Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте колеги, намерих решение как да си поправим така прословутия каралеж.
отдавна правя тази процедура, но за да бъда сигурен в думите си, реших ,че когато бройката на поправените стигне 100 без да има проблеми, ще пусна тема.
така, днес този ден дойде ..... единственното условие е таралежа да е оригинален БМВ, а не валео, малео и т.н.
за ремонта са ви необходими , пистолет за горещ въздух, права отверка и поялник, както и малко сръчност и след 15 мин. сте готов.
обещавам при следващия ремонт на ежко да направя снимки с подробно обяснение стъпка по-стъпка.
ремонта е елементарен
по съвет на колегата Alexch чийто таралеж правихме днес реших да пусна тази тема дано е полезна
			
				отдавна правя тази процедура, но за да бъда сигурен в думите си, реших ,че когато бройката на поправените стигне 100 без да има проблеми, ще пусна тема.
така, днес този ден дойде ..... единственното условие е таралежа да е оригинален БМВ, а не валео, малео и т.н.
за ремонта са ви необходими , пистолет за горещ въздух, права отверка и поялник, както и малко сръчност и след 15 мин. сте готов.
обещавам при следващия ремонт на ежко да направя снимки с подробно обяснение стъпка по-стъпка.
ремонта е елементарен

по съвет на колегата Alexch чийто таралеж правихме днес реших да пусна тази тема дано е полезна
Последна промяна NAPSTERS на 01 Дек 2011, 23:23, променена общо 1 път
					
				
			
		- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
Retrofit написа:NAPSTERS написа:....
Топлата вода е открита одавна колега, проблемите на таралежа са два:
1 - Студена спойка на транзисторите
2 - Изгорели транзистори
Оригиналните транзистори са BUZ100 и трудно се намират, но идеално ги замества IRFZ48N който се намира лесно и е евтин.
много си прав, в повечето случаи са студените споики на транзисторите. ама като си открил топлата ваода що не си казъл по-рано та всички да ходиме да се миеме а?
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
1. сваляте таралежа

2.внимателно нагрявате заливката, и с права отверка я отстранявате.


3. трябва да стигнете до крачетата на транзисторите където са запоени към платката, именно там се получават студените спойки и таралежа започва да прави проблеми.
4. в червено са оградени местата на споиките.

5.взимате поялник и препоявате спойките, за препоръчване е да имате и помпа за калай, за да отстраните стария калай и да направите спойките с нов.


6.запечатвате обратно със силикон и монтирате.


			
		2.внимателно нагрявате заливката, и с права отверка я отстранявате.
3. трябва да стигнете до крачетата на транзисторите където са запоени към платката, именно там се получават студените спойки и таралежа започва да прави проблеми.
4. в червено са оградени местата на споиките.
5.взимате поялник и препоявате спойките, за препоръчване е да имате и помпа за калай, за да отстраните стария калай и да направите спойките с нов.
6.запечатвате обратно със силикон и монтирате.
- uBaH
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 131
- Регистриран на: 20.02.2011
- Местоположение: Димитровград / Хасково
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
Явно, презапояването е "по-лекия" вариант на проблема и съответно ремонта.
Предполагам, че ако от презапояването няма резултат, се прибягва до смяна на транзисторите.
			
		Предполагам, че ако от презапояването няма резултат, се прибягва до смяна на транзисторите.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
досега не ми се е налагало да сменям транзистори 
			
		
- sadex5
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
Милене ти каза тарльо да не е Валео, а на снимките е точно такъв, има ли разлика в моделите, не са ли всички еднакви ? Щото тези новите са с повече бодли  
 
Евала отново за предоставената безплатна информация
			
		 
 Евала отново за предоставената безплатна информация

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
sadex5 написа:Милене ти каза тарльо да не е Валео, а на снимките е точно такъв, има ли разлика в моделите, не са ли всички еднакви ? Щото тези новите са с повече бодли
Евала отново за предоставената безплатна информация
прав си Емо, исках да кажа, че таралежа трябва да е оригинален, а не сменян с афтър маркет такъв.
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46
spacepl написа:Ако може някой зелен да махне всичко освен поста със снимките и номерата на транзисторите, че другото е грозно.
BUZ 100 има достатъчно
http://www.hit-electronics.com/za-vas-t ... 00-850.htm
този транзистор , не гори освен ако мотора или инсталацията към него не е дала накъсо, въпреки, че първо ще изгори бушона, а не транзистора. в 99.9 % са студени спойки.

Справка за част
Номенклатурен номер : 64116923204
Описание : К��айно ������пало ВЕНТИЛАТОР
Ед.цена (с ДДС) : 177.49 BGN
Има наличност
Дару Кар АД си запазва право за промени в цените
идеята е да се спести някой лев, при елементарен ремонт.
Успех на всички!!!!
- pkaramitev
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 166
- Регистриран на: 13.09.2010
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 528 на газчица...
- Мечтае да кара: МиГ-29
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Браво на Милен,че намира време ,и му се занимава да пуска подробни обяснения и снимки на и без това неблагодарният българин!Както личи от темата има и такива.
Който не познава Милен и не е ходил при него ,и не му е стиснал ръката-няма право да казва лоша дума!
Страхотна тема,и страхото обяснение,аз преди време чрез подобна тема си оправих ЛСМ модула!
Евала на такива хора,като Милен!
			
		Който не познава Милен и не е ходил при него ,и не му е стиснал ръката-няма право да казва лоша дума!
Страхотна тема,и страхото обяснение,аз преди време чрез подобна тема си оправих ЛСМ модула!
Евала на такива хора,като Милен!

- cls6666
- ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
 едно благодаря и от мен засега още не съм имал проблеми с таралежа.... още
 едно благодаря и от мен засега още не съм имал проблеми с таралежа.... още  
 п.с.малко ме е яд на такива колеги които знаят кое как става и гледат сеира на страдащите такива и само пускат мнения и се надсмиват... за мен нямат място в форума ,добре че има колеги като автора
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Относно този таралеж,днес за малко да си го вкарам в гащите...След като два дни ровичках по стоповете на лампите от багажника и днес рекох да запаля,акумулатора беше паднал.Запалих с бутане/поне бързо пали/ и след това какво да видя,вентилатора започна да играе както си иска,намаля усилва спира и тръгва,въобще не се влияе на натискане от копчето "+ и -",направо си рекох,че умре тоз еж   .На скенера излезнаха доста грешки от този АС,то датчици не отчитат,то некви клапи спрели да работят,бе е.а си мамата.Откачих блока за управление дето е под касетофона от всичките букси и се оправи.Та мисълта ми е,че тези таралежи явно сдават багажа и от слаби и паднали акумулатори.Лично аз,повече без ток няма да го оставам този кош,че направо почват да горят половината работи от електрониката.
 .На скенера излезнаха доста грешки от този АС,то датчици не отчитат,то некви клапи спрели да работят,бе е.а си мамата.Откачих блока за управление дето е под касетофона от всичките букси и се оправи.Та мисълта ми е,че тези таралежи явно сдават багажа и от слаби и паднали акумулатори.Лично аз,повече без ток няма да го оставам този кош,че направо почват да горят половината работи от електрониката.
			
		 .На скенера излезнаха доста грешки от този АС,то датчици не отчитат,то некви клапи спрели да работят,бе е.а си мамата.Откачих блока за управление дето е под касетофона от всичките букси и се оправи.Та мисълта ми е,че тези таралежи явно сдават багажа и от слаби и паднали акумулатори.Лично аз,повече без ток няма да го оставам този кош,че направо почват да горят половината работи от електрониката.
 .На скенера излезнаха доста грешки от този АС,то датчици не отчитат,то некви клапи спрели да работят,бе е.а си мамата.Откачих блока за управление дето е под касетофона от всичките букси и се оправи.Та мисълта ми е,че тези таралежи явно сдават багажа и от слаби и паднали акумулатори.Лично аз,повече без ток няма да го оставам този кош,че направо почват да горят половината работи от електрониката.- Giorceto
- Дружба Тийм
- 
				  
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Благодаря за полезната тема. Разчистих излишните приказки 
			
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
		Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- fori mitev
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 56
- Регистриран на: 2.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е39 520И и Е36 318И
- Мечтае да кара: Само БМВ
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
И от мен хиляди благодарности на Милен, за точната, безплатна и коректна информация.Имам го този проблем, и вече съм спокоен,че знам как да го оправа.Сам не мога,но ще отида при Милен в сервиза и ще си тръгна със работещ таралеж.Благодаря. 
			
		
- антон
- кандидат ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 55
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E 83 3.0 бензин
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
И аз благодаря за полезните съвети!
При мен също пада два три пъти акумулатора и го отдавах на забравени отворени врати.Даже единият път го мерих на "заспало" ,консумацията беше в норми.
 ,консумацията беше в норми.
Третият път, обаче се усъмних и една вечер докато си човърках по таблото,чух ,че вентилатора съвсем леко върти,почти незабележимо.
Иначе си работи нормално и не играе.
Това проблем на таралежа ли е?
			
		При мен също пада два три пъти акумулатора и го отдавах на забравени отворени врати.Даже единият път го мерих на "заспало"
 ,консумацията беше в норми.
 ,консумацията беше в норми.Третият път, обаче се усъмних и една вечер докато си човърках по таблото,чух ,че вентилатора съвсем леко върти,почти незабележимо.
Иначе си работи нормално и не играе.
Това проблем на таралежа ли е?
- landolin
- младши ентусиаст
- 
				  
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Само да вметна, че и транзисторите горят   при мен бяха заминали и трябваше да се сменят - работата е доста тегава докато се изчопли платката със все карантиите.
 при мен бяха заминали и трябваше да се сменят - работата е доста тегава докато се изчопли платката със все карантиите. 
Имаше и една тема със снимки на изчоплената платка във форума, но не мога да я намеря, иначе евалата на колегата, че е направил снимки
			
		 при мен бяха заминали и трябваше да се сменят - работата е доста тегава докато се изчопли платката със все карантиите.
 при мен бяха заминали и трябваше да се сменят - работата е доста тегава докато се изчопли платката със все карантиите. Имаше и една тема със снимки на изчоплената платка във форума, но не мога да я намеря, иначе евалата на колегата, че е направил снимки

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани
 
	




 
