Проблем след зацепване на ванус колата тресе

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 17.10.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 320

Проблем след зацепване на ванус колата тресе

Мнение от poisona » 03 Ное 2011, 17:10

Сменихме вануса с по нова година, след зацепването колата работи все едно има валове. Иначе си върви перфектно само на ниските на място тресе и работи тежко. Сменихме вануса след ремонт на главата пилене на клапани, гнезда и т.н. Сменихме веригата тракаше, всичко стана перфектно но след смяната на вануса се появи този проблем. Майстора каза че е от ремонта на клапаните и пиленето, направи ги като на рали бегачките. Но малко ме съмнява и търся странично мнение благодаря предварително, има ли вероятност да не е зацепен правилно вануса.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Проблем след зацепване на ванус колата тресе

Мнение от ares2 » 03 Ное 2011, 19:35

poisona написа:Сменихме вануса с по нова година, след зацепването колата работи все едно има валове. Иначе си върви перфектно само на ниските на място тресе и работи тежко. Сменихме вануса след ремонт на главата пилене на клапани, гнезда и т.н. Сменихме веригата тракаше, всичко стана перфектно но след смяната на вануса се появи този проблем. Майстора каза че е от ремонта на клапаните и пиленето, направи ги като на рали бегачките. Но малко ме съмнява и търся странично мнение благодаря предварително, има ли вероятност да не е зацепен правилно вануса.


не разбирам това по горе какво значи но .. най вероятно н ее зацепен правилно вала с ваноса
а и кажи какво сте пилили.. ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 535
Регистриран на: 4.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 М52B20
Мечтае да кара: Е30 М52Б28 Компресор

Re: Проблем след зацепване на ванус колата тресе

Мнение от didore » 03 Ное 2011, 19:47

то вероятност от незацепен правилно ванос винаги има казвам го защото и аз съм минал по този път но при мен нямаше достатъчно мощност. А това с бегачките малко ме съмнява и ми изглежда несериозно. Незная кой е ровил какво е правил по колата но според мен трябва да потърсиш второ мнение от някой който разбира от тези неща защото изглежда лесно но си требе чалъм ;)
Ма много ме кефи тази кола!!!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Проблем след зацепване на ванус колата тресе

Мнение от bavar4o.70 » 03 Ное 2011, 20:50

При зацепването на ваноса си има процедура,която малко майстори знаят и зацепват ваносите както им падне.След зацепването се прави тест с сгъстен въздух,който имитира включването на ваноса.След като пуснеш въздух в масления маркуч ,вала се измества напред и се мери едно разстояние,което ако е по малко от 8.5мм. ваноса трябва да се зацепи на ново.Най вероятно при зацепването е пропуснал първото зъбче от шлиците и сега вала е непрекъснато с някакво предварение.Ноза да си сигурен иди на диагностика и ако излезе грешка-механична на ваноса,работата е ясна!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Проблем след зацепване на ванус колата тресе

Мнение от BiTurbo » 04 Ное 2011, 9:13

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Camshaft-Timing/E36-Camshaft-Timing.htm

Now comes the tricky part. Rotate the front sprocket/chain assembly all the way clockwise to the right (towards where the air cleaner sits). With the plunger of the Vanos unit pushed all the way back into its housing (important), place the Vanos unit on the cylinder head.

The Vanos unit has inside gears that need to mesh with the ones on the sprocket (see arrow). When you push the Vanos unit onto the cylinder head, it will not want to easily mesh with the gears on the sprocket. Important: the sprocket/chain assembly should still be rotated as far clockwise as possible.

With your fingers, rotate the spline shaft on the Vanos unit, until you can engage one spline of the sprocket. Pushing forward on the Vanos unit, carefully rotate the sprocket/chain assembly counter-clockwise. As you do this, the Vanos unit should slide in towards the cylinder head. Always ensure that the FIRST suitable tooth combination between the sprocket and the Vanos unit engages.

Е тва ти е цялото зацепване, нищо сложно няма ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Проблем след зацепване на ванус колата тресе

Мнение от ares2 » 04 Ное 2011, 13:40

след тази схема май се изчерпва всичко
но си има нужда да го направи някои които е отварял бмв преди..
поне потърси маистор
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 640
Регистриран на: 24.12.2010
Местоположение: пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 320
Мечтае да кара: м3

Re: Проблем след зацепване на ванус колата тресе

Мнение от bavar4o.70 » 04 Ное 2011, 19:06

BiTurbo написа:http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Camshaft-Timing/E36-Camshaft-Timing.htm

Now comes the tricky part. Rotate the front sprocket/chain assembly all the way clockwise to the right (towards where the air cleaner sits). With the plunger of the Vanos unit pushed all the way back into its housing (important), place the Vanos unit on the cylinder head.

The Vanos unit has inside gears that need to mesh with the ones on the sprocket (see arrow). When you push the Vanos unit onto the cylinder head, it will not want to easily mesh with the gears on the sprocket. Important: the sprocket/chain assembly should still be rotated as far clockwise as possible.

With your fingers, rotate the spline shaft on the Vanos unit, until you can engage one spline of the sprocket. Pushing forward on the Vanos unit, carefully rotate the sprocket/chain assembly counter-clockwise. As you do this, the Vanos unit should slide in towards the cylinder head. Always ensure that the FIRST suitable tooth combination between the sprocket and the Vanos unit engages.

Е тва ти е цялото зацепване, нищо сложно няма ;)

Няма сложно,но трябва или да си го правил или да имаш инфо,а не да правиш каквото ти скимне.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Проблем след зацепване на ванус колата тресе

Мнение от maxpower » 05 Ное 2011, 21:58

И не на последно място да имаш нужните инструметни, колегите дето ги зацепват с шублери да замълчат :winky: . Ако нямате пари да си ги купите оригинални си правите копия има чертежи има и хора, които да ви ги направят. За да стане както трябва, трябва да блокирате коляновия вал, разпределителните валове и не на последно място една ръчка с която се месетят зъбните колела (за двигателите с пружинни пластитни на ваноса е направо задължителна, защото не можете да завъртите малката верига). И накрая наистина е хубаво ако не сте го правили да викнете някой, който го е правил да ви помага, не че не можете да си го направите и сами но 2ри чифт очи не е излишен.
Иначе по въпроса ако всичко по запалителната система е наред,има компресия на всички цилиндри и не смуче въздух от където не трябва, то залагам на проблем със зацепватето на валовете. Обикновенно записва грешка за ваноса ако има някакво несъответствие в зацепването.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook