Въпрос за термостат
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
67 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- ogi dog
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 95
- Регистриран на: 12.10.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: 530dA M-Individual
- **Novobraneca
- ентусиаст
-
- Мнения: 1258
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525 tds ЧЕРНАТА ПИЧЕЛОВКА
- Детайли за колата: С чио чипс :D
Re: Въпрос за термостат




ШЕСТАКА СИ Е ШЕСТАК
[OO==[|][|]==OO] 
Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070


Продавам E39 523I на части viewtopic.php?f=15&t=206351&p=2266070#p2266070
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Въпрос за термостат
Темата е малко старичка, но за да не повтарям колеги, ще пиша тук. Колата е от подписа, двоен ванос.
Та тези дни смених антифриз /незнайно на колко години/ с немски червен. Реших да сменя и термостата, профилактично.
Майсторите сложиха "Бер", доливане, обезвъздушаване...както си му е реда. Доста време им отне да загреят колата, за да отвори термостата -тези дни си е бая студено.
Няколко дни карам в града - по 20-30 км - кръстовища, светофари, задръствания, но никога не съм усетил долния маркуч топъл, т.е. да отвори термостата! Верно, температурата тези дни не премина 7 гр. Иначе колата си загрява добре, парното е на 6, стрелката не мърда от 12.01, разхода ми не е мръднал.
Възможно ли е чак толкова да не загрява колата, та да не може да отвори втория кръг, или да се съмнявам в термостата?
Та тези дни смених антифриз /незнайно на колко години/ с немски червен. Реших да сменя и термостата, профилактично.
Майсторите сложиха "Бер", доливане, обезвъздушаване...както си му е реда. Доста време им отне да загреят колата, за да отвори термостата -тези дни си е бая студено.
Няколко дни карам в града - по 20-30 км - кръстовища, светофари, задръствания, но никога не съм усетил долния маркуч топъл, т.е. да отвори термостата! Верно, температурата тези дни не премина 7 гр. Иначе колата си загрява добре, парното е на 6, стрелката не мърда от 12.01, разхода ми не е мръднал.
Възможно ли е чак толкова да не загрява колата, та да не може да отвори втория кръг, или да се съмнявам в термостата?
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Въпрос за термостат
ако ти не е редовен термостата колата или няма да загрява или ще грее до червеното,в повечето случаи температурата постоянно играе.а долния маркуч в това време е студен,когато вс е наред е студен.
- King Nothing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 3.09.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d '02
- Мечтае да кара: подводница
Re: Въпрос за термостат
Колеги, а в случай, че ЕГР-а е "байпаснат" има ли смисъл от подмяната на неговия термостат, че нещо ме обзеха едни съмнения?
- watchman
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d Touring
Re: Въпрос за термостат
И аз да използвам темата.
При мен когато съм надолу по баир стрелката на водата пада до 10ч. След това като покарам се връща обратно до нормално положение - 12ч. - това е извън града.
От няколко дена следя температурата на двигателя с борда (градско). За 4км (5-10 мин.) темп. се качва до 40-45 градуса. Четох някъде, че за да достигне нормална работна температура са необходими около 5-8 мин. При мен отнема малко повече време въпреки, че и печката се включва.
Та въпросa ми e:
1. Да сменям ли и термостата на EGR -то (а имам ли термостат там)? - Според RealOEM за колата според годината (11.1999) и трансмисията (ръчна) няма термостат на EGR-то. Има ли начин да разбера (нагледно) дали има термостат за да знам да го купувам ли и него? Прочетох доста мнения - ако е автоматик има, някои няма, зависи от годината на производство......!
П.С. Когато обслужвах колата ми казаха, че термостата за двата кръга работи, но си мисля, че отваря малко по-рано от нормалното и това е причината за да не заграява бързо.
При мен когато съм надолу по баир стрелката на водата пада до 10ч. След това като покарам се връща обратно до нормално положение - 12ч. - това е извън града.
От няколко дена следя температурата на двигателя с борда (градско). За 4км (5-10 мин.) темп. се качва до 40-45 градуса. Четох някъде, че за да достигне нормална работна температура са необходими около 5-8 мин. При мен отнема малко повече време въпреки, че и печката се включва.
Та въпросa ми e:
1. Да сменям ли и термостата на EGR -то (а имам ли термостат там)? - Според RealOEM за колата според годината (11.1999) и трансмисията (ръчна) няма термостат на EGR-то. Има ли начин да разбера (нагледно) дали има термостат за да знам да го купувам ли и него? Прочетох доста мнения - ако е автоматик има, някои няма, зависи от годината на производство......!
П.С. Когато обслужвах колата ми казаха, че термостата за двата кръга работи, но си мисля, че отваря малко по-рано от нормалното и това е причината за да не заграява бързо.
- King Nothing
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 81
- Регистриран на: 3.09.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 525d '02
- Мечтае да кара: подводница
Re: Въпрос за термостат
100лв за термостат до водната помпа
70лв за термостат на ЕГР-а
Одеве си ги купих от М-Кар и вероятно утре ще ги слагам.
Общо взето май загрее ли си двигателя до работна температура, не трябва да изстива докато работи.
70лв за термостат на ЕГР-а
Одеве си ги купих от М-Кар и вероятно утре ще ги слагам.
Общо взето май загрее ли си двигателя до работна температура, не трябва да изстива докато работи.
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Въпрос за термостат
ебати цената.за моята тдска го взех преди 3г. за 15 лв с отстъпката.нямам никакви проблеми до днес.....
- uBaH
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 20.02.2011
- Местоположение: Димитровград / Хасково
- Пол: Мъж
Въпрос за термостат
wladio, не знам как е при дизелите, но доколкото съм чел при бензинките, M52TU/M54TU двигателите имат т.нар. електронен термостат който се управлява от компютъра на колата. Нищо чудно d-тата да са със същия или подобен термостат (за разлика от TDS) и от там цената да е съвсем друга.
- watchman
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 28.06.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d Touring
Re: Въпрос за термостат
Аз днес си взех термостат BEHR 55лв. с отстъпка. Иначе в Ауто+ 77лв.
Това което ми направи впечатление, е че имаше нещо изтрито по термостата. След като го занесох на майсторчето да го види, той ми каза че е оригинален. Това с изтриването го правили, защото със щампа BMW и номера може да се купи от оторизиран магазин.
Това което ми направи впечатление, е че имаше нещо изтрито по термостата. След като го занесох на майсторчето да го види, той ми каза че е оригинален. Това с изтриването го правили, защото със щампа BMW и номера може да се купи от оторизиран магазин.
- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Въпрос за термостат
има защо да е толко скъп.нищо не казвам просто правя сравнение.
- gangstafenoss
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е38 740d
- Мечтае да кара: P1
Re: Въпрос за термостат
и аз да се включа,имам подобен проблем ,като пускам по баир температурата спада до студено и сутринта загрява доста бавно.въпроса ми е кое трябва да се смени ,виждам че имало термостат и на ажр ако правилно съм се сетил.и проблем ли е да карам така? поздрави
\\//
- mishoval
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 4.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520i M52B20TU
Re: Въпрос за термостат
watchman написа:Аз днес си взех термостат BEHR 55лв. с отстъпка. Иначе в Ауто+ 77лв.
Това което ми направи впечатление, е че имаше нещо изтрито по термостата. След като го занесох на майсторчето да го види, той ми каза че е оригинален. Това с изтриването го правили, защото със щампа BMW и номера може да се купи от оторизиран магазин.
И аз моя го смених преди 10 дни, същата марка, с изтрити номера, същото обяснение от майстора- или са се наговорили

- wladio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 701
- Регистриран на: 16.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е39
Re: Въпрос за термостат
gangstafenoss написа:и аз да се включа,имам подобен проблем ,като пускам по баир температурата спада до студено и сутринта загрява доста бавно.въпроса ми е кое трябва да се смени ,виждам че имало термостат и на ажр ако правилно съм се сетил.и проблем ли е да карам така? поздрави
2.5 тдс е със един термостат,отивай в магазина и веднага взимай нов,и го сменяй.за дизела не е добре постоянно да се мени температурата.
- gangstafenoss
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 2.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е38 740d
- Мечтае да кара: P1
Re: Въпрос за термостат
още утре ще го сменя щом така,ако някои може да ме ориентира с марка и с цена, и мога ли сам си го сменя
\\//
67 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани