проверка термостат

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: проверка термостат

Мнение от jbankov » 30 Ное 2011, 17:05

Колега, ето това представлява въпросната щипка
1687.jpg

1689.jpg

1691.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 5.11.2010

Re: проверка термостат

Мнение от donpatrona » 30 Ное 2011, 20:39

Прочетох цялата тема ... но пак не мога да си отговоря...
При мен ЕГР-а не е изолиран, но не работи - на "умната дюза" електрониката е прецакана, а от там и ЕГР-а не бачка. Доказано. :(
В понеделник смених големия термостат, с такъв от М-Кар. Ефект никакъв - сутрин 10 км градско в Пловдив, или казано 10 - 15 мин и едвам се измъква от синята зона ... а сега температурите са що годе добри - сутринта беше -2.
На дълго ... аха да застане на 12ч ама не... и по някое време спада до лявата черта ...
Да сменям ли малкия, при неработещ ЕГР или ми е друг проблема?

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 25.07.2011
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Х5
Детайли за колата: 2002 г.

Re: проверка термостат

Мнение от lyubenpetkov » 30 Ное 2011, 20:49

Сменяй!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: проверка термостат

Мнение от sub_eleven » 30 Ное 2011, 21:19

Exesus написа:Такаа, днес реших да си играя на майстор и сварших с почти такава бързина, с каквато започнах :banghead: . Ей тая щипка и счупих "главичката":

хаха, докара ми усмивка на лицето.

Тук поне си има щифт, ами по разните френски коли, където си е просто цял детайл и дърпаш като идиот и се молиш щипката да остане здрава? :roll: Как съм се ядосвал самоооооо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 189
Регистриран на: 26.09.2010
Пол: Мъж
Кара: e39 528i

Re: проверка термостат

Мнение от Exesus » 01 Дек 2011, 0:18

Абе аз като гледам щифта се издарпва за да излезне другото, грешката не е чак толкова в мен, че не издаржа на напана, а може и да е в мен знам ли. Имам и още един въпрос, колкото и да съм досаден вече, няма как, може дори да направя едно DIY, за такива като мен :mhihi: . Става въпрос за това:
Изображение

При мен ги няма тия малките болтчета за водната помпа, а до гайката намираща се между перката и ремъчната шайба, има друга друга гайка непосредствено след нея, предполагам там трябва да даржа контра. И доколкото разбрах после при слагане то на перката обратно навивам на ръка и само затягам с един удар и после тя се самонатягала тази гайка нали така :smoke:

П.С. Тоя щифт с щипката предполагам няма да е проблем да карам без нея докато не си взема подобна или не поръчам същата :?:

П.С. Смемних големия термостат и вече всичко е наред :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: pleven

Re: проверка термостат

Мнение от cstefanova » 01 Дек 2011, 19:17

При мен на дълаг път преохлажда а също така и по надолнище.Смених големия термостат(само с един съм) и проблемът си остана.Проблемът с преохлаждането маи не е свързано с термостатите а с нещо друго.Преди това не съм го имал този проблем но откакто се появи няма решение на въпроса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8378
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: проверка термостат

Мнение от vicho » 01 Дек 2011, 19:19

cstefanova написа:При мен на дълаг път преохлажда а също така и по надолнище.Смених големия термостат(само с един съм) и проблемът си остана.Проблемът с преохлаждането маи не е свързано с термостатите а с нещо друго.Преди това не съм го имал този проблем но откакто се появи няма решение на въпроса.


няма друго решение!

смяна на термостат/и, обезвъздушаване, антифриз, виско, водна помпа

преохлаждане има когато е счупен големия термоста и/или малкия термостат

при други проблеми - виско, помпа, антифриз (липса), необъзвъздушена ще загрее
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 101
Регистриран на: 15.03.2009
Местоположение: pleven

Re: проверка термостат

Мнение от cstefanova » 01 Дек 2011, 19:35

Ако има проблем във водната помпа няма ли да загрява по бързо?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 12.04.2011
Местоположение: В. Търново
Пол: Мъж
Кара: 320d 2001г.

Re: проверка термостат

Мнение от vladobosh » 01 Дек 2011, 20:06

при други проблеми - виско, помпа, антифриз (липса), необъзвъздушена ще загрее[/quote]
А какво е "ВИСКО"? Другото е ясно, че е така. :yes:
Изображение

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: проверка термостат

Мнение от © » 01 Дек 2011, 21:08

колите без ел. перки имат виско съединител който би трябвало да се втвърдява когато двигателя загрее и съответно да върти перката по-силно и обратно. Ако не работи нормално въпреки загряването перката не започва да се върти на по-големи обороти, и започват проблемите - колата загрява и т.н. съответно се налага подмяна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 19.01.2010
Местоположение: София/Сливен
Пол: Мъж
Кара: 320 D "01, E90 320 D" 07

Re: проверка термостат

Мнение от armagedon01 » 03 Дек 2011, 17:50

armagedon01 написа:
armagedon01 написа:Явно и аз имам проблем с термостатите, защото колата ми работи в града на около 75 - 78 градуса, стрелката си стои посредата, но пък работната температура трябва е около 88 градуса, доколкото знам аз. Като пусна парното и веднага стрелката мърда няколко милиметра наляво. Та въпроса ми е кой от двата термостата да сменя - малкия или големия? .........


По препоръка на колегите смених големия термостат и сега колата си работи в диапазона 81 - 84 градуса, въпреки че разликата в температурата не е толкова голяма от преди, сега когато пусна парното на "1" в колата става много по - топло от преди. Също така веднъж достигнала оптимална температура, независимо дали пускам парното стрелката не мърда от средата :D :D. Струва ми се, че загрява малко бавно, ама може и да си внушавам вече :) Кагото малкия термостат беше свален надух от едната страна и се усещаше съпротивление/не голямо/, което би трябвало да означава, че е ок!


Колеги смених и малкия термостат, обаче интересното е че сега колата си работи на около 91 - 96 градуса, това до колко е нормално според вас?!
На улицата се пазя не от крадци,а от полицията да не ми вземе парите.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: Боинг 747

Re: проверка термостат

Мнение от vortep » 04 Дек 2011, 20:02

Здравейте колеги, аз вече втори път я чета темата и понеже май изводите ми при коя ситуация се сменя малък и при коя голям термостата са грешни та направо ще ви кажа какви са признаците на моята и ако може вие да ми дадете съвет кой термстата е за смяна.
1. На градско (извън градско не съм пробвал) загрява до 69-71 градуса и до там колкото и да карам си остава там, а иначе 69 драдуса ги достига доста бъза за около 8-10мин каране.
2. 5-6 мин след като я запаля, пипам маркучите на радиатора, този който влиза горе от дясно (като стоя срещу колата) е топъл, а този който е долу в ляво си е студен, самия радиатор също е студен. Това го казвам понеже малко по-напред в темата пишеше че ако и двата маркуча са топли значи е големия термостат и си правя изводи че не е. А от друга страна един от колегите беще писал че на неговата 330d, е била точно като моята заграва до коло 70 градуса и спира и сменил големия термостат и се оправили нещата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 571
Регистриран на: 15.02.2007
Местоположение: София-Сандански
Пол: Мъж
Кара: E61 530dA '04

Re: проверка термостат

Мнение от koleto_78 » 04 Дек 2011, 23:02

сменявай малкия.той като не държи мотора не може да загрее за да отвори големия.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 18.06.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320d
Мечтае да кара: Боинг 747

Re: проверка термостат

Мнение от vortep » 04 Дек 2011, 23:51

koleto_78 написа:сменявай малкия.той като не държи мотора не може да загрее за да отвори големия.

:bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 342
Регистриран на: 4.07.2009
Пол: Мъж
Кара: ше E46 320D
Мечтае да кара: 850

Re: проверка термостат

Мнение от el lobo » 05 Дек 2011, 9:45

колеги от личен опит казвам , че има ли колебание в стрелките , най-добре сменяйте и двата термостата!!! Аз миналата зима смених само малкия и леко се пооправиха нещата но не съвсем , сега смених и големия + нов антифриз Г12 и не мога да си позная колата , грам не мърда стрелката , става въпрос за 320д .Доколкото разбрах от майстора при смяната на големия се сваля и малкия и за да не правите двойна работа като мен направо сменяйте и двата , а и вече ги има и като афтърмаркет вариант и двата така че излиза и по евтино , а и то реално в кутийка на BEHR си слагат ОЕ термостат :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook