Съвет при покупка на E39 523i

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от dak » 01 Дек 2011, 13:39

Здравейте , решил съм се сдобия с Е39 523i за предпочитане с дабъл ванос но както дойде. Набелязъл съм две обяви http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details и http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... f1=details проблема е , че незнам на какво да наблегна при огледа. От прочетеното тук разбрах , че слабо място са рейките , как да рабера дали е тръгнала рейката и къде да огледам за течове. Ако някой е гледал Е39ките от конкретните обяви нека да сподели състоянието им.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530d

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от kraininski » 01 Дек 2011, 16:21

огледай рейката за течове, пробвай волана за луфтове и на място и в движение
* често при заминала рейка се проявяват вибраций като от гума при скорост 80-130км/ч, отиди да и премерят компресията в цилиндрите и налягането на маслото, огледай внимателно за тежки удари - в 99% от случайте с колите продавани в БГ те си личат от поне 10 метра :)

и най-накрая стискай палци ;)


и не че нещо ама петица с ръчка е смешна работа, освен ако не е М или 540 ;)
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от Alexch » 01 Дек 2011, 18:45

Колега, преди половин година купих 523i в обективно доста добро състояние. Силно те съветвам да се насочиш към мотора с единичен ванос :!: Този с двойният ванос е с 4 ламбда сонди и с по два датчика на колянов и разпределителен вал и два катализатора. Съответно е много по-капризен и по-често дава проблеми. Също така не понася и газ (никога не бих сложил така или иначе). Мощността е същата като на този с един ванос, като единственото му предимство е малко по-ниският, поне на книга, разход на гориво.

Правилно си се ориентирал, че един от често срещаните проблеми е рейката. Задължително трябва да се прегледа и окачването. Друг проблем е филтъра на картерните газове, който като остарее и се поопече, се сцепва и почва да вкарва въздух след дебитомера, което води до понижена мощност и голям разход на масло. Познава се по един "пърдящ" звук (не знам как да го нарека по друг начин :mhihi: ), точно като от скъсана мембрана, който за пръв път чух вчера от едно иначе прилично комби. Чува се при форсиране на място, като пуснеш газта.

Също така е препоръчително да се направи и диагностика, с хубав софтуер от човек, който разбира :!: (мога да препоръчам такъв) Защото от диагностика до диагностика, много често има голяма разлика :mhihi:

Тези екземпляри от обявите, лично на мен ми се виждат бедни откъм екстри. Една 5-ца петица е добре да има поне кожен салон с подгрев и мулти-волан (темпомат съответно), като и парктроника е полезна екстра (не вярвах, че е така преди да свикна с него). Оригиналният ксенон също е хубаво нещо, но той може да се добави допълнително (пак оригинален). Сензорът за дъжд е една от екстрите, които спокойно може да пропуснеш.

Питай каквото те интересува (може и на ЛС). Ако искаш може да погледнеш мойта за сравнение ако си от София. Успех! :yes:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от dak » 01 Дек 2011, 19:08

Благодаря за изчерпателния отговор колега ! Проблема от заминал филтър за картерните газове при загрят мотор ли се проявява , какви други слабости проявява този автомобил като например течове на масло от мотора ? Ти от колко време имаш колата и как е разхода извън градско при скорост до 100/120 км. защото така най-много ще се кара ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 831
Регистриран на: 9.12.2009
Местоположение: гр.Златоград
Пол: Мъж
Кара: 540i E39
Мечтае да кара: това което има вече...
Детайли за колата: М62В44

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от bili1 » 01 Дек 2011, 20:27

Според мен първата 523-ка към която си дал линк по си заслужава да се погледне от колкото другата,по снимките виждам има датчик за външна температура за смяна не е фатално не е много пари,като съвети мога да ти напиша следното колега...,преди да запалиш колата погледни маслото като цвят и гъстота,че имат навик да слагат добавки за масло в двигателя за по-тихия звук на двигателя и да не се чува чукане и тропане после след смяната на маслото ще чуеш найстина какво си купил,затова виж маслото първо прилича ли на масло или на боза,после след като я запалиш чуй двигателя как работи да не се тресе да нечука трябва да потдържа едни обороти не да играят след като позагрее пофорсирай я дали се форсира гладко,ако звука е заглъхнал и се чуди има проблем пробвай екстрите по колата работят ли всичките накрая трябва да я покараш обърни внимание на скоростите как влизат съединителя в какво състояние е окачването да нетропа волана не трябва да тресе при рязко намаляне на скороста да нетресе волана основно е това,ако всичко е точно според мен си заслужава после екстри като ксенон,фарове,стопове се купуват най-важното е двигателя,окачването и купето да не е изгнило това е! :yes:
Успех! :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от acho.rs » 01 Дек 2011, 20:44

Alexch написа:Колега, преди половин година купих 523i в обективно доста добро състояние. Силно те съветвам да се насочиш към мотора с единичен ванос :!: Този с двойният ванос е с 4 ламбда сонди и с по два датчика на колянов и разпределителен вал и два катализатора. Съответно е много по-капризен и по-често дава проблеми. Също така не понася и газ (никога не бих сложил така или иначе). Мощността е същата като на този с един ванос, като единственото му предимство е малко по-ниският, поне на книга, разход на гориво.

...

Съгласен съм , че двойния ванус потенциално е по-проблемен от еденичния , но по тая логика най-добре М50 ...
Разлика в крайната мощност и тяга няма , но при би-вануса имаш много повече тяга в ниските обороти и от там по-нисък разход и по-добра динамика в ежедневието .
Ето две графики на 323ти и '99 523и (би-ванус) . До колкото знам Е36 компакт *23и 98ма е с един ванус .
Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от Alexch » 02 Дек 2011, 1:46

acho.rs написа:Съгласен съм , че двойния ванус потенциално е по-проблемен от еденичния , но по тая логика най-добре М50 ...
Разлика в крайната мощност и тяга няма , но при би-вануса имаш много повече тяга в ниските обороти и от там по-нисък разход и по-добра динамика в ежедневието .
Ето две графики на 323ти и '99 523и (би-ванус) . До колкото знам Е36 компакт *23и 98ма е с един ванус .


Ачо, тия графики са валидни при сравнително нови автомобили. След 14-15 години, в зависимост от поддръжката, експлоатацията и километрите, кривите от графиките омекват като... да не казвам какво. Най-добре е, ако автора иска нещо по-модерно да прескочи М52B25TU и да вземе направо М54. Просто този мотор към, който се е насочил не е сполучлив и това си е. Не, че няма изключения, но защо трябва да рискува.

А иначе си прав, че за мотори на по 200-300к е най-добре М50 (само му сравнете биелите с тези на М52/54), а и М20 не е за изхвърляне ако не беше толкова куц, жалко че не се предлагат на Е39 :winky:
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от acho.rs » 02 Дек 2011, 1:52

Аз от М52Б25ТУ съм много доволен като разход/динамика . Кривите по-скоро се снишават , но са горе-долу със същия характер .
От М54 само Б30 а и за него казват , че си похапва масълце .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1212
Регистриран на: 26.07.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
Мечтае да кара: Z8

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от Alexch » 02 Дек 2011, 2:19

dak написа:Благодаря за изчерпателния отговор колега ! Проблема от заминал филтър за картерните газове при загрят мотор ли се проявява , какви други слабости проявява този автомобил като например течове на масло от мотора ? Ти от колко време имаш колата и как е разхода извън градско при скорост до 100/120 км. защото така най-много ще се кара ?


Да, на загрял мотор би трябвало да се усеща повече. Имам колата от 6 месеца. Разхода при 110 на темпомат е 7,5 л на 100 км (единичен ванос). Когато я взех беше докарана на самоход от Германия и ми показаха на борда разход 6,7 на 100 за почти 2000 км. Не знам как беше постигнат, но предполагам, че е в резултат на хубавите горива в Германия.

Виж и поста на колегата bili1, който е много прав за добавките в маслото, които прикриват чукането и тропането на двигателя. За справка ето тази ми тема viewtopic.php?f=35&t=245772

Трябва да се слуша и за характерния метален, подрънкващ звук от заминал ванос при форсиране до около 3000 оборота. Охладителната система също е малко капризна и изисква добра поддръжка. Често се среща дефектирала водна помпа (счупена пластмасова турбинка вътре), запекъл термостат и по-рядко сълзене на антифриз от някое от 4-5 възможни места. Този мотор иначе е много здрав и обикновено не дава проблеми като харч на масло. Коментирано е не веднъж, че M52B25/28 са най-добрите бензинови мотори на Е39 като съотношение цена/вървеж/разход.
bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от dak » 02 Дек 2011, 13:51

Ще имам в предвид горе изброените , ако имам въпроси ще пиша ! Относно термостата и водната помпа мисля да ги сменя веднага след покупката !

п.п. Преди време се бях насочил към N42B20 на Е46 318i ФЛ но много ми намаля бюджета а и като покарах Е39 повече ми хареса. Иначе не е проблем да посъбера още някой лев и да търся N42B20 на Е46.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от anzak » 03 Дек 2011, 12:46

взимай м52б25 двоен ванос от личен опит ти казвам имал съм ги и двата двойния ванос е много по добрия избор по динамичен малко по икомомичен а за катализаторите не се притеснявай те са метални и ги има втора ръка пък и без тях може
Барай шишарката Минкеее ....

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от Bavarcho » 03 Дек 2011, 14:22

Много сте интересни всичките...
То по тая логика да си вземе М30 или М10 понеже са още по-прости :kuku:
Карал съм 528и един ванос и 528и два ваноса и разлика във вървежа се усеща.
За разход незнам. Ама като почнете да го давате тоя разход по магистралата с 110км/ч :kuku: Все едно карате постоянно по магистрали и то с 110км/ч...
А за подръжката... като купувате БМВ се очаква да е скъпо, ако искате евтино има Опел ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: NEW YORK-Empire state
Пол: Мъж
Кара: X5 2003 e39 540

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от sadex5 » 03 Дек 2011, 14:29

Който не иска ВАНОС, да си вземе 540 :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от acho.rs » 05 Дек 2011, 0:25

dak написа:Ще имам в предвид горе изброените , ако имам въпроси ще пиша ! Относно термостата и водната помпа мисля да ги сменя веднага след покупката !

п.п. Преди време се бях насочил към N42B20 на Е46 318i ФЛ но много ми намаля бюджета а и като покарах Е39 повече ми хареса. Иначе не е проблем да посъбера още някой лев и да търся N42B20 на Е46.

Търси 523и би-ванус с мутли волан (заради темпомата) . Както си спокоен шофьор ще постигнеш много добър извънградски разход . На по мойта си ми мисля , че 6,7 при 110 който ти казаха от по-горе е напълно реален .
На динамика трябва да си горе-долу като с А4ката ти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Съвет при покупка на E39 523i

Мнение от gentata » 05 Дек 2011, 0:45

sadex5 написа:Който не иска ВАНОС, да си вземе 540 :)

Но преди 98-ма :yes:
:driving:

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook