могат ли да се махнат катализаторите и това да не повлиае ..
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- brankovv
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 20.02.2010
- Местоположение: с. Казичене
- Кара: c220 diesel
- Мечтае да кара: e30 m50b25
Re: могат ли да се махнат катализаторите и това да не повлиае ..
makaveli316 написа:Аз винаги съм се питал, защо всички в Бг махат катализаторите на колите, все едно е "демонична" част, която има роля да "убие" колата ви. Не мисля, че от БМВ са се събудили и са си казали "хм, я да сложим тая гадна част".
Ако в Бг направят така както е в Германия примерно, 90% от колите няма да могат да се движат на пътя.
Аз даже през 2013, за да се движа в града, ще ми е нужен допълнителен филтър.
Лично мнение, но това си е чисто бг работа с махането на катализаторите и сигурно за това като се залепя близо до някоя кола за повечеко време, трябва да гася климатика и да затварям прозорците...
в БГ махат катализаторите щото масово хората нямат пара и/или евентуално са чули от някого че пречи на колата ма дали е вярно дали не е това никой непита, аз лично моите ще се опитам да ги запазя до край за сега колата неприпушва и няма каквито и да е признаци за лоша работа на мотора така че съм си с тях

Re: могат ли да се махнат катализаторите и това да не повлиае ..
И за какво беше цялата тема, поредната, която многократно е обсъждана, а освен всичко друго само си начешахме езиците! 
Колега, никой не казва тук, че катализаторите са демонична част, която тия "Лудите" разбираш ли в Германия искат да те преебат като ти я сложат на колата. И се чудя като се питаш с такъв риторичен въпрос, как така не можеш да си отговориш!? Тази част си е много готина, проблемът е, че спада към групата на консумативите. Един катализатор издържа N брой километри и след това трябва да се замени, защото едно, че става неефективен, после се запушва и мъчи двигателя! Особено за дизеловите агрегати, които тук в Бълагрия карат с "нема такава нафта ужасна". Едно, че колите не си знаят километрите и масово са върнати на 130к, а те са реално на над 300-400к, после ужасно гориво и като за капак - запушен катализатор ("филтър" да не се засегне някой
). И хората тука рециклират турбини, чудесий... и т.н. А пък един нов катализатор оригинален по последните Евро стандарти струва 50% от колата горе долу, в зависимост от екстрите и годината! Но дори и 30% да са, пак е много!!! Как бедния българин да даде толкова пари за КАТ. Да ги даде, за да плаща по-малко данъци ок, ама какво получаваш срещу тези данъци??? Че се замърсява въздуха, замърсява се, не отричам...Абе тука проблемите са комплексни и не може да се каже в прав текст кой прав, кой крив. Едно е ясно - ктализатора става демонична част, защото е стар, неефективен и пречи!!! Ако имаш пари за нов - слагаш, ако нямаш - слагаш гърнета, прави тръби и т.н. Прави ми впечатление, че М-комплект предлагат някакви катализатори универсални, които са на цена около 500-600 лв. Аз обаче нямам преки наблюдения стават ли, не стават ли... дейстават ли, как се отразяват на колата...

makaveli316 написа:Аз винаги съм се питал, защо всички в Бг махат катализаторите на колите, все едно е "демонична" част, която има роля да "убие" колата ви. Не мисля, че от БМВ са се събудили и са си казали "хм, я да сложим тая гадна част".
Ако в Бг направят така както е в Германия примерно, 90% от колите няма да могат да се движат на пътя.
Аз даже през 2013, за да се движа в града, ще ми е нужен допълнителен филтър.
Лично мнение, но това си е чисто бг работа с махането на катализаторите и сигурно за това като се залепя близо до някоя кола за повечеко време, трябва да гася климатика и да затварям прозорците...
Колега, никой не казва тук, че катализаторите са демонична част, която тия "Лудите" разбираш ли в Германия искат да те преебат като ти я сложат на колата. И се чудя като се питаш с такъв риторичен въпрос, как така не можеш да си отговориш!? Тази част си е много готина, проблемът е, че спада към групата на консумативите. Един катализатор издържа N брой километри и след това трябва да се замени, защото едно, че става неефективен, после се запушва и мъчи двигателя! Особено за дизеловите агрегати, които тук в Бълагрия карат с "нема такава нафта ужасна". Едно, че колите не си знаят километрите и масово са върнати на 130к, а те са реално на над 300-400к, после ужасно гориво и като за капак - запушен катализатор ("филтър" да не се засегне някой

- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: могат ли да се махнат катализаторите и това да не повлиае ..
makaveli316 написа:Аз винаги съм се питал, защо всички в Бг махат катализаторите на колите, все едно е "демонична" част, която има роля да "убие" колата ви. Не мисля, че от БМВ са се събудили и са си казали "хм, я да сложим тая гадна част".
Ако в Бг направят така както е в Германия примерно, 90% от колите няма да могат да се движат на пътя.
Аз даже през 2013, за да се движа в града, ще ми е нужен допълнителен филтър.
Лично мнение, но това си е чисто бг работа с махането на катализаторите и сигурно за това като се залепя близо до някоя кола за повечеко време, трябва да гася климатика и да затварям прозорците...
Не сравнявай Германия с България. Тук всичко е измислено, така че да излезе по-евтино, да се спестят пари, тъй като сме бедна държава.
- The Edge
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 18.04.2010
- Местоположение: София - град
- Пол: Мъж
- Кара: тъжно друга марка :(
- Мечтае да кара: Пак BMW
Re: могат ли да се махнат катализаторите и това да не повлиае ..
slitter написа:И за какво беше цялата тема, поредната, която многократно е обсъждана, а освен всичко друго само си начешахме езиците!..
...Как бедния българин да даде толкова пари за КАТ. Да ги даде, за да плаща по-малко данъци ок, ама какво получаваш срещу тези данъци??? Че се замърсява въздуха, замърсява се, не отричам...Абе тука проблемите са комплексни и не може да се каже в прав текст кой прав, кой крив. Едно е ясно - ктализатора става демонична част, защото е стар, неефективен и пречи!!! Ако имаш пари за нов - слагаш, ако нямаш - слагаш гърнета, прави тръби и т.н. Прави ми впечатление, че М-комплект предлагат някакви катализатори универсални, които са на цена около 500-600 лв. Аз обаче нямам преки наблюдения стават ли, не стават ли... дейстават ли, как се отразяват на колата...
Така е колега, само да уточня че тези в х-комплект не са подходящи за дизел - катализатора, който по същество е химичен филтър (готов съм да споря с всеки който го нарича филтър


19 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани