Тройник М43 - проблемът разрешен
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Тройник М43 - проблемът разрешен
Колеги, пускам поредната тема за трийника на М43 отзад на главата, щото вече много се ядосах! Трети път сменявам тройника с чисто нов, оригинален - два пъти закупуван от Дару Кар, последния път от Камор. При всичките смени след известно време запачваше пак да протича. Ама като казвам протича, не означава да тече като извор, а просто лек теч, който много, ама много вече ме дразни. Реално губи по половин литър на 5000 км., което не е нищо, нито ми пречи да си доливам антифриз, ама просто искам да не тече и грам, разберете ме - перфекционист съм! Не мога да разбера защо протича или по-скоро предполагам, но пускам темата за мнения дали да направя една интервенция и има ли смисъл от нея. Предишните пъти смятах, че съм бъркал с монтажа, защото просто съм вадел тройника и съм слагал на сухо директно новия и предполагах, че докато влиза скапания тройник се наранява уплътнението и след известно време пак почва да протича. Също така трябва да спомена, че течът се появава на студен двигател, т.е. след като вече е изстинал напълно. Докато е топъл и капка не протича, но изстине ли почва да промазнява отзад. Ясно е, че това е от свиването на материала, но въпреки това при нормални обстоятелства не трябва да е така, дори и да се свие метала от студа в некви там микрони. Дори имам и обяснение защо се е получило това - предполагам колата не е карана преди, а и от мен с антифриз за алуминиеви блокове. Правело ми е впечатление, че самото легло на тройника е леко абразивен, а не гладко. Това е именно защото алуминия е почнал да цъфти, ако мога така да се изразя от неправилната течност, която циркулира. Та последният път направих монтажа според мен перфектно - намазах обилно тройника и леглото с течен сапун и влезе като на дърта парясница младо войниче
, без никакво напъване като у дома си, за да ме разберете правилно го казвам така цветущо!!! Сложих хубав червен антифриз след това за алуминиеви блокове. Въпросът е, че сега сутринта като слязох долу, за да проверя именно това на студен двигател - отново е омазнило и вече много се издразних.
Целата тая пледоария я написах, за да събера мнения от вас какво да го правя! Идеята ми е да взема да го сваля пак и да го намажа обилно леглото и тройника с червен силикон за гарнитури на глави. Смятате ли, че ще стане, дали ще уплътни когато двигателя изстине, за да го спра тоя теч накрая. Бих искал и да ми препоръчате кой е най-хубавия силикон - черен, червен, марка нещо някоя конкретна! Ще съм благодарен!
П.С. проверявайте си тройниците драги колеги с М43 на студен двигател и вие с едно бъркане отзад на главата с ръка, за да видите дали омазнява!



Целата тая пледоария я написах, за да събера мнения от вас какво да го правя! Идеята ми е да взема да го сваля пак и да го намажа обилно леглото и тройника с червен силикон за гарнитури на глави. Смятате ли, че ще стане, дали ще уплътни когато двигателя изстине, за да го спра тоя теч накрая. Бих искал и да ми препоръчате кой е най-хубавия силикон - черен, червен, марка нещо някоя конкретна! Ще съм благодарен!
П.С. проверявайте си тройниците драги колеги с М43 на студен двигател и вие с едно бъркане отзад на главата с ръка, за да видите дали омазнява!
Последна промяна slitter на 26 Окт 2011, 12:04, променена общо 2 пъти
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Тройник М43
Да не би да го стягаш прекалено много и пластмасата да се измята малко
Другия вариант, за който се сещам, е да подсушиш мястото много добре и да го мазнеш леко с червен силикон.

Si non confectus, non reficiat.
Re: Тройник М43
Zagy написа:Да не би да го стягаш прекалено много и пластмасата да се измята малкоДругия вариант, за който се сещам, е да подсушиш мястото много добре и да го мазнеш леко с червен силикон.
Не, Zagy, не го стягам! Ползвам малка тресчотка и съвем целенасочено стягам умерено. Явно поразцъфтелия алуминий прави мизерията и има микроскопични улейчета, които уплътнението не може да уплътни, когато изстине колата и се разшири материала. Затова и аз съм се замислил да го намажа със силикон, ама искам да е хубав, че знам, че има ментаци некви гадни, който да доулътни и да има елатичност там 20-30 %, колкото по принцип си го дават по спецификации на силикона и да се оправи работата, че ми писна да се занимавам с тоя тройник. Пак казвам, много е малък теча и много малко губи, ама си ме дразни!
Също искам да питам, ако отворя само пробката на радиатора дали нивото на антифриза ще слезе от тръбите при тройника, че да не губя от антифриза, че ми е нов и не ми се иска да иде на земята, а не ми се оваря пак пробката на блока, голяма разправия е.
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Тройник М43
До сега не си слагал силикон, значи трябва да пробваш и със силикон. Преди това хубаво обезмасли всичко, че иначе няма да хване и пак ще текне.
- besnia_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 195
- Регистриран на: 22.09.2010
- Местоположение: london uk
- Пол: Мъж
- Кара: M sport
- Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици
Re: Тройник М43
[quote="slitter"]Колеги, пускам поредната тема за трийника на М43 отзад на главата, щото вече много се ядосах!
Здравей колега понеже аз съм се учил на този мотор и ми е слабост
този троиник е проблемен по принцип като го замениш с нов и не би трябвало да има проблем,обаче както ти си описал хубаво че алуминия се е нацепил или абразивен,в тази ситуация аз използвам по голямо уплътнение няма да го скъсаш дори и на сухо
защото те са много здрави аз лично използвам силикон локтаит тъмно маслено зелен с него става бетон,и процедурата е следната намазваш леко с силикон не прекаляваш защото няма смисъл уплътнението премахва излишния и го вкарва на вътре
след това слагаш тройника с по големия уплътнител леко завътраш на ляво на дясно няма опасност да се скъса
влиза малко зор но като влезне забравяш за течове
за болтовете няма как да ги навиеш много щото на тройника има метални втулки и те ограничават навиването дано съм бил полезен тази операция съм я правил на повече от 4 мотора м43 и никога съм нямал проблем
защото наистина е дразнещо така да ти тече особено отзад и да не се вижда хубаво 
Здравей колега понеже аз съм се учил на този мотор и ми е слабост







Re: Тройник М43
Благодаря колега
Само да те питам, оригиналното улътнение както го виждам от realoem e 26,5x2,5! Пробвах предишния път с по-голямо, обаче явно бе прекалено голямо и не поиска да влезе, та затова се принудих да си купя пак цял фланец оригинал от дилъра. Сега слязох долу и намазах по краищата със силикон Виктор Реинц черен, ама без да го свалям. Не тая особено големи надежди, че ще спре да сълзи, но си викам нека опитам преди да разглобявам наново. Та мисълта ми е колко по-голям да сложа като размер, ти помниш ли колко е бил този, който си слагал ти или си мерил на око! Също така ако почистя леглото на фланеца с някъв номер водна шкурка дали няма да се подобри положението и да се поизглади??? Същевременно ако смятате, че ще има ефект какъв номер ще ми препоръчате шкурка???

- tani bojilov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Тройник М43
Според мен търкането със шкурка не е необходимо.Пипни го отвътре с пръста и ако няма нещо наистина грабаво или наранено не го шлайфай.Мисля че силикона трябва да задържи,избрал си хубав силикон,но имай впредвид,че трябва да стегне поне два три часа...Хубаво е докато стяга да няма антифриз в системата,поне на нивото на тройника
- besnia_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 195
- Регистриран на: 22.09.2010
- Местоположение: london uk
- Пол: Мъж
- Кара: M sport
- Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици
Re: Тройник М43
[quote="slitter"]Благодаря колега
Само да те питам, оригиналното улътнение както го виждам от realoem
Е честно да ти кажа много не съм по размерите
имам една кутия с пръстени и само вадя и слагам пробвам не става сменям по голям по малак докато някой пасне както трябва
няма смисъл да го мажеш отгоре нищо не става
свали го почисти хубаво канала на главата както колегата отгоре казва бърни го с пръст ако не усетиш големи не равности няма смисъл от шкурка
дори и да го шкуриш с водна пак нищо няма да направиш особено в това не удобно положение ако е свалена главата нещата стоят по друг начин
съвета от мен е да си купиш продават едни кутии с всякакви размери уплътнения и не са много скъпи макс 10 кинта и и от там на татък знаеш как
най важното забравих да спомена този оригиналния пръстен който е ако не се лъжа не е заоблен и проблема идва точно от това слагаш кръгъл пръстен и забравяш изобщо че това нещо съществува отзад 

Е честно да ти кажа много не съм по размерите







- NIKMAN
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 202
- Регистриран на: 23.11.2010
- Местоположение: Ел Марконе
- Пол: Мъж
- Кара: E46i
Re: Тройник М43
През м.Април смених тройника, и сега слизам и на студен двигател пипам отзад и пръстите ми мокри 



- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Тройник М43
Едва дали ще дам по-умен съвет от колегата besnia, но само да споделя моите проблеми. Течеше отзад, смених го и пак си течеше. Оказа се че О пръстенът е бил нещо не наред и майсторите ми го смениха с нов и се оправи.
Re: Тройник М43
mistyrain написа:Едва дали ще дам по-умен съвет от колегата besnia, но само да споделя моите проблеми. Течеше отзад, смених го и пак си течеше. Оказа се че О пръстенът е бил нещо не наред и майсторите ми го смениха с нов и се оправи.
Сега на студен двигател след като си го карал иди и пипни отзад да видиш дали се е оправил наистина, че като гледам май ще се окаже, че си мислите, че се е оправил, ама не е



- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Тройник М43
И аз го смених преди една година и ядове нямам. 

Re: Тройник М43
Aми тези, които са си карали колите с правилния антифриз явно не се е разцъфнал алуминия в леглото и само смяната оправя проблема, но тези като мен, които са крали колите си с обикновен антифриз и алуминия е разцъфтял в леглото на тройника май оправията е с малко по-дебело уплътнение. Като намяря време ще сменя и аз уплътнението с ново по-голямо и мисля, че няма да има проблем! Още веднъж
на колегата besnia

- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Тройник М43
А кой е този "правилен" антифриз?
- jbankov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1346
- Регистриран на: 11.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 M54 '01
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани