Вискозитет на маслото
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Face
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 654
- Регистриран на: 24.12.2007
- Местоположение: Сливен,Гърция(Kos island)
- Кара: 320Д(M47TUD20)
Re: Вискозитет на маслото
Във вторник ще наливаме именно 5в40 на един колега на 323-та и ще споделя за промяната в работата на мотора,въпреки че работи безупречно.
Re: Вискозитет на маслото
JTD написа:Може ли да кажеш от техническа гледна точка защо 10-40 няма да го харчи, а 5-40 ще го харчи?
Ами по принцип официалното становище на "разбирачите" майстори и разни други философи е, че понеже с годините са се отворили по-големи хлабини, то през тях ще минава маслото и ще изгаря (имат предвид вътре в цилиндъра и по специално в горивната камера). И на мен това ми изглеждаше логично дълги години, докато не се замислих накрая, че всъщост съм страшен тъпанар, че вярвам в това твърдение. Който има представа какво представляват маслените сегменти и как те са разположени на буталото ще осъзнае, че всъщност независимо на колко километра е колата, масленият сегмент седи под напрежение като вид скоба или пружинен принцип в ризницата и дори леко износен, той всъщност си седи пак под напрежение и уплътнява, респективно обира маслото от ризата, стига разбира се да не се е одървил от прегряване примерно и да му е избягал пружинния ефект. Тогава ще харчи масло през сегментите, но освен това като ефект колата няма да има компресия и също така най-вероятно ще хвърля масло върху свещите и ще ги цапа, та трудно ще пали и няма да върви добре. Ако колата не е прегрявана зверски и масленият сегмент не се е одървил като щека, то няма основания да се мисли, че ще харчи дори и по-тънкото масло през сегментите. Поне според мен!!! Редно е всеки от нас да осъзнае, че харчовете на масло идват предимно от гумичките на клапаните, които така или иначе с годините се преебават и смяната им би трябвало да реши проблема с харченето, ако има такъв. Харч през сегмените винаги има, но той е минимален! Има и при най-новите автомобили с чисто нови ризи, бутала и сегменти, но тук говорим вече за друго, което е в рамките на допустимото. Реално има ли колата компресия такава, каквато я дават по спецификацийте на каталозите в допустимите граници, според мен няма основания да се смята, че колата ще губи повече масло с пълна синътетика, отколкото с полусинтетика, просто като вид тест за състоянието на сегмените! Тези неща следва да проверя при следващата ми смяна на мсло, когато мисля да сложа в колата маслото, което си го дават, а именно 5В40. Колата ми има харч на мсло - около литър на 10000 с Кастрола и ще пробвам пак с Кастрол, само че с нормалния вискозитет и ще видим, ако пак харчи около литър, значи съм прав!

Re: Вискозитет на маслото
JTD написа:Може ли да кажеш от техническа гледна точка защо 10-40 няма да го харчи, а 5-40 ще го харчи?
Относно харченето на масло вероятно проблема не е само до вискозитета. Няколко години ползвах силно препоръчвано във форума (и от BMW) масло с вискозитет 5-40 и разхода му бе около 300 гр. на 10к км. Обаче последният път реших да пробвам с българското Приста със същият вискозитет. Ами ако искате вярвайте, но за същите километри не го е пипнала. Става дума за Е36 М40.
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
Re: Вискозитет на маслото
JTD написа:© написа:slitter написа:Има хиляди теми за масло във форума тук и хиляди мнения! Искам да отбележа обаче, че почвам да мисля, че съм живял доста години в заблуда, че едим мотор като поостарее и навърти километри трябва да му се слага по-гъсто масло. Ами БУЛ ШИТ дет се вика. ...
Това по-гъстото масло се слага преди да продадеш колата т.е. да не те вкарва в преразход на масло![]()
Иначе и аз не виждам никакви основания колите на повече км да се карат с по-гъсто масло
Може ли да кажеш от техническа гледна точка защо 10-40 няма да го харчи, а 5-40 ще го харчи?
не знам техническата гледна точка каква е, масовата практика е такава - слагаш по-гъсто масло, уж не харчи и гледаш да се отъвреш от колата
не ми казвай, че го чуваш за първи път от мен

Re: Вискозитет на маслото
Chapai написа:JTD написа:Може ли да кажеш от техническа гледна точка защо 10-40 няма да го харчи, а 5-40 ще го харчи?
Относно харченето на масло вероятно проблема не е само до вискозитета. Няколко години ползвах силно препоръчвано във форума (и от BMW) масло с вискозитет 5-40 и разхода му бе около 300 гр. на 10к км. Обаче последният път реших да пробвам с българското Приста със същият вискозитет. Ами ако искате вярвайте, но за същите километри не го е пипнала. Става дума за Е36 М40.
Аз ти вярвам, защото от много отдавна съм установил, че това БМВ масло е пълен боклук и страсшно менте, поне това, което се предлага на нашия пазар в последните години. Преди не беше така! Вярвам ти, защото го продават на цена по-ниска от Пристата, а уж е Кастрол в тая туба на БМВ!!! Пристата ще вземе да дойде много готино масло и от други места съм го чувал това и факт - няма нужда да му се прави менте на Пристата, което е показател за качество по-добро от това, което се предлага с марка БМВ! Съвсем сериозно и отговорно го твърдя!

- freehippie
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 29.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '00 330ci
Re: Вискозитет на маслото
Добре де колеги, чета, чета тази тема и други по-стари свързани с масло и не мога да разбера какво да си сложа, а ми предстои смяна. Става въпрос за М54Б30 на 132 хил км.(уж)Щом това дето го дават на БМВ не става тогава какво? Досега карах с 10в40, а сега какво да сложа?
- BMW_1914
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Вискозитет на маслото
freehippie написа:Добре де колеги, чета, чета тази тема и други по-стари свързани с масло и не мога да разбера какво да си сложа, а ми предстои смяна. Става въпрос за М54Б30 на 132 хил км.(уж)Щом това дето го дават на БМВ не става тогава какво? Досега карах с 10в40, а сега какво да сложа?
не мога да разбера защо мъчите моторите си с полусинтетика

слагам само BMW LL 5W40 и си свиркам и мотора мърка

Re: Вискозитет на маслото
BMW_1914 написа:freehippie написа:Добре де колеги, чета, чета тази тема и други по-стари свързани с масло и не мога да разбера какво да си сложа, а ми предстои смяна. Става въпрос за М54Б30 на 132 хил км.(уж)Щом това дето го дават на БМВ не става тогава какво? Досега карах с 10в40, а сега какво да сложа?
не мога да разбера защо мъчите моторите си с полусинтетика![]()
слагам само BMW LL 5W40 и си свиркам и мотора мърка
защото сме заблудени овце



- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Вискозитет на маслото
freehippie написа:Добре де колеги, чета, чета тази тема и други по-стари свързани с масло и не мога да разбера какво да си сложа, а ми предстои смяна. Става въпрос за М54Б30 на 132 хил км.(уж)Щом това дето го дават на БМВ не става тогава какво? Досега карах с 10в40, а сега какво да сложа?
БМВ маслото според мен си е достатъчно добро.... а ти с тая полусинтетика 10W40 как си мъчиш мотора не е истина!!! М54Б30 задължително трябва да се кара с пълна синтетика!
Si non confectus, non reficiat.
Re: Вискозитет на маслото
Напълно съм съгласен, само че оригиналното, не това от 8-9 лв. литъра!!! Поне си го взимайте от Камор или Дару, белким е по-качествено!Zagy написа:БМВ маслото според мен си е достатъчно добро....
- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Вискозитет на маслото
slitter написа:BMW_1914 написа:freehippie написа:Добре де колеги, чета, чета тази тема и други по-стари свързани с масло и не мога да разбера какво да си сложа, а ми предстои смяна. Става въпрос за М54Б30 на 132 хил км.(уж)Щом това дето го дават на БМВ не става тогава какво? Досега карах с 10в40, а сега какво да сложа?
не мога да разбера защо мъчите моторите си с полусинтетика![]()
слагам само BMW LL 5W40 и си свиркам и мотора мърка
защото сме заблудени овце![]()
![]()
Такам и аз от утре напускам графата 10В40. И аз бях 3,5г. заблуждаван.

Слагам 5В40 и ще видим ква ще е хавата

- BMW_1914
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Вискозитет на маслото
slitter написа:Напълно съм съгласен, само че оригиналното, не това от 8-9 лв. литъра!!! Поне си го взимайте от Камор или Дару, белким е по-качествено!Zagy написа:БМВ маслото според мен си е достатъчно добро....
наистина има много масла ментета

БМВ ЛЛ само в литрови бутилки



Re: Вискозитет на маслото
© написа:JTD написа:© написа:slitter написа:Има хиляди теми за масло във форума тук и хиляди мнения! Искам да отбележа обаче, че почвам да мисля, че съм живял доста години в заблуда, че едим мотор като поостарее и навърти километри трябва да му се слага по-гъсто масло. Ами БУЛ ШИТ дет се вика. ...
Това по-гъстото масло се слага преди да продадеш колата т.е. да не те вкарва в преразход на масло![]()
Иначе и аз не виждам никакви основания колите на повече км да се карат с по-гъсто масло
Може ли да кажеш от техническа гледна точка защо 10-40 няма да го харчи, а 5-40 ще го харчи?
не знам техническата гледна точка каква е, масовата практика е такава - слагаш по-гъсто масло, уж не харчи и гледаш да се отъвреш от колата
не ми казвай, че го чуваш за първи път от мен
Не, изксх само да подскажа, че 5-40 масло в по-голяма част от времето е с вискозитет 1:1 с това от 10-40.
Дори в много голям процент от случаите 5-40 е с по-голям вискозитет от 10-40. Или демек по-гъсто. Или демек се харчи по-малко.
Аз си карам с масло 0-40.
п.п. Не си мислете, че 5-40 маслото на БМВ е синтетика. Не е синтетика. Състава му е от две синтетични и една минерална база.
Ако използвате БМВ масло то по-добре да заложете на 0-40 или в по-краен случай на 5-30.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- freehippie
- Потребител
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: 29.04.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '00 330ci
Re: Вискозитет на маслото
От това, което прочетох, разбрах едно - 0в40 и съм готов.
- stenli_bmv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: 30.04.2006
- Местоположение: Ст.Загора
- Кара: 535д
Re: Вискозитет на маслото
freehippie написа:От това, което прочетох, разбрах едно - 0в40 и съм готов.

31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани