Газов или Метанов инжекцион?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 138
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: гр.Добрич
Пол: Мъж
Кара: 316и
Мечтае да кара: М5/М3

Газов или Метанов инжекцион?

Мнение от niki7o0o » 09 Окт 2011, 13:18

Предстои ми да слагам един от 2-та инжекциона но не съм решил кой да е :) Ще помоля колеги които имат да споделят как е колата като разход,като вървеж и.т.н
Благодаря предварително
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325TDS Touring Automatik
Мечтае да кара: много коне
Детайли за колата: С много гъдели :)

Re: Газов или Метанов инжекцион?

Мнение от pazo02 » 09 Окт 2011, 13:34

За мен не е оправдана почти двойната цена на метановата инсталация. Имам роднина, който кара една Фронтера на метан. (Преди да ревнете - Аз лично съм я карал много пъти, и много пъти съм я зареждал.) Първо, че тя не може да мръдне. Второ, изгуби си целия багажник. И трето, харчи му 7кг метан на 100км, по цена в Плевен около 11,20лв/100км. Инсталацията му струваше 2700лв. Ако караше на пропан-бутан, Фронтерата щеше да харчи около 14л/100, по 1,30лв са около 18лв/100км. Но инсталацията струва 970лв. На бензин ако я кара му харчи 12л/100км по 2,40лв=30ина лева/100км. Ако сметнеш разликата в цената на метана и газта, това са 1800лв в уредбата в полза на газта, същевременно метанът пести по 7лв/100км, т.е. 1800/7=257х100км=25700км трябва да минеш с метана, за да почнеш да пестиш спрямо газта. А за това време ще разбиеш 1 комплект задни амортесьори и/или пружини. Като сложиш и ограниченото зареждане, ниската автономност, силното редуциране на багажното пространство и по-голямата взривоопасност, според мен смисъл от метан няма. : )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 12.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 325TDS Touring Automatik
Мечтае да кара: много коне
Детайли за колата: С много гъдели :)

Re: Газов или Метанов инжекцион?

Мнение от pazo02 » 09 Окт 2011, 13:38

Да не говоря, че имам приятел таксиджия, който много реве от метана , тъй като му яде главата, Фабията му е на 440к км и е с трета глава в момента. Може да намалиш ефекта, ако сложиш аванс-процесор, който ще променя момента на впръскване на горивото(метанът гори по-продължително от бензина и трябва да се впръсква по-рано, нещо такова беше). Все пак всеки си решава сам. Успех!

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: Люлин-10
Пол: Мъж
Кара: BMW 525d
Мечтае да кара: E30 DTM

Re: Газов или Метанов инжекцион?

Мнение от Benzino919 » 09 Окт 2011, 13:52

Аз съм с газов инжекцион,и съм много доволен,колата върви много добре а разхода е доста добър :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 4.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i M52B20TU

Re: Газов или Метанов инжекцион?

Мнение от mishoval » 09 Окт 2011, 14:30

Тази тема скоро беше повдигната от друг колега - намери я в търсачката и ще прочетеш доста неща..... :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 131
Регистриран на: 27.01.2011
Местоположение: Поморие
Пол: Мъж
Кара: Х5 е70 4.0d
Мечтае да кара: Валяк

Re: Газов или Метанов инжекцион?

Мнение от Niko88 » 09 Окт 2011, 15:32

pazo02 написа:За мен не е оправдана почти двойната цена на метановата инсталация. Имам роднина, който кара една Фронтера на метан. (Преди да ревнете - Аз лично съм я карал много пъти, и много пъти съм я зареждал.) Първо, че тя не може да мръдне. Второ, изгуби си целия багажник. И трето, харчи му 7кг метан на 100км, по цена в Плевен около 11,20лв/100км. Инсталацията му струваше 2700лв. Ако караше на пропан-бутан, Фронтерата щеше да харчи около 14л/100, по 1,30лв са около 18лв/100км. Но инсталацията струва 970лв. На бензин ако я кара му харчи 12л/100км по 2,40лв=30ина лева/100км. Ако сметнеш разликата в цената на метана и газта, това са 1800лв в уредбата в полза на газта, същевременно метанът пести по 7лв/100км, т.е. 1800/7=257х100км=25700км трябва да минеш с метана, за да почнеш да пестиш спрямо газта. А за това време ще разбиеш 1 комплект задни амортесьори и/или пружини. Като сложиш и ограниченото зареждане, ниската автономност, силното редуциране на багажното пространство и по-голямата взривоопасност, според мен смисъл от метан няма. : )



Значи нямаш никаква прведстава от метан и газ, двата газа са напълно различни...докато газта изсушава двигателя и отмива маслото, метана има обратния ефект и смазва двигателя още по добре, което ти спестява сменянето на семеринги и гумени съединения а двигателя работи по безшумно...2рото нещо е че има олекотени бутилки от 5 години вече... които тежат по малко и от газовите и не се налага да повдигаш амортисьорите! За мене по добрия вариант е на метан , но колегата си преценя...
Изображение

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3688
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: Газов или Метанов инжекцион?

Мнение от Ilko Ivanov » 09 Окт 2011, 19:30

mishoval написа:Тази тема скоро беше повдигната от друг колега - намери я в търсачката и ще прочетеш доста неща..... :yes:

search.php

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook