Губене на антифриз + леко прегряване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- discus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 26.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 M50B20
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
Имам същия проблем виско термостат водна помпа и радятор са сменени , след съскане на капачката при стискане на маркучите смених и нея с оригинална /два пъти/, течността се законтри на нивото но маркучите каточели започнаха да се понадуват нема край филма
...със същия двигател съм .Не загрява не подминава 12 но маркучите са надути не са на камък но са по твърди от нормалното бих го оставил така но от едно от съединенията най долу в дясно на радятора водния омаслява 3 оригинални скоби превъртях и продължава , явно налягането в системата е по голямо .
Та остава само едно глава ..ще се полигавя малко с газови анализи да видим какво ще излезне
имам аз един въпрос колко трябва да са твърди маркучите ако всичко е нормално и ако не е да се оринтирам че се омотах вече.Винаги са ми били еднакво твърди и на топъл и на студен мотор но капачката винаги ми е съскала и нивото е било най долу ,и немога да се ориантирам как е нормално.

Та остава само едно глава ..ще се полигавя малко с газови анализи да видим какво ще излезне

имам аз един въпрос колко трябва да са твърди маркучите ако всичко е нормално и ако не е да се оринтирам че се омотах вече.Винаги са ми били еднакво твърди и на топъл и на студен мотор но капачката винаги ми е съскала и нивото е било най долу ,и немога да се ориантирам как е нормално.
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
Dpy написа:Преди да сменя доста неща по охладителната система(включително и ремонт на глава и гарнитура) и на мен ми губеше по малко, но в един момент като смениш квото трябва спира и ей го на - чудо, месеци наред не мърда от чертата![]()
П.С. измий си мотора, покарай здраво и тогава гледай.
Колега какво по точно си сменил, че следя темата с интерес, защото и аз мисля че имам май такъв проблем.Днес гледах капачката, но не се чува нищо като я мърдам и се чудя от какво може да идва проблема с загубата на малко течност, а колата никога не ми е загрявала стрелката не мърда от средата

- discus
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 26.02.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E34 M50B20
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
Така ..за сега няма да е главата
, проблема се оказа доста дразнещ радиатора който смених преди време купен от радиано ..та казанчето му в горната част има малак О пръстен който заводски е премазан и от там пуска въздух смених го както и долните два О прастена .Проблема остана капачката неможеше да се навие до край и на студен мотор съска при стискане на маркучите плочката която е под нея е по дебела от оригиналната ..изпилих я и капачката се зави но маркучите станаха на камак ..взех нова капачка като мислех че е от нея пак така ..баси радиатора а ? нямаше нисенс за жалост когато го купих този уж италиански
) така продължавам смених пиленета плочка с оригинална и всичко се нормализира.Имам леко омасляване от долу в дясното съединение но най вероятоно е от мъркуча просто е деформиран лошо ще го сменям по на там .
Днеска правих съединител и огледах хубаво съединението над скоростите изглеждаше добре .
Та така който има такъв радиатор да внимава с капачката неможе да се стегне до край и системата не работи под налягане също така оригиналното казанче от бер радиатор нестава на този както и пробката ,само опрастените оригиналната плочка става.


Днеска правих съединител и огледах хубаво съединението над скоростите изглеждаше добре .
Та така който има такъв радиатор да внимава с капачката неможе да се стегне до край и системата не работи под налягане също така оригиналното казанче от бер радиатор нестава на този както и пробката ,само опрастените оригиналната плочка става.
- kiky_7
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
Dirty M5 driveR написа:Привет, колеги! Имам следното питане: наблюдавам една постоянна загуба на охладителна течност. На студен мотор наливам до чертата, след което за 3-4 дни нивото пада почти до долу. Повече от това не губи. Не прегрява. Парно има. Една такава стара тема видях, но не е изяснена причината за проблема. Това явление ми е откакто съм купил колата - вече една година. Няколко поредни пъти доливах, но след като установих че загубата спира, се отказах. И така до днес не съм имал абсолютно никакви проблеми.
Тази сутрин обаче... Мотора достигна работна температура. След ~1км. спрях да видя един човек, и докато си говорим гледам стрелката тръгнала надясноНа 2мм от средата беше, и си стоеше там. Потеглих към паркинга на малко по-високи обороти и темп. се нормализира. Вечерта отново качи стрелката на 12ч. Спрях пред нас, и оставих колата да поработи на празен ход. Така 3-4 мин. и отново тръгна да загрява. Стига почти до следващата черта и си седи там. Пускам парното на макс и поддържам ~2500 рпм., температурата се нормализира за има-няма 6-8 сек. Тръгвам да карам из града, да видя как ще се държи. 50м. след като тръгнах мръдна с 2мм. и при малко качване на оборотите се върна. 30 минути карах - спокойно и ръчка, и си седи на 12ч. Спра ли я за 3-4 мин. и тръгва да грее. Маркучите стават съвсем леко по-твърди, което е нормално щом качва температурата.
Тия дни ще видя дали иска обезвъздушаване, ще долея течност, и ще видим как ще се държи. Съмнявам се във въздушен джоб, но ще пиша като съм сигурен. Междувременно очаквам да се включите и да кажете какво мислите. Знам, че има безброй много теми за прегряване, но като моя случай не срещнах.
ПП: Термостата е на няма и 2000км. (не че не може да се окаже проблемен). Водната помпа и тя е на малко км. Виското върти.
Аз имам подобен проблем. Днес колата загря на 12ч. (както трябва да е). Слезнах от колата, оставих я запалена на ръчна и отскочих до 1 магазин след 5мин. се връщам гледам стрелката почти на следващата чертичка. Отворих капака да може по-бързо да изстине, изстина малко до 12ч. и тръгнах за да може да я закарам пред блока. До там е някъде половин км, оставих на място да поработи, но не загряваше този път. Течност не съм доливал никога ама и не пише до къде тябва да е



- makaveli8512
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 320 E36
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
така и аз да ви споделя имах същия проблем и всичко се оправи след като смених до капачката болта за обезвъздушаване беше метален и след като двигателя загрее нали болта е от метал и разширява пластмасата и от там губи течност и прави балон отидох при стругар направи ми пластмасов болт и проблема беше решен надявам се да съм ви бил полезен
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
Отвиваш пробката за обезвъздушаване. Отвиваш капачката. Палиш мотора. Изчакваш да загрее и да отвори термостата. Пускаш парното на макс да може като обезвъздушаваш да не остане въздух там. Подаваш леко газ (с ръка) и следиш нивото на течността в разширителния съд. Ако падне - доливаш, докато не се стабилизира. При подаването на газ от отвора на пробката ще започне да излиза антифриз с мехурчета. Целта е да почне да излиза само течна фаза, а също и парното да започне да духа топло (ако духа ту топло, ту студено значи има още въздух). Като се изпълнят тия две условия можеш да завиеш пробката и капачката на разш. съд. Въздух най-вероятно все още има в минимални количества. Затова покарай, спри, и на запален мотор и пуснато парно развий леко пробката (леко, щото системата е под налягане, не искаш да те пръсне 90 градусова течност). Ако излиза само течност - ок. Ако има мехурчета - изчакай докато изчезнат. При мен на второто отваряне на пробката вече излизаше само течност. Парното е 6. Предполага се, че системата е обезвъздушена 
Междудругото аз като доливах течност първия път бях забравил да пусна парното
та след това обезвъздушавах пак. Сега системата още поема течност, така че идните дни ще следя нивото и ще пиша.

Междудругото аз като доливах течност първия път бях забравил да пусна парното

- kiky_7
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
- kiky_7
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
Всичко е както трябва вече
. Отворих капачката и пробката за обезвъздушаване, колата загря и аз почнах да и давам газ от жилото, започна да излиза пяна доливах давах газ и така докато накрая не почна да излзиза чист антифриз
. Затфорих всичко и вътре в колата духаше топло
Мерси Dirty M5 driveR 






- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
kiky_7 написа:Всичко е както трябва вече. Отворих капачката и пробката за обезвъздушаване, колата загря и аз почнах да и давам газ от жилото, започна да излиза пяна доливах давах газ и така докато накрая не почна да излзиза чист антифриз
. Затфорих всичко и вътре в колата духаше топло
Мерси Dirty M5 driveR
За нищо



Re: Губене на антифриз + леко прегряване
makaveli8512 написа:така и аз да ви споделя имах същия проблем и всичко се оправи след като смених до капачката болта за обезвъздушаване беше метален и след като двигателя загрее нали болта е от метал и разширява пластмасата и от там губи течност и прави балон отидох при стругар направи ми пластмасов болт и проблема беше решен надявам се да съм ви бил полезен
Тва за металния болт сериозно ли че ме фърляш в размисъл и кво значи че болта разширява пластмасата , а той не та да стане лабаво и от ва да пуска водица. Поне така горазбирам , но ме съмнява значително.
- makaveli8512
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 11.09.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 320 E36
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
да резбата се разваля и от там изтърва аз бях се притеснил колата ми загряваше чудех се какво става отидох на сервиз оня не искаше да ми обърне внимание вика ми да не го занимавам с такива дребни неща каза да ида да си сменя болата с пластмасов при някои стругар и това беше проблема изчезна
- kiky_7
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 362
- Регистриран на: 4.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Много коли
- Мечтае да кара: M4
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
Dirty M5 driveR написа:kiky_7 написа:Всичко е както трябва вече. Отворих капачката и пробката за обезвъздушаване, колата загря и аз почнах да и давам газ от жилото, започна да излиза пяна доливах давах газ и така докато накрая не почна да излзиза чист антифриз
. Затфорих всичко и вътре в колата духаше топло
Мерси Dirty M5 driveR
За нищоТи да видиш при мен - смях
Чистих колата тия дни отвътре точно преди деня, в който обезвъздушавах. Обезвъздушавам аз. През духалките беше топло, след малко обърна на студено. Викам си има още въздух. Да ама така си остана. Обърнах вчера да духа на стъклото - парното е 6. Обръщам на духалките - топло за 4-5 сек. и обръща на студено. И днес чак се сетих да погледна врътките под духалките. Докато съм бърсал с кърпата съм врътнал лявата на синьо
Хаха и при мен беше станало така само, че врътките на климатроника бяха в синьото на по 16 градуса.



- JORO_86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 109
- Регистриран на: 19.08.2008
- Местоположение: СОФИЯ*ПАВЛИКЕНИ
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
Малко да възобновя темата. Моят проблем беше, че като налеех охладителна течност до нужното ниво тя за около 200-300 км стигаше до дъното на казанчето, като повече не намаляваше с месеци наред. Смених капачката на разширителния съд и вече 2 седмици проблеми няма. И двете капачки са на 2 бара.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
JORO_86 написа:Моят проблем беше, че като налеех охладителна течност до нужното ниво тя за около 200-300 км стигаше до дъното на казанчето, като повече не намаляваше с месеци наред
1:1 с моя проблем



- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Губене на антифриз + леко прегряване
Друго се чудя аз - може ли от това прегряване термостата да е заминал. Нещо ми се струва, че колата загрява по-бавно, а и като обезвъздушавах забелязах, че маркуча от термостата към радиатора стана топъл преди стрелката да е стигнала 12ч. На извънградско я пробвах - не изстива. Ако е заминал и е от прегряването - ок. Но ако не от това - уцелил съм еб@ти ментето - на 1500км е, закупен от Ауто + 

51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани