Въпрос за разхода на парното - за коша
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Anh1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 2.08.2011
- Местоположение: БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d Touring 2002г.
- Мечтае да кара: нещо M-ково
Въпрос за разхода на парното - за коша
Колеги карам Е46 2002год. фейса и имам следния въпрос: колата е с климатроник и сега когато работи на топло например, влиза ли разхода на парното в средния който ми отчита борд компютъра или е отделно. Питам защото като заредя за 20 лева, например днес - това бяха 7.75 литра. При зареждането занулих разходомера и малкия километраж и на 100 километра ми даде разход 5.7, а нафтата е почти свършила, което означава, че някъде към 2 литра се губят, което ме боди към мисълта, че климатроника не влиза в това което отчита компютъра ? 

Последна промяна Anh1 на 05 Яну 2012, 19:43, променена общо 1 път
ЛЮБОВТА Е ДО ВРЕМЕ, БМВ-то ДО ГРОБ! 

- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Въпрос за разхода на парното
Не знам ама не карай с толко малко в резервоара, че помпата се преебава
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Въпрос за разхода на парното
Климатроника вдига разхода само когато компресора работи, при тези ниски температури няма нужда копчето със снежинката да е пуснато, без това компресора не се включва.
Парното не влияе по никакъв начин на разхода на гориво, прегледай маркучите на дюзите, да нямаш някъде теч на гориво.
Също по борд компютър на къси разстояния няма как да и хванеш точния разход.
Парното не влияе по никакъв начин на разхода на гориво, прегледай маркучите на дюзите, да нямаш някъде теч на гориво.
Също по борд компютър на къси разстояния няма как да и хванеш точния разход.
- Anh1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 2.08.2011
- Местоположение: БУРГАС
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320d Touring 2002г.
- Мечтае да кара: нещо M-ково
Re: Въпрос за разхода на парното
Sharo написа:Не знам ама не карай с толко малко в резервоара, че помпата се преебава
Колега какво да я направя аз съм на 18 и постоянно я карам на светеща лампа... не ми е лесно, но както може да и стане? Доста кофти работи прочетох за каране с малко гориво
ЛЮБОВТА Е ДО ВРЕМЕ, БМВ-то ДО ГРОБ! 

- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Въпрос за разхода на парното
Някой от дизелите /или всички?/ нямат ли допълнителна нафтова печка за отопление?
- BMW_1914
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Въпрос за разхода на парното
[quote="Retrofit"]Климатроника вдига разхода само когато компресора работи, при тези ниски температури няма нужда копчето със снежинката да е пуснато, без това компресора не се включва.
=========================
странно ... и аз днес натискам снежинката и не се чува да заработи компресора
защо не се включва
снежинката свети, но компресора не заработва, дали защото съм сменил средната врътка на 3 червени точки
принципно щом е климатроник, не би трябвало да изкл. работата на компресора - но днес пробвах снежинката и компресора не тръгна
=========================


защо не се включва


принципно щом е климатроник, не би трябвало да изкл. работата на компресора - но днес пробвах снежинката и компресора не тръгна

- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Въпрос за разхода на парното
Единствената цел на климатик или климатроник е да прави студено, зимно време за какво ви е да прави студено като навън температурата е близка до нулата?
Разликата между климатик и климатроник е че при климатроника цикъла е автоматизиран и прецизен, задаваш градуси и той ти ги поддържа, компресора работи само и единствено да прави студ, топло не може да направи, така че зимно време климатик и климатроник не се ползва.
Разликата между климатик и климатроник е че при климатроника цикъла е автоматизиран и прецизен, задаваш градуси и той ти ги поддържа, компресора работи само и единствено да прави студ, топло не може да направи, така че зимно време климатик и климатроник не се ползва.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Въпрос за разхода на парното
Климатроникът има два датчика- за външна температура в ляво предно крило и за вътрешна- в таблото за управление. И колкото градуса му зададеш с бутоните- толкова трябва да поддържа в купето. Ако му зададеш 16 градуса, а отвън е 5 градуса-вероятно просто ще пусне студен въздух отвън, няма да включва компресора да хаби ток. Май е добре Oci да напише едно кратко упътване за работата на климатик/климатроник и всеки ноември да го пуска за сведение, да не го тормозим и в почивните дни /и нощи/.
- dido0o```
- ентусиаст
-
- Мнения: 994
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Въпрос за разхода на парното
Retrofit написа:Единствената цел на климатик или климатроник е да прави студено, зимно време за какво ви е да прави студено като навън температурата е близка до нулата?
Разликата между климатик и климатроник е че при климатроника цикъла е автоматизиран и прецизен, задаваш градуси и той ти ги поддържа, компресора работи само и единствено да прави студ, топло не може да направи, така че зимно време климатик и климатроник не се ползва.
Не е точно така колега. Зимно време може да се ползва климатика (компресора), за да изсуши въздуха, да не ти се запотяват стъклата. Т.е. ги изсушава по-бързо. Друг е въпроса, че от ползване на климатик зимно време се натрупва много влага по изпарителя и после миризмата е неприятна. Има коли (не БМВ), които при натиснато копче за размразяване на предния джам се включва автоматично и компресора. Виждал съм и такива, които им е препоръчително да се държат през цялата година на компресор и имат бутон за икономия, който го изключва.
Относно това, защо не се пуска, доколкото знам ако външната температура е много ниска, то компресора не може да се включи.
- BMW_1914
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Въпрос за разхода на парното
dido0o``` написа:Retrofit написа: Относно това, защо не се пуска, доколкото знам ако външната температура е много ниска, то компресора не може да се включи.
интересно как разбира колко е ниска външната темепература, след като външния ми датчик се счупи на един тротоар


- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Въпрос за разхода на парното
BMW_1914 написа:dido0o``` написа:Retrofit написа: Относно това, защо не се пуска, доколкото знам ако външната температура е много ниска, то компресора не може да се включи.
интересно как разбира колко е ниска външната темепература, след като външния ми датчик се счупи на един тротоар![]()
След като нямаш външен датик за температурата климатроника го разбира като постоянно минус даже и лятото няма да ти се пусне климатика в режим охлаждане!
Re: Въпрос за разхода на парното
Абе момчета, що се надговаряте с глупости бе!???? Първо човека неправилно си е задал въпроса (автора) ама му е простено, защото очевидно не е наясно, макар нещата да са изключително несложни и валидни не само при автомобилите с марака БМВ! Та за уточнение:
1. Парното не оказва влияние върху разхода на гориво в ортодоксалния смисъл на това твърдение! (Косвено, вентилатора, натоварвайки динамото колата харчи с 0,00023% повече гориво!!! За това не е нужен коментар!)
2. Има разлика в показанията на борда и реалния разход при фейслифтовите дизели в по-голяма степен, по някаква причина, незнайна засега защо! Просто прави грешка в изчисленията самото ЕКУ, защото при фейса тази калкулация се прави от моторната електроника, а не от таблото, както е при по-старите автомобили. Защо са го изнесли там, не знам... обаче има тема, която е на съшщата страница и това нещо там сме го коментирали подробно! Има възможност за корекция на това показание в някакви граници и колегата JTD отдели доста време и внимание и проби, за да стигне до някакъв по-задоволителен резултат относно разхода. Повече може да прочетете в самата тема.
3. Климатика и с точност компресора би трябвало да работи и в студените месеци, независимо, че навън температурата е под заложените в купето градуси. Поне при мен работи (включва се), днес случайно го пробвах и при един друг колега, та и при него се включва като натоснеш бутона със снежинката. При по-новите не знам как е направено, може да е заложено в модула да не се включва, но не съм сигурен. За това колегата оци трябва да се изкаже с точност! Но принципно трябва да се включи и евентуално да се изключи не от друго място, а от дефрозер датчика, който го изключва, ако температурата е под 4-5 градуса, за да не замръзва изпарителя. Така е по дифолт!
4. Действително ще харчи повече като се кара на снежинка, щото компресора товари двигателя, ама това принципно би следвало да се изчисли от борда, заедно с другия разход, ако може да се изразя така! Не е изнесе на друго място, нема такива глупости! Въпросът опира пак казвам до някаква грешка, която се получва в изчисленията, особено при дизеловите фейсове! Четете темата, за която ви казах! viewtopic.php?f=34&t=266028
5. Има и нафтови печки, ма разхода от тях, пак би трябвало де е вътре!
1. Парното не оказва влияние върху разхода на гориво в ортодоксалния смисъл на това твърдение! (Косвено, вентилатора, натоварвайки динамото колата харчи с 0,00023% повече гориво!!! За това не е нужен коментар!)
2. Има разлика в показанията на борда и реалния разход при фейслифтовите дизели в по-голяма степен, по някаква причина, незнайна засега защо! Просто прави грешка в изчисленията самото ЕКУ, защото при фейса тази калкулация се прави от моторната електроника, а не от таблото, както е при по-старите автомобили. Защо са го изнесли там, не знам... обаче има тема, която е на съшщата страница и това нещо там сме го коментирали подробно! Има възможност за корекция на това показание в някакви граници и колегата JTD отдели доста време и внимание и проби, за да стигне до някакъв по-задоволителен резултат относно разхода. Повече може да прочетете в самата тема.
3. Климатика и с точност компресора би трябвало да работи и в студените месеци, независимо, че навън температурата е под заложените в купето градуси. Поне при мен работи (включва се), днес случайно го пробвах и при един друг колега, та и при него се включва като натоснеш бутона със снежинката. При по-новите не знам как е направено, може да е заложено в модула да не се включва, но не съм сигурен. За това колегата оци трябва да се изкаже с точност! Но принципно трябва да се включи и евентуално да се изключи не от друго място, а от дефрозер датчика, който го изключва, ако температурата е под 4-5 градуса, за да не замръзва изпарителя. Така е по дифолт!
4. Действително ще харчи повече като се кара на снежинка, щото компресора товари двигателя, ама това принципно би следвало да се изчисли от борда, заедно с другия разход, ако може да се изразя така! Не е изнесе на друго място, нема такива глупости! Въпросът опира пак казвам до някаква грешка, която се получва в изчисленията, особено при дизеловите фейсове! Четете темата, за която ви казах! viewtopic.php?f=34&t=266028
5. Има и нафтови печки, ма разхода от тях, пак би трябвало де е вътре!
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Въпрос за разхода на парното
Компресора не се включва при външна температура >4 градуса, а когато е включен едно че вдига разхода от натоварването което оказва на мотора и от друго че вдига леко оборотите на празен ход, разхода се изчислява спрямо впръсканото гориво, за единици време и разстояние.
На печката няма как да се хване разхода и да се изчисли към средния, понеже си е индивидуален агрегат с разход 300-600 мл/ч.
На печката няма как да се хване разхода и да се изчисли към средния, понеже си е индивидуален агрегат с разход 300-600 мл/ч.
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Въпрос за разхода на парното
Да, има някаква масова заблуда че климатика студи а климатроника студи и топли. Когато искаш да се стоплиш позлваш парното. Нищо повече. Компресора който прави студено не работи. Единственото което климатроника прави е ако се прескочи вътре температурата от зададената започва да вкарва въздух от вън за да е свали до избраната.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: Въпрос за разхода на парното
В резюме:
,,5. Има и нафтови печки, ма разхода от тях, пак би трябвало де е вътре!
===
На печката няма как да се хване разхода и да се изчисли към средния, понеже си е индивидуален агрегат с разход 300-600 мл/ч.
===
Единственото което климатроника прави е ако се прескочи вътре температурата от зададената започва да вкарва въздух от вън за да е свали до избраната.
===''
За последното не съм 100%, защото климатроникът изсушава въздуха и го охлажда до посочената температура. Ако обаче външната температура е по-ниска от зададената на таблото и се натисне снежинката какво точно става да каже все пак колегата Oci.
,,5. Има и нафтови печки, ма разхода от тях, пак би трябвало де е вътре!
===
На печката няма как да се хване разхода и да се изчисли към средния, понеже си е индивидуален агрегат с разход 300-600 мл/ч.
===
Единственото което климатроника прави е ако се прескочи вътре температурата от зададената започва да вкарва въздух от вън за да е свали до избраната.
===''
За последното не съм 100%, защото климатроникът изсушава въздуха и го охлажда до посочената температура. Ако обаче външната температура е по-ниска от зададената на таблото и се натисне снежинката какво точно става да каже все пак колегата Oci.
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани