Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
Привет,
днес случайно видях на 5цата на един приятел, че има някаква "клапа" зад бъбреците (вижте => това <= видео) Според него, това го имало на всички LCI 5ци.
Аз такава пластмаса нямам. Въпросът ми е:
Лесно ли се монтира такава? Само решетката ли се сваля, или трябва да се свалят све радиатори и т.н.? Може ли някой да ми даде Part № на тази част? Ще се радвам ако някой разкаже повече по темата - при какви обстоятелства се отваря/затваря, има ли някаква причина същата да е била умишлено премахната?
Мерси предварително!
П.п. междувременно намерих няколко линка по темата
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=121416
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... =5&t=86301
днес случайно видях на 5цата на един приятел, че има някаква "клапа" зад бъбреците (вижте => това <= видео) Според него, това го имало на всички LCI 5ци.
Аз такава пластмаса нямам. Въпросът ми е:
Лесно ли се монтира такава? Само решетката ли се сваля, или трябва да се свалят све радиатори и т.н.? Може ли някой да ми даде Part № на тази част? Ще се радвам ако някой разкаже повече по темата - при какви обстоятелства се отваря/затваря, има ли някаква причина същата да е била умишлено премахната?

Мерси предварително!
П.п. междувременно намерих няколко линка по темата

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 5&t=121416
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... =5&t=86301
F07 535d
F07 530d
E60 530d
- emoo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 25.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 745D
- Мечтае да кара: M-5
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
аз имам по време на движение се отваря но не знам как се монтира
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
1. тази "пластмаса" си има едни магнити (предй фейса) или моторчета (след фейса), вързана е към софтуера на колата и мисля че не може да се добавя.
2. ролята и е да се отваря само когато двигателя иман нужда от охлаждане, а останалото време да е затворена за да подобрява аеродинамиката, да намалява разхода и да стимулира по-бързото загряване на двигателя до работна температура (чрез ограничаване на въздухопотока за охлаждането).
3. преди фейса магнитите я държат затворена след запалване докато двигателя е студен, след като загрее магнитите се отключват и вятъра я отваря в движение и стига до радиатора, а ако си спрял перката смуче въздух и я отваря поне частично.
4. след фейса е с моторчета тая пластмаса и не съм сигурен дали работи 100% така или е по-сложно.
5. слага се на коли до 09/2005 преди фейса с цел аеродинамика и икономия, на М-спорт модели не се слага понеже се предполага че тях не ги интересува икономията. после БМВ решава да спести някой лев и спора да я слага пластмасата... до 03/2007, когато при фейслифта света е много по-зелен, и БМВ в прилив на еко-ентусиазъм почва да слага нов модел пластмаса на всички 5-ци.
затова и за мен е голяма загадка защо твоята кола я няма
кога е произведена твойта точно?
надявам се сега е по-ясно
2. ролята и е да се отваря само когато двигателя иман нужда от охлаждане, а останалото време да е затворена за да подобрява аеродинамиката, да намалява разхода и да стимулира по-бързото загряване на двигателя до работна температура (чрез ограничаване на въздухопотока за охлаждането).
3. преди фейса магнитите я държат затворена след запалване докато двигателя е студен, след като загрее магнитите се отключват и вятъра я отваря в движение и стига до радиатора, а ако си спрял перката смуче въздух и я отваря поне частично.
4. след фейса е с моторчета тая пластмаса и не съм сигурен дали работи 100% така или е по-сложно.
5. слага се на коли до 09/2005 преди фейса с цел аеродинамика и икономия, на М-спорт модели не се слага понеже се предполага че тях не ги интересува икономията. после БМВ решава да спести някой лев и спора да я слага пластмасата... до 03/2007, когато при фейслифта света е много по-зелен, и БМВ в прилив на еко-ентусиазъм почва да слага нов модел пластмаса на всички 5-ци.
затова и за мен е голяма загадка защо твоята кола я няма

надявам се сега е по-ясно

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
Wow! На това се казва добър отговор!!!
Иначе моята е една от първите фейски 24.3.2007!
Според момчето, което ми я докара, аз също съм имал такава, но в BMW Германия са ми сменяли радиатора на климатика с чисто нов такъв, и вероятно са зябравили да я монтират след това? Дали има лесен начин да се провери това? Имам предвид, дали и аз имам въпросните клапи? И лесно ли се монтира (ако си купя нова)?
Иначе моята е една от първите фейски 24.3.2007!
Според момчето, което ми я докара, аз също съм имал такава, но в BMW Германия са ми сменяли радиатора на климатика с чисто нов такъв, и вероятно са зябравили да я монтират след това? Дали има лесен начин да се провери това? Имам предвид, дали и аз имам въпросните клапи? И лесно ли се монтира (ако си купя нова)?
F07 535d
F07 530d
E60 530d
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
един от лесните начини да търсиш какво е имала твоята кола от завода е този сайт:
http://www.realoem.com/bmw/select.do
вкарваш си ВИН-а и се ровиш. само не знам дали е 1000% надежден сайта при такива детайли като тия клапи..
ама не пречи да погледнеш.
според мен ако ги е имала, няма проблем да се сложат обратно. цените ги има в сайта на Дару (http://www.darucar.bg/index.php?show=search_part), като за целта ползваш номера на частта от РеалОЕМ
после с чарка при Сашо и така
http://www.realoem.com/bmw/select.do
вкарваш си ВИН-а и се ровиш. само не знам дали е 1000% надежден сайта при такива детайли като тия клапи..

според мен ако ги е имала, няма проблем да се сложат обратно. цените ги има в сайта на Дару (http://www.darucar.bg/index.php?show=search_part), като за целта ползваш номера на частта от РеалОЕМ

после с чарка при Сашо и така

Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- bg20010
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: 740 li
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
da6ip, респект човече ,няма такъв отговор просто . Благодаря !
- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
Не знам дали ще ви е от полза, но все пак реших да споделя. На моето Е70 заводски имаше такъв въздуховод (така го наричат в БМВ), но в основата си (зад предната броня) беше леко спукан. Подразни ме тази пукнатина и го смених. Струваше точно 299 лв. За да се смени се сваля цялата предна броня и след това се показва въпросния въздуховод в целия му блясък.
Прави ми впечатление обаче, че при повечето Е70 и Е71 фабрично няма такъв. Каква е причината затова - само от БМВ знаят. Явно такъв период на неслагане на това чудо е обхванал и Е60 през годините, за които колегата da6ip писа.
Междувпрочем ето така изглежда при Е70:

Честно казано щом го има явно съществуването му не е лишено от смисъл и има нужда да е там. Ако аз нямах на колата си бих си сложил без да се замислям. А и отделно много грозно ми стои празното пространство, което прозира зад бъбреците при липсата на този въздуховод.
P.S. Относно проверката на оборудването, с което всяко едно БМВ е напуснало завода, колега da6ip, онлайн ETK-то мисля, че ще е много повече от полза. А именно:
https://www.parts.bmwgroup.com/tetis/startTetisAction.do?DOMAIN=Internet&APP=WebETK&ENTRY_ID=WebETK_START
Прави ми впечатление обаче, че при повечето Е70 и Е71 фабрично няма такъв. Каква е причината затова - само от БМВ знаят. Явно такъв период на неслагане на това чудо е обхванал и Е60 през годините, за които колегата da6ip писа.
Междувпрочем ето така изглежда при Е70:

Честно казано щом го има явно съществуването му не е лишено от смисъл и има нужда да е там. Ако аз нямах на колата си бих си сложил без да се замислям. А и отделно много грозно ми стои празното пространство, което прозира зад бъбреците при липсата на този въздуховод.
P.S. Относно проверката на оборудването, с което всяко едно БМВ е напуснало завода, колега da6ip, онлайн ETK-то мисля, че ще е много повече от полза. А именно:
https://www.parts.bmwgroup.com/tetis/startTetisAction.do?DOMAIN=Internet&APP=WebETK&ENTRY_ID=WebETK_START
Последна промяна cww на 13 Окт 2011, 12:35, променена общо 1 път
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
Моята 2005 525d М-пакет pre-LCI ги има. Определено е по красиво като зад бъбреците не се вижда радиатора. dpetrov добра причина да бъде премахната е ако колата е удряна и правена. Тогава сигурно за да се спестят пари може да се прескочи тая пластмаса.
Tool - Fear Inoculum
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
Хм, аз не съм виждал 5-ца с такова ама като се има предвид, че повечето в БГ са from Italy , а там климата е по топъл и може да не се монтират.
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
cww написа:P.S. Относно проверката на ободорудването, с което всяко едно БМВ е напуснало завода, колега da6ip, онлайн ETK-то мисля, че ще е много повече от полза. А именно:
https://www.parts.bmwgroup.com/tetis/startTetisAction.do?DOMAIN=Internet&APP=WebETK&ENTRY_ID=WebETK_START
на мен ЕТК-то ми иска парола - има ли такава за ширпотреба?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- stasko5
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 11.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f80 M3 Competition Package
- Мечтае да кара: M6 GC
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
Аз и на моята (е60-то е германско) и на е39-ката преди това имам такова. da6ip даде много добро обяснение каква е ролята на тая джвъчка 

- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
da6ip написа:cww написа:P.S. Относно проверката на ободорудването, с което всяко едно БМВ е напуснало завода, колега da6ip, онлайн ETK-то мисля, че ще е много повече от полза. А именно:
https://www.parts.bmwgroup.com/tetis/startTetisAction.do?DOMAIN=Internet&APP=WebETK&ENTRY_ID=WebETK_START
на мен ЕТК-то ми иска парола - има ли такава за ширпотреба?
Не си чел внимателно. Сигурно ще да е заради многото информация, която поднасяш на колегите.

Username: eu111111
Password: bmwetk1
Enjoy

NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
- cww
- Д-р Хаос
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 26.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само шестцилиндрови БМВ-та :)
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
kopchev написа:На мен не ми разпознава VIN това нормално ли е
Малко вероятно. Сигурно грешиш някъде другаде.
Ако използваш Web ETK-то внимавай и в коя графа въвеждаш VIN-a. Че има една, която е само за парт номера на частите.
NOTHING IS GAINED WITHOUT SACRIFICES AND FREEDOM WITHOUT BLOOD
Re: Пластмасата зад решетката (бъбреците)?
И моя - но тъй като не чета немски може нещо да бъркам - въвеждам последните 7 букви на ВИН-а
Tool - Fear Inoculum
28 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани