Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
Мерси за инфото
Сега схванах къде бъркам 



Si non confectus, non reficiat.
- Shamanek
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 263
- Регистриран на: 24.08.2009
- Местоположение: София / Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: f01 740xd LCI
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
Чакайте и аз да се включа
Миналата година си взех чисто нов 80А акумулатор ( мисля беше Enexy или нещо от сорта ) точно средата на Октомври. Януари месец вече си носех всяка седмица в продължение на 1 месец акумулатора в нас да си го зареждам, защото за кратките разстояния, за които си карах колата на фарове ( 3км на ден ) зимата акумулатора идваше малък и издъхваше. Ходих в 3 сервиза и в трита ми казаха, че нямам утечки и че алтернатора зарежда както трябва. И в 3-те ми казаха, че 80А за моята кола са на минимума и са малко. Дори в единия ми казаха че 80А дават заводски, но някакъв усилен, сух на Бош. След този месец мъки си купих 100А и засега само си свиркам
. Моя съвет е купувай минимум 90А. Колите ни са пълни с електроника а и този дизел си иска при палене ...


- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
JTD написа:mitaka7 написа:74, 75, 80, 88 Ah са подходящи за теб. 100 Ah е безсмислено да слагаш. Тока, който черпиш при запалването при 100-амперовия акумулатор не можеш да го върнеш, тъй като алтернатора не е предназначен за толкова силен акумулатор.
Тока, който черпиш от 50Ач и от 100Ач акумулатор за запалването си е един и същ.
Съответно ще "върнеш" същото количество енергия, която си взел.
Алтернатора ще може да се справи. Той се изчислява да може да "носи" консуматорите в автомобила + зареждането на акумулатора. Демек винаги му остава капацитет над този, който консумира електрониката на автомобила. Демек дали ще си със 50 или 100Ач за алтернатора му е все едно, защото той трябва да върне еднакво количество енергия, която се е консумирала преди това от него. А консумацията на енергия от автомобила не зависи от това колко Ач е акумулатора.
Колега, за да сме точни и да не подвеждаме колегите, които не знаят, ще пиша пак:
Автомобил, на който се препоръчва акумулатор от 55 Ah, не е редно да му сложиш 80 или 100Ah. По твоята логика трябваше да има един вид акумулатор, който ще става на всички автомобили. Именно когато се сложат големи ампер часа на автомобил, който е за малък акумулатор, то той не може да му връща достатъчен ток, който да зареди акумулатора. Същевременно ще ти кажа следното - вземи един алтернатор от 1000куб. и от 3000куб. - дали ще има разлика?
За колегата над мен - това че си купил по-мощен акумулатор не ти е решение. Акумулаторите се скапват точно при каране на къси разстояния и често запалване. Щото по тая логика трябва да си купуваме акумулатори за трактори. Не случайно заводите, произвеждащи акумулатори имат каталози, които препоръчват индивидуално подходящия акумулатор за всеки автомобил.
Така че моя съвет към всички, които се интересуват и не знаят е да спазват препоръките на производителя. Иначе теории от физиката и химията може да коментираме много.
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
JTD пределно ясно е обяснил защо не е проблем да се кара с по-голям акумулатор. Проблемите с по-голям акумулатор всъщност са само два - по-скъп и по-тежък, ако не ви пука за 20лв и за няколко килограма повече е по-добре да си вземете по-голям акумулатор - той със сигурност ще изкара по-дълго.
Капацитета отбелязан на акумулаторите важи за 20часов цикъл тоест от 80Ач акумулатор може да се черпи ток 4А в продължение на 20 часа, но ако черпите 8А ще издържи не 10часа както е по елементарните сметки, а около 8 часа. Всяко палене представлява истинско изтезание за акумулатора и ако консумирания ток е 160А по сметки 80Ач трябва да върти половин час, но на практика ще издържи не повече от 5-6 минути. По-големия акумулатор по-лесно понася тези изтезания и затова ще живее по-дълго.
Капацитета спада постоянно по време на експлоатацията, но обикновено колата успява да запали докато в акумулатора са останали 10 - 20% от първоначалния капацитет.
По-големия акумулатор отдава по-силен ток с по-малко спадане на напрежението и затова стартера върти по-яко и колата пали по-бързо, така, че на практика при всяко палене се черпи по-малко енергия отколкото с по-малък акумулатор, затова после зареждането всъщност е по-лесно на големия акумулатор и по-трудно на малкия.
Безсмислено е да купувате прекалено голям акумулатор (примерно два пъти по-голям от предписаното) колкото и нежно да се отнасяте с него - той пак си старее и няма да изкара толкова дълго, че да си е струвало повечето пари и килограми.
Капацитета отбелязан на акумулаторите важи за 20часов цикъл тоест от 80Ач акумулатор може да се черпи ток 4А в продължение на 20 часа, но ако черпите 8А ще издържи не 10часа както е по елементарните сметки, а около 8 часа. Всяко палене представлява истинско изтезание за акумулатора и ако консумирания ток е 160А по сметки 80Ач трябва да върти половин час, но на практика ще издържи не повече от 5-6 минути. По-големия акумулатор по-лесно понася тези изтезания и затова ще живее по-дълго.
Капацитета спада постоянно по време на експлоатацията, но обикновено колата успява да запали докато в акумулатора са останали 10 - 20% от първоначалния капацитет.
По-големия акумулатор отдава по-силен ток с по-малко спадане на напрежението и затова стартера върти по-яко и колата пали по-бързо, така, че на практика при всяко палене се черпи по-малко енергия отколкото с по-малък акумулатор, затова после зареждането всъщност е по-лесно на големия акумулатор и по-трудно на малкия.
Безсмислено е да купувате прекалено голям акумулатор (примерно два пъти по-голям от предписаното) колкото и нежно да се отнасяте с него - той пак си старее и няма да изкара толкова дълго, че да си е струвало повечето пари и килограми.
- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
Доста фирми вече произвеждат и акумулатори с усилен пусков ток, което също е добре дошло за дизеловите мотори.
- gromovich
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 396
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: T-72 само направо и с пълна газ
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
От две години карам със 100 Ah и нямам проблеми. Отделно идея си нямам предишния собственик на колата колко го е изстезавал. (320д фейс)
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
mitaka7, точно, за да няма заблуда обясних набързо защо не е проблем да се кара с по-голям акумулатор.
Акумулатора представлява източник на енергия. Енергията която може да съхрани е различна според капацитета му. Ако вземеш Х количество енергия, за да го държиш зареден на 100% то трябва да върнеш въпросните Х количество енергия. Дали си взел енергията от единия или от другия няма значение. Когато даден акумулатор се зареди напълно алтернатора НЕ хаби енергия, за да го поддържа.
Това е все едно да кажеш, че ако имаш едно шише от 2 литра и сутрин за да тръгнеш на работа изпиваш 0.5 литра вода от него, като дъждовна вода го пълни с 1 литър на 24 часа, то на следващата сутрин отново ставаш ама вече е пълно и ти пак пиеш и така се завърта цикъла. Какво ще стане ако вместо 2 литра шише го замениш с 5 литра? Ще се изпразни ли? Дъжда ще изнемогне ли и няма да може да го пълни?
Примера ти с един по големина акумулатор за всички автомобили не е правилен. Тук се обсъжда това, че по-големия акумулатор не е вреден, но също така над определена граница е безсмислен. Точно това е и при твоя поставен въпрос. Ако на даден автомобил двигателя му е по-малък (иска по-малък стартов ток) има инсталирана значително по-малко електроника, то съответно ще му слагат и по-малък (достатъчен) акумулатор, който да се справя с всичко. Всичко се изчислява и накрая се казва, че акумулатор с ХХ капацитет ще бъде достатъчен без да е презапасен. Съответно спестяват ХХХ количество пари от цената на автомобила и всички са доволни накрая. Също и за двигателите, освен капацитет то трябва да има и достатъчен стартов ток примерно. Двете най-вредни неща за един акумулатор са големия стартов ток и изхабяването му до последна капак ампер.
Така, че ако един автомобил няма и един касетофон ама е с двигател от 5000 кубика с огромен стартов ток, то ще трябва да оразмериш така акумулатора, че да не е вредно за самия него и да се развали.
Всеки дизелов автомобил в този форум ще може да запали и с акумулатор от 45Ач, гарантирам. Но тока, който трябва да отдаде за 2-3 секунди ще бъдат до физическия му лимит. В този момент настъпва разрушаване на плочите в него и от там и капацитета му намалява. И идва един момент, когато се разваля. Точно за това отново са нужни сметки, за да си в границите на разумното, но и да пестиш пари.
Както казах всичко е елементарна електротехника и ако си внимавал в часовете по физика ще знаеш, че реално е така, дори и да не ти е такова образованието.
Акумулатора представлява източник на енергия. Енергията която може да съхрани е различна според капацитета му. Ако вземеш Х количество енергия, за да го държиш зареден на 100% то трябва да върнеш въпросните Х количество енергия. Дали си взел енергията от единия или от другия няма значение. Когато даден акумулатор се зареди напълно алтернатора НЕ хаби енергия, за да го поддържа.
Това е все едно да кажеш, че ако имаш едно шише от 2 литра и сутрин за да тръгнеш на работа изпиваш 0.5 литра вода от него, като дъждовна вода го пълни с 1 литър на 24 часа, то на следващата сутрин отново ставаш ама вече е пълно и ти пак пиеш и така се завърта цикъла. Какво ще стане ако вместо 2 литра шише го замениш с 5 литра? Ще се изпразни ли? Дъжда ще изнемогне ли и няма да може да го пълни?
Примера ти с един по големина акумулатор за всички автомобили не е правилен. Тук се обсъжда това, че по-големия акумулатор не е вреден, но също така над определена граница е безсмислен. Точно това е и при твоя поставен въпрос. Ако на даден автомобил двигателя му е по-малък (иска по-малък стартов ток) има инсталирана значително по-малко електроника, то съответно ще му слагат и по-малък (достатъчен) акумулатор, който да се справя с всичко. Всичко се изчислява и накрая се казва, че акумулатор с ХХ капацитет ще бъде достатъчен без да е презапасен. Съответно спестяват ХХХ количество пари от цената на автомобила и всички са доволни накрая. Също и за двигателите, освен капацитет то трябва да има и достатъчен стартов ток примерно. Двете най-вредни неща за един акумулатор са големия стартов ток и изхабяването му до последна капак ампер.
Така, че ако един автомобил няма и един касетофон ама е с двигател от 5000 кубика с огромен стартов ток, то ще трябва да оразмериш така акумулатора, че да не е вредно за самия него и да се развали.
Всеки дизелов автомобил в този форум ще може да запали и с акумулатор от 45Ач, гарантирам. Но тока, който трябва да отдаде за 2-3 секунди ще бъдат до физическия му лимит. В този момент настъпва разрушаване на плочите в него и от там и капацитета му намалява. И идва един момент, когато се разваля. Точно за това отново са нужни сметки, за да си в границите на разумното, но и да пестиш пари.
Както казах всичко е елементарна електротехника и ако си внимавал в часовете по физика ще знаеш, че реално е така, дори и да не ти е такова образованието.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... atalog.pdf
Ето тук има подробен каталог за всички автомобили какъв ампераж се слага!И не виждам минуса освен парите за 100Ам акумулатор да се слага в колата на колежката Cvete БМВ 320д Е46 136к.с.
П.П.Както знаем колежката си правеше "реклама" на колата предната зима как пали при -7 градуса
Колежке вземай си 100Ам със сигурност ще постигнеш по добър резултат -15 до -25

Ето тук има подробен каталог за всички автомобили какъв ампераж се слага!И не виждам минуса освен парите за 100Ам акумулатор да се слага в колата на колежката Cvete БМВ 320д Е46 136к.с.
П.П.Както знаем колежката си правеше "реклама" на колата предната зима как пали при -7 градуса



- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
JTD написа:Тук се обсъжда това, че по-големия акумулатор не е вреден, но също така над определена граница е безсмислен. ..........и ако си внимавал в часовете по физика ще знаеш, че реално е така, дори и да не ти е такова образованието.
По принцип с теб излиза, че говориме за едни и същи неща...и пак зависи колко е по-голям от нужното.
И колега, не трябва да си химик или физик, за да знаеш колко амперов акумулатор да си сложиш. Хората производители са създали каталог със съвсем ясни и точни параметри на акумулатори за всеки автомобил.

А това е човека, който аз наистина много уважавам.

- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
Добреее за 318i предид фейса, кой?
1.Bosch S3 - 56A/h
2.Bosch S4 - 60A/h
3.Bosch S5 - 77A/h
4.Bosch S6 - 70A/h
Четери вида в таблицата!

1.Bosch S3 - 56A/h
2.Bosch S4 - 60A/h
3.Bosch S5 - 77A/h
4.Bosch S6 - 70A/h

Четери вида в таблицата!

- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
vavilon написа:Добреее за 318i предид фейса, кой?![]()
1.Bosch S3 - 56A/h
2.Bosch S4 - 60A/h
3.Bosch S5 - 77A/h
4.Bosch S6 - 70A/h
![]()
Четери вида в таблицата!
Аз бих заложил на S4,мисля че ще е достатъчен...то е въпрос на избор - разликата е цената ( и параметрите но все пак) - S6 хич не евтин

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
vavilon написа:Добреее за 318i предид фейса, кой?![]()
1.Bosch S3 - 56A/h
2.Bosch S4 - 60A/h
3.Bosch S5 - 77A/h
4.Bosch S6 - 70A/h
![]()
Четери вида в таблицата!
Който си избереш!И 4-тирите вида стават въпроса е колко жълтици си отделил за акумулатор

- mitaka7
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3146
- Регистриран на: 24.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
vavilon написа:Добреее за 318i предид фейса, кой?![]()
1.Bosch S3 - 56A/h
2.Bosch S4 - 60A/h
3.Bosch S5 - 77A/h
4.Bosch S6 - 70A/h
![]()
Четери вида в таблицата!
56 и 60 са най-подходящи. Ако искаш сложи и 100 Аh....нали ставало....


- vavilon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
mitaka7 написа:vavilon написа:Добреее за 318i предид фейса, кой?![]()
1.Bosch S3 - 56A/h
2.Bosch S4 - 60A/h
3.Bosch S5 - 77A/h
4.Bosch S6 - 70A/h
![]()
Четери вида в таблицата!
56 и 60 са най-подходящи. Ако искаш сложи и 100 Аh....нали ставало....![]()
Точно от тези размери бягам!

Може едно време по-книжка да са ми давали 55-60А. Но колата, която е една от 1-те Е46-ци, нямаше ни една екстра (борд комп. подгрев на чистачки, халогени, скоро и парктроник и хромат. огледало и т.н. и усилватела, който хич не е малък). Та в тоя ред на мисли и сегашният ми 63А акумулатор, не ми стига, като ампераж!

- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Въпрос за акумулатор за 320д 136к.с.
mitaka7 написа:vavilon написа:Добреее за 318i предид фейса, кой?![]()
1.Bosch S3 - 56A/h
2.Bosch S4 - 60A/h
3.Bosch S5 - 77A/h
4.Bosch S6 - 70A/h
![]()
Четери вида в таблицата!
56 и 60 са най-подходящи. Ако искаш сложи и 100 Аh....нали ставало....![]()


33 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани