Чип тунинг

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 13.04.2006

Чип тунинг

Мнение от batvanio » 13 Апр 2006, 15:09

Не мога да разбера след чип тунинговане, защо казват, че к.с. се покачват с 10-12%, а пък разхода намалявал? Как става този номер, колата ти върви повече, харчи по-малко? Износва ли се по-бързо двигателя с чип?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Re: Чип тунинг

Мнение от Brezel » 13 Апр 2006, 16:46

batvanio написа:Не мога да разбера след чип тунинговане, защо казват, че к.с. се покачват с 10-12%, а пък разхода намалявал? Как става този номер, колата ти върви повече, харчи по-малко? Износва ли се по-бързо двигателя с чип?


Абе те много неща казват ама си зависи как караш колата. Ако я натискаш много си харчи много. Ако я караш спокойно ше падне малко разхода. За двигателя дали се износва по бързо никой е може да ти каже със сигурност. Който ти предлага чипове ше каже че с чип е вечен който пък иска много да спами ше ти каже че чипа е такава преебавка че даже седалката става неудобна ;) Ако обаче чипа е много преебан може да доведе до проблеми особено при турбо дизелите.Може така да е направен чипа че при много високи обороти уест гейтса да не бачка и от голямото налягане да се преебе мотора. По тази същата причина съм силно против чипове които вдигат мощността с 30-35 коня (има и такива предложения из нета доколкото видях) Също така е възможно да преебеш някоя впръскателна дюза ако чипа е така пригоден че да впръсква прекалено много време и то на високи обороти (това е с цел прекалено повишаване на мощността) Ако някой обаче мисли че това за дюзата не грешно нека пита по подробно. При бензиновите единствената вреда за която се сещам е претоварване на мотора вследствие на махнат ограничител на оборотите.

Както виждаш при всяка възможно опастност е написано ''ако ако ако ако '' точно затова никой не може да ти каже дали някой възникнал проблем е вследствие на чипа(просто е прекалено относиелно) правилото да няма проблеми е да си пазиш колата и въпреки поголяма мощност да не я натискаш прекалено.

;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Мнение от Brezel » 13 Апр 2006, 16:50

забравих да спомена че ако имаш проблеми по мотора не му слагай чип. Например ако турбото не ти бачка а сложиш ЯК чип почва много да грее а мощността си е малка. така че след слагане на чип трябва да видиш да не грее много . Може да се повиши малко работната температур но да не е прекалено.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 13 Апр 2006, 18:53

без да пипаш нищо по механиката на един атмосферен двигател, можеш да му сложиш коне и да падне едновремено с това разхода само по един начин- като дръпнеш напред центровката на запалването и оптимизираш горивната смес.

всеки двигател излиза от фабриката със някакъв резерв във запалването (демек не е толкова напред колкото може да е)- това е със цел да се вземе под внимание лош бензин, не добра подръжка и тн. имено този резерв чиповете експлоатират- ако двигателя ти е наред и му сипваш хубав бензин а още по-добре по-силен бензин, тогава запалването може да се дръпне още малко напред което дава повече коне и по-добра икономия. едновремено с това хубавите чипове и обедняват малко сместа което също води да повече коне и по-добра икономия.. недостатъка ... е че много често повечето аванс и бедната смес са предпоставки за детонации..
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Мнение от Brezel » 13 Апр 2006, 19:52

прав си ама за тия резерви имам нещо да допълня а именно че повечето резерви ги правят с цел ЕКОЛОГИЧНО ЧИСТИ ДВИГАТЕЛИ. И само да кажа че чиповете изобщо не обедняват сместа а точно обратното особено при турбомоторите които имам достатъчно въздух за да изгорят пълноценно повечето подадено гориво.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 13 Апр 2006, 20:15

Brezel написа:прав си ама за тия резерви имам нещо да допълня а именно че повечето резерви ги правят с цел ЕКОЛОГИЧНО ЧИСТИ ДВИГАТЕЛИ.


не. по-малко гориво- по-малко работа за катализаторите = по-екологично чист двигател. повече аванс = по-пълно изгаряне (от там и подобрението във икономията). а фабричните двигатели са със богата смес и върнат аванс- и двете неща са противопоказани за екологията. причината е че така се подобрява надеждноста и се взима под внимание вариациите във горивото и работните условия.


И само да кажа че чиповете изобщо не обедняват сместа а точно обратното особено при турбомоторите които имам достатъчно въздух за да изгорят пълноценно повечето подадено гориво.


турбинираните чипове и атмосферните всъщност имат съвсем малко общо. при атмосферните се дърпа напред аванса и се обеднява сместа. при турбинираните конете идват от различното управление на уейстгейта (позволява се повече налягане ако е електронен, ако е механичен се натяга ръчно). от там и повечето гориво идва само ако компа разбира от повече налягане, ако не- тогава чипа е този които налива още. но ако мислиш че обедняването при турбинирането няма още по-положителен ефект във конете от колкото при атмосферния- лъжеш се.. проблема е че обедняването при турбо двигателите е игра с огъня- има навика да троши бутала, мотовилки и да пука/троши биели- при това много бързо. но ако на 1 бар и аф 12:1 правиш 400 коня, можеш да бъдеш сигурен че на същия тоя бар и аф 14:1 ще правиш 460-480 коня без нищо друго да си променил.. само дето 14:1 на турбиниран двигател е.. бомба със закъснител.

така че при атмосферните чипа пипа аванса и обеднява

при помпаните пипа уейстгейта и налива повече гориво ако еку-то не разбира. ако разбира, чипа може всъщност дори да коригира за по-бедна смес...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Turbo Pilot
Аватар
Мнения: 1628
Регистриран на: 8.07.2004
Местоположение: www.srautobg.com
Пол: Мъж
Кара: X5 F15 m50d,E30 TURBO
Мечтае да кара: Това което си карам

Мнение от Cobra » 13 Апр 2006, 21:00

Каква бомба със закуснител, то на 14 смес ще имам такива детонации че, лудото ше вика че трака като неговата жабка :lol:

Майтап сега сериозно,
на алекс теорията....всъщност аксиомите са напълно вярни,
чиповете просто оптимизират ресурса на мотора оставен за да пази от не правилно експлоатиране!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Мнение от Brezel » 13 Апр 2006, 21:13

Имам чуството че не ме разбрахте. Аз не исках да противореча или коригирам а просто исках да направя допълнение. За абсолютно всичко съм съгласен. Също така се опитах да дам пример за турбинираните че ецуто налива повече гориво когато е нужно ма май не се разбрахме. Знам че логиката е желязна ''по дорбо изгаряне по екологичен'' но е доказан ФАКТ че чипосаните дизели пушат повече и че чипосаните коли не са по екологични. Точно по същата причина тука чиповете трудно взимат TÜV а от там и се обуславя висока цена щото много пара отива за документи. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 13 Апр 2006, 21:25

Brezel написа:Имам чуството че не ме разбрахте. Аз не исках да противореча или коригирам а просто исках да направя допълнение. За абсолютно всичко съм съгласен. Също така се опитах да дам пример за турбинираните че ецуто налива повече гориво когато е нужно ма май не се разбрахме. Знам че логиката е желязна ''по дорбо изгаряне по екологичен'' но е доказан ФАКТ че чипосаните дизели пушат повече и че чипосаните коли не са по екологични. Точно по същата причина тука чиповете трудно взимат TÜV а от там и се обуславя висока цена щото много пара отива за документи. ;)


а според мен ти говориш за нафти, а хората ти говорат за бензини ;)

На бензиновите коли, не се увеличава мощността с добавяне на гориво ;)

Бензиновите коли са ограничени, заради сигурност, дизелите заради екология

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Мнение от Brezel » 13 Апр 2006, 21:35

:mhihi: :mhihi: :mhihi: Ами колега това имам предвид де !!! Май нещо не се изразявам как трее,ама малко съм на градус :uups: мерси за пояснението ;)


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 13 Апр 2006, 21:47

Brezel написа:забравих да спомена че ако имаш проблеми по мотора не му слагай чип. Например ако турбото не ти бачка а сложиш ЯК чип почва много да грее а мощността си е малка. така че след слагане на чип трябва да видиш да не грее много . Може да се повиши малко работната температур но да не е прекалено.


хахахахаххааа, загрява ти май на тебе нещо... хахахахахахаа

ЯКите чипове греят батко, тва е положението :D :D :D :D

и тва за
Може така да е направен чипа че при много високи обороти уест гейтсада не бачка
напрао кърти :shock: :D :D

пич, пълниш с бисери, фани стани хуморист по-добре ;)


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 13 Апр 2006, 21:53

alx написа:без да пипаш нищо по механиката на един атмосферен двигател, можеш да му сложиш коне и да падне едновремено с това разхода само по един начин- като дръпнеш напред центровката на запалването и оптимизираш горивната смес.

всеки двигател излиза от фабриката със някакъв резерв във запалването (демек не е толкова напред колкото може да е)- това е със цел да се вземе под внимание лош бензин, не добра подръжка и тн. имено този резерв чиповете експлоатират- ако двигателя ти е наред и му сипваш хубав бензин а още по-добре по-силен бензин, тогава запалването може да се дръпне още малко напред което дава повече коне и по-добра икономия. едновремено с това хубавите чипове и обедняват малко сместа което също води да повече коне и по-добра икономия.. недостатъка ... е че много често повечето аванс и бедната смес са предпоставки за детонации..



проблема е с бензина в БГ.... хубав бензин направо си звучи екзотично :D добро обяснение алх, определено има обедняване след чипване - в границите 0,5-0,8 (поне каквото сме мерили атмосферно).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1293
Регистриран на: 4.07.2005
Местоположение: Сливен О.С :))
Пол: Мъж
Кара: дизелaка да пропушва
Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D

Мнение от LAST RIDE » 13 Апр 2006, 21:59

много поучителна тема, продължаваите все така
та нали в спора се ражда истината

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: Годеч / Берлин
Пол: Мъж

Мнение от Brezel » 13 Апр 2006, 22:01

V-max написа:
Brezel написа:забравих да спомена че ако имаш проблеми по мотора не му слагай чип. Например ако турбото не ти бачка а сложиш ЯК чип почва много да грее а мощността си е малка. така че след слагане на чип трябва да видиш да не грее много . Може да се повиши малко работната температур но да не е прекалено.


хахахахаххааа, загрява ти май на тебе нещо... хахахахахахаа

ЯКите чипове греят батко, тва е положението :D :D :D :D

и тва за
Може така да е направен чипа че при много високи обороти уест гейтсада не бачка
напрао кърти :shock: :D :D

пич, пълниш с бисери, фани стани хуморист по-добре ;)


цена немаш ей :D мноо ме кефи че само дебнеш да напиша нещо и почваш да биеш компексите.......че нема да ме остявиш ми е ясно ама се чудя дали те боли сърцето като четеш по VW форума. Подължавай да дебнеш и успех


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 13 Апр 2006, 22:19

боли ме шпека да ти кажа честно :D Единствено се боря срещу некомпетентните отворковци, друго не ме интересува ;) А ако се усетиш и разгледаш по-добре ще видиш , че няма нищо лично, само не пиши глупости, че ставаш за смях

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook