халогени

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: халогени

Мнение от metodi80 » 01 Май 2010, 11:02

aleks9 написа:Здравейте ! Най -напред да благодаря на всички които се опитаха да помогнат със съвет! Понеже колата няма допълнителна инсталация за халогени най-лесният начин е да ги свържа директно за кабела на дългите.....мисля,че едиственната въпросителна е дали ще издържи релето.Почти всеки товарен автомобил има допълнителни фарове и то не такива за мъгла ,а мощни халогени....не съм чувал някой да е имал проблеми с полицията за това...Разбира се те не заместват основните но не са забранени.


Колега , ето какво трябва да направиш ....!
Ето ти схема :

Изображение

Веригата на дългите от схемата минава през предпазител 25 , след това през галетния превключвател (врътката ) за фаровете , след това през комутатора за дългите ( лостчето на волана ), след това през релето , което на снимката съм пососчил с червена стрелка , след това през предпазители 29 и 30 (съответно за ляв и десен фар..). Силовата верига е от точка 6 на релето (която тегли директно плюс от акумулатора и по точно от общата точка "+" в кутията с бушоните) , след това минава през контактите на релето , след това от точка 2 на релето отива в предпазителите и от там в лампите за дългите светлини....
Ако искаш всичко да е наред и да нямаш запалена инсталация , можеш да изтеглиш кабел директно от точка 2 на релето (но само и единствено от там ) , след това да сложиш предпазител 10 А ако опъваш един кабел към халогените или 2х5 А , ако опъваш два отделни кабела до всеки халоген. Ако слагаш един кабел сечението му трябва да е 2 - 2.5 квадрата (ако са два отделни - 1 квадрат)...
Релто мисля , че беше за 40 А, контактите му са предвидени за 40А .... Двата дълги теглят общо 10 А , халогните двата също теглят 10А , демек нямаш грижи ... (все пак погледни на релето за какъв ток е ..., по памет мисля , че бяха за 40 А , но ти си провери...). Не се опитвай да теглиш кабел директно от фаровете , защото ще се натовари инсталацията за дългите (тя е 1.5 квадрата и не е сигурно че ще издържи, дори да издържи , кабела няма да се охлажда добре , а това ще доведе до бързо скапване на изолацията .....). Реално ти така или иначе ще трябва да изтеглиш кабел от кутията с бушоните ... , що не земеш да си го направиш как требва ... , ми се занимаваш с щуротии ?! Пуснал съм подробна тема с обяснение как се прави ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: халогени

Мнение от stony1 » 01 Май 2010, 15:20

Много точно го е написал колегата, така или иначе ще трябва да отваряш кутията с бушоните и да теглиш проводник от там. Като я отвориш тази кутия по-добре си пусни инсталация за халогени. Темата на колегата е много подробна и няма как да сбъркаш.
Има и друг момент, ако решиш все пак да използваш релето на дългите, направи връзката в посочената от колегата точка както трябва, а не както ги правят алармаджиите :mhihi: , защото пак ще имаш проблеми. За целта е необходимо да извадиш клемата на посочения контакт и да си намериш нова неизползвана, после заменяш старата клема с новата, в която слагаш двата проводника. Единия си е оригиналния от схемата, а другия е въпросния за халогените, ако решиш да са два отделни за халогените ще стана общо три проводника и трябва много добре да ги свържеш. Ще ти трябват и едни клещи за кабелни обувки. Преди да започнеш с интервенцията изключи акумулатора.

П.П. Мето, предпазителите за халогените са по 7,5А или 15А ако е дин. Аз съм със заводска инсталация и при мен са два по 7,5А и по схемите, които имам са дадени така.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: халогени

Мнение от metodi80 » 01 Май 2010, 19:46

stony1 написа:П.П. Мето, предпазителите за халогените са по 7,5А или 15А ако е дин. Аз съм със заводска инсталация и при мен са два по 7,5А и по схемите, които имам са дадени така.


Да , знам ... това е "стандартно" оразмеряване на инсталацията , оставят известен "аванс" ..... , примерно и на късите и на дългите са по същия начин по 7,5А за всеки .... Реално и лампата на късите , и на дългите ,и на халогените са по 55в , демек като се сметне излиза, че консумацията на ток е точно 4.58 А ~ 4.6А.Това е ако напрежението е 12 волта , а често пъти напрежението което стига до тях е по голямо от 12в (13-14волта), тогава консумирания ток е по малък...). Тоест ако се сложи предпазител 5 А , то той ще е почти на границата на консумирания от лампата ток ... , за това те слагат 7.5 (понеже това е следващия предпазител по стандарт , няма междинен 6 А примерно ...). Другата причина да се слага 7.5 , е че наистина е необходимо да има възможност тока леко да нарастне (заради промените в захранването на автомобила при различни натоварвания) , а предпазителя все пак да остане здрав , в смисъл да не е точно на границата на консумирания от консуматора ток .....
Но аз съм мерил консумацията с мултицет и рядко надхвърля 4 А , това е заради производсвтения толеранс в съпротивлението на лампите, а и заради напрежението , което често е по високо от 12волта (както вече казах). За това съм посъветвал колегата да си сложи 5 А предпазител за всяка от лампите или един 10 А за двете общо ..... Но ако..., не ако , а трябва да се придържаме към заводския стандарт наистина трябва да се сложат по 7.5А за всеки или 15А за двата. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: халогени

Мнение от ned_gm28 » 01 Май 2010, 23:50

metodi80 написа:
stony1 написа:П.П. Мето, предпазителите за халогените са по 7,5А или 15А ако е дин. Аз съм със заводска инсталация и при мен са два по 7,5А и по схемите, които имам са дадени така.


......Реално и лампата на късите , и на дългите ,и на халогените са по 55в , демек като се сметне излиза, че консумацията на ток е точно 4.58 А ~ 4.6А.Това е ако напрежението е 12 волта , а често пъти напрежението което стига до тях е по голямо от 12в (13-14волта), тогава консумирания ток е по малък :


Здрасти колега!Определено си вещ и ценен за този форум,за което те поздравявам Но....мисля,че тук леко се заблуждаваш за нещо,а именно:
Мощността на лампата (55W) е дадена при работно напрежение 12V,при които токът течащ през лампата ще е съответно 4.583А , защото I=P/U Дотук добре,НО....при напрежение 14V токът през лампата НЯМА да стане по-малък Напротив,ще нарастне, защото единствено съпротивленито на лампата е константно, а именно R=U/I=12/4.583=2.6 ома.Съответно при напрежение по-високо от 12V по законите на физиката нараства и токът през консуматора,както и консумираната от него мощност.Съответно при напрежение 14V , консумираният ток ще бъде 5,347А ,защото I=U/R=14/2.6=5.347A , а консумираната мощност ще нарастне както следва P=U*I=14*5.347=74.85W
Още веднъж,не искам да се заяждам,а да изложа нещата от гледна точка на физиката и електротехниката,изхождайки от законите на Ом.Няма как при увеличаване на работното напрежение на ел.консуматор мощността му да се запазва :!:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: халогени

Мнение от metodi80 » 02 Май 2010, 4:41

ned_gm28 написа:.....единствено съпротивленито на лампата е константно....



Здрасти колега :)

Не се притеснявай , не приемам поста ти като заяждане , това е форум и подобни разисквания са полезни ....

Не съм аз в грешка , а ти ....
Хубаво си дал тези формулки за изчисляване на тока , от физична гледна точка нещата , които си казал са правилни (и аз ги знам много добре , достатъчно съм поучил и електротехники и физики и математики ....). Правилно е твърдението , че при повишаване на напрежението , при едно и също съпротивление ще нарасне тока , то това гласи закона на Ом. Едно нещо казано от тебе НЕ е вярно и съответно всичко останало , а именно , че съпротивлението на лампа е константа . Съпротивлението на лампата НЕ е константа , а се изменя в зависимост от температурата на нажежаемата жичка. Опитно е доказано , че при повишаване на температурата на метален проводник неговото съпротивление се увеличава.
Повишаването на температурата означава увеличаване на скоростта на топлинното движение и съответно, нарастване амплитудите на трептенията,които извършват положителните йони около равновесните си положения. Tова води до все по–честото сблъскване на електроните с положителните йони и затруднява преминаването на електроните през метала. Затова специфичнотосъпротивление на металите нараства при повишаване на температурата. От тук следва , че при подаване на по -високо напрежение (пак по законите на физиката ) нажежаемата жичка ще нагрява повече и мисля , че на там нещата са ясни .... Ето защо едни мой преподавател в университета казваше следното - " ....има теория и практика ...., вие научете теорията , за да я знаете , а след това вижте на практика как стоят нещата в действителност ....! "
Хубава темичка се заформи ..... :mhihi: :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 384
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW Е36 330d

Re: халогени

Мнение от vanko_5 » 02 Май 2010, 9:05

Колега сваржи едно реле през + на халогените зада нямаш главоболия и мяна да има дертови

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: халогени

Мнение от ned_gm28 » 02 Май 2010, 10:26

metodi80 написа:
ned_gm28 написа:.....единствено съпротивленито на лампата е константно....



Здрасти колега :)

Не се притеснявай , не приемам поста ти като заяждане , това е форум и подобни разисквания са полезни ....

Не съм аз в грешка , а ти ....


Ух.... :oops: Как не помислих,че жичката на лампата се нагрява до доста висока температура (особено при халогенните).Прав си,съпротивлението няма да е константно-ще нараства с температурата,а при полупроводниците е обратно :oops: Аз не че не ги зная тия неща,ама....кой да помисли снощи и за тях :ok: Важното е,че темата придоби интересна насока с образователно съдържание :D Поздрави! :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: халогени

Мнение от stony1 » 02 Май 2010, 11:50

ned_gm28 написа:
metodi80 написа:
ned_gm28 написа:.....единствено съпротивленито на лампата е константно....



Здрасти колега :)

Не се притеснявай , не приемам поста ти като заяждане , това е форум и подобни разисквания са полезни ....

Не съм аз в грешка , а ти ....


Ух.... :oops: Как не помислих,че жичката на лампата се нагрява до доста висока температура (особено при халогенните).Прав си,съпротивлението няма да е константно-ще нараства с температурата,а при полупроводниците е обратно :oops: Аз не че не ги зная тия неща,ама....кой да помисли снощи и за тях :ok: Важното е,че темата придоби интересна насока с образователно съдържание :D Поздрави! :bchug:



Абе вие цяла нощ ли сте писали :mhihi: , що не пихте по една малка ракия?
Наистина хубава тема се заформи, но автора нищо не казва, какво е направил, какво се е получило, нищо.
Когато си писах предния пост съм забравил да отбележа и варианта когато колата не е с обикновенни крушки, а с ксенон. Тогава нещата са малко по-различни от гледна точка на тока, който протича по време на запалване на ксеноновата лампа и по време на светене. Всъщност това май го бяхме коментирали в друга тема, защото сега на трезва глава :ok: се сещам, че съм го писал някъде. Та ако колегата има ксенон на дългите или халогените, тогава консумацията на ток, при включване на халогена ще е много малка, понеже самата лампа е "газоразрядна" и се пали с високо напрежение около 20000V, при което тока е много малък (не съм го мерил колко точно е, но като се има пред вид огромното, клонящо към безкрайност съпротивление на газа, стойностите едва ли ще надвишават 1А), но като започне да свети лампата, тока започва да нараства. Поради тази причина инженерите са измислили така наречените баласти, които осигуряват високото стартово напрежение, а след това ограничават тока по време на работа на лампата (иначе ще има запалени инсталации). Това гарантира една константна консумация и тока няма как да нарастне повече от заложения в баласта. На моя ксенон, който е 35W пише 3,5А, което е максималния ток, който протича във веригата на късите, още не съм сложил на дългите. Та идеята ми е, че при наличието на ксенон 55W и нормални крушки във веригата общия ток не би трябвало да е по-голям от 9,2А. Тук има и още един момент, какъв е тока при включване на фарове с обикновени лампи? Ако някой го е мерил нека сподели, защото си мисля, че при самото влкючване е по-голям от 4,6А, а после при работно положение спада до толкова, но пак казвам, че не съм го мерил, а само ми се върти в главата като мисъл.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: халогени

Мнение от Dream_BMW » 11 Окт 2011, 23:57

Извинявам се ,че изравям стара тема и то при условие ,че въпроса ми не е от полза на автора и,но това е защото тук виждам доста компетентни мнения от хора,които биха ми помогнали и на мен.
Та въпроса ми е: Бих ли могъл да свържа към дългите светлини устройство което съществува на пазара под наименованието "Система за дневни светлини" след релето за дълги светлини непосредствено преди двата предпазителя? Идеята ми е да го направя така а не както е упоменато в упътването а именно към светкавицата,защото заради релето за дългите не мога да използвам възможността за регулиране на мощността на захранването което се подава от устройството към дългите за да светят по-слабо тъй като така могат да се ползват като дневни.Ето за това устройство говоря,имам го вече инсталирано на автомобила си,но ме дразни факта ,че релето прецаква положението с това регулиране.http://smartdrl.com/index2.html

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: халогени

Мнение от stony1 » 16 Окт 2011, 16:34

Dream_BMW написа:Извинявам се ,че изравям стара тема и то при условие ,че въпроса ми не е от полза на автора и,но това е защото тук виждам доста компетентни мнения от хора,които биха ми помогнали и на мен.
Та въпроса ми е: Бих ли могъл да свържа към дългите светлини устройство което съществува на пазара под наименованието "Система за дневни светлини" след релето за дълги светлини непосредствено преди двата предпазителя? Идеята ми е да го направя така а не както е упоменато в упътването а именно към светкавицата,защото заради релето за дългите не мога да използвам възможността за регулиране на мощността на захранването което се подава от устройството към дългите за да светят по-слабо тъй като така могат да се ползват като дневни.Ето за това устройство говоря,имам го вече инсталирано на автомобила си,но ме дразни факта ,че релето прецаква положението с това регулиране.http://smartdrl.com/index2.html


Нещо не ти разбрах идеята. Кое къде искаш да свържеш? Или по-добре кажи какво точно искаш да постигнеш, защото този модул може да се свърже където и както си пожелаеш.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: халогени

Мнение от Dream_BMW » 17 Окт 2011, 15:42

stony1 написа:
Dream_BMW написа:Извинявам се ,че изравям стара тема и то при условие ,че въпроса ми не е от полза на автора и,но това е защото тук виждам доста компетентни мнения от хора,които биха ми помогнали и на мен.
Та въпроса ми е: Бих ли могъл да свържа към дългите светлини устройство което съществува на пазара под наименованието "Система за дневни светлини" след релето за дълги светлини непосредствено преди двата предпазителя? Идеята ми е да го направя така а не както е упоменато в упътването а именно към светкавицата,защото заради релето за дългите не мога да използвам възможността за регулиране на мощността на захранването което се подава от устройството към дългите за да светят по-слабо тъй като така могат да се ползват като дневни.Ето за това устройство говоря,имам го вече инсталирано на автомобила си,но ме дразни факта ,че релето прецаква положението с това регулиране.http://smartdrl.com/index2.html


Нещо не ти разбрах идеята. Кое къде искаш да свържеш? Или по-добре кажи какво точно искаш да постигнеш, защото този модул може да се свърже където и както си пожелаеш.

Той че може да се свърже където си пожелаеш е факт,но мен ме интересува да върши работа.А за да се получи това е нужно да е вързан точно по определен начин.Именно не към кабела за светлавицата,както е описано в упътването а след силовото реле,защото ако е преди него,няма как да проработи регулирането на мощността,тък като аз я искам по-малка,защото дългите светлини ще ги ползвам за дневни.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: халогени

Мнение от stony1 » 19 Окт 2011, 21:46

Колега, лостчето за мигачите има и още две положения.
1. превключване на дълги светлини;
2. премигване с дългите светлини.
Независимо от това кое положение ще използваш, изходящия сигнал е винаги и само по един проводник и минава през релето, после през предпазителите и след това се подава на крушките.

При теб може да свържеш модула през диоди направо към крушките. Диодите ги свързваш както е показано на схемата на модула.
Аз лично бих използвал по едно реле на всяка верига вместо диоди. Релетата трябва да са поне 6А на контактите и да са с един нормално затворен и един нормално отворен контакт. Нотмално затворените контакти се ползват за дневните светлини, а нормалноотворения за дълги светлини и светкавицата. Идеяте е, че когато двигареля стартира се включват дневните светлини а веригата на дългите е свързана към нормално отворените контакти на релетата и така не се смесват сигналите. Когато се включат дългите или се използва светкавицата, нормално затворените контакти се отварят, а нормално отворените се затварят. На практика релето спира сигнала от модула за дневни светлини без да влияе на работата на самия модул и включва дългите на 100%.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 658
Регистриран на: 25.04.2008
Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
Пол: Мъж
Кара: E46 330i седан .03
Мечтае да кара: Това което има
Детайли за колата: Черна.

Re: халогени

Мнение от Dream_BMW » 21 Окт 2011, 14:40

А аз мисля да свържа кабела от модула,който сега ми е свързан към светкавицата(демек към веригата за дългите,но преди релето) да го свържа след релетата ,непосредствено в общата точка преди да се раздели линията на две вериги с два отделни предпазителя.За да може,когато модула работи в режим дневни светлини,да подава редуцираното си на 30% напрежение към линията за дългите след релетата ,иначе го няма ефекта с редуцираното напрежение и дългите ми или работят или не.Няма средно положение.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook