Чип тунинг
Модератор: bum_bum
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Чип тунинг
Не мога да разбера след чип тунинговане, защо казват, че к.с. се покачват с 10-12%, а пък разхода намалявал? Как става този номер, колата ти върви повече, харчи по-малко? Износва ли се по-бързо двигателя с чип?
- Brezel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Пол: Мъж
Re: Чип тунинг
batvanio написа:Не мога да разбера след чип тунинговане, защо казват, че к.с. се покачват с 10-12%, а пък разхода намалявал? Как става този номер, колата ти върви повече, харчи по-малко? Износва ли се по-бързо двигателя с чип?
Абе те много неща казват ама си зависи как караш колата. Ако я натискаш много си харчи много. Ако я караш спокойно ше падне малко разхода. За двигателя дали се износва по бързо никой е може да ти каже със сигурност. Който ти предлага чипове ше каже че с чип е вечен който пък иска много да спами ше ти каже че чипа е такава преебавка че даже седалката става неудобна

Както виждаш при всяка възможно опастност е написано ''ако ако ако ако '' точно затова никой не може да ти каже дали някой възникнал проблем е вследствие на чипа(просто е прекалено относиелно) правилото да няма проблеми е да си пазиш колата и въпреки поголяма мощност да не я натискаш прекалено.

- Brezel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Пол: Мъж
забравих да спомена че ако имаш проблеми по мотора не му слагай чип. Например ако турбото не ти бачка а сложиш ЯК чип почва много да грее а мощността си е малка. така че след слагане на чип трябва да видиш да не грее много . Може да се повиши малко работната температур но да не е прекалено.
без да пипаш нищо по механиката на един атмосферен двигател, можеш да му сложиш коне и да падне едновремено с това разхода само по един начин- като дръпнеш напред центровката на запалването и оптимизираш горивната смес.
всеки двигател излиза от фабриката със някакъв резерв във запалването (демек не е толкова напред колкото може да е)- това е със цел да се вземе под внимание лош бензин, не добра подръжка и тн. имено този резерв чиповете експлоатират- ако двигателя ти е наред и му сипваш хубав бензин а още по-добре по-силен бензин, тогава запалването може да се дръпне още малко напред което дава повече коне и по-добра икономия. едновремено с това хубавите чипове и обедняват малко сместа което също води да повече коне и по-добра икономия.. недостатъка ... е че много често повечето аванс и бедната смес са предпоставки за детонации..
всеки двигател излиза от фабриката със някакъв резерв във запалването (демек не е толкова напред колкото може да е)- това е със цел да се вземе под внимание лош бензин, не добра подръжка и тн. имено този резерв чиповете експлоатират- ако двигателя ти е наред и му сипваш хубав бензин а още по-добре по-силен бензин, тогава запалването може да се дръпне още малко напред което дава повече коне и по-добра икономия. едновремено с това хубавите чипове и обедняват малко сместа което също води да повече коне и по-добра икономия.. недостатъка ... е че много често повечето аванс и бедната смес са предпоставки за детонации..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Brezel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Пол: Мъж
прав си ама за тия резерви имам нещо да допълня а именно че повечето резерви ги правят с цел ЕКОЛОГИЧНО ЧИСТИ ДВИГАТЕЛИ. И само да кажа че чиповете изобщо не обедняват сместа а точно обратното особено при турбомоторите които имам достатъчно въздух за да изгорят пълноценно повечето подадено гориво.
Brezel написа:прав си ама за тия резерви имам нещо да допълня а именно че повечето резерви ги правят с цел ЕКОЛОГИЧНО ЧИСТИ ДВИГАТЕЛИ.
не. по-малко гориво- по-малко работа за катализаторите = по-екологично чист двигател. повече аванс = по-пълно изгаряне (от там и подобрението във икономията). а фабричните двигатели са със богата смес и върнат аванс- и двете неща са противопоказани за екологията. причината е че така се подобрява надеждноста и се взима под внимание вариациите във горивото и работните условия.
И само да кажа че чиповете изобщо не обедняват сместа а точно обратното особено при турбомоторите които имам достатъчно въздух за да изгорят пълноценно повечето подадено гориво.
турбинираните чипове и атмосферните всъщност имат съвсем малко общо. при атмосферните се дърпа напред аванса и се обеднява сместа. при турбинираните конете идват от различното управление на уейстгейта (позволява се повече налягане ако е електронен, ако е механичен се натяга ръчно). от там и повечето гориво идва само ако компа разбира от повече налягане, ако не- тогава чипа е този които налива още. но ако мислиш че обедняването при турбинирането няма още по-положителен ефект във конете от колкото при атмосферния- лъжеш се.. проблема е че обедняването при турбо двигателите е игра с огъня- има навика да троши бутала, мотовилки и да пука/троши биели- при това много бързо. но ако на 1 бар и аф 12:1 правиш 400 коня, можеш да бъдеш сигурен че на същия тоя бар и аф 14:1 ще правиш 460-480 коня без нищо друго да си променил.. само дето 14:1 на турбиниран двигател е.. бомба със закъснител.
така че при атмосферните чипа пипа аванса и обеднява
при помпаните пипа уейстгейта и налива повече гориво ако еку-то не разбира. ако разбира, чипа може всъщност дори да коригира за по-бедна смес...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Cobra
- Turbo Pilot
-
- Мнения: 1628
- Регистриран на: 8.07.2004
- Местоположение: www.srautobg.com
- Пол: Мъж
- Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
- Мечтае да кара: Това което си карам
Каква бомба със закуснител, то на 14 смес ще имам такива детонации че, лудото ше вика че трака като неговата жабка
Майтап сега сериозно,
на алекс теорията....всъщност аксиомите са напълно вярни,
чиповете просто оптимизират ресурса на мотора оставен за да пази от не правилно експлоатиране!

Майтап сега сериозно,
на алекс теорията....всъщност аксиомите са напълно вярни,
чиповете просто оптимизират ресурса на мотора оставен за да пази от не правилно експлоатиране!
- Brezel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Пол: Мъж
Имам чуството че не ме разбрахте. Аз не исках да противореча или коригирам а просто исках да направя допълнение. За абсолютно всичко съм съгласен. Също така се опитах да дам пример за турбинираните че ецуто налива повече гориво когато е нужно ма май не се разбрахме. Знам че логиката е желязна ''по дорбо изгаряне по екологичен'' но е доказан ФАКТ че чипосаните дизели пушат повече и че чипосаните коли не са по екологични. Точно по същата причина тука чиповете трудно взимат TÜV а от там и се обуславя висока цена щото много пара отива за документи. 

Brezel написа:Имам чуството че не ме разбрахте. Аз не исках да противореча или коригирам а просто исках да направя допълнение. За абсолютно всичко съм съгласен. Също така се опитах да дам пример за турбинираните че ецуто налива повече гориво когато е нужно ма май не се разбрахме. Знам че логиката е желязна ''по дорбо изгаряне по екологичен'' но е доказан ФАКТ че чипосаните дизели пушат повече и че чипосаните коли не са по екологични. Точно по същата причина тука чиповете трудно взимат TÜV а от там и се обуславя висока цена щото много пара отива за документи.
а според мен ти говориш за нафти, а хората ти говорат за бензини

На бензиновите коли, не се увеличава мощността с добавяне на гориво

Бензиновите коли са ограничени, заради сигурност, дизелите заради екология
- Brezel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Пол: Мъж





- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Brezel написа:забравих да спомена че ако имаш проблеми по мотора не му слагай чип. Например ако турбото не ти бачка а сложиш ЯК чип почва много да грее а мощността си е малка. така че след слагане на чип трябва да видиш да не грее много . Може да се повиши малко работната температур но да не е прекалено.
хахахахаххааа, загрява ти май на тебе нещо... хахахахахахаа
ЯКите чипове греят батко, тва е положението




и тва за
напрао къртиМоже така да е направен чипа че при много високи обороти уест гейтсада не бачка



пич, пълниш с бисери, фани стани хуморист по-добре

- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
alx написа:без да пипаш нищо по механиката на един атмосферен двигател, можеш да му сложиш коне и да падне едновремено с това разхода само по един начин- като дръпнеш напред центровката на запалването и оптимизираш горивната смес.
всеки двигател излиза от фабриката със някакъв резерв във запалването (демек не е толкова напред колкото може да е)- това е със цел да се вземе под внимание лош бензин, не добра подръжка и тн. имено този резерв чиповете експлоатират- ако двигателя ти е наред и му сипваш хубав бензин а още по-добре по-силен бензин, тогава запалването може да се дръпне още малко напред което дава повече коне и по-добра икономия. едновремено с това хубавите чипове и обедняват малко сместа което също води да повече коне и по-добра икономия.. недостатъка ... е че много често повечето аванс и бедната смес са предпоставки за детонации..
проблема е с бензина в БГ.... хубав бензин направо си звучи екзотично

- LAST RIDE
- ентусиаст
-
- Мнения: 1293
- Регистриран на: 4.07.2005
- Местоположение: Сливен О.С :))
- Пол: Мъж
- Кара: дизелaка да пропушва
- Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D
- Brezel
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 71
- Регистриран на: 10.04.2006
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Пол: Мъж
V-max написа:Brezel написа:забравих да спомена че ако имаш проблеми по мотора не му слагай чип. Например ако турбото не ти бачка а сложиш ЯК чип почва много да грее а мощността си е малка. така че след слагане на чип трябва да видиш да не грее много . Може да се повиши малко работната температур но да не е прекалено.
хахахахаххааа, загрява ти май на тебе нещо... хахахахахахаа
ЯКите чипове греят батко, тва е положението![]()
![]()
![]()
![]()
и тва занапрао къртиМоже така да е направен чипа че при много високи обороти уест гейтсада не бачка![]()
![]()
![]()
пич, пълниш с бисери, фани стани хуморист по-добре
цена немаш ей

- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
боли ме шпека да ти кажа честно
Единствено се боря срещу некомпетентните отворковци, друго не ме интересува
А ако се усетиш и разгледаш по-добре ще видиш , че няма нищо лично, само не пиши глупости, че ставаш за смях


35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани