, които могат да се използват за бензинови и за дизелови двигатели имат двойно означение :
API CC/SD ; CD/SE ; SG/CC и т.н.

Съществуват и други класификационни системи за експлоатационни нива нива на моторните масла. Такива са:

ССМС - класификационна система за експлоатационно ниво на Асоциацията на европейските производители на автомобили(АСЕА). Нивата при нея също са разделени за бензинови и дизелови двигатели:
G-4, G-5 – нива за бензинови двигатели;
D-4, D-5 - нива за дизелови двигатели на товарни автомобили ( LKW);
PD – 2 - ниво за дизелови двигатели на лекотоварни автомобили ( РKW);

От декември 1995 г. се въведе новата класификация на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА). Съгласно тази спецификация маслата се делят на 3 класа в зависимост от вида двигател и степента на натоварване :

А1 ; А2 ; А3 – за бензинови двигатели ;
В1 ; В2 ; В3 ; В4 – за леки и лекотоварни дизелови двигатели ;
Е1 ; Е2 ; Е3 ; Е4 ; Е5 – за тежкотоварни дизелови двигатели .
ОЕМ – спецификации. Това са спецификации на отделни производители като : Мерцедес-Бенц (МВ), MAN, Фолксваген (VW) и др.
MIL – L - Американска военна спецификация за експлоатационни нива.

Срок за смяна (пробег) на моторните масла
По време на работа на двигателя маслото се амортизира, с което губи част от качествата си. Характерен признак за това е почерняването на маслото. То е особено силно изразено при употреба на нискокачествено масло. За необходимостта от смяна се съди най-вече по признаци като промяна на вискозитета на маслото ( падане на налягането на маслото в двигателя ) или понижаване на общата му алкалност под допустимата норма. Срокът за смяна на маслото най-често е определен от фирмата производител на автомобила. До скоро се препоръчваше смяна средно на 7 500 км. пробег за дизелови автомобили и 10 000 км. пробег за бензинови. В резултат на подобрения през годините тези срокове са повишени до 10 000 – 15 000 км. През последните години бяха пуснати на пазара специално конструирани двигатели с дълъг пробег. Има фирми които препоръчват пробег от 80 000 – 120 000 км. Естествено това може да се постигнесамо при използването на най-новите видове масла ( СН-4 ; Е-4 ; 228.5 по МВ ; М 3277 на MAN ; VDS-3 на Volvo и др. ). Необходимо е да се знае, че срокът за смяна зависи от т. нар. условия на експлоатация:
техническо състояние на автомобила;
умерени и високи скорости на шофиране;
категория на пътя ( магистрали, второкласни пътища );
градско и извънградско шофиране;
студен и горещ климат;
експлоатационно ниво на маслото и др.


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Масла...again

Мнение от ivoo » 08 Дек 2011, 0:19

asennikolov написа:Колегата kilikandzer-power е напълно прав. Всичко, което е написал, е точно така,]

Абе то че така е , така - ама колегата kilikandzer-power да беше така добър да спомене източника на информация - защото с Copy-Paste всички ставаме професори
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 147
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Майна Таун - Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: Individual Executive 728ILA

Re: Масла...again

Мнение от kilikandzer-power » 08 Дек 2011, 8:23

ivoo написа:
asennikolov написа:Колегата kilikandzer-power е напълно прав. Всичко, което е написал, е точно така,]

Абе то че така е , така - ама колегата kilikandzer-power да беше така добър да спомене източника на информация - защото с Copy-Paste всички ставаме професори

Немога да кажа от коя фирма съм го взел този цитат, защото някой модератор ще го приеме за реклама и ще ме накаже ;) . Направих Copy-Paste, защото ме мързеше, а и защо да си играя 1 час да го пиша и да правя графики като го има наготово. Тези работи за маслата са обяснени във всеки един учебник свързан с "Флуидите" (за съжаление много от нещата са само в чуждестранната литература) . Който е учил предметите "Механика на флуидите" и "Хидравлика и пневматика" ги знае тия неща.

П.С. само с четене професор не се става Ивчо - минава се през асистент, главен асистент и т.н. и за да минеш от ниво на ниво трябва не само да имаш заслуги като преподавател или лаборант, ами и правиш дипломни работи свързани със специалността която имаш. А комисиите са големи резачки, не е като да си в частно колежче и да си плащаш ;)

Поздрави !
Изображение
На диностенда виждаш това което очакваш, но на улицата разбираш истината !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 91
Регистриран на: 16.06.2007
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5

Re: Масла...again

Мнение от lariii » 08 Дек 2011, 10:34

Колега, аз карам 725тдс в Дару Кар ми сипаха 5w30Longlife и искам да ти кажа че колата се държи перфектно нито го харчи, стартирането е дота по добро, работата на двигателя се подобри.Нали като се вземе на предвид,че преди това ми сипаха в някаква масларница 10w40 като ми казаха, че това било най-подходящо за колата.А колата си е на 451000к все пак.
-------------------------------------
Ако замълчиш ще постигнеш две неща:
1. Можеш да научиш много.2. Никой няма да разбере колко си тъп.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 359
Регистриран на: 28.07.2011
Пол: Мъж
Кара: e38

Re: Масла...again

Мнение от Disasterr » 08 Дек 2011, 16:47

До тук добре! Съобразявате ли се със сезона /масла за зима/лято/? Много добри коментари чета за Castrol и Motul. От кои марки сте доволни?
Колегата с copy - paste изцепката - тук повечето не сме нито химици, нито професори, а автомобилисти. Всеки помага с квото може или намери, без значение откаде! Тук не пишат двойки, ако препишеш ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 16.07.2010
Пол: Мъж
Кара: 740iA
Детайли за колата: 2000 740iA Sport

Re: Масла...again

Мнение от victor2k » 08 Дек 2011, 19:53

Карах с Castrol 0W30 (bmw longlife 01 съвместимо дори според опаковката) около 15к+. Много добро, но си е цифра. От 8литра които налях източихме почти 7 макар че в гаража имах петна от теч след всяко каране ( които наскоро оправих ). Сега се сложих Mobil1 0W40 (пак longlife01) което ми се струва далеч по-добро особено сега като я паля студена.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Масла...again

Мнение от anzak » 08 Дек 2011, 21:18

lariii написа:Колега, аз карам 725тдс в Дару Кар ми сипаха 5w30Longlife и искам да ти кажа че колата се държи перфектно нито го харчи, стартирането е дота по добро, работата на двигателя се подобри.Нали като се вземе на предвид,че преди това ми сипаха в някаква масларница 10w40 като ми казаха, че това било най-подходящо за колата.А колата си е на 451000к все пак.

колега другия път иди да ти сипят 0/40 лонглайф да усетиш разликата :mhihi:
Барай шишарката Минкеее ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 21.11.2007
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: 7er

Re: Масла...again

Мнение от twistermpm » 14 Дек 2011, 16:14

Да не отварям нова тема. Предстой ми смяна на маслото.
1.Мисля да слагам оригинално на БМВ или Кастрол, но не знам какво да бъде(5в40 или 10в40). Не знам също, с какво е карана до сега.
2.Колко литра събира? Двигателя е 2.8. Предната кола беше 520и и си я карах с 10в40. На 300000км е.
3.Къде се намират филтрите на купето да ги проверя в какво състояние са?
Помагайте, че да поръчвам.
П.С. Така и не се похвалих за нея, като я купих, но да нов съм вашия форум
Изображение

Следваща

Назад към Е38

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook