ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
Вчера минавах на ГТП и за трета поред година съдържанието на СО2 във газовете е малко над нормите. Първата година двигателя беше загрял едва на около 60 градуса и го отдадох на това, даже и момчето от пункта се съгласи. Втората година специално отидох с напълно загрят мотор и пак не влязох в норма. Тази година отидох вече и с монтиран ГИ надявайки се, че с газта ще влезна в норма...да ама не. Мерихме я и на газ и на бензин и пак беше над нормите.
След като обаче я замерихме няколко пъти на газ и накрая опитахме на бензин - почти влезна в нормите при около 2500 оборота. Поразговорихме се около тоя проблем ако може да измисли какво може да води до тези данни. И стигнахме до извода, че най-вероятно е проблем с ламбдите или по-точно "ленивост" защото след като в подържахме около 2 мин на 2500 оборота лека по лека започна да влиза в нормите.
Иначе той ми избори какви може да са причините, според неговата практика - въздушен филтър, махане на катализатор, когато ламбдата е на него или след него, свещи, дебитомер...в общи линии всичко това при мен е в добро здраве с изключение на ламбдите.
Та искам да попитам имали ли сте подобен проблем при минаване на ГТП? С катализатор ли сте или без?
Аз съм без катализатор със доста голямо средно гърне na supersprint, филтърът ми е K&N, а свещите ми са NGK, които са за моя М52 и са на около 15хил.км. При замерването данните ми са 0,80% при норма 0,50% СО2 на празен ход и 0.50% при норма 0.30% СО2 при около 2300-2500 оборота.
След като обаче я замерихме няколко пъти на газ и накрая опитахме на бензин - почти влезна в нормите при около 2500 оборота. Поразговорихме се около тоя проблем ако може да измисли какво може да води до тези данни. И стигнахме до извода, че най-вероятно е проблем с ламбдите или по-точно "ленивост" защото след като в подържахме около 2 мин на 2500 оборота лека по лека започна да влиза в нормите.
Иначе той ми избори какви може да са причините, според неговата практика - въздушен филтър, махане на катализатор, когато ламбдата е на него или след него, свещи, дебитомер...в общи линии всичко това при мен е в добро здраве с изключение на ламбдите.
Та искам да попитам имали ли сте подобен проблем при минаване на ГТП? С катализатор ли сте или без?
Аз съм без катализатор със доста голямо средно гърне na supersprint, филтърът ми е K&N, а свещите ми са NGK, които са за моя М52 и са на около 15хил.км. При замерването данните ми са 0,80% при норма 0,50% СО2 на празен ход и 0.50% при норма 0.30% СО2 при около 2300-2500 оборота.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
Joro_Paveto написа:Аз съм без катализатор
Мисля, че това отговаря на въпроса ти


A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
Нормално е и при мен са 0.8, като катализатора обикновено сваля емисиите с ~0.4 десети... Като си без катализатор, никога няма да влезеш в нормите, ама никога...Мотора ти е в час и ламбдите са ти в час при показание 0.8 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
По принцип е така, иначе се обезмислят катализаторите ама и това го коментирахме с човека, който прави прегледа.
Та той твърди, че дори и с махнати катализатори са идвали коли, който са били напълно в нормата. Това, което той ми каза като наблюдение е, че на коли с ламбда сонда преди катализатора, премахването му не се отразява на работата й и съответно нивото на СО2 е в нормите. Не коментирахме конкретни марки обаче, а и мен BMW ме интересува конкретно.
Аз затова и пуснах темата, за да кажат хора с/без катализатори какви стойности са им отчетени.
Та той твърди, че дори и с махнати катализатори са идвали коли, който са били напълно в нормата. Това, което той ми каза като наблюдение е, че на коли с ламбда сонда преди катализатора, премахването му не се отразява на работата й и съответно нивото на СО2 е в нормите. Не коментирахме конкретни марки обаче, а и мен BMW ме интересува конкретно.
Аз затова и пуснах темата, за да кажат хора с/без катализатори какви стойности са им отчетени.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
Аз съм без катализатор,конкретни стойности не мога да цитирам,но е факт че никога не е имало проблем при преглед. 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
bum_bum написа:Аз залагам на главата като причинител-нагар и т.н..
Не е от това




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
bum_bum написа:Аз залагам на главата като причинител-нагар и т.н..
а дали има чалъм да се оправи без да се сваля? с добавки и подобни щуротии ако е от това

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
би ли дал предложение как евентуално би се поизчистил нагара?

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
Хубаво гориво, хубава добавка и яко газ.
Причините за провал на този тест може да са много прозаични- много нагар, кофти масло, филтър, ниски обороти на празен ход, проблем с вентилацията на картерните газове, неправилно горене- голямо предварение на запалването.
Причините за провал на този тест може да са много прозаични- много нагар, кофти масло, филтър, ниски обороти на празен ход, проблем с вентилацията на картерните газове, неправилно горене- голямо предварение на запалването.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
Ма никой не слуша значи - чистете си нагар 




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
Аз те слушам ама нещо се бъркаш.
Въпроса е за CO2, а не за СО. Т.е. катализатора няма общо тук. Ролята му е да прави СО на СО2, т.е. да го оксидира. Та проблема му в случая не е в катализатора. И при теб няма как катализатора да свали СО2, нито при някой друг.
Според мен Жоро бърка СО с СО2. Вискотото СО2 в газовете показва добро горене и обратно. Процента там също е различен от този, който посочваш.
Причините при всички случаи са проблем с горенето и вероятно се дължи на това, което казах по-горе. Освен ако наистина без картализатор нивото на СО на този мотор да не може да се свали в нормата, което малко не ми се вярва.
Въпроса е за CO2, а не за СО. Т.е. катализатора няма общо тук. Ролята му е да прави СО на СО2, т.е. да го оксидира. Та проблема му в случая не е в катализатора. И при теб няма как катализатора да свали СО2, нито при някой друг.
Според мен Жоро бърка СО с СО2. Вискотото СО2 в газовете показва добро горене и обратно. Процента там също е различен от този, който посочваш.
Причините при всички случаи са проблем с горенето и вероятно се дължи на това, което казах по-горе. Освен ако наистина без картализатор нивото на СО на този мотор да не може да се свали в нормата, което малко не ми се вярва.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
bum_bum написа:Аз те слушам ама нещо се бъркаш.
Въпроса е за CO2, а не за СО. Т.е. катализатора няма общо тук. Ролята му е да прави СО на СО2, т.е. да го оксидира. Та проблема му в случая не е в катализатора. И при теб няма как катализатора да свали СО2, нито при някой друг.
Според мен Жоро бърка СО с СО2. Вискотото СО2 в газовете показва добро горене и обратно. Процента там също е различен от този, който посочваш.
Причините при всички случаи са проблем с горенето и вероятно се дължи на това, което казах по-горе. Освен ако наистина без картализатор нивото на СО на този мотор да не може да се свали в нормата, което малко не ми се вярва.
Бях по планините за седмица без всякакъв досег до цивилизация... бобец на дърва и вечери на свещи поради липса на ток...идлия...
Може и да бъркам СО с СО2, гледах монитора и цифрите, които ми показваше момчето от пункта бяха в графата СО2. Та затова и писах за СО2. Трябва да се пообразовам малко относно СО и СО2.
Относно нагара - двигателя е каран само с високооктанов бензин и следи от нагар почти няма по горната част на клапаните или поне не се вижда като махна колектора. Надолу не знам как е, още не съм отварял мотора.
Причините, които Иво предполага - оборотите на празен ход са ОК, Вентилацията на картерните газове е подменена изцяло с нова от Дару началото на миналата година. Маслото е 5W40 BMW, остава нагара.
Ще сменя едната ламбда сонда, защото тя така или иначе има проблем и ще видя какво ще стане.
Определено има някакъв проблем, но тъпото е, че не усещам да влияе на работата на колата.
Така прочетох малко за СО и СО2. Значи СО (въглероден моноксид) се образува при непълно или лошо изгаряне.
Докато СО2 се образува при добро изгаряне и зависи от количеството изгоряно гориво. Ако правилно съм разбрал, че при мен проблемът е в СО2 то това може да е само в следствие на повишен разход на гориво, какъвто при мен съществува на 100%. Определено имам доста висок разход на гориво в градски условия.
Ако проблемът е с СО то тогава проблемът е в образуването на горивната смес или по-точно липса на достатъчно кислород за да се образува СО2 при горенето.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: ГТП и норма за СО2 в изгорелите газове
Добре ,а нивата на СО как са? СО2-то е правопропорционално на обена на двигателя при атмосферните двигатели с хомогенна смес около 0,98, каквито са нашите.
Иначе малко си противоречите- голям процент СО2 - добро горене
после казвате има проблем с двигателя.
Да не се окаже накрая, че това всъщност е нормална стойност на СО2, а на другите измерени автомобили във въпросният пункт са нередовни.
После те хубаво го дават в проценти, ама то не се мери в проценти ами в грамове. Тия % от какво са и кой определя нормата. Нали сте наясно, че не може един 900сс двгитела и една 5000сс да дават еднакви СО2.
колко всъщност ти е разхода- извънградско
Иначе малко си противоречите- голям процент СО2 - добро горене
после казвате има проблем с двигателя.
Да не се окаже накрая, че това всъщност е нормална стойност на СО2, а на другите измерени автомобили във въпросният пункт са нередовни.
После те хубаво го дават в проценти, ама то не се мери в проценти ами в грамове. Тия % от какво са и кой определя нормата. Нали сте наясно, че не може един 900сс двгитела и една 5000сс да дават еднакви СО2.

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани