Тройник М43 - проблемът разрешен

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Тройник М43 - проблемът разрешен

Мнение от slitter » 22 Окт 2011, 11:02

Колеги, пускам поредната тема за трийника на М43 отзад на главата, щото вече много се ядосах! Трети път сменявам тройника с чисто нов, оригинален - два пъти закупуван от Дару Кар, последния път от Камор. При всичките смени след известно време запачваше пак да протича. Ама като казвам протича, не означава да тече като извор, а просто лек теч, който много, ама много вече ме дразни. Реално губи по половин литър на 5000 км., което не е нищо, нито ми пречи да си доливам антифриз, ама просто искам да не тече и грам, разберете ме - перфекционист съм! Не мога да разбера защо протича или по-скоро предполагам, но пускам темата за мнения дали да направя една интервенция и има ли смисъл от нея. Предишните пъти смятах, че съм бъркал с монтажа, защото просто съм вадел тройника и съм слагал на сухо директно новия и предполагах, че докато влиза скапания тройник се наранява уплътнението и след известно време пак почва да протича. Също така трябва да спомена, че течът се появава на студен двигател, т.е. след като вече е изстинал напълно. Докато е топъл и капка не протича, но изстине ли почва да промазнява отзад. Ясно е, че това е от свиването на материала, но въпреки това при нормални обстоятелства не трябва да е така, дори и да се свие метала от студа в некви там микрони. Дори имам и обяснение защо се е получило това - предполагам колата не е карана преди, а и от мен с антифриз за алуминиеви блокове. Правело ми е впечатление, че самото легло на тройника е леко абразивен, а не гладко. Това е именно защото алуминия е почнал да цъфти, ако мога така да се изразя от неправилната течност, която циркулира. Та последният път направих монтажа според мен перфектно - намазах обилно тройника и леглото с течен сапун и влезе като на дърта парясница младо войниче :mhihi: :mhihi: :mhihi: , без никакво напъване като у дома си, за да ме разберете правилно го казвам така цветущо!!! Сложих хубав червен антифриз след това за алуминиеви блокове. Въпросът е, че сега сутринта като слязох долу, за да проверя именно това на студен двигател - отново е омазнило и вече много се издразних.

Целата тая пледоария я написах, за да събера мнения от вас какво да го правя! Идеята ми е да взема да го сваля пак и да го намажа обилно леглото и тройника с червен силикон за гарнитури на глави. Смятате ли, че ще стане, дали ще уплътни когато двигателя изстине, за да го спра тоя теч накрая. Бих искал и да ми препоръчате кой е най-хубавия силикон - черен, червен, марка нещо някоя конкретна! Ще съм благодарен!

П.С. проверявайте си тройниците драги колеги с М43 на студен двигател и вие с едно бъркане отзад на главата с ръка, за да видите дали омазнява!
Последна промяна slitter на 26 Окт 2011, 12:04, променена общо 2 пъти

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Тройник М43

Мнение от Zagy » 22 Окт 2011, 11:39

Да не би да го стягаш прекалено много и пластмасата да се измята малко :dunno: Другия вариант, за който се сещам, е да подсушиш мястото много добре и да го мазнеш леко с червен силикон.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Тройник М43

Мнение от slitter » 22 Окт 2011, 11:51

Zagy написа:Да не би да го стягаш прекалено много и пластмасата да се измята малко :dunno: Другия вариант, за който се сещам, е да подсушиш мястото много добре и да го мазнеш леко с червен силикон.


Не, Zagy, не го стягам! Ползвам малка тресчотка и съвем целенасочено стягам умерено. Явно поразцъфтелия алуминий прави мизерията и има микроскопични улейчета, които уплътнението не може да уплътни, когато изстине колата и се разшири материала. Затова и аз съм се замислил да го намажа със силикон, ама искам да е хубав, че знам, че има ментаци некви гадни, който да доулътни и да има елатичност там 20-30 %, колкото по принцип си го дават по спецификации на силикона и да се оправи работата, че ми писна да се занимавам с тоя тройник. Пак казвам, много е малък теча и много малко губи, ама си ме дразни!

Също искам да питам, ако отворя само пробката на радиатора дали нивото на антифриза ще слезе от тръбите при тройника, че да не губя от антифриза, че ми е нов и не ми се иска да иде на земята, а не ми се оваря пак пробката на блока, голяма разправия е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Тройник М43

Мнение от majstorapetkov » 22 Окт 2011, 13:32

До сега не си слагал силикон, значи трябва да пробваш и със силикон. Преди това хубаво обезмасли всичко, че иначе няма да хване и пак ще текне.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Тройник М43

Мнение от besnia_ » 22 Окт 2011, 13:35

[quote="slitter"]Колеги, пускам поредната тема за трийника на М43 отзад на главата, щото вече много се ядосах!


Здравей колега понеже аз съм се учил на този мотор и ми е слабост :mhihi: този троиник е проблемен по принцип като го замениш с нов и не би трябвало да има проблем,обаче както ти си описал хубаво че алуминия се е нацепил или абразивен,в тази ситуация аз използвам по голямо уплътнение няма да го скъсаш дори и на сухо :mhihi: защото те са много здрави аз лично използвам силикон локтаит тъмно маслено зелен с него става бетон,и процедурата е следната намазваш леко с силикон не прекаляваш защото няма смисъл уплътнението премахва излишния и го вкарва на вътре :lol: след това слагаш тройника с по големия уплътнител леко завътраш на ляво на дясно няма опасност да се скъса ;) влиза малко зор но като влезне забравяш за течове :mhihi: за болтовете няма как да ги навиеш много щото на тройника има метални втулки и те ограничават навиването дано съм бил полезен тази операция съм я правил на повече от 4 мотора м43 и никога съм нямал проблем :clap: защото наистина е дразнещо така да ти тече особено отзад и да не се вижда хубаво :bchug:
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Тройник М43

Мнение от slitter » 22 Окт 2011, 15:40

Благодаря колега :bchug: Само да те питам, оригиналното улътнение както го виждам от realoem e 26,5x2,5! Пробвах предишния път с по-голямо, обаче явно бе прекалено голямо и не поиска да влезе, та затова се принудих да си купя пак цял фланец оригинал от дилъра. Сега слязох долу и намазах по краищата със силикон Виктор Реинц черен, ама без да го свалям. Не тая особено големи надежди, че ще спре да сълзи, но си викам нека опитам преди да разглобявам наново. Та мисълта ми е колко по-голям да сложа като размер, ти помниш ли колко е бил този, който си слагал ти или си мерил на око! Също така ако почистя леглото на фланеца с някъв номер водна шкурка дали няма да се подобри положението и да се поизглади??? Същевременно ако смятате, че ще има ефект какъв номер ще ми препоръчате шкурка???

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: Тройник М43

Мнение от tani bojilov » 22 Окт 2011, 16:28

Според мен търкането със шкурка не е необходимо.Пипни го отвътре с пръста и ако няма нещо наистина грабаво или наранено не го шлайфай.Мисля че силикона трябва да задържи,избрал си хубав силикон,но имай впредвид,че трябва да стегне поне два три часа...Хубаво е докато стяга да няма антифриз в системата,поне на нивото на тройника

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 195
Регистриран на: 22.09.2010
Местоположение: london uk
Пол: Мъж
Кара: M sport
Мечтае да кара: черно ламбо по прашните улици

Re: Тройник М43

Мнение от besnia_ » 22 Окт 2011, 22:04

[quote="slitter"]Благодаря колега :bchug: Само да те питам, оригиналното улътнение както го виждам от realoem

Е честно да ти кажа много не съм по размерите :mhihi: имам една кутия с пръстени и само вадя и слагам пробвам не става сменям по голям по малак докато някой пасне както трябва ;) няма смисъл да го мажеш отгоре нищо не става :mhihi: свали го почисти хубаво канала на главата както колегата отгоре казва бърни го с пръст ако не усетиш големи не равности няма смисъл от шкурка :nono: дори и да го шкуриш с водна пак нищо няма да направиш особено в това не удобно положение ако е свалена главата нещата стоят по друг начин :mhihi: съвета от мен е да си купиш продават едни кутии с всякакви размери уплътнения и не са много скъпи макс 10 кинта и и от там на татък знаеш как :yes: най важното забравих да спомена този оригиналния пръстен който е ако не се лъжа не е заоблен и проблема идва точно от това слагаш кръгъл пръстен и забравяш изобщо че това нещо съществува отзад :mhihi:
Изображение

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 23.11.2010
Местоположение: Ел Марконе
Пол: Мъж
Кара: E46i

Re: Тройник М43

Мнение от NIKMAN » 23 Окт 2011, 12:45

През м.Април смених тройника, и сега слизам и на студен двигател пипам отзад и пръстите ми мокри :banghead:
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Тройник М43

Мнение от mistyrain » 23 Окт 2011, 14:03

Едва дали ще дам по-умен съвет от колегата besnia, но само да споделя моите проблеми. Течеше отзад, смених го и пак си течеше. Оказа се че О пръстенът е бил нещо не наред и майсторите ми го смениха с нов и се оправи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Тройник М43

Мнение от slitter » 23 Окт 2011, 17:51

mistyrain написа:Едва дали ще дам по-умен съвет от колегата besnia, но само да споделя моите проблеми. Течеше отзад, смених го и пак си течеше. Оказа се че О пръстенът е бил нещо не наред и майсторите ми го смениха с нов и се оправи.


Сега на студен двигател след като си го карал иди и пипни отзад да видиш дали се е оправил наистина, че като гледам май ще се окаже, че си мислите, че се е оправил, ама не е :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Тройник М43

Мнение от mitaka7 » 24 Окт 2011, 11:35

И аз го смених преди една година и ядове нямам. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2021
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Тройник М43

Мнение от slitter » 24 Окт 2011, 12:59

Aми тези, които са си карали колите с правилния антифриз явно не се е разцъфнал алуминия в леглото и само смяната оправя проблема, но тези като мен, които са крали колите си с обикновен антифриз и алуминия е разцъфтял в леглото на тройника май оправията е с малко по-дебело уплътнение. Като намяря време ще сменя и аз уплътнението с ново по-голямо и мисля, че няма да има проблем! Още веднъж :bchug: на колегата besnia

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 789
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F34 320d
Мечтае да кара: G32
Детайли за колата: 320d GT B47

Re: Тройник М43

Мнение от mistyrain » 24 Окт 2011, 15:53

А кой е този "правилен" антифриз?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: Тройник М43

Мнение от jbankov » 24 Окт 2011, 15:59

mistyrain написа:А кой е този "правилен" антифриз?

G12 - розов/червен на цвят :winky:
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook