покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от metodi80 » 06 Юни 2011, 21:58

jakson написа: Освен ако незаголя кабелите на инсталацията друг начин не се сещам.


Другия начин и единсвения подходяш е : взимаш карфички или игли , бодеш през изолацията и си ти ... Има и специализирани такива "пипала" , които бодът кабела от едната страна , а от другата са с накрайник за мултицет или друг подходящ накрайник , но са скъпи и почти не се намират ... , аз доста съм търсил но за сега безуспешно , та за това , когато ми се налага , просто бода кабелчетата с игличка , самата игличка хващам с крокодилче и така ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от Делян » 06 Юни 2011, 22:28

Ами според мен, не е задължително да е включен дебитомера към буксата, все пак мериш показанията на самият дебитомер. Просто на запален мотор махаш буксата и слагаш мултицета на крачетата на куплунга на дебитомера. Като е хубаво да отвориш капачето и да гледаш палеца. Тъкмо и ще го почистиш, ако не си го правил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 06 Юни 2011, 22:40

Dpy написа:Ами според мен, не е задължително да е включен дебитомера към буксата, все пак мериш показанията на самият дебитомер. Просто на запален мотор махаш буксата и слагаш мултицета на крачетата на куплунга на дебитомера. Като е хубаво да отвориш капачето и да гледаш палеца. Тъкмо и ще го почистиш, ако не си го правил.

Аз клапата я натискам с отвертка за да мога да видя дали се променят стойностите.
Иначе капака на дебитомера никога не съм го отварял и е запечатан. Опитах се леко от ъгълчето да го отворя, с мисалта че няма да си личи, но нестана така...
самото оплътнение неще да се върне на мястото му. Иначе ако го отворя ще видя за какво става въпрос.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 1.12.2008
Местоположение: Димитровград
Кара: BMW E36 m52b20
Мечтае да кара: същата кола с s50
Детайли за колата: D2 Racing Coilover, ALPINE, DSP Processor, GROUND ZERO components = 2400W.

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от bored » 06 Юни 2011, 23:07

jakson написа:
Dpy написа:Ами според мен, не е задължително да е включен дебитомера към буксата, все пак мериш показанията на самият дебитомер. Просто на запален мотор махаш буксата и слагаш мултицета на крачетата на куплунга на дебитомера. Като е хубаво да отвориш капачето и да гледаш палеца. Тъкмо и ще го почистиш, ако не си го правил.

Аз клапата я натискам с отвертка за да мога да видя дали се променят стойностите.
Иначе капака на дебитомера никога не съм го отварял и е запечатан. Опитах се леко от ъгълчето да го отворя, с мисалта че няма да си личи, но нестана така...
самото оплътнение неще да се върне на мястото му. Иначе ако го отворя ще видя за какво става въпрос.


Внимавай с отварянето, найстина много трудно се отделят двете части и при напъването да не изхвърчи горната, че на нея са пистите, а те изглеждат доста финни и чупливи..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 30.06.2007
Местоположение: ROI
Пол: Мъж
Кара: M50 с шпер :)
Мечтае да кара: саМолет
Детайли за колата: Млада булка само на 23 !!!

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от gear » 06 Юни 2011, 23:33

съвет проверка на дебитомера сваляш стария пробваш друг- проверка свещи !!! гориво (налягане) !!! и така нататък също ако може компа закачи го да видиш има ли грешки някви !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 10 Юни 2011, 10:00

Дебитомера го измерих както ми беше обяснено тук във форума от колегите ивчо3 и metodi80 за което благодарности както и на всички които се включиха в темата.
По измерените стойности излиза, че дебитомера работи както търябва. Пистите му са наред и няма прекъсвания , температурния датчик също работи. Значи проблема трябва да е друг.
Ламбдасондата сме я гледали на диагностика и тя също работеше както трябва.
Някой има ли други идеи ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 10 Юни 2011, 13:06

Колеги , случайно попаднах на една темичка във форума за колега който неможе да вдигне над 5500 об.
Оказало се, че проблема е в сензора за скорост. Като му прочетох проблемите се оказаха единтични с моите с малката разлика, че той е сменял двигателя.
На мен на диагностика също ми излезна грешка точно в този сензор за скороста. И аз имам проблем на високи обороти. Когато колата е на кеф и върви добре я вкарвам на 6 000 оборота та и повече и нп. , а когато неще да върви, вероятно това е аварийния режим, тогава на 5500 двигателя гасне и след това неще да запали като обикновенно държи 4 сек. след това се появяват едни тласъци и тръгва добре.
Възможно ли е да влиза в авариен режим компа точно заради този датчик и като правя упражнението с откачането и закачането на дебитомера да изчиства грешките или нещо подобно ?
Датчика съм го свалял и го почистих защото имаше метални стружки по него. Мерих го с уред и си работеше .

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 9.05.2011
Пол: Мъж
Кара: Е36 320

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от drag_pow3r » 05 Юли 2011, 12:33

колега моето мнение е че твоя проблем е някаде по връзките и буксите на ламбдата и дебитомера....провери ги и ги напръскай със контакт-спрей.... :) :) :) :) :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 05 Юли 2011, 14:59

drag_pow3r написа:колега моето мнение е че твоя проблем е някаде по връзките и буксите на ламбдата и дебитомера....провери ги и ги напръскай със контакт-спрей.... :) :) :) :) :)

Много си прав ! Вудях, че кабела на ламбдасондата е свързван, защото има тиксо на едно място, точно зад двигателя. Съдейки по това предният собственик на колата какъв майстор е бил и как е вързал проводниците за халогените , с помоща на тиксо , като е навъртял многожичния проводник ми става ясно кака е вързал и сондата ...
Немога да бръкна до там за да видя какво се крие под тиксото. Съмнява ме, да е ползвал поялник, термошлаух и т.н....
не се знае и изолацията м/у самите проводници в какво състояние е

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от metodi80 » 05 Юли 2011, 21:20

Кабелите на ламбда сондата минават покрай скоростната кутия , след това точно на един от горните болтове на кутията , които я фиксират към двигателя има една метална планка , която фиксира допълнително целия сноп с кабели , от там снопа отива до пластмасовата кора под чистачките (в която минават доста кабели). Мястото точно над кутията е невъзможно за достъп (без кутията да е свалена , или да се изтегли целия сноп от горната страна от към двигателя ...).
Не знам какъв зор е видял тоя проводник точно на това място ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 06 Юли 2011, 0:45

metodi80 написа:Кабелите на ламбда сондата минават покрай скоростната кутия , след това точно на един от горните болтове на кутията , които я фиксират към двигателя има една метална планка , която фиксира допълнително целия сноп с кабели , от там снопа отива до пластмасовата кора под чистачките (в която минават доста кабели). Мястото точно над кутията е невъзможно за достъп (без кутията да е свалена , или да се изтегли целия сноп от горната страна от към двигателя ...).
Не знам какъв зор е видял тоя проводник точно на това място ....

Аз лично мисля, че са сменяли кабела, но нямам идея защо. Отрязали са го отгоре, след което са го съединили вероятно с нов ( парче с букса) или нямам идея какво точно е било. Само незнам как са успяли да работят на такова забутано място, освен ако не са свалили колекторите. Иначе е на много забито място. Аз го видях случайно, докато бях свалил капака на вала. http://www.picbg.net/img.php?file=d4f4eaad7d90c1ca.JPG снимката, не е много ясна защото е от телефон, а и колата беше на закрито и много не се вижда...
Много странно защо са барникали там. Веоятно са извадили тези пластмасовия кутйи и от там са работили на спокойствие иначе няма начин да го направят.
На диагностиката пък ламбдата работи уж нормално. Ама в движение не се зане какво може да става.
Дава грешка само в датчик скорост, аз го свалях и останових, че си работи.
Четах за подобни проблеми като моите, които идвали от този датчик за скороста. и проблема с 5500 оборота.... и друго колеги го споменават.
В началото като разбрах за тези проблеми, веднага поразпитах и всеки като чуе М40 и казва вала !
1 ден обаче случайно се засекохме с колега от форума. Поговорихме си и той сподели, че е имал проблем с износен вал и т.н обясни ми какво става.
Аз запалих колата и му показах как се държи, той каза, че това не е от вала, при него било съвсем различно.
След това попаднах на теми на колеги, които са писали, за проблемите си на 5500 об/мин.
Абс. същото става и при мен. при тях обаче е станало след смяна на двигателя с по-голям.
1 ден като бърниках под волана, намерих на 1 сноп кабели, картонче с баркод на което пишеше BMW 320 Coupe. Моята нито е 320, нито е купе.
Нещо май е барникано здраво по тази кола .... Халогените и те са закачени много странно. На пръв поглед изглежда всичко наред, а в последствие не е така.
Някакви кабели вързвани с тикса, немога да ги разбера какви са ги правили. Трябва да огледам пак ....
Индикация си имам на тъблото за халоген, но колата май не е имала ...
На бронята някъде видях, че пише 98ма год. , а колата е 93та. Халогените са си оригинални и са на нея.
Има си реле за халогените, но кабелите са пускани допълнително и то по много некадърен начин.
Завивани кабели 1 върху др и отгоре тиксо. И чат пат става цветомузика....
Аз запоих +са където са вързани 1 към друг защото кабелите бяха само намотани. Скоро ще оправя и нещата нататък по веригата.
Имам съмнение, че нещо са правили от 2 коли 1на или пък инсталацията е горяла или незнам и аз ....
За халогените може човека просто да си ги е купил и инсталирал, но за другите неща не ми се вързват.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от VaLy0 » 05 Окт 2011, 15:17

Кво стана, някво развитие? Аз много се смях докато изчетох всичките мнения на другите :mhihi:
сори ама много заблудени има дето дават акъли а нищо не разбират, не казвам че аз много разбирам ама поне не пиша глупости.
За меренето на дебитомера е толкоз просто.... махаш на женската букса гумичката и отзад имаш достъп до пиновете-просто лесно и без да нараняваш кабелите с игли и прободни хладни оръжия :mhihi: също така ако буксата е вкарана и мериш на запален двигател правиш грешка щото нали мериш с Омметър- а там има напрежение докато е запалена!!! По скоро се мери напрежение пак докато работи и даваш газ да видиш дали ще се промени, щото имам случаи меря има някво съпротивление ама като има товар е съвсем различно! Както и да е, най-лесно щеше да е да вземеш от друга кола и да пробваш. А с компа кво стана? Някой имат навика да плуват във вода и от това да правят чакмаци!
ИзображениеБъРзИя ///

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от jakson » 06 Окт 2011, 0:17

VaLy0 написа:Кво стана, някво развитие? Аз много се смях докато изчетох всичките мнения на другите :mhihi:
сори ама много заблудени има дето дават акъли а нищо не разбират, не казвам че аз много разбирам ама поне не пиша глупости.
За меренето на дебитомера е толкоз просто.... махаш на женската букса гумичката и отзад имаш достъп до пиновете-просто лесно и без да нараняваш кабелите с игли и прободни хладни оръжия :mhihi: също така ако буксата е вкарана и мериш на запален двигател правиш грешка щото нали мериш с Омметър- а там има напрежение докато е запалена!!! По скоро се мери напрежение пак докато работи и даваш газ да видиш дали ще се промени, щото имам случаи меря има някво съпротивление ама като има товар е съвсем различно! Както и да е, най-лесно щеше да е да вземеш от друга кола и да пробваш. А с компа кво стана? Някой имат навика да плуват във вода и от това да правят чакмаци!

Да ти кажа дебитомера е бил само 1 от факторите, каращи компа да заработи.
Забелязах, че вървенето се оправя и след пускане на климатик и каране известно време с него.
Друг фактор, който в редки случай кара колата да заработи нормално е когато изфорсирам до прекъсвач...
Друг начин да оправя вървенето е, когато карам на 5та без газ и от време на време натискам и постепнно се отпушва вървенето.
От страни може да звучи много смешно това което пиша, но това е истината.
От скоро пък започна да върви добре след като двигателя загрее.
Те и дюзите се бяха бъгнали...
Клемите им бяха зеленясали поне на 2 от дюзите, от там и пръскалката им се беше стопила и аз незнам защо...
Та странна е колицата ми....
Явно иска преди да я карам да постеля рогозка пред нея и да и падна на колене да и се помоля да не прави такива номера.
Иначе колега от форума, много разбран човек, ми предложи да ми даде комп за проба, а също и дебитомер.
Мисля да пробвам с комп., но за целта трябва първо да си намеря пластмасата под предното стъкло защото при мен е изгнила от слънцето.
Ако тече вода от там на компа, не ми се иска да наводня и друг ....
Сега ще търся такава пластмаса на старо, за да я сменя.
КАзаха ми, че ако е счупена, може да тече вода върху комоа и от там да идват проблемите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 669
Регистриран на: 3.07.2007
Местоположение: Sliven
Пол: Мъж
Кара: S50 @_@

Re: покарах 100 метра без дебитомер и след това колата полудя

Мнение от VaLy0 » 06 Окт 2011, 9:02

Ми ако вземеш да извадиш първо твоя и ше ти стане ясно дали е влизала вода или не! А от тая пластмаса до чистачките не може да влиза. Влиза от друго място! Вземи малко разрови там и виж за кво иде реч. Има едни гумени маншончета точно зад главата на мотора хванати за купето от които се изтича водата, извади ги и ги изчисти, отвори там където е вентилатора на парното и също изчисти. Но всичко това ако има нужда де, ако при компа няма влага значи няма проблеми с тея неща ;)
Компа като го извадиш може да го отвориш и да видиш вътре какво е положението, дали има влага окисления студени спойки и т.н.!
ИзображениеБъРзИя ///

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook