Гърнето

3-та серия ('83-'94)

Модератори: GEORGIEV, ///Явор, ge_a, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Гърнето

Мнение от kam_tod » 30 Апр 2006, 12:29

Колеги, в петък на паркинга на летището давам лекичко на задаен да направя един манувър :mhihi: и не съм видял един бордюр, в който закачих задното гърне отдолу (има драскотини). Явно съм го фраснал и малко челно, преди да подскочи и да се качи на бордюра обаче, щото така сочат уликите, събрани от мен веднага на място :mhihi: Веднага усетих, че на около 1500-1600 оборота се появява много гаден стържещ звук отзад. Интересното е, че този звук се появява само в този диапазон, а извъм него шума от гърнето си е както преди. Въпросът ми е, може ли да съм изкривил нещо и да опира в купето и от вибрациите точно на тези обороти да се появява този звук? Или се е преебало нещо в самото гърне (да, ама какво?) Иначе нивото на шума на двигателя си е нормално.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 20.03.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: E30 320
Детайли за колата: E30 320 Megasquirt MS II-extra,DIY wideband

Мнение от valentino » 30 Апр 2006, 12:55

В самото гърне има прегради и тръби-може като си го ударил да са се охлабили отделните детайли и сега да вибрират(трептят) около тия обороти.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1041
Регистриран на: 15.08.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
Мечтае да кара: нещо с турбо
Детайли за колата: телефон

Мнение от Turboman » 30 Апр 2006, 14:37

Наи вероятно си изкъртил част от "ламелите" вътре,които забавят газовете и сега подрънкват

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 02 Май 2006, 18:19

valentino написа:В самото гърне има прегради и тръби-може като си го ударил да са се охлабили отделните детайли и сега да вибрират(трептят) около тия обороти.
Карах гърне със същата повреда доста време. Звука се появяваше само на празен ход. Обаче си е чисто дрънчене.

kam_tod, за стърженето виж има ли следи по полуоските.
"Стърженето"кога се появява - при ускоряване, при намаляване с мотора, при движение с постоянни обороти?
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 03 Май 2006, 9:32

ivantchoG написа:
valentino написа:В самото гърне има прегради и тръби-може като си го ударил да са се охлабили отделните детайли и сега да вибрират(трептят) около тия обороти.
Карах гърне със същата повреда доста време. Звука се появяваше само на празен ход. Обаче си е чисто дрънчене.

kam_tod, за стърженето виж има ли следи по полуоските.
"Стърженето"кога се появява - при ускоряване, при намаляване с мотора, при движение с постоянни обороти?

Колега, не са полуоски. По-горе съм обяснил какво точно стана. А звука си е от гърнето и вече взе да се появява в по-широк диапазон: 1400 - 1700 об.мин. и взе да ме дразни много. Яд ме е, че е относително ново гърнето и сега ще трябва да го сменям! Иначе, както писах, шума на празен ход си е нормален, както и като двигателя е извън този обхват на оборотите.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 03 Май 2006, 10:19

При промяна на натоварването дифа се усуква малко - полуоската може да опира в тръбите (но ще има изтъркано там където опира тръбата). Но няма да дрънчи на "изключена от скорост".
Ако звука се появява и на "изключена от скорост", ясно е. Нещо откачено в гърнето изпада в резонанс.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2317
Регистриран на: 16.12.2003
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: е30, е36, e39
Мечтае да кара: ///M
Детайли за колата: Nuclear Touring

Мнение от Nucl3arDru1D » 03 Май 2006, 10:55

с те4ение на времето изпопадалите ламели изгарят и шумът из4езва, моето така се оправи :mhihi:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 03 Май 2006, 11:12

Nucl3arDru1D написа:с те4ение на времето изпопадалите ламели изгарят и шумът из4езва, моето така се оправи :mhihi:

Дано, защото при мен се увеличи диапазона на рученето. А иначе го има и когато съм на място.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 04 Май 2006, 23:33

Изображение Горе-долу това е устройството. Сега някоя от ламаринките е откъсната и звъни ли, звъни ...
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 05 Май 2006, 10:14

ivantchoG написа:Изображение Горе-долу това е устройството. Сега някоя от ламаринките е откъсната и звъни ли, звъни ...

Откъде ги вадиш тия снимки? Моето е двуцевка, имаш ли снимка и за двуцевка? Не ще тръгна да го разглобявам и заварявам :mhihi:
Работата отива към Крафт, ама след събора...
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 05 Май 2006, 18:17

Десен бутон, пропъртис - там си пише (http://www.howstuffworks.com/) ;) .
И за двуцевката принципа е същия - резонатори, противовълни и т.н.
Моето го отварях два пъти - чиста неръждавейка, два слоя ламарина, ама само отвън. Вътрешните "ламели" нямаха вид на неръждаеми :evil: . АБРО, ЕСПО или нещо такова беше. Като заварих откачената тръба, изкара около месец, и пак се раздрънча.

Крафт сигурно е добър избор ...
Аз си взех чисто здрав Walker :roll: за 10лв от една морга :mhihi: ;) .
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

Назад към E30

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook