Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- badjo E60
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Сменям вече два пъти големия термостат и един път малкия .До колкото знам температурата трябва да варира между 88-92 градуса,но при мен в града сега не става повече от 85-88 а извън града варира 84-86 градуса.В същото време на място на светофар в жегите стигаше и 98 градуса.Сменял съм голям и малак термостат водна помпа и радиатор ,в последствие смених пак големия термостат заради описаното по горе.
При дилърите на БМВ никой не може да ми даде точна информация как трябва да се държи колата
Сега ме интересува има ли и други колеги който след смяна на термостатите да имат тези аномалии
Ако е проблем къде другаде да го търся
Колата ми има завишен разход с приблизително два литра на сто километра.Възможно ли е това да се дължи на промените в температурата на мотора и от там да се вдига разхода след като извън града държи температура 84-86 градуса ,което не е работна температура
И последния въпрос е,филтъра за изгорели газове не съм го чувал да се самопочиства.На колко градуса ставаше това и има ли опасност той да се запуши от тези температурни проблеми
Знам че има подобна тема но в нея няма това което ме интересува.
При дилърите на БМВ никой не може да ми даде точна информация как трябва да се държи колата

Сега ме интересува има ли и други колеги който след смяна на термостатите да имат тези аномалии

Ако е проблем къде другаде да го търся

Колата ми има завишен разход с приблизително два литра на сто километра.Възможно ли е това да се дължи на промените в температурата на мотора и от там да се вдига разхода след като извън града държи температура 84-86 градуса ,което не е работна температура

И последния въпрос е,филтъра за изгорели газове не съм го чувал да се самопочиства.На колко градуса ставаше това и има ли опасност той да се запуши от тези температурни проблеми

Знам че има подобна тема но в нея няма това което ме интересува.
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Не мисля че 86 градуса е температура за която да се притесняваш. Трябва да отчетеш че датчика за температурата и той остарява и може да дава +- 2 градуса грешка. Когато аз имах проблем с термостатите не можех да дигна над 75 градуса.
Tool - Fear Inoculum
- badjo E60
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Emooo написа:Не мисля че 86 градуса е температура за която да се притесняваш. Трябва да отчетеш че датчика за температурата и той остарява и може да дава +- 2 градуса грешка. Когато аз имах проблем с термостатите не можех да дигна над 75 градуса.
и той е нов,пропуснах да кажа.
- zdravko_boqdjieff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Air Bus a380
- Детайли за колата: 535d
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Колега незнам проблема ти какъв е точно....?по принцип всеки автомобил варира постоянно в температурата си!Просто ако досега си карал кола,на която датчика на таблото и не е толкова чувствителен е нямало как да разбереш дали е точно 90 или 86 градуса!Не се притеснявай за DPF филтъра за твърди частици(той се самопочиства при работна температура 75 градуса)Колата ти е съвсем наред.А за разхода според мен е съвсем нормално когато температурата навън спадне и разхода на автомобила да се качи!И особено важен фактор е дали караш колата малко или много(примерно от вкъщи до работа и това ако са 5 до 10 км....ами ти просто не и даваш шанс да загрее както трябва)
Мисля,че май имаш излишни пари и се чудиш на кой майстор да ги дадеш!Провери си и охладителната течност 


Никога,никога не се предавай!!!
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
провери на диагностика дали е давал грешки ДПФ-а. оттам ще се мисли по-нататък.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Да се присъединя и аз към колегата badjo 60. Имам абсолютно същите симптоми, но аз си живея с мисълта, че това е нормално! Не разбирам обаче, защо това да е проблем? Съдя отново по старото си Ауди. Там градусите си стояха (заковани) по средата (на 90 градуса), но на VAG-COM варираше между 84-88. От там съм останал с впечатление, че над 82-3 градуса и под 100 - всичко е в рамките на нормалното.
Ще следя с интерес темата, пък да видим какво ще излезе..
Ще следя с интерес темата, пък да видим какво ще излезе..
F07 535d
F07 530d
E60 530d
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
температурата при Баджо не е кой-знае колко извън нормата. макар че при много колеги (и при мен) след смяна на термостати наистина седеше на 89-91 градуса. трябва да я пусна пак скоро да видим след 10-11 месеца какво е положението с температурата. по принцип знам че термостата бързо остарява и темп започва да се движи между 85 и 90. но това не значи че е пак за смяна.
по-големият му проблем са тези 2 литра завишен разход, макар че там информацията му е доста оскъдна.
по-големият му проблем са тези 2 литра завишен разход, макар че там информацията му е доста оскъдна.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- badjo E60
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
da6ip написа:провери на диагностика дали е давал грешки ДПФ-а. оттам ще се мисли по-нататък.
Трябва ли да се гледа нещо по специално за грешки на ДПФ-а ,защото преди седмица бях на диагностика но нищо не ми казаха

А за разхода той не е от сега ,забелязах го някъде към края на Август. Карам много-такава ми е работата,градско извън градско все ми дава два-три литра от горе.Проверявал съм и пълен-пълен на една и съща бензиностанция и пак е два-три литра.Значи извън градско разход под 9 не съм виждал скоро



- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
ако е бил задръстен ДПФа са щели да видят на диагностика.
тоя разход е прекалено висок. търси причината. колегата в русе, или каквото измислиш... нещо не е наред
тоя разход е прекалено висок. търси причината. колегата в русе, или каквото измислиш... нещо не е наред
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Аз също имам сериозен проблем с разхода
По бордови компютър ми засича разход 17,2, като за изминати 180км (изцяло градско в София) - датчика за горивото казва, че имам почти половин резервоар.
Аз обаче отдавам този висок разход на няколко основни неща:
1. Рънфлет гуми (18" 275/35 отзад и 245/40 отпред)
2. Изключително късите отсечки (4км в посока), при които рядко включвам над 3-та (на практика нямам по-дълга отсечка от 1 километър от вкъщи до работа)
3. Използването на независимото отопление (така наречената печка).
Този месец се надявам, че ще сменя гумите, така че ще видим дали това ще окаже влияние. Отделно няма да използвам и печката... Горивото, което е в резервоара е ОМВ Max Motion.

По бордови компютър ми засича разход 17,2, като за изминати 180км (изцяло градско в София) - датчика за горивото казва, че имам почти половин резервоар.
Аз обаче отдавам този висок разход на няколко основни неща:
1. Рънфлет гуми (18" 275/35 отзад и 245/40 отпред)
2. Изключително късите отсечки (4км в посока), при които рядко включвам над 3-та (на практика нямам по-дълга отсечка от 1 километър от вкъщи до работа)
3. Използването на независимото отопление (така наречената печка).
Този месец се надявам, че ще сменя гумите, така че ще видим дали това ще окаже влияние. Отделно няма да използвам и печката... Горивото, което е в резервоара е ОМВ Max Motion.

F07 535d
F07 530d
E60 530d
- Cinder
- ентусиаст
-
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Не очаквай да падне разхода като смениш гумите 


Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Не съм съгласен с теб. Никак дори 

F07 535d
F07 530d
E60 530d
- bossorange
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 288
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: x5 g05 4.0i
- Мечтае да кара: кола дет не се разваля
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
dpetrov написа:Аз също имам сериозен проблем с разхода![]()
По бордови компютър ми засича разход 17,2, като за изминати 180км (изцяло градско в София) - датчика за горивото казва, че имам почти половин резервоар.
Аз обаче отдавам този висок разход на няколко основни неща:
1. Рънфлет гуми (18" 275/35 отзад и 245/40 отпред)
2. Изключително късите отсечки (4км в посока), при които рядко включвам над 3-та (на практика нямам по-дълга отсечка от 1 километър от вкъщи до работа)
3. Използването на независимото отопление (така наречената печка).
Този месец се надявам, че ще сменя гумите, така че ще видим дали това ще окаже влияние. Отделно няма да използвам и печката... Горивото, което е в резервоара е ОМВ Max Motion.
Колега, малко се отклонявам от темата, ама гумите не трябва ли да са еднакви при XD?
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
Истината е, че не знам отговора на този въпрос
Колата ми дойде с тези гуми, които според user manual-а е нормално да бъдат такива. До колкото съм чувал обаче, препоръчително е всички гуми да бъдат еднакви. Дали е така - аз не знам, но определено нямам намерение да карам с различни гуми
А сега по темата. Преди малко засякох разхода, и се оказа, че бордовия ми компютър лъже като 'дрът циганин
Зареждане до абсолютния максимум (както се изразява един познат - "Докато повърне"
) зареди 30,1 за точно 220,8км. Това прави разход от 13,6/100, което пък си е приличен разход, при гореописаните обстоятелства (добавям по 1 литър за всеки час работа на печката (т.е. сумарно около 2,5/3л), още литър/200км заради гумите а останалото отдавам на изключително късите отсечки и студен двигател)

Колата ми дойде с тези гуми, които според user manual-а е нормално да бъдат такива. До колкото съм чувал обаче, препоръчително е всички гуми да бъдат еднакви. Дали е така - аз не знам, но определено нямам намерение да карам с различни гуми

А сега по темата. Преди малко засякох разхода, и се оказа, че бордовия ми компютър лъже като 'дрът циганин

Зареждане до абсолютния максимум (както се изразява един познат - "Докато повърне"

F07 535d
F07 530d
E60 530d
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Питане за работна температура и филтър изгорели газове
разхода е ок при описаните обстоятелства.
бордовия можеш да го калибрираш да се доближи малко до реалността.
но това че си с рънфлет гуми не разбрах каква роля играе?
за пръв път чувам рънфлет сам по себе си да има значение.
виж ако сложиш и отзад 245, или 225 навсякъде, тогава можеш да очакваш подобрение.
бордовия можеш да го калибрираш да се доближи малко до реалността.
но това че си с рънфлет гуми не разбрах каква роля играе?
за пръв път чувам рънфлет сам по себе си да има значение.
виж ако сложиш и отзад 245, или 225 навсякъде, тогава можеш да очакваш подобрение.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани