Американските VS Европейските спортисти

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 10 Окт 2011, 18:45

BMW_RIDER написа:http://www.carcraft.com/techarticles/ccrp_0807_custom_gm_ls7_engine/index.html
http://www.schwartzperformance.com/engines.aspx

Ето, даже е преминало теста за вредни емисии в Англия. Модификациите са само пълна генерация вал и интейк.
Етоти почти същия моторо вече с много сериозен тунинг 1000кс амтосферно:
http://www.youtube.com/watch?v=vr_gl2cgl1o

Американците отдавна са минали 100кс литър, виж Наскар - вадят 800кс+ от 5.8 с 2 клапана и карбуратор.
Още по- впечатляващи са мотори достигащи 10 литра с 100кс на литър. А също и съотношението НМ на литър
А ако се поинтересуваш повече ще видиш ,че двата клапана и централен вал хич не са лоша техонология. Особено при големи мотори. Даже за мен, ако говорим чисто за коне и НМ(не емисии и т.н.), ползите от 4 клапана са пренебрежими под 7-8К оборота. А разликата в теглото и обема на целия мотор, както и цената е значителна.


Ooo... Радвам се да видя такъв чудовищен напредък :mhihi: То това си е направо революция...

За едно си прав... Не ти трябват клапани за ниски честоти на въртене... не и ако не искаш наистина прецизиран работен процес и възможност за гъвкавост в настройките на мощностните показатели и големи работни диапазони ;) Всичко, което можеш да направиш с по 2 клапана на цилиндър, можеш да го направиш и 4... но с 4 можеш и още много повече, което с 2 не може... ако се поинтересуваш, ще видиш, че е така :winky:

Иначе европейците имат по 100 коня на литър от преди има-няма 25 години... Не говорим въобще за състезателни коли... щото там темата, както отново някъде написах е плачевна за американците...

Само пример, едно S14 2,5 литра от далечната 1990 дава точно 100 коня на литър... сток... без никой да пипа по него... можеш да провериш колко са стигали DTM колите...

S54 десет години по-късно е със 107кс./л.

И това са все ежедневни практични коли... Умножи го сега по 7л. и ще получиш, това, което ти харесва... И то през целия диапазон на обороти... или където искаш да ти го сложат :winky: Щото съвременните методи за управление го могат...

Европа винаги е мислела за екологията и разхода... Има многобройни примери за големи мотори с голяма литрова мощност и въртящ момент от стария континент ;) Просто в близките 20 години не са развивали това... а точно обратното - литрова ефективност - малък обем, високи показатели, ниски емисии и разход... жалко но факт...

А разликата в теглото и цената е пренебрежимо малка на фона на КПД-то ;)

И нека отново не намесваме състезанията и състезателните коли... Там доказах, че картината е Европа>>>>>>>>Америка...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от steeN » 10 Окт 2011, 18:54

зависи с метъра, който мериш. американците си правят това, което им е необходимо за техния пазар (та там почти няма дизел по бензиностанциите). европейците се стискат с малките моторчета, защото са бедни на ресурси. и аз преди се прехласвах по атмосферни коне от литър, ма на практика това е някакво постижение дето може да се хвалиш с него само. нищо повече от гледна точка на качествата на колата (дори е минус). сега като ги затегнаха американците и петрола почна да стига нива, които не им харесват, и като почнаха да търсят пазар и в европа, прогнозата ми е, че европейските производители ще усетят, че не са единствените, които могат да правят спортни автомобили. истината е, че нито една от сериозните европейски фирми, освен може би фолксваген не може да вкара толкова ресурси, както едни дженерал мотърс, та дори и форд в разработка. а в момента точно това започнаха да правят. мнението ми е напълно безпристрастно, просто са тенденции, които наблюдавам. мисля, че прекалено се изтърка рефрена колко са калпави американските коли, нещата се променят много бързо. то и последните резултати го показват много красноречиво си мисля.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от BMW_RIDER » 10 Окт 2011, 19:10

Малко по тесногръдо гледаш отколкото очаквах.....

Дай да умножим.

С54 - 343 кс от 3.2 литров прав 6 с тегло 217кг.
умножаваме по 2 и се получава 686кс от в12 с тегло 434кг. и 6.4 литра

да погледнем лс7 - в8 7 литра тегло 207 кг... да приеме ,че за разликата в цената на два с54 ъпгрейднеме лс7 до въпросните 738 кс с въпросния кит
Освен това централния вал и 2 та клапана правят конфигурацията много по компактна както си личи от следващата снимка сварняваща 3 литров прав 6 със 5.7 литров американски:

Изображение

Демек на мястото на твоя в12с 686кс ще заврва 2 американски мотора по 7 литра и мотора ми ще е по лек. Айде са ми говори за кс от обем.....
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 10 Окт 2011, 19:12

steeN написа:зависи с метъра, който мериш. американците си правят това, което им е необходимо за техния пазар (та там почти няма дизел по бензиностанциите). европейците се стискат с малките моторчета, защото са бедни на ресурси. и аз преди се прехласвах по атмосферни коне от литър, ма на практика това е някакво постижение дето може да се хвалиш с него само. нищо повече от гледна точка на качествата на колата (дори е минус). сега като ги затегнаха американците и петрола почна да стига нива, които не им харесват, и като почнаха да търсят пазар и в европа, прогнозата ми е, че европейските производители ще усетят, че не са единствените, които могат да правят спортни автомобили. истината е, че нито една от сериозните европейски фирми, освен може би фолксваген не може да вкара толкова ресурси, както едни дженерал мотърс, та дори и форд в разработка. а в момента точно това започнаха да правят. мнението ми е напълно безпристрастно, просто са тенденции, които наблюдавам. мисля, че прекалено се изтърка рефрена колко са калпави американските коли, нещата се променят много бързо. то и последните резултати го показват много красноречиво си мисля.


Първо, не мога да се съглася, че европейците нямат ресурс за разработки... да не говорим, че разработките, които те вече са направили американците тепърва ги откриват :mhihi: :mhihi: :mhihi: и за това съвсем не се шегувам... и все още са много далеч от технологиите на европа... и то по отношение на тенденциите за които говориш - минусите на атмосферните мотори...

Колкото и да не ми харесва, европейските производители и дори BMW, вече са толкова напред с принудителното пълнене... и толкова са инвестирали в разработки... че американците с архаичните компресорни двуклапанови мотори освен с използваните хай тех материали с нищо друго не могат да се похвалят... а тук в ЕУ има мнооого изисквания, които те трябва да покрият...

Та нека още не ги слагаме в А група, и то с 1-2-3 модела от цялото американско производство ;)

И като край да кажа... че след доста карани турбо и компресирани коли... още не мога да се впечатля и да харесам толкова такъв мотор, че да го предпочета пред атмосферния :confused: ... а съм сравнявал съизмерими като характеристики и тегло автомобили :roll: като динамика и усещане... ма аз съм си... абе странен човек 8)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 10 Окт 2011, 19:24

BMW_RIDER написа:Малко по тесногръдо гледаш отколкото очаквах.....

Дай да умножим.

С54 - 343 кс от 3.2 литров прав 6 с тегло 217кг.
умножаваме по 2 и се получава 686кс от в12 с тегло 434кг. и 6.4 литра

да погледнем лс7 - в8 7 литра тегло 207 кг... да приеме ,че за разликата в цената на два с54 ъпгрейднеме лс7 до въпросните 738 кс с въпросния кит
Освен това централния вал и 2 та клапана правят конфигурацията много по компактна както си личи от следващата снимка сварняваща 3 литров прав 6 със 5.7 литров американски:

Демек на мястото на твоя в12с 686кс ще заврва 2 американски мотора по 7 литра и мотора ми ще е по лек. Айде са ми говори за кс от обем.....


Ти сериозно ли умножи обема и килограмите по един и същи коефициент ? :mhihi: :mhihi: :mhihi: Що тогава примерно S62 V8 и S85 V10 не са толкова много по-тежки от S54 при положение, че са почти с 2 пъти повече обем ? :roll: Това, което даваш като сравнение никак не е уместно... И е много относително като гледаш някъде тегла на моторите, при положение, че не знаеш как са мерени и с каква периферия ;) Ето например тук http://www.unixnerd.demon.co.uk/bmw.html дават S54 с почти 70кг. по-тежък от S50, а те са почти еднакви :mhihi: :mhihi: :mhihi: Или пък V12-то от 850CSi е с 50кг по-лек от S54 :mhihi: :mhihi: :mhihi: Та... пак относителна работа... Но моля те, повече не умножавай масата със същия коефициент с който увеличаваш обема :idea:

Всъщност... конфигурацията с централния вал и 2 та клапана е по-компактна в главите, но прави по-сложен блока и вкарва повече инертна маса в подвижните части :winky: А многоклапанните глави са единственото сложно в другата конструкция и позволяват обороти и въздух в мотора ;)... А и не са чак толкова по-некомпактни... Та разликата в компактността на моторите пак я сравняваш субективно, вместо да сравняваш V8 с V8 и така ;)

Та може и да гледам малко тесногръдо... но гледам да съм обективен... и говоря каквото знам със сигурност ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от steeN » 10 Окт 2011, 19:37

DrivinGGoD написа:И като край да кажа... че след доста карани турбо и компресирани коли... още не мога да се впечатля и да харесам толкова такъв мотор, че да го предпочета пред атмосферния :confused: ... а съм сравнявал съизмерими като характеристики и тегло автомобили :roll: като динамика и усещане... ма аз съм си... абе странен човек 8)


ок и ти си имаш мнение по темата, различни гледни точки. от тука нататък само може да навлезем в тема, която не може да се изясни. исках само да уточня, че имах предвид пак атмосферни двигатели, които изкарват същите коне от по-голям обем, не съм намесвал принудителното пълнене. също искам да добавя, че изисквнията там са не по-малко стриктни. сега не ми се търси да ровя за калифорнийския и евро стандартa да ги сравняваме.
Последна промяна steeN на 10 Окт 2011, 20:25, променена общо 2 пъти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от BMW_RIDER » 10 Окт 2011, 19:47

DrivinGGoD написа:
BMW_RIDER написа:Малко по тесногръдо гледаш отколкото очаквах.....

Дай да умножим.

С54 - 343 кс от 3.2 литров прав 6 с тегло 217кг.
умножаваме по 2 и се получава 686кс от в12 с тегло 434кг. и 6.4 литра

да погледнем лс7 - в8 7 литра тегло 207 кг... да приеме ,че за разликата в цената на два с54 ъпгрейднеме лс7 до въпросните 738 кс с въпросния кит
Освен това централния вал и 2 та клапана правят конфигурацията много по компактна както си личи от следващата снимка сварняваща 3 литров прав 6 със 5.7 литров американски:

Демек на мястото на твоя в12с 686кс ще заврва 2 американски мотора по 7 литра и мотора ми ще е по лек. Айде са ми говори за кс от обем.....


Ти сериозно ли умножи обема и килограмите по един и същи коефициент ? :mhihi: :mhihi: :mhihi: Що тогава примерно S62 V8 и S85 V10 не са толкова много по-тежки от S54 при положение, че са почти с 2 пъти повече обем ? :roll: Това, което даваш като сравнение никак не е уместно... И е много относително като гледаш някъде тегла на моторите, при положение, че не знаеш как са мерени и с каква периферия ;) Ето например тук http://www.unixnerd.demon.co.uk/bmw.html дават S54 с почти 70кг. по-тежък от S50, а те са почти еднакви :mhihi: :mhihi: :mhihi: Или пък V12-то от 850CSi е с 50кг по-лек от S54 :mhihi: :mhihi: :mhihi: Та... пак относителна работа... Но моля те, повече не умножавай масата със същия коефициент с който увеличаваш обема :idea:

Всъщност... конфигурацията с централния вал и 2 та клапана е по-компактна в главите, но прави по-сложен блока и вкарва повече инертна маса в подвижните части :winky: А многоклапанните глави са единственото сложно в другата конструкция и позволяват обороти и въздух в мотора ;)... А и не са чак толкова по-некомпактни... Та разликата в компактността на моторите пак я сравняваш субективно, вместо да сравняваш V8 с V8 и така ;)

Та може и да гледам малко тесногръдо... но гледам да съм обективен... и говоря каквото знам със сигурност ;)


Примера ми беше доста груб, не съм целял да е точен. Но мисля ,че разбра какво ти говоря, и V8 с V8 да сравняваме(примерно лс3 и 4.0 от м3) и v10 с v10 примерно от вайпъра и с85 ще видиш ,че положението е същото. За сложност говориме - досега нито един от американските мотори(без последния на вайпър) не използва ВВТ променлив интейк, индивидуални дросели, директна инжекция, 16 компютъра и т.н. заразлика от много европейски и японски и въпреки това съотношението обем(тегло/размер, а не от 10 клас глупост пикова мощност/обем на цилиндър - кс/литър) - мощност е в полза на пушрода и 2та клапана особено при по големи двигатели
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от acho.rs » 10 Окт 2011, 20:05

До колкото знам АМГ все още имат 6,2 атмосферен мотор - прост , мощен и с много торг (до 650НМ) - разхода му се припокирва с този на 4.0 на М повер ... Доста по-добър е от американските му алтернативи .
Сега АМГ разработиха и 5.5 атмосферен с изключване на единия ред цилиндри и рекордно КПД . 422кс и 540НМ , при разход в СЛК 8,5/100 . БМВ М5 е 2тона , 560кс и покрива НЕФЗ със 9,9/100 км . Има вече и база тунек ... Тва само като заговорихме за технологии ... щото всичко което ервопейците и джапанците правят сега , американите ще го правят след 10-15 години , както изостават с толкова при директното впръскване , варибъл валв тайминига,4те клапана на цилиндър,независимото задно окачване и тн глупости които оправдават с надеждност на праисторическите технологии - ще ги зарежат всичките ;)
Някой що не каза причината Форд ГТ да струва 177 000 евро в Европа , при положение че върви горе-долу колкото корвета :?: Нима Форд ГТ е овърпрайсъд кола ?
Колко струва пълния провал наречен Салийн С7 ?
За състезателни коли , грам няма смисъл да се говори ... за масови коли хептем зле става - няма един американски МАСОВ седан , който да прилича на нещо . Тва че от няколко години си върнаха традициите при дизайна на култовите масъл кари и вкараха мозък там заслужава похвала , ам има още мноого ...
Последна промяна acho.rs на 10 Окт 2011, 20:08, променена общо 1 път

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 10 Окт 2011, 20:06

steeN написа:
DrivinGGoD написа:И като край да кажа... че след доста карани турбо и компресирани коли... още не мога да се впечатля и да харесам толкова такъв мотор, че да го предпочета пред атмосферния :confused: ... а съм сравнявал съизмерими като характеристики и тегло автомобили :roll: като динамика и усещане... ма аз съм си... абе странен човек 8)


ок и ти си имаш мнение по темата, различни гледни точки. от тука нататък само може да навлезем в тема, която не може да се изясни. исках само да уточня, че имах предвид пак атмосферни двигатели, които изкарват същите коне от по-голям обем, не съм намесвал принудителното пълнене. също искам да добавя, че изисквнията там са не по-малко стриктни. сега не ми се търси да ровя за калифорнийския и евро стандартa да ги сравняваме.


:yes: Аз не съм те разбрал правилно... Но мисля, че ще се съгласиш, че е най-добре голям обем и висока литрова мощност... Точно това имах предвид като казах, че ако европейските производители бяха тръгнали в тази посока, сега щяха да имат в гамите си двигатели, за които американците само да мечтаят - а им трябва съвсем малко да увеличат обема на моторите си... щом в момента има същите мощности като тези зад океана, представете си ако изравним обемите :twisted:

BMW_RIDER написа:
DrivinGGoD написа:
BMW_RIDER написа:Малко по тесногръдо гледаш отколкото очаквах.....

Дай да умножим.

С54 - 343 кс от 3.2 литров прав 6 с тегло 217кг.
умножаваме по 2 и се получава 686кс от в12 с тегло 434кг. и 6.4 литра

да погледнем лс7 - в8 7 литра тегло 207 кг... да приеме ,че за разликата в цената на два с54 ъпгрейднеме лс7 до въпросните 738 кс с въпросния кит
Освен това централния вал и 2 та клапана правят конфигурацията много по компактна както си личи от следващата снимка сварняваща 3 литров прав 6 със 5.7 литров американски:

Демек на мястото на твоя в12с 686кс ще заврва 2 американски мотора по 7 литра и мотора ми ще е по лек. Айде са ми говори за кс от обем.....


Ти сериозно ли умножи обема и килограмите по един и същи коефициент ? :mhihi: :mhihi: :mhihi: Що тогава примерно S62 V8 и S85 V10 не са толкова много по-тежки от S54 при положение, че са почти с 2 пъти повече обем ? :roll: Това, което даваш като сравнение никак не е уместно... И е много относително като гледаш някъде тегла на моторите, при положение, че не знаеш как са мерени и с каква периферия ;) Ето например тук http://www.unixnerd.demon.co.uk/bmw.html дават S54 с почти 70кг. по-тежък от S50, а те са почти еднакви :mhihi: :mhihi: :mhihi: Или пък V12-то от 850CSi е с 50кг по-лек от S54 :mhihi: :mhihi: :mhihi: Та... пак относителна работа... Но моля те, повече не умножавай масата със същия коефициент с който увеличаваш обема :idea:

Всъщност... конфигурацията с централния вал и 2 та клапана е по-компактна в главите, но прави по-сложен блока и вкарва повече инертна маса в подвижните части :winky: А многоклапанните глави са единственото сложно в другата конструкция и позволяват обороти и въздух в мотора ;)... А и не са чак толкова по-некомпактни... Та разликата в компактността на моторите пак я сравняваш субективно, вместо да сравняваш V8 с V8 и така ;)

Та може и да гледам малко тесногръдо... но гледам да съм обективен... и говоря каквото знам със сигурност ;)


Примера ми беше доста груб, не съм целял да е точен. Но мисля ,че разбра какво ти говоря, и V8 с V8 да сравняваме(примерно лс3 и 4.0 от м3) и v10 с v10 примерно от вайпъра и с85 ще видиш ,че положението е същото. За сложност говориме - досега нито един от американските мотори(без последния на вайпър) не използва ВВТ променлив интейк, индивидуални дросели, директна инжекция, 16 компютъра и т.н. заразлика от много европейски и японски и въпреки това съотношението обем(тегло/размер, а не от 10 клас глупост пикова мощност/обем на цилиндър - кс/литър) - мощност е в полза на пушрода и 2та клапана особено при по големи двигатели


Отново говорим наизуст, защото нито ти нито аз знаем точно обективно сравнени кой колко тежи... а пък като размери съм сигурен, че при еднотипни мотори разликата е пренебрежима... Не смея да твърдя същото и за теглото, но съм почти сигурен, че на фона на общото тегло, разликата (дори и да я има, въпреки технологиите които европейците влагат като материали) ще е супер малка...

Точно тези технологии, които споменаваш правят европейските мотори толкова ефективни, икономични и "чисти"... И литровата мощност означава точно това... или друго яче казано - КПД ;) Докато теглото и размерите на мотора, могат да променят само баланса на автомобила като цяло, но и в тази посока Европа се справя страхотно, което означава, че не страдат от особени проблеми с теглото на агрегатите си ;)

А и тук не знам дали забелязвате, но сравняваме супер колите на Америка с едни съвсем обикновени ежедневни спортни коли... Айде ще го преглътна, щото уж гледаме цената :mhihi: И няма да включваме тежката артилерия :twisted:

acho.rs написа:Тва само като заговорихме за технологии ... щото всичко което ервопейците и джапанците правят сега , американите ще го правят след 10-15 години , както изостават с толкова при директното впръскване , варибъл валв тайминиг и тн и тн .
Някой що не каза причината Форд ГТ да струва 177 000 евро в Европа , при положение че върви горе-долу колкото корвета :?: Нима Форд ГТ е овърпрайсъд кола ?
Колко струва пълния провал наречен Салийн С7 ?
За състезателни коли , грам няма смисъл да се говори ... за масови коли хептем зле става - няма един американски МАСОВ седан , който да прилича на нещо . Тва че от няколко години си върнаха традициите при дизайна на култовите масъл кари и вкараха мозък там заслужава похвала , ам има още мноого ...


:clap: :clap: :clap:

Супер, супер правилно казано :yes: Особено, това, което и аз исках да кажа, че с 2-3 обновени и горе-долу :winky: добре направени мъсъл кара искат да вдигнат цялата си индустрия на върха, над компании градили имидж на основата на години технологични иновации и блестящи творения...

А... и за стотен път - времената на ринга и ускорението в права линия не са единствените фактори правещи една кола наистина добра 8)

acho.rs написа:До колкото знам АМГ все още имат 6,2 атмосферен мотор - прост , мощен и с много торг (до 650НМ) - разхода му се припокирва с този на 4.0 на М повер ... Доста по-добър е от американските му алтернативи .
Сега АМГ разработиха и 5.5 атмосферен с изключване на единия ред цилиндри и рекордно КПД . 422кс и 540НМ , при разход в СЛК 8,5/100 . БМВ М5 е 2тона , 560кс и покрива НЕФЗ със 9,9/100 км . Има вече и база тунек ...


Всичко така написано ми хареса много... само дето трябва нещата написани за 6,2 литровия мотор на AMG да са в кавички... щото и там нещата далеч не са прости ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от alx » 10 Окт 2011, 20:17

каква тежка артилерия? гледаш на ринга времената и си правиш изводите...

всичките нормални стокови американци са начело в класацията...

американците не правят дребни двигатели защото не е трябвало. не са правили и добре седящи на пътя коли защото културата тука беше че състезания с коли са направо и се завива от време на време на ляво. сега като нещата се променят и американците започнаха и да завиват и да спират...

този уикенд ходих да карам тука: http://www.scda1.com/new-hampshire-motor-speedway/

няма да изпадам в детайли, но примерно едно порше гт3 рс не можеше да стигне един вайпър ацр.. .ама от старите (ген 2)

един нисан гтр не можа да настигне едно з06

ф430 челиндж страдале не можа да настигне един карбон едишън з06.

и така...

ако има еднаква логистика и наличност на пари и части- да ми кажеш че европейците > американците... при положение още повече че не си карал и нямаш директни наблюдения... просто не съм съгласен с тебе.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от steeN » 10 Окт 2011, 20:24

ок, само да не съм голосовен, че засегна екологичните стандарти ;)

Euro 5b - 2011.09
NOx - 0.18 дизел / 0.060 бензин
PM - 0.005 дизел / бензин - само за автомобили с директно впръскване


Euro 6 - 2014.09
NOx - 0.08 дизел / 0.060 бензин
PM - 0.005 дизел / бензин- само за автомобили с директно впръскване

tier 5 bin 2, който става ефективен 2009 година ...
за дизели и бензини без значение.

до 50000 мили / 5 години
NOx (g/mi) - .05 = 0.031 g/km
PM(g/mi) - .01 = 0.006 g/km

до 120000 / 11 години
NOx (g/mi) - .07 = 0.043 g/km
PM(g/mi) - .01 = 0.006 g/km

така, че не са въобще слаби американските стандарти ми май се оказва обратното.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от steeN » 10 Окт 2011, 20:32

BMW_RIDER написа: За сложност говориме - досега нито един от американските мотори(без последния на вайпър) не използва ВВТ променлив интейк, индивидуални дросели, директна инжекция, 16 компютъра и т.н. заразлика от много европейски и японски и въпреки това съотношението обем(тегло/размер, а не от 10 клас глупост пикова мощност/обем на цилиндър - кс/литър) - мощност е в полза на пушрода и 2та клапана особено при по големи двигатели


хммм. хммм. момчета вие съвсем бараки ги изкарвате ;)

ford mustang gt - TWIN INDEPENDENT VARIABLE CAMSHAFT TIMING (TI-VCT)
chevy camaro - има variable valve timing ;)
не съм се интересувал за CTS-V двигателя, ма съм сигурен, че и той не е някой допотопна железария.

ford на малките двигатели имат и директно впръскване, ако става въпрос ма хайде да не задълбаваме.
Последна промяна steeN на 10 Окт 2011, 20:35, променена общо 2 пъти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 10 Окт 2011, 20:33

alx написа:каква тежка артилерия? гледаш на ринга времената и си правиш изводите...

всичките нормални стокови американци са начело в класацията...

американците не правят дребни двигатели защото не е трябвало. не са правили и добре седящи на пътя коли защото културата тука беше че състезания с коли са направо и се завива от време на време на ляво. сега като нещата се променят и американците започнаха и да завиват и да спират...

този уикенд ходих да карам тука: http://www.scda1.com/new-hampshire-motor-speedway/

няма да изпадам в детайли, но примерно едно порше гт3 рс не можеше да стигне един вайпър ацр.. .ама от старите (ген 2)

един нисан гтр не можа да настигне едно з06

ф430 челиндж страдале не можа да настигне един карбон едишън з06.

и така...

ако има еднаква логистика и наличност на пари и части- да ми кажеш че европейците > американците... при положение още повече че не си карал и нямаш директни наблюдения... просто не съм съгласен с тебе.


Разни коли и пилоти... разни гуми и настройки... всички знаем на тези трак дейове колко всички коли са "сток"... та както казах сравненията на "сток" коли на писта малко ми намирисват... ял съм го тоя и знам ;) за Ринга важи същото :paranoid:

Та не съм карал и не знам... Ама гледам по разните шампионати... а там логистика и наличност на пари и части бол... а там голям бой ядат USA-ците ;)

И европейците не са искали да направят едрообемни мотори... и не са направили ;) но пък винаги са завивали и спирали... и винаги ще го правят... щото тук пътищата много криви :driving: ама не съм чул да искат да превземат щатите на драг, щото там са го измислили, не че е много сложно... та американците голяма сабя извадиха... на континента измислил автомобилния спорт :twisted:

По Европа съм наблюдавал трак дейове... и тук е обратното... та истини много... и аз не мога да се съглася с теб Адаш, колкото и да уважавам познанията и опита ти, просто защото начина, по който сравнявате нещата не са обективни... ако седнеш в едно наистина сток ZR1 например и си по-бърз от в също толкова сток 458 Italia или GT2 на еднакви гуми, гориво и писта... тогава мога да се съглася... дотогава си говорим празни приказки :roll:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от acho.rs » 10 Окт 2011, 20:46

Разбира сашо даде много обективен критерии - един ГТ-Р не могъл да наситгне едно шеви , едно ферари не настигнало един корвет .... :roll: една автомобилна индустрия фалирала и ги спасили едни китайци и тн .
Не на последно място и говорим за точно 2 :idea: американски супер-кара и още 2 спортс кара - то май само Порше имат повече модели . Що не изброим безкрайното разнообразие от европейски лимитед едишън автомобили ?
-SLS AMG , R8 GT , Turbo S , GT2/RS,GT3/rs,Carerra GT,BUGATTI,McLaren Mp4-12,Aston Martin DBS, One-77 , Caparo T1 , Ariel Atom (V8 please) , Lotus Evora S , TVR Cerbera , Wiesmann MF5 GT 2012 , Gumpert Apolo S - РЕКОРДЬОРА , Donkervoort , Jaguar XK-RS ,
Lambo - Avantador , LP570-4 , LP550-2 :idea: , F458 Italia , F599GTB/GTO/599XX , FXX Evo , FF , Enzo , Alfa 8C competizione , Maserati MC12 , Maserati GT MC Stradale , PAGANI ZONDA , Pagani Huayra , Koenigsegg CCX/Agera / R
... a да - почти всички ги има и като кабриолети . Не вярвам да имаш пари и да не намериш тва което търсиш .
Бихте ли ми посочили американската алтернатива на горепосочените продукти :winky:
Последна промяна acho.rs на 10 Окт 2011, 20:49, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от acho.rs » 10 Окт 2011, 20:48

steeN написа:
BMW_RIDER написа: За сложност говориме - досега нито един от американските мотори(без последния на вайпър) не използва ВВТ променлив интейк, индивидуални дросели, директна инжекция, 16 компютъра и т.н. заразлика от много европейски и японски и въпреки това съотношението обем(тегло/размер, а не от 10 клас глупост пикова мощност/обем на цилиндър - кс/литър) - мощност е в полза на пушрода и 2та клапана особено при по големи двигатели


хммм. хммм. момчета вие съвсем бараки ги изкарвате ;)

ford mustang gt - TWIN INDEPENDENT VARIABLE CAMSHAFT TIMING (TI-VCT)
chevy camaro - има variable valve timing ;)
не съм се интересувал за CTS-V двигателя, ма съм сигурен, че и той не е някой допотопна железария.

ford на малките двигатели имат и директно впръскване, ако става въпрос ма хайде да не задълбаваме.

Да де - но от кога - от миналата година ?

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook