Сваляне на преден наносач на Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от bmwdriver » 12 Ное 2011, 12:52

anton mutafchiev написа:бая се посмях като четох че няма отношение биалетата към носача :mhihi: но нищо колегата ви е обяснил че само се откача от него а за автора на темата пари за смяна несъм давал аз си сменям и оправям всичко по колата сам

Може да ти е смешно,но колкото и да не ти се вярва,първите Е36-ците са с дълги биелетки,които са захванати
за амортисьора и нямат нищо общо с носача ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от ~Мишо~ » 12 Ное 2011, 19:52

ceco_kd написа:...П.С. anton mutafchiev Смешно ти е, но готов ли си да се хванем на бас, че без да пипам биалетката ще си сваля носача?

Ми то за това се уточняват тия подробности,не категорично да заявиш,щото на повечето Е36 нищо няма да свалиш без да развиеш биалетката...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 383
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от ceco_kd » 12 Ное 2011, 21:17

Колега ~Мишо~: Човека ясно е казал М40 '93 година. Затова заявявам, че биалетката няма отношение към носача му. Нищо лично и изобщо не искам някой да си мисли, че съм тук, за да споря с някого. Прочетете ми малкото мнения и ще видите, че не съм тук да си чеша езика и да предполагам. Щом не знам си трая. Успех на колегата със смяната. Иначе по горе някой беше питал за избиване и набиване. Избиването става и с чука само. А тампоните се махат още по-лесно. Сложи един по-голям ключ и по него удряй, ще излезе.
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Ное 2011, 21:20

Още като колегата каза, че не трябвало реглаж, понеже носача бил неподвижна част, реших да не коментирам остро че да не се обиди. Но... сега и биалетката като не знае какво да я прави, по-добре да иде на сервиз и да му свършат работата. То като се почне се гледа кое как е, и няма нужда от подобни въпроси. Аз съм почти сигурен, че той няма голяма представа как стоят нещата с окачването, затова толкова много пита. Колкото и да е просто свалянето на носача, се иска известна сръчност. Човек трябва да знае докъде му стигат възможностите, щото едно е да искаш да се научиш как става, друго е да си мислиш че го можеш предварително. Махаш гумата, почваш да развиваш гайките и не става :) Трябва да знаеш откъде да го бутнеш, че да се получи. Може да съм прекалено критичен, но продължавам да умувам как може човек да не знае какво да направи, когато едно нещо е толкова очевидно. Като един друг колега, дето на диагностика му излязла грешка на разпределителния вал, и той се чуди и се мае какво да прави, и усилено задава въпроси в темата си. Никой не се е родил научен, но който иска да се научи ще го направи и без форума (когато това е възможно, както е в случая). Махаш гумата и гледаш, няколко гайки и болта има да се развият. Аз подсказах как се вадят шарнирите от шенкела и магарето, щото там иде затруднението за тези, които не са го правили. Какво повече има да се каже по темата :dunno: Пък реглаж ако искате правете :mrgreen:


Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 9.10.2009
Пол: Мъж

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от tashev_kiril » 12 Ное 2011, 22:14

Dirty M5 driveR написа:Още като колегата каза, че не трябвало реглаж, понеже носача бил неподвижна част, реших да не коментирам остро че да не се обиди. Но... сега и биалетката като не знае какво да я прави, по-добре да иде на сервиз и да му свършат работата. То като се почне се гледа кое как е, и няма нужда от подобни въпроси. Аз съм почти сигурен, че той няма голяма представа как стоят нещата с окачването, затова толкова много пита. Колкото и да е просто свалянето на носача, се иска известна сръчност. Човек трябва да знае докъде му стигат възможностите, щото едно е да искаш да се научиш как става, друго е да си мислиш че го можеш предварително. Махаш гумата, почваш да развиваш гайките и не става :) Трябва да знаеш откъде да го бутнеш, че да се получи. Може да съм прекалено критичен, но продължавам да умувам как може човек да не знае какво да направи, когато едно нещо е толкова очевидно. Като един друг колега, дето на диагностика му излязла грешка на разпределителния вал, и той се чуди и се мае какво да прави, и усилено задава въпроси в темата си. Никой не се е родил научен, но който иска да се научи ще го направи и без форума (когато това е възможно, както е в случая). Махаш гумата и гледаш, няколко гайки и болта има да се развият. Аз подсказах как се вадят шарнирите от шенкела и магарето, щото там иде затруднението за тези, които не са го правили. Какво повече има да се каже по темата :dunno: Пък реглаж ако искате правете :mrgreen:


Колега такива като теб няма какво да коментират във форума. Ако си чел коментари на колегата metodi80 или на мишо, ще разбереш как се дава отговор на въпрос, че и без да има такъв обясняват хората. Благодарение на обяснението на колегата Методи смених сам с помощта на един приятел без да съм го правил преди, съединителя /феродов диск и аксиален лагер/, висящия лагер, хидравличните маркучи и хидравличното масло, проверка нивото на маслото в ск. кутия и рециклирах стартера /смяна на бендикс/ за 2 дена. Та през времето през което питам е не за да си губя моето и вашето време, а за да съм напълно запознат с нещата когато легна под автомобила, защото мога да отделя определени дни и като време, и като брой и искам да съм максимално запознат и продуктивен. Просто не съм се заглеждал в предното окачване до сега, а по симптомите които имам, при завиване на дясно хлопане в левия носач, като удар с чук, съдя, че ще е шарнир.
Така, че не се притеснявай няма да се обидя, но ако няма градивен диалог, снимки и качествени обяснения по добре да не се втурваме в критичности.
Както вече казах между това да разясниш подробно и ясно така, че да знаеш как се прави, преди да си легнал под колата и между това да ти кажат няколко уклончиви думи, има голяма разлика...
Извинявам се ако съм засегнал някого но мисля, че темата си заслужава. Идеята беше следната:
Да сметнем простичко дали е средно на една цена, смяната на носача с нов собственоръчно и смяна на двата шарнира на носача при майстор !!!

Благодаря за разгорялата се дискусия все пак... и както се знае в спора се ражда истината :) :ok: :yes: :driving: :lalala:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 928
Регистриран на: 6.03.2009
Местоположение: Шопско
Пол: Мъж
Кара: чайник

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от sas_88 » 13 Ное 2011, 2:26

CTORH написа:Колеги, а някой може ли да каже къде в София избиват/набиват шарнири на преса и съответно колко струва удоволствието. Щото свалянето и слагането на носача всеки средно-кадърен съфорумец може сам да си го направи, проблема е в избиването и набиването на шарнирите. А и за тампона трябва ли няква преса или и с чука става?


Какви преси ви гонят незнам,у дома на менгемето за 10 минути съм ги избил и набил....Само требва некой по безстрашен да държи докат чукам :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от ~Мишо~ » 13 Ное 2011, 2:48

Печен си ти,не на всички ни е толко акъла...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Ное 2011, 11:30

sas_88 написа:
Какви преси ви гонят незнам


Ами... :mhihi: Те хората са го измислили. Нас нищо не ни гони. Не казвам, че не може и с чука, но... просто не е същото. Аз лично нямам тая сила да го набия толкова добре, както на пресата. Като прибравим и факта, че шарнира трябва хубаво да се подведе, за да влезе равномерно от всички страни. И никой не мисли какво му е на тоя шарнир да изяде толкова бой - няма как това да не доведе до нередности вътре в леглото и ябълката му. Който както иска така да ги сменя, аз ви казвам как се прави професионално, понеже с това се занимавам. И за мен е голям плюс в тоя форум да пишат хора, които имат професионален опит, щото се предполага, че знаят how do they do it :) Все пак идеята е всеки да бъде полезен с каквото може, а не просто да си чешем езиците. За това и писах на колегата да прецени дали е за него да се хване с носача. Знам аз като почнах да бачкам как хем имах ентусиазъм, но просто не знаех от къде да го подхвана... нормално е. Тия неща идват с практиката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от CTORH » 13 Ное 2011, 15:33

sas_88 написа:
CTORH написа:Колеги, а някой може ли да каже къде в София избиват/набиват шарнири на преса и съответно колко струва удоволствието. Щото свалянето и слагането на носача всеки средно-кадърен съфорумец може сам да си го направи, проблема е в избиването и набиването на шарнирите. А и за тампона трябва ли няква преса или и с чука става?


Какви преси ви гонят незнам,у дома на менгемето за 10 минути съм ги избил и набил....Само требва некой по безстрашен да държи докат чукам :mhihi:


Щом си харесаваш тоя метод, действай така. Аз обаче не бих млатил по нов шарнир с чука и предпочитам да ида да дам некой лев и да ми ги направят като хората на преса. Та за това питам колегите от София, ако някой знае къде има такава преса да сподели. Иначе, както каза един колега по-горе, може да се измисли и някъв вариант с крик за набиването.
Изображение


Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 13.07.2008
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E9 CSL Batmobile

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от Betrayer » 13 Ное 2011, 20:38

anton mutafchiev написа:ами като цяло не е сложно да се свали нито трудно имаш два болта на тампона по една гайка на двата шарнира и биалетката да се махне ако имаш подходящт инструмент ще се справиш много бързо а относно цената на шарнирите и тампона зависи от къде ги взимаш и колко отстъпка ползваш аз съм взимал на мейле двата шарнира и тампона за 60лв

Прав е колегата, но лично аз не ти препоръчвам Meyle... Търси си Boge или полеуританови... Powerflex :idea:
"With power up to 321hp and a six speed gearbox, the EVO will launch from 0-100km/h for 5,4sec and nudge with 260km/h on the German autoban!"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 943
Регистриран на: 20.05.2009
Местоположение: пловдив
Кара: всичко що е с гуми

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от anton mutafchiev » 13 Ное 2011, 22:29

полеуритановите са добри а за буге също съм за :yes: но тва сие избор на всеки колега

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Ное 2011, 22:59

Dirty M5 driveR написа:Както ти каза Антон имаш 2 болта, държащи тампона. Шарнирите са с гайки. Ако ще го правиш ти, може да видиш зор с изваждането на шарнирите. Ако имаш вилица бухаш с нея. Ако не - подлагаш един чук на шенкела (точно там, където шарнира влиза в него) и по него удряш рязко с друг чук. С вътрешния шарнир също. И това е, нищо сложно няма. Биалетката се откача елементарно. И наистина си прав, че ако си правиш сам тия неща е по-изгодно да сложиш нов носач, защото шарнирите в зависимост от къде пазаруваш са 30-60лв бройката. За труд ще ти вземат поне 25, и като сметнеш всичко то излиза същото.

ПП: После задължително на реглаж ;)


Кажи сега честно - кое не разбра, и какво накриво казах, че такива като мен не искаш да ги коментираш :?: Този, който не разбира съм аз. Хем не знаеш, хем ти обясняваме, после започваш да подлагаш на съмнение написаното от нас... Знам, че искаш да прочетеш 5 реда, да слезеш и да си оправиш колата за 5 минути, но няма как да стане. Отнякъде се почва.
И да - чел съм теми на Методи и Мишо. Но Методи не си е сменил съединителя, щото някой е пуснал тема да пита как става, а е бил така добър да сподели опита си и да бъде полезен, каквато е целта на тоя форум. Евала за което, такива хора съм ги признал отдавна. Уви, аз няма да сляза да си сваля носача, да снимам, и да кача снимките тук, за да можеш ти да видиш как се прави, само защото си мислиш че едва ли не съм длъжен да се подкрепям единствено със снимков материал. Та ако няма с какво да се обосновеш, ще те помоля да не пишеш такива неща по мой адрес, защото просто не са верни.


Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 9.10.2009
Пол: Мъж

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от tashev_kiril » 13 Ное 2011, 23:48

Dirty M5 driveR написа:
Dirty M5 driveR написа:Както ти каза Антон имаш 2 болта, държащи тампона. Шарнирите са с гайки. Ако ще го правиш ти, може да видиш зор с изваждането на шарнирите. Ако имаш вилица бухаш с нея. Ако не - подлагаш един чук на шенкела (точно там, където шарнира влиза в него) и по него удряш рязко с друг чук. С вътрешния шарнир също. И това е, нищо сложно няма. Биалетката се откача елементарно. И наистина си прав, че ако си правиш сам тия неща е по-изгодно да сложиш нов носач, защото шарнирите в зависимост от къде пазаруваш са 30-60лв бройката. За труд ще ти вземат поне 25, и като сметнеш всичко то излиза същото.

ПП: После задължително на реглаж ;)


Кажи сега честно - кое не разбра, и какво накриво казах, че такива като мен не искаш да ги коментираш :?: Този, който не разбира съм аз. Хем не знаеш, хем ти обясняваме, после започваш да подлагаш на съмнение написаното от нас... Знам, че искаш да прочетеш 5 реда, да слезеш и да си оправиш колата за 5 минути, но няма как да стане. Отнякъде се почва.
И да - чел съм теми на Методи и Мишо. Но Методи не си е сменил съединителя, щото някой е пуснал тема да пита как става, а е бил така добър да сподели опита си и да бъде полезен, каквато е целта на тоя форум. Евала за което, такива хора съм ги признал отдавна. Уви, аз няма да сляза да си сваля носача, да снимам, и да кача снимките тук, за да можеш ти да видиш как се прави, само защото си мислиш че едва ли не съм длъжен да се подкрепям единствено със снимков материал. Та ако няма с какво да се обосновеш, ще те помоля да не пишеш такива неща по мой адрес, защото просто не са верни.


Така е колега, прав си и затова мисля, че няма какво повече да се каже по темата. Предлагам ключ


Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 9.10.2009
Пол: Мъж

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от tashev_kiril » 18 Апр 2012, 18:10

Ето от тази тема ще видите и резултата който постигнах:
viewtopic.php?f=8&t=294168

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 23.08.2011
Местоположение: Варна
Кара: е36 1.8i
Мечтае да кара: z4/850i
Детайли за колата: коли без тавани, мани

Re: Сваляне на преден наносач на Е36

Мнение от zonian » 18 Апр 2012, 23:43

Ако е толкова просто аз сам ще си го правя за друг път. :shock: Че 20лв за смяна на носач не са много, ама мога на дискотека да отида с тях примерно. :arrow: Другият път като ми се наложи ще видя кои ключове са нужни и ще си купя.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook