Притеснения с ASC-то
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- chehut
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: 29.09.2010
- Местоположение: Враца/София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530d 2000г.
Притеснения с ASC-то
Здравейте колеги
От няколко дни в София вали постоянно и аз забелязах, че при опит с изключен блокаж(ASC) да се занеса в завой не става нищо...
... колата влиза в обороти, двигателя се форсира, но занасяне няма?!? Колата е 530д 193к.с. 2000г. с 18'' джанти съм и за да избегна коментари, че е понеже колата е с много широки гуми ще кажа, че лятото се носех в завойте като "Самарското знаме". Но трябва да си призная, че някой някъде ми беше казал, че ако задържиш копчето на ASC-то по-дълго време се отключвал блокажа напълно и аз бях пробвал това нещо преди да забележа това, че не може да се поднася и дори се усеща как блокажа като че ли се включва нищо, че на таблото свети, че е изключен?!?!
Помагайте
Благодаря

От няколко дни в София вали постоянно и аз забелязах, че при опит с изключен блокаж(ASC) да се занеса в завой не става нищо...



Благодаря

Re: Притиснения с ASC-то
Удари едно шамарче на съединителя,ако го имаш и ще видиш как ще си дойде на мястото всичко
ако си автоматик,си караш така
Шегата настрана.......не би трябвало да имаш проблем да занесеш колата,когато задържиш копчето на ASC за около 10сек.....лампата остава да свети постоянно(или изгасваше,не си спомням) и след това копчето не и влияе,докато не изгасиш двигателя........когато си направил това.....ASC-то е включено,само че не ти отнема газта,както когато е в нормален режим
Това е,ако не си свикнал с колата,си карай без да пипаш копчето!
Поздрави и умната,че лошото става за секунди


Шегата настрана.......не би трябвало да имаш проблем да занесеш колата,когато задържиш копчето на ASC за около 10сек.....лампата остава да свети постоянно(или изгасваше,не си спомням) и след това копчето не и влияе,докато не изгасиш двигателя........когато си направил това.....ASC-то е включено,само че не ти отнема газта,както когато е в нормален режим

Това е,ако не си свикнал с колата,си карай без да пипаш копчето!
Поздрави и умната,че лошото става за секунди

- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Притиснения с ASC-то
chehut написа:Здравейте колеги![]()
От няколко дни в София вали постоянно и аз забелязах, че при опит с изключен блокаж(ASC) да се занеса в завой не става нищо...... колата влиза в обороти, двигателя се форсира, но занасяне няма?!? Колата е 530д 193к.с. 2000г. с 18'' джанти съм и за да избегна коментари, че е понеже колата е с много широки гуми ще кажа, че лятото се носех в завойте като "Самарското знаме".....
Нямаш шпер, и като дадеш газ в завоя, ти боксува само вътрешната гума, понеже е мокро. Разбалансирай задницата с волана и проблема ти е решен.
п.п. ASC-то се изключва с еднократно натискане, не ти е там проблема.
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: Притиснения с ASC-то
Да така е няма шпер ама когато ASC-то е Half-on mode прави нещо подобно на шпер.
Защото както обясни meha , си прави всичко останало освен отнемането на газта. А всичко останало е както знам e игра със спирачките.
А както знаем всички шпера е на точно този принцип. Подава се натоварване (спирачка) към боксуващото колело.
Един вид Half-on mode-а представлява нещо като електронно управляем шпер. И принципно погледнато ако всичко е както е по книга това трябва да представлява 50% шпер.
Защото както обясни meha , си прави всичко останало освен отнемането на газта. А всичко останало е както знам e игра със спирачките.
А както знаем всички шпера е на точно този принцип. Подава се натоварване (спирачка) към боксуващото колело.
Един вид Half-on mode-а представлява нещо като електронно управляем шпер. И принципно погледнато ако всичко е както е по книга това трябва да представлява 50% шпер.
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Притиснения с ASC-то
ALiGaToR написа:...когато ASC-то е Half-on mode....
Както написах в предния ми пост ->
Gh0s7 написа:...
п.п. ASC-то се изключва с еднократно натискане, не ти е там проблема.
Сиреч, само ON/OFF
ALiGaToR написа:А както знаем всички шпера е на точно този принцип. Подава се натоварване (спирачка) към боксуващото колело.
Един вид Half-on mode-а представлява нещо като електронно управляем шпер...
По-голяма глупост скоро не бях чел скоро, явно не всички знаем, що е туй животно "шпер"

- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: Притиснения с ASC-то
Добре де не се изразих правилно. Може би не дадох точно сравнение. Но това което съм чел от тази тема точно така си ги представям работите.
А ето и точно за коя част от поста говоря
Та теоретично шпера работи на принципа на подаване на спирачка на по-бързо въртящото се колело.
А ASC-то:
Та ако си превеждам правилно ASC-то подава индивидуално спирачно усилие и си помага с намаляване на мощността от двигателя за оптимален резултат и взимане на завоя по посочената му от кормилото траектория.
Като се замисля стигам до извода, че спирачно усилие трябва да се подаде на външните колела.
А тези двата клипа потвърждават това ми твърдение.
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
http://www.youtube.com/watch?v=kte7zSK-fg4
Така до тук не казах нищо ново и непознато.
А ето в тази тема е дискутирано за този трети режим на ASC-то.
От тези неща чисто теоретично излиза, че този половин режим на ASC-то сработва на принципа на LSD-то, след като само подаваш спирачка на буксуващото колело. И при тръгване в права линия може би ще имитира много работата на шпера. Обаче това че теоретично е така не означава, че на практика при дрифт или при донъти ще прави същото като LSD-то.
Може би този трети режим е по-близък до DTC-то на по-новите модели които се слага.
Това всичкото не го казвам от собствен опит. Всичко са мои съждения и умозаключения които не претендирам да са 100% верни. Така, че приемам критики по това което съм написал.
А ето и точно за коя част от поста говоря
Как работи:
Представете си че колата е във въздуха на подемник, двигателя работи и е включена първа предавка на скоростната кутия. Двете колела се въртят с еднаква скорост бавно например с 20 оборота в минута.
При нормалния отворен диференциал прилагайки минимална сила върху едното от колелата даречем 10 N (това са стойности само за примера и може да са далеч от реалните) то ще забави скоростта си на въртене от 20 оборота на 10.... тогава другото колело ще повиши скоростта си с 10 оборота и ще се завърти с 30. ако приложите 20 N ще спрете колелото и другото ще се върти със скорост 20+20=40 оборота. Представете си че някой от другата страна приложи сила 10 N на въртящото се сводобно колело... тогава ще усетите че колелото което държите се опитва да се завърти като силата с която го държите неподвижно се е повишила от 20 N на 30 N - точно толкова колкото е приложена на другото колело. А ако не успеете да приложите сила от 30 N а си остане първата приложена сила от 20 N то тогава колелото ще започне да се върти със скорост 10 оборота а другото ще се върти с 30 оборота.......именно това прави LSD !!!
При LSD 25 % чрез тези фрикционни дискове става следното:
Колата пак е във въздуха пак на първа скорост представете си че можете да приложите 100 N сила и тя ще е достатъчна за да спрете въртенето на колелото... е да ама шпер-а е 25% и всеедно от другата страна на свободно въртящото се колело седи някои и прилага 25 N сила... тогава вие няма да може да удържите 125 N и колелото ще започне да се върти....
Разбира се в реалността нещата са много по-сложни... там важна роля играят въртящият момент на двигателя, предаван от скоростната кутия на главното предаване и от там на диференциала, в сложни зависимости с коефициентите на цепление с пътната настилка, на съпротивление от търкаляне и още доста неща които не знам кой ги е открил и измислил ама е бил ненормален
Та теоретично шпера работи на принципа на подаване на спирачка на по-бързо въртящото се колело.
А ASC-то:
A stability control system uses several sensors to detect a loss of traction in your vehicle, then works with the antilock brake system to apply individual brakes to help keep the vehicle on its intended path. In some cases, an antiskid system also reduces engine
Та ако си превеждам правилно ASC-то подава индивидуално спирачно усилие и си помага с намаляване на мощността от двигателя за оптимален резултат и взимане на завоя по посочената му от кормилото траектория.
Като се замисля стигам до извода, че спирачно усилие трябва да се подаде на външните колела.
А тези двата клипа потвърждават това ми твърдение.
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
http://www.youtube.com/watch?v=kte7zSK-fg4
Така до тук не казах нищо ново и непознато.
А ето в тази тема е дискутирано за този трети режим на ASC-то.
От тези неща чисто теоретично излиза, че този половин режим на ASC-то сработва на принципа на LSD-то, след като само подаваш спирачка на буксуващото колело. И при тръгване в права линия може би ще имитира много работата на шпера. Обаче това че теоретично е така не означава, че на практика при дрифт или при донъти ще прави същото като LSD-то.
Може би този трети режим е по-близък до DTC-то на по-новите модели които се слага.
Това всичкото не го казвам от собствен опит. Всичко са мои съждения и умозаключения които не претендирам да са 100% верни. Така, че приемам критики по това което съм написал.
Re: Притиснения с ASC-то
Това със спирачките мисля,че се отнасяше за коли с DSC,а не с ASC....
При ASC-то,колата просто ти отнема газта и забива муцуната при момента на превъртане и така избягва пребуксуването на колелото.Иначе колега по темата,мисля че проблема е изцяло в теб та колата неможе да се поднесе в завой.Аз съм със същата и толкова добре поднася с това задно,че чак ме е страх да го изключвам това ASC-е
.
При ASC-то,колата просто ти отнема газта и забива муцуната при момента на превъртане и така избягва пребуксуването на колелото.Иначе колега по темата,мисля че проблема е изцяло в теб та колата неможе да се поднесе в завой.Аз съм със същата и толкова добре поднася с това задно,че чак ме е страх да го изключвам това ASC-е

- Alexch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1212
- Регистриран на: 26.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше E39, сега Нисан 370z с 4 врати
- Мечтае да кара: Z8
Re: Притиснения с ASC-то
Gh0s7 написа:ALiGaToR написа:А както знаем всички шпера е на точно този принцип. Подава се натоварване (спирачка) към боксуващото колело.
Един вид Half-on mode-а представлява нещо като електронно управляем шпер...
По-голяма глупост скоро не бях чел скоро, явно не всички знаем, що е туй животно "шпер"
Щях да те изпреваря с коментара, ама беше посред нощ и нямах сили да пиша от смях

ALiGaToR-е не си разбрал нищо от темата, която си цитирал (първия цитат). Навсякъде се говори за скорост на въртене, която се определя от предаването на въртящ момент на всяко от колелата. Шпера просто не позволява разпределението на това въртене да е повече от 25 към 75%, т. нар. заключване на шпера. Под прилагане на сила, колегата е имал предвид не спирачка, а просто загубата на сцепление на едното колело и преминаването на цялото триене върху другото. Кола със шпер и кола с ASC имат съвсем различно поведение в завой с висока скорост.

bai_ILIA написа:стига сте се депресирали с ремонти, наслаждавайте се на колите си и радостта от шофирането понеже те ще се развалят със сигурност
- ALiGaToR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: 26.01.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се E39
- Мечтае да кара: Е39
Re: Притиснения с ASC-то
Извинявам се тогава за глупавите мнения, но просто така аз си го представях принципа на работа.
Е тогава значи този третия режим на ASC-то е нещо подобно на DTC-то, с разликата, че DTC-то е под функция на DSC. А това е под функция на ASC.
Само не мога да си изясня този режим какъв му е замисъла. Може би нещо като по-агресивен режим на ASC-то. Или пък въобще замисъла му е друг
Е тогава значи този третия режим на ASC-то е нещо подобно на DTC-то, с разликата, че DTC-то е под функция на DSC. А това е под функция на ASC.
Само не мога да си изясня този режим какъв му е замисъла. Може би нещо като по-агресивен режим на ASC-то. Или пък въобще замисъла му е друг

- uBaH
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: 20.02.2011
- Местоположение: Димитровград / Хасково
- Пол: Мъж
Re: Притиснения с ASC-то
kalingk, в работата на ASC вземат участие и спирачките 
Източник - тук.
Аз доколкото съм чел, при ASC, за разлика от DSC се прилага спирачно усилие само на двигателните (при нас, задните разбира се) колела.

Automatic Stability Control (ASC).
On uneven or slippery road surfaces the Automatic Stability Control (ASC) system ensures you can accelerate out of each bend safely and with maximum traction.
Automatic Stability Control (ASC) is an element of the Dynamic Stability Control (DSC) system. It prevents loss of traction on the drive wheels when setting off, when accelerating out of curves and in other critical moments. When one wheel has good traction but the other is on a slippery patch of road, the wheel with less traction is braked until it is again able to gain a grip on the road surface.
If both wheels lose traction, the engine management system also intervenes and reduces the power output, which significantly reduces the danger of the rear of the vehicle skidding out. The entire process takes place in milliseconds.
Thus ASC quickly brings the vehicle back to stability and restores traction. Drivers wishing to attain a degree of wheel slip, for example when aiming to have a certain amount of "drift", can disengage ASC if desired.
Източник - тук.
Аз доколкото съм чел, при ASC, за разлика от DSC се прилага спирачно усилие само на двигателните (при нас, задните разбира се) колела.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Притиснения с ASC-то
С две думи първия режим- включено и нормално работещо АСЦ удря спирачка на буксуващото колело и отнема газта. При втория режим се спира отнемането на газта- използва се при по голям сняг например. И третия режим- изключено АСЦ- нито спирачка, нито газта въздействат на задвижващите колела. Това е!

- mitrax
- ентусиаст
-
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: Притиснения с ASC-то
това на всички АСЦта при е39 ли е така
аз си мислех че асц-то е 2 положения - он и офф, за ДСЦ знам че има няколко режима.


- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: Притиснения с ASC-то
Има си трети режим (half mode)който не е опитвал, на запален двигател натиска се и държи бутона на asc за около 10 сек. и на таблото светва знака на asc ефекта е че не отнема газта.... опитвал съм зимата в снега
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Притиснения с ASC-то
Не знаех за 3-ти режим а и в никое упътване което съм чел не пише за трети режим. При мен като го натисна копчето еднократно и без да го задържам си светва лампата на таблото, не отнема газта и си врътка задницата т.е. изобщо няма и следа от ASC-то (зимата е лудница така
). Превъртането на колелата със сигурност го има а и не спира колелото което е превъртяло защото съм я гледал на хлъзгаво какво прави. Когато е вкл. ASC при по-голям зор като мигне, спира боксуващото колело а ако превърти и другото спъва коня
Ама ще се пробва да видим има ли разлика ако се задържи 10 сек.

ПП На копчето пише само ASC.




ПП На копчето пише само ASC.
- omegaart
- ентусиаст
-
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Притиснения с ASC-то
Мдам , и аз мога потвърдя от тестове 
Стандартно ( ако всичко по-колата работи ок ) асц-то е включено.
т.е.
позиция 1
всичко работи , спирачки на колелата + отнемане на газта.
позиция 2
цъкаш бутона светва ти на таблото жълтия триъгълник и нямаш нито една от тия системи
позиция 3
преди да запалиш ( на контакт ) задържаш бутона 10-тина секунди тои светва и изведнъж изгасва и вече работят само спирачките без допълнителната дроселова клапа дето е на асц-то.
интересно е защо са разменени позиция 2 и 3, по логично би било да е обратното ама ... шанс.

Стандартно ( ако всичко по-колата работи ок ) асц-то е включено.
т.е.
позиция 1
всичко работи , спирачки на колелата + отнемане на газта.
позиция 2
цъкаш бутона светва ти на таблото жълтия триъгълник и нямаш нито една от тия системи
позиция 3
преди да запалиш ( на контакт ) задържаш бутона 10-тина секунди тои светва и изведнъж изгасва и вече работят само спирачките без допълнителната дроселова клапа дето е на асц-то.
интересно е защо са разменени позиция 2 и 3, по логично би било да е обратното ама ... шанс.
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани